Elkaars mail lezen

15-09-2011 11:35 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week stuurde ik een vriendin een mailtje. Hierin stond ook een flauw ons-kent-ons-meiden-onder-elkaar-grapje. Nu heeft haar man die mail geopend en is heel boos geworden. Los van het feit dat hij een droogkloot is, stond ik ervan te kijken dat hij zomaar haar mail opent. Rondje bij mijn vriendinnen leert dat dat helemaal niet zo ongebruikelijk is. Man en ik openen elkaars mail niet. Niet omdat we iets voor elkaar te verbergen hebben, maar omdat sommige dingen gewoon niet voor elkaar bedoeld zijn. Hoe werkt het bij jullie?

Wij lezen elkaars mail...

Totaal aantal stemmen: 71

niet, is hij nou helemaal?! (8%)
niet, ik heb ook een privéleven (72%)
niet, want ik heb mijn wachtwoord veranderd Geen stemmen
wel, wij zijn samen één (11%)
wel, anders mis ik de helft van wat er speelt (7%)
wel, maar dan stiekem (1%)
Wij openen soms mekaars mail maar dat is meestal als hij of ik vraagt of im iets moet opzoeken. bijv laast hij had iets bestelt en was een beetje mis gegaan toen vroeg die of ik in zijn mail wou kijken.maar anders doe ik het niet
Ik op zijn mail nooit. Behalve als hij op z'n werk is en het zelf niet kan openen ofzo.

Ik vind het een achterdochtige actie om maar de mail te openen van je partner
Wij lezen niet elkaars mail en niet omdat we iets te verbergen zouden hebben maar juist voor de privacy vd afzender.
Ik kan in zijn mail en hij in de mijne maar dat doen we alleen als het nodig is. Voor een bestelling ofzo. En we melden het aan elkaar (meestal omdat we het ww toch alweer vergeten zijn)
Hij heeft mijn wachtwoord niet, dus hij komt er niet zomaar in. Nu zal mijn mail wel eens open staan, net als de zijne, maar ik heb geen idee of hij mijn mail leest. Ik scan de zijne wel eens als hij niet uitgelogd is (gmail, dus dan staan de eerste regels in je scherm), maar lezen doe ik niet.
Wel, heel af en toe.
Nou wij weten elkaars wachtwoord maar gebruiken t vooral als we iets bij elkaar nodig hebben. Bv paypal afschriften komen in zijn mail.
ik lees niet speciaal zijn mail, wel op verzoek. OMgekeerd ook. PC's zijn hier vrij toegankelijk dus als we zouden willen kunnen we elkaar mail lezen, maar geen behoefte aan..
Dat je in elkaars mail kan is 1 ding. Maar deze man komt nogal achterdochtig over. Ik sta er helemaal van te kijken dat hij iets gaat lezen, boos wordt, dan zijn vriendin aanspreekt, die jou dan weer aanspreekt. Pffff.

Ontopic: ik kijk niet in mijn vriends mail tenzij hij er om vraagt. Hij kijkt ook niet in de mijne. Ik ga ook geen post van hem openmaken, dat voelt hetzelfde.
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 15 september 2011 @ 11:38:

Wij lezen niet elkaars mail en niet omdat we iets te verbergen zouden hebben maar juist voor de privacy vd afzender.Nou dat dus ook. Vorig jaar ging het soms even niet zo lekker met me en heb ik ook via mail mijn hart uitgestort bij een vriendin. Nu hoor ik dus van haar dat zij en haar man ook elkaars mail openen. Als ik dat geweten had, had ik het niet op mail gezet. (En dan niet omdat het geheim is, haar man wist ervan, maar omdat het persoonlijk is).
Wij lezen elkaars mail niet. Mijn man heeft er ook geen behoefte aan om te lezen dat die vriendin dat paar schoenen heeft gekocht, voor die prijs, in die ene winkel.

Net als dat ik er geen behoefte aan heb om te lezen welk bandje, waar heeft opgetreden en dat en dat liedje heeft uitgebracht.

Ik maak de aan hem gerichte post ook niet open. En hij die van mij niet. Wij hebben niet zo'n spannend leven.
Wij kunnen elkaars mail lezen. Wij hebben de wachtwoorden. Wij hebben niets voor elkaar te verbergen. Het komt overigens zelden voor dat wij in elkaars mailbox kijken.
Ik denk dat wij ouderwets zijn want wij hebben maar 1 mail adres. Dus ja ik open zijn mail.
Wij kunnen trouwens wel in elkaars mail, en vragen elkaar ook wel eens om even iets op te zoeken, maar als het duidelijk is dat iets niet voor jou bedoeld is dan ga je dat toch niet lezen?!
Wij hebben maar 1 e-mail account, dus ja wij lezen elkaars mail. Al moet ik wel zeggen dat het ligt aan de afzender. Zodra het van een vriendin van mij is, zal hij de mail niet lezen en andersom. Maar de mogelijkheid is er wel.
quote:gierzwaluw33 schreef op 15 september 2011 @ 11:42:

Ik denk dat wij ouderwets zijn want wij hebben maar 1 mail adres. Dus ja ik open zijn mail.Okee, een adres dat kan. Maar als er dan een mailtje van een vriendin binnenkomt, dus duidelijk voor jou bedoeld, opent en leest je man dat dan?
Oja, ik kan wel in zijn mail. Is niet eens afgesloten met een wachtwoord.
quote:Aapislief schreef op 15 september 2011 @ 11:39:

Wel, heel af en toe.En wat is dan je reden? Ik bedoel weet hij er van dat je dat doet?
Wij lezen elkaars mail niet.
Ik kan zijn mail in, hij de mijne. Maar dat gebeurd nooit tenzij het op verzoek is. Zoals een tijd geleden toen hij op zijn werk was en graag wilde weten of een belangrijke mail al binnen was gekomen.
niet. Ik heb zijn wachtwoord niet eens. Dat kan ook niet want die is versleuteld en elke keer als hij de boel opstart geeft zijn sleutelhanger een nieuwe code. Policy van 't ziekenhuis. Een prive e-mail adres heeft hij geloof ik ook maar geen flauw idee wat daarop binnenkomt en of hij dat gebruikt. Hij zit nooit achter de PC thuis.

Ook is het niet nodig om zijn mail te lezen (of hij de mijne). Ik kan overal ter wereld via mijn telefoon bij mijn e-mail en in al die jaren samen is het werkelijk nog nooit voorgekomen dat ik hem dat heb moeten vragen of hij mij. E-mail kan in geval van uiterste nood ook altijd even een dag wachten. Vind dat argument dus kul. Kortom, ik heb zijn wachtwoorden niet en hij de mijne ook niet. Ook nooit om gevraagd van beide kanten omdat blijkbaar de behoefte niet bestaat om in elkaars e-mail te neuzen.

Wat ik met mijn zusjes/vriendinnen bespreek blijft tussen mijn zusjes/vriendinnen en mij. Net als naar mijn partner heb ik met hen ook een vertrouwensband. Het feit dat ik een partner heb veranderd daar niks aan.
Bezz

Voor mij zou het ook een reden zijn om te stoppen met mailen als ik wist dat de man van mijn vriendin mijn mails zou (kunnen) lezen. Als ik hem over mijn problemen oid zou willen vertellen mail ik HEM wel;)
Dat is raar Bezzzz. Ik lees de mail van mefsman niet en hij leest (denk ik) de mijne niet. Sterker nog, we werken nauwelijks op elkaars computers. Hij stuurt wel eens een cc naar mij toe of een stuurt een mail naar mij toe door. Dat doe ik niet, maar ik heb, volgens hem, alleen vrouwetjespraatjes , erg oninteressant dus.
Wij lezen elkaar mail niet (hebben sowieso een wachtwoord) en ook niet de behoefte aan. Mijn mail is ook helemaal niet spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven