Jojo-effect

14-09-2011 13:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht voorheen altijd dat snel afvallen en weer aankomen slecht voor je was. Dit motiveerde me om niet te snel af te vallen, en uiteindelijk niet af te vallen, haha.

Maar na dit artikel te hebben gelezen ben ik erachter gekomen dat het toch gezond is.

Natuurlijk is helemaal afvallen totdat je een gezonde gewicht hebt het beste, alleen is het zo verdomde moeilijk.

Hebben jullie ook vaker last van de wel bekende jojo-effect ?

Vuile spammerT!
quote:flowerbombje schreef op 14 september 2011 @ 13:43:

Vuile spammerT!Lang leve het stafje, weer eentje met een heel kort forumleven
quote:thee schreef op 14 september 2011 @ 13:45:

[...]

Lang leve het stafje, weer eentje met een heel kort forumleven Precies
Het is een linkje naar een artikel die ik heb gevonden, hoor. Het is geen spam haha.

Maar ik was gewoon benieuwd naar hoe vaak het gewicht bij jullie schommelt ? en wat jullie er tegen doen ?
Ik schommel al meer dan 25 jaar niet in gewicht.

En je reactie komt niet echt geloofwaardig over... 'Toevallig' een artikel gevonden en toen dacht je, goh laat ik eens een account op Viva aanmaken om die forummers er eens op te attenderen
quote:nikkivndloon schreef op 14 september 2011 @ 13:55:

Het is een linkje naar een artikel die ik heb gevonden, hoor. Het is geen spam haha.

Maar ik was gewoon benieuwd naar hoe vaak het gewicht bij jullie schommelt ? en wat jullie er tegen doen ?

Heeeeeeeeel geloofwaardig inderdaad

De conclusie die in het artikel getrokken wordt klopt trouwens ook niet. Jojoën is gezonder dan permanent veel overgwicht hebben, maar nog steeds niet gezond. Dat is namelijk weer heel iets anders.
Dat is goed om te horen thee. Wat is je geheim ?

Tegenover overgewicht is natuurlijk alles gezond ja. Zo heb ik het nog niet bekeken.
Nou, ik weet niet of het wel spam is, want er wordt niets verkocht, het is gewoon en artikeltje.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Vroeger aten de mensen alleen op basis van seizoensartikelen en die zijn in elk seizoen weer anders opgebouwd. waardoor je in de winter meer calorieën binnen kreeg dan in de zomer. Tegenwoordig is daar geen sprake meer van en krijgen we alle seizoenen veel te veel calorieën binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven