Terug naar Naturel
woensdag 14 september 2011 om 08:30
Ik ben prachtig rood, al jaren, maar het is niet echt. En ik heb hele mooie nagels, maar ze zijn net iets langer gemaakt door de nagelstyliste.
Nu is mijn haar tot boven de bil en heb ik een mega uitgroei. Dat komt omdat ik eigenlijk heel graag terug wil naar mijn natuurlijke kleur. Dat is een beetje koffiebruincaramel. Ik heb getwijfeld, maar ik wil het toch. Mijn haar is zo lang dat ik het verven gewoon niet meer leuk vind en het ook zat ben dat ik om de 4 weken naar de kapper moet. En daarbij is mijn budget minder en investeer ik liever meer in mijn schoenenverslaving, paarden en een leuk huis.
Hetzelfde geld eigenlijk ook voor mijn prachtige acrylnagels.
Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen met het ruimen van de nepzooi. Mijn nagels zijn nu blank en kort, maar er zit nog een laagje op. Dat ik wel eraf probeer te vijlen, maar het lukt niet mooi.
Mijn haar wil ik eigenlijk thuis doen, maar ik ben op zoek naar het beste produkt. Ik ben erg fan van L'Oreal Inoa (die heeft geen peroxide) maar dat kun je niet in de winkel krijgen. Ik heb bij Henna vaak het gevoel dat het erg neppig is met weinig kleurnuances. Ik wil het eigenlijk voor de laatste keer kleuren en dan hopen dat ik het verder kan laten groeien.
Hebben jullie nog tips op gebied van haarkleuring en terug naar normale nagels?
Nu is mijn haar tot boven de bil en heb ik een mega uitgroei. Dat komt omdat ik eigenlijk heel graag terug wil naar mijn natuurlijke kleur. Dat is een beetje koffiebruincaramel. Ik heb getwijfeld, maar ik wil het toch. Mijn haar is zo lang dat ik het verven gewoon niet meer leuk vind en het ook zat ben dat ik om de 4 weken naar de kapper moet. En daarbij is mijn budget minder en investeer ik liever meer in mijn schoenenverslaving, paarden en een leuk huis.
Hetzelfde geld eigenlijk ook voor mijn prachtige acrylnagels.
Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen met het ruimen van de nepzooi. Mijn nagels zijn nu blank en kort, maar er zit nog een laagje op. Dat ik wel eraf probeer te vijlen, maar het lukt niet mooi.
Mijn haar wil ik eigenlijk thuis doen, maar ik ben op zoek naar het beste produkt. Ik ben erg fan van L'Oreal Inoa (die heeft geen peroxide) maar dat kun je niet in de winkel krijgen. Ik heb bij Henna vaak het gevoel dat het erg neppig is met weinig kleurnuances. Ik wil het eigenlijk voor de laatste keer kleuren en dan hopen dat ik het verder kan laten groeien.
Hebben jullie nog tips op gebied van haarkleuring en terug naar normale nagels?
woensdag 14 september 2011 om 08:34
woensdag 14 september 2011 om 08:50
Ik zou ook die ene keer nog naar de kapper gaan. Want het moet waarschijnlijk ontkleurt worden en dan geverfd, en dan met zo´n lang haar... Ga desnoods naar een kappersschool, dan ben je goedkoper uit. Kijk, ik doe ook veel zelf, ook ontkleuren. Maar mijn kapsel is .. ehm... laat ik het zo zeggen; Emma Watson heeft het waarschijnlijk afgekeken. Met jouw lengte zou ik de gok niet nemen.
En je nagels; bij de drogist verkopen ze een spulletje dat de lijm oplost. Daarna ga je aan het werk met een glansvijl, die heeft 4 verschillende stukjes vijl, er zit een gebruiksaanwijzing bij. Daarna zul je ze waarschijnlijk een tijd vrij kort moeten houden omdat ze breken, maar dat ligt aan de lijm die gebruikt is.
En je nagels; bij de drogist verkopen ze een spulletje dat de lijm oplost. Daarna ga je aan het werk met een glansvijl, die heeft 4 verschillende stukjes vijl, er zit een gebruiksaanwijzing bij. Daarna zul je ze waarschijnlijk een tijd vrij kort moeten houden omdat ze breken, maar dat ligt aan de lijm die gebruikt is.
woensdag 14 september 2011 om 09:06
Als het donkerder moet worden dan hoeft het (waarschijnlijk) niet ontkleurt te worden en kun je ook zelf aan de slag.
Houd er rekening mee dat de meeste tinten van de drogist op al geverfd haar 1 á 2 tinten donkerder uitvallen dan de verpakking laat zien. Begin dus niet té donker en verf het desnoods over een weekje nog een keer.
En zorg dat je haar ´vies´ is, dus behandel het vooraf met schuim, haarspray of gel.
Houd er rekening mee dat de meeste tinten van de drogist op al geverfd haar 1 á 2 tinten donkerder uitvallen dan de verpakking laat zien. Begin dus niet té donker en verf het desnoods over een weekje nog een keer.
En zorg dat je haar ´vies´ is, dus behandel het vooraf met schuim, haarspray of gel.
woensdag 14 september 2011 om 09:09
Om kleur uit je haar te krijgen kun je ook een anti-roosshampoo nemen. Koop dan de allergoedkoopste die je kunt vinden, want de head&shoulders is inmiddels niet meer zo agressief als vroeger.
Anti-roosshampoo bevat een soort schuurmiddel, om de roos weg te schuren en daardoor verwijder je dus ook een deel haarverf. De h&s is verzorgender geworden in de loop der jaren dus niet meer echt geschikt.
En dan je haar een poosje vertroetelen.
Anti-roosshampoo bevat een soort schuurmiddel, om de roos weg te schuren en daardoor verwijder je dus ook een deel haarverf. De h&s is verzorgender geworden in de loop der jaren dus niet meer echt geschikt.
En dan je haar een poosje vertroetelen.
woensdag 14 september 2011 om 09:15
Ik heb mijn haar ook wel eens rood gehad, en om het weer naar mijn oude kleur te verven moest ik toch echt naar de kapper. (heb het wel eerst zelf geprobeerd)
Maar er schijnt iets in die rode kleur te zitten, wat blijft 'hangen'
dus zo hou je altijd een rode gloed in je haar, ook wanneer je het donkerder gaat verven.
Dus ja, de kapper zal het eerst ontkleuren (bij mij is dat toen ook gebeurd) en daarna je nieuwe kleur er overheen doen.
Het is inderdaad slecht voor je haar, maar een goede shampoo en conditioner en af en toe een masker doen wonderen.
Gewoon je haar heel goed verzorgen!
Maar er schijnt iets in die rode kleur te zitten, wat blijft 'hangen'
dus zo hou je altijd een rode gloed in je haar, ook wanneer je het donkerder gaat verven.
Dus ja, de kapper zal het eerst ontkleuren (bij mij is dat toen ook gebeurd) en daarna je nieuwe kleur er overheen doen.
Het is inderdaad slecht voor je haar, maar een goede shampoo en conditioner en af en toe een masker doen wonderen.
Gewoon je haar heel goed verzorgen!
vrijdag 16 september 2011 om 11:01
je nagels zou ik echt bij de nagelstylist eraf laten halen, ik was zelf ook zo eigenwijs om te denken dat het met acceton wel zou lukken, maar ik heb dus niet het geduld uren met m'n vingers in een bakje te zitten.
Zo makkelijk gaat dat laatste laagje er niet vanaf, het bovenste laagje van je eigen nagel trouwens wel .
Ik heb dus nu hele beschadigde nagels.
Voor je haar , ik zou het zeker bij de kapper laten kleuren, zo krijg je denk ik ook sneller een kleur die het meest lijkt op je eigen haarkleur.
Zo makkelijk gaat dat laatste laagje er niet vanaf, het bovenste laagje van je eigen nagel trouwens wel .
Ik heb dus nu hele beschadigde nagels.
Voor je haar , ik zou het zeker bij de kapper laten kleuren, zo krijg je denk ik ook sneller een kleur die het meest lijkt op je eigen haarkleur.
vrijdag 16 september 2011 om 11:42
toen ik terugging naar mijn eigen haarkleur heb ik eerst een tijdje (half jaar of zo) alleen de uitgroei steeds geverfd, en dat deed ik met een SPOELING, dus geen permanente verf. Zo'n spoeling blijft ongeveer 6 weken zitten. En omdat het geen permanente verf is schuif je uitgroei steeds verder op. Na ongeveer 4 keer was het niet meer nodig om te verven, want toen viel de uitgroei niet meer op omdat hij al zo ver was afgezakt en de rest van mijn haar was al een stuk lichter geworden omdat het al zo lang niet was geverfd!!
Succes!!
Succes!!
let the sun shine