Gezondheid alle pijlers

ALTIJD hoofdpijn..

13-09-2011 16:03 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forum titel zegt het al..

Altijd hoofdpijn, dit is waar ik nu ongeveer al zeker 12 jaar last van heb ( ben nu 20 )

Naar de huisarts geweest, telkens maar weer, en de huisarts kan niks voor me doen.

Heb al therapie gehad, heb een bril, maar toch blijft het aanhouden.

Ik sta op met hoofdpijn en ga naar bed met hoofdpijn, met als gevolg dat ik altijd moe ben en natuurlijk ook vaak pillen slik, dan heb ik het over Saridon en paracetamol.

Wat natuurlijk hartstikke slecht is voor je maag!!

Herkent iemand zich hier ook in? En heb je meer informatie!?
Waarom vraag je geen doorverwijzing? Of ga naar een andere huisarts als deze niks meer wil/kan doen. Een andere dokter kan soms een andere visie hebben.

Misschien krijg je juist wel hoofdpijn van de bril? Of van de medicijnen?

Is het echt migraine-aanvallen wat je hebt of andersoortige hoofdpijn?
nu de dokter bellen en je laten doorverwijzen (naar wat/wie geen idee) er moet toch iets tegen te doen zijn!?!

12 jaar is echt te lang....
Hoe is je bloeddruk? Van zowel lage als hoge bloedruk kan je flink hoofdpijn hebben.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Heb ik ook.

Mijn moeder ook, niks te vinden. Mri etc. allemaal gehad. Je krijgt als antwoord; het zit tussen je oren (ja duh...)
Ik zou toch nog een keer naar de dokter gaan en een verwijzing vragen eisen, want twaalf jaar achter elkaar hoofdpijn lijkt me niet meer normaal.
Ik heb ook veel hoofdpijn, maar dat komt door een slechte houding (kromme zitten, veel rek op spieren). Kan zoiets bij jou ook niet het geval zijn?

Of misschien kan je niet tegen bepaalde voeding? Veel stress?

In ieder geval laten doorverwijzen.
@InyMiny: Inderdaad, haha..

@alle anderen:

Nee heb geen hoge bloeddruk, werk in de verpleging en kijk regelmatig (als het weer zo ver is) naar mijn bloeddruk.

Die is gewoon normaal.

Nu heb ik een paar weken al achter elkaar, meer last van hoofdpijn, ook migraine.

De huisarts vind het beter om daar geen medicijnen voor voor te schrijven omdat ik hier nog niet zo lang last van heb, en hij denkt dat het clusterhoofdpijn is.

Maar ja! Dan nog......

Ik vind het ook belachelijk..

Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de huisarts,

dan laat ik weten wat hij zegt.

En dan EIS ik zeker weten een verwijs brief.
De hoofdpijnpoli al overwogen?

http://www.hoofdpijnpoli.info/
Wist je trouwens dat er heel weinig bekend is over hoofdpijn?

Vriendin van mij studeert voor arts en heeft in totaal 6 uur college over hoofdpijn gehad
heb je misschien ergens een probleem in je onderrug?

een scheef bekken, of een niet goed zittend werveltje?
wij slapen nooit.
Laatst nog iets over gelezen... Die vrouw had ook altijd hoofdpijn en moest eerst stoppen met slikken van pijnstillers voordat ze erachter konden komen wat er precies aan de hand was (van altijd pijnstillers slikken, ook paracetamol, kun je blijkbaar ook weer hoofdpijn krijgen). Zij bleek migraine te hebben en heeft daar specifieke medicijnen voor gekregen. Was trouwens volgens mij ook via de hoofdpijnpoli die Sundream noemt...
Sterkte trouwens, ik weet (van de zijlijn - mijn man heeft het ook, bij hem zijn het z'n nekwervels) hoe vervelend het is.
Herkenbaar. Loop ook al jaren met hoofdpijn, sommige periodes gaat het beter en andere periodes gaat het slechter.

Heb nu een afspraak staan bij de neuroloog. Gelukkig stelde mijn huisarts dit zelf voor.

Mocht hier niets uitkomen dan overweeg ik acupunctuur, waar ik al veel goede verhalen over heb gelezen/gehoord.

Dan is er ook nog het traject van yoga, mensendieck, fysiotherapie...

Sterkte, ik weet hoe het voelt!
Toevallig stond er deze week een verhaal in de Viva van iemand die ook al 15 jaar elke dag hoofdpijn heeft. De vrouw uit dit verhaal is uiteindelijk naar een hoofdpijnkliniek in Gouda gegaan waar ze constateerden dat ze chronische migraine had.. Misschien heb je hier iets aan...
Heb zelf ook 15 jaar met hoofdpijn rondgelopen. Had altijd paracetamol bij en nam dit bijna elke dag. Bij mij werd altijd gezegd dat het stress was en dat ik maar mee moest leren leven. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik naar een hoofdpijnpoli ben gegaan (kan zonder verwijzing van de huisarts). Moest van de neuroloog per direct stoppen met de paracetamol ivm medicatieafhankelijke hoofdpijn. Heb toen echt afkickverschijnselen gehad, maar was het achteraf allemaal waard. Na twee maanden was ik afgekickt, maar had nog steeds hoofdpijnaanvallen. Blijkt dat ik chronische migraine heb wat nooit eerder onderkend is. Heb nu de juiste medicijnen en ben van drie aanvallen per week naar drie aanvallen per maand gegaan. Hele verbetering! En op de dagen dat ik geen hoofdpijn heb, voel ik me fit en heb ik veel energie (was hiervoor nooit).

Ik kan je echt aanraden om naar een hoofdpijnpoli te gaan. Laat het uitzoeken!
Inderdaad, vraag bij de huisarts een verwijzing naar de Hoofdpijnpoli, enkele ziekenhuizen hebben die.

Daarnaast zou je ook alternatieve geneeswijze kunnen overwegen. Ik heb ook altijd vrij veel hoofdpijn (gehad) en als het weer eens zo ver is maak ik gebruik van shiatsumassage waardoor het weer wegtrekt. Een vriendin van mij gebruikt specials druppels (iets van bachbloesem ofzo) en dat helpt haar ook.

Jeetje zeg, ik weet dat dit heel vervelend is. Je sociale leven staat op een laag pitje en het beheerst je hele leven. Ondertussen verschuift je pijngrens ook steeds verder omhoog, wat voor ons een redelijk beheersbare hoofdpijn is, voelt voor mensen die nooit hoofdpijn hebben alsof hun hoofd uit elkaar knalt. Moet je er veel om laten?
Volgens mij kun je toch zonder verwijzing terecht bij de hoofdpijnpoli?
Herkenbaar! Alleen hier wel al heel veel therapeuten, neurologen en andere artsen bezocht. Nu preventieve medicatie en aanvalsmedicatie en tussendoor slik ik nog wat paracetamol en ibuprofen en dan is er mee te leven.

Vraag een verwijzing van je huisarts naar de neuroloog! En google eens op medicatieafhankelijke hoofdpijn. Dit komt ook nog voor. Ik merk het bij mezelf dat als ik teveel paracetamol en ibuprofen slik dat ik weer in die circel zit. Daar moet ik dan uit, maar daar gaat wel hevige hoofdpijn overheen. En als je echt migraine hebt maakt het niet uit hoe lanbg je dat hebt. Daar moet je gewoon medicatie voor krijgen.

Maar je kunt ook eens een fysiotherapeut of mensendieck proberen.

Sterkte
Heel herkenbaar, mijn moeder heeft 23 jaar met hoofdpijn gelopen. Dag in, dag uit.

De grootverpakkingen Saridon's waren niet aan te slepen, want dat hielp nog enigzins. Verder wekelijks massage van rug, schouders, nek etc. Maar over ging het niet.

Volgens de HA was het geen migraine, en was het medicijnafhankelijke hoofdpijn. De Saridon's dus.

Om een heel lang verhaal kort te maken, heeft ze haar spieren laten botoxen, en kwam ze er na ruim 20 jaar achter dat het dus toch migraine was. Eigenlijk hetzelfde verhaal als Nurse81. Ze gebruikt nu beta-blokkers en maxalt, en het gaat met hele grote sprongen vooruit.

Wat ik je wil aanraden is om je niet zomaar weg te laten sturen bij de HA, en écht te stoppen met de paracetamol en vooral de Saridon!

@nurse81, ik heb begrepen dat de hoofdpijnpoli behoorlijk lange wachtlijsten hebben. Hoe lang heb jij moeten wachten voor je terecht kon, en waar ben je geweest?
.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:zonnetje1001 schreef op 13 september 2011 @ 16:52:

Vraag een verwijzing van je huisarts naar de neuroloog! En google eens op medicatieafhankelijke hoofdpijn. Dit komt ook nog voor. Ik merk het bij mezelf dat als ik teveel paracetamol en ibuprofen slik dat ik weer in die circel zit.

SterkteIk heb begrepen dat je van ibuprofen geen medicijnafhankelijke hoofdpijn kunt krijgen. De neuroloog van mijn moeder (zie vorige post) heeft zelfs aangeraden om bij 'tussendoor-hoofdpijn' juist ibuprofen en juist géén paracetamol oid te nemen.
@jaimee

Ik ben nu een jaar onder behandeling bij de hoofdpijnpoli in amsterdam (boerhaavekliniek). Kon binnen een paar weken terecht, dus geen lange wachtlijsten. Op internet zijn veel HP polis te vinden, dus je kan altijd wel ergens terecht.
Ik ben ook onder behandeling geweest bij een hoofdpijnpoli. Echt, je wordt van verschillende kanten doorgelicht. Het heeft mij gelukkig geholpen en ik weet nu ook welke pillen werken als ik weer eens last heb. Echt, ik zou me laten doorverwijzen!
quote:jaimee21 schreef op 13 september 2011 @ 16:55:

[...]

Ik heb begrepen dat je van ibuprofen geen medicijnafhankelijke hoofdpijn kunt krijgen. De neuroloog van mijn moeder (zie vorige post) heeft zelfs aangeraden om bij 'tussendoor-hoofdpijn' juist ibuprofen en juist géén paracetamol oid te nemen.Dat heeft mijn neuroloog nooit gezegd. Die vertelde dat het door alle pijnstillers kan komen. Maar misschien zit het anders, ik weet het niet. Maar zo min mogelijk van alles slikken blijft toch altijd het beste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven