Kinderbijslag 35 euro omlaag.
vrijdag 16 september 2011 om 09:37
Deze mededeling vind ik "overal" op het internet. Maar is dit nu per kwartaal of per jaar ?
Met de kinderbijslag kan ik nu net de kinderopvang betalen. En die zal volgend jaar ook wel weer duurder worden met zijn uurtarief, terwijl de tegemoetkoming lager gaat worden.
Met de kinderbijslag kan ik nu net de kinderopvang betalen. En die zal volgend jaar ook wel weer duurder worden met zijn uurtarief, terwijl de tegemoetkoming lager gaat worden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 16 september 2011 om 09:41
Ik vind overigens dit:
Kinderbijslag 2012 bevroren
In 2012 gaat u er met de kinderbijslag op achteruit. De bedragen als extra voor de kinderen worden bevroren op het niveau 2011, terwijl er wel inflatie is en inkopen doen in de winkel alleen maar duurder wordt. Het jaar 2012 is een jaar van ombuigingen.
Kinderbijslag 2012 bevroren
In 2012 gaat u er met de kinderbijslag op achteruit. De bedragen als extra voor de kinderen worden bevroren op het niveau 2011, terwijl er wel inflatie is en inkopen doen in de winkel alleen maar duurder wordt. Het jaar 2012 is een jaar van ombuigingen.
vrijdag 16 september 2011 om 09:47
Een jaar van ombuigingen?
Geen idee hoe het met jullie allemaal zit, maar hier komt het salaris binnen op de 23ste, en per de 24ste is het op. Aan de vaste lasten en de boodschappen.
Kleren kopen doen wij alleen nog maar in de uitverkoop en ik begin me te ergeren aan de auto-reclames, AL vanaf... en dan volgt er een bedrag waarvan ik denk; wie kan zich dat tegenwoordig nog permitteren?
Kinderbijslag wordt hier thuis gebruikt voor schoolspullen, sportclubs (en bijbehorende kleding) en kapper. Als het omlaag gaat ga ik zelf knippen.
Geen idee hoe het met jullie allemaal zit, maar hier komt het salaris binnen op de 23ste, en per de 24ste is het op. Aan de vaste lasten en de boodschappen.
Kleren kopen doen wij alleen nog maar in de uitverkoop en ik begin me te ergeren aan de auto-reclames, AL vanaf... en dan volgt er een bedrag waarvan ik denk; wie kan zich dat tegenwoordig nog permitteren?
Kinderbijslag wordt hier thuis gebruikt voor schoolspullen, sportclubs (en bijbehorende kleding) en kapper. Als het omlaag gaat ga ik zelf knippen.
vrijdag 16 september 2011 om 09:49
quote:Star schreef op 16 september 2011 @ 09:38:
Heb je geen kinderopvangtoeslag dan?Jawel, kinderopvangtoeslag + kinderbijslag komen samen ongeveer op het totaalbedrag voor kinderopvang uit, en dan houd ik nog een tientje per jaar over van de kinderbijslag.
Heb je geen kinderopvangtoeslag dan?Jawel, kinderopvangtoeslag + kinderbijslag komen samen ongeveer op het totaalbedrag voor kinderopvang uit, en dan houd ik nog een tientje per jaar over van de kinderbijslag.
vrijdag 16 september 2011 om 09:49
quote:exces schreef op 16 september 2011 @ 09:47:
Kinderbijslag wordt hier thuis gebruikt voor schoolspullen, sportclubs (en bijbehorende kleding) en kapper. Als het omlaag gaat ga ik zelf knippen.Zelf haren knippen? Nou daar waag ik mij echt niet aan hoor.....dan nog liever sportclubs en abbo's opzeggen.
Kinderbijslag wordt hier thuis gebruikt voor schoolspullen, sportclubs (en bijbehorende kleding) en kapper. Als het omlaag gaat ga ik zelf knippen.Zelf haren knippen? Nou daar waag ik mij echt niet aan hoor.....dan nog liever sportclubs en abbo's opzeggen.
vrijdag 16 september 2011 om 09:50
Sport en hobbies kunnen we niet betalen van de kinderbijslag, die gaat echt op aan de kinderopvang. Abonnementen doen we niet aan, dat herinnert mij er aan dat ik nog even iets moet opzeggen. De bibliotheek is gelukkig gewillig, die 40 euro in het jaar blijf ik wel betalen, het hele gezin leent op mijn kaart.
Kapper is hier gelukkig erg gemakkelijk. Gewoon de tondeuse.
Vrekkentip voor kinderbladen:
Geronimo Stilton-krantje is gratis, evenals het blaadje van de Lego-club.
Kapper is hier gelukkig erg gemakkelijk. Gewoon de tondeuse.
Vrekkentip voor kinderbladen:
Geronimo Stilton-krantje is gratis, evenals het blaadje van de Lego-club.
vrijdag 16 september 2011 om 09:52
Per jaar of per kwartaal?
Per kwartaal vind ik best een grove hap minder, 2 kinderen is toch 70 euro minder te besteden.
Ben allang blij dat het nog niet naar inkomen is, want we hebben al nergens anders recht op en komen puntje bij paaltje netto minder uit dan mensen die wel vollop van de toeslagen kunnen genieten.
Per kwartaal vind ik best een grove hap minder, 2 kinderen is toch 70 euro minder te besteden.
Ben allang blij dat het nog niet naar inkomen is, want we hebben al nergens anders recht op en komen puntje bij paaltje netto minder uit dan mensen die wel vollop van de toeslagen kunnen genieten.
vrijdag 16 september 2011 om 09:56
Dus niet op het totaal bedrag wat je per kwartaal betaald?
Ja leuker kunnen ze het niet maken.
Zal wel kort door de bocht zijn, maar de babyboomers lachen weer het hardst.
Eerst terecht komen in een land dat na de oorlog met bloed zweet en tranen is herbouwd door hun ouders, vervolgens de gouden tijden beleven immigranten naar NL halen omdat zij het vuile werk niet willen doen, vervolgens het hardst roepen dat al die buitenlanders nu maar eens wegmoeten/ grenzen sluiten.....nu genieten van pensioen en hun kinderen hun weelde betalen.....
Terwijl een groot deel van hun welverdiende pensioen gaat genieten in het warme buitenland.
Uitzonderingen daargelaten uiteraard!!!!
Ja leuker kunnen ze het niet maken.
Zal wel kort door de bocht zijn, maar de babyboomers lachen weer het hardst.
Eerst terecht komen in een land dat na de oorlog met bloed zweet en tranen is herbouwd door hun ouders, vervolgens de gouden tijden beleven immigranten naar NL halen omdat zij het vuile werk niet willen doen, vervolgens het hardst roepen dat al die buitenlanders nu maar eens wegmoeten/ grenzen sluiten.....nu genieten van pensioen en hun kinderen hun weelde betalen.....
Terwijl een groot deel van hun welverdiende pensioen gaat genieten in het warme buitenland.
Uitzonderingen daargelaten uiteraard!!!!
vrijdag 16 september 2011 om 09:58
vrijdag 16 september 2011 om 09:59
Snoes, ik herken je gevoel. Sinds kort is mijn relatie over en staan mijn dochter en ik er alleen voor. Ik kom niet meer rond en schiet er zelfs bij in. Een alimentatieregeling moeten we nog treffen. Elk dubbeltje wordt hier weloverwogen omgedraaid. Ik kan nu geen winterschoenen kopen voor mijn dochter bijvoorbeeld, of broeken omdat ze haar te kort worden. Daarnaast gaat ze naar zwemles en van het bedrag van een kwartaalkaart kan ik zo'n anderhalve week eten. Het is bikkelen. Abbo's opgezegt etc etc. Als op dit soort regelingen ook nog bezuinigd gaat worden, zie ik het somber in...
vrijdag 16 september 2011 om 10:02
Ja dat Griekenland verhaal snap ik al helemaal niet ....en maar storten.....en kijk hier hoe sommige en steeds meer gezinnen maar net aan de lippen boven water kunnen houden....
En dan vindt men het gek dat er steeds meer armoede is en er steeds meer mensen gebruik moeten maken van de schuldsanering ( ik ken iemand die vorig jaar oktober zich heeft aangemeld en volgende maand aan de beurt is!!)
Ik werk inmiddels voor zorgkosten en kinderopvang.....mijn spaargeld gaat erg hard de laatste tijd.
En dan vindt men het gek dat er steeds meer armoede is en er steeds meer mensen gebruik moeten maken van de schuldsanering ( ik ken iemand die vorig jaar oktober zich heeft aangemeld en volgende maand aan de beurt is!!)
Ik werk inmiddels voor zorgkosten en kinderopvang.....mijn spaargeld gaat erg hard de laatste tijd.
vrijdag 16 september 2011 om 10:03
Kinderbijslag is volgens mij ooit door de KVP ingevoerd als "fokpremie". Hoe meer kindertjes, hoe beter.
Van mij mag de kinderbijslag volledig worden afgeschaft als er goede kinderopvang en goed onderwijs tegenover komen te staan, kleinere klassen bijvoorbeeld.
Het berekenen van al die toeslagbedragen kost volgens mij meer dan de toeslag zelf.
Van mij mag de kinderbijslag volledig worden afgeschaft als er goede kinderopvang en goed onderwijs tegenover komen te staan, kleinere klassen bijvoorbeeld.
Het berekenen van al die toeslagbedragen kost volgens mij meer dan de toeslag zelf.