2in1 laptop ervaringen?

22-03-2019 21:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en hierbij kwam ik de Lenovo yoga 2in1 tegen. Betere specs dan vergelijkbare laptops (oa i7, ssd 512GB) in dezelfde prijsrange.

Hebben mensen ervaringen met een 2in1? Wat zijn voordelen / nadelen ten opzichte van een laptop?

In hele oude reviews las ik dat een 2in1 niet fijn als laptop werkt op schoot, maar is dat nog steeds zo? Dit doe ik nl wel veel.

Dank alvast!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Waarom xou je een 2in1 willen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat hoeft voor mij dus eigenlijk niet.

Maar ben op zoek naar een 14" laptop, en kwam deze tegen. De 2in1 laptop heeft i7, ssd 512, net iets beter geheugen ed. En in de aanbieding. Daarom net zo duur als de gewone laptops die 'maar' i5, ssd 256 hebben.

Dus als het net zo goed werkt dan vind ik het ook geen bezwaar. Vandaar ook dit topic ;)
every journey starts with a single step
Ik heb een keer een dag met zo’n 2 in 1 gewerkt en vond het echt heel fijn werken. Heb je er al eens een vast gehad bij een winkel? Dat werkt meestal toch het best om te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Die specs betekenen weinig. Gebruik bepaalt een goede keuze
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 2in1 die ik gebruik als normale laptop. Ik heb een ipad apart. Zo'n tabletfunctie werkt gewoon net niet helemaal lekker en om heel eerlijk te zijn: als ik zoveel gewicht meesleep gebruik ik ook gewoon het toetsenbord ipv dat ik op een scherm ga zitten tikken.
Alle reacties Link kopieren
Besloten om vanmiddag inderdaad even in de winkel te kijken.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens een tablet met toetsenbord. Geen laptop meer nodig. Kan ook een optie zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
23-03-2019 10:26
Ik heb overigens een tablet met toetsenbord. Geen laptop meer nodig. Kan ook een optie zijn
Heb jij het smart-keyboard van Apple zelf?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-03-2019 11:50
Heb jij het smart-keyboard van Apple zelf?
Ja, en de pencil
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
23-03-2019 11:55
Ja, en de pencil
Ik vind het jammer dat het zo duur is. Ik vind een keyboard bij mijn iPad wel makkelijk, maar ik heb ook een macbook, wat een keyboard dus eigenlijk overbodig maakt.

Lichtelijk offtopic dit.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-03-2019 11:57
Ik vind het jammer dat het zo duur is. Ik vind een keyboard bij mijn iPad wel makkelijk, maar ik heb ook een macbook, wat een keyboard dus eigenlijk overbodig maakt.

Lichtelijk offtopic dit.
Dat is mijn grootste pijn hierin: ik had net een nieuwe MacBook, en toen kwam de nieuwe iPad. De MacBook staat nu vrijwel alleen nog stof te vangen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik wil geen keuze maken tussen een MacBook en iPad en gebruik ze daarom allebei, maar wel voor verschillende doeleinden.

Ik ga mijn iPad wel vervangen voor de nieuwste iPad Air en het feit dat ik een MacBook heb, weerhoudt me ervan om een iPad Pro te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Lenovo Yoga gekocht en ben er heel tevreden mee.
Dat ie een touchscreen heeft vind ik als laptop ook al fijn werken, vond ik sowieso al een enorme plus.
Daarnaast gebruik ik hem op de bank voor wat kleinere opzoekdingen of spelletjes wel regelmatig in tabletstand, of half omhoog gezet, dat ik dus het toetsenbord omgekeerd op schoot heb, en het touchscreen half omhoog.

Enige nare is dat de Yoga redelijk hoekige randen heeft, die scherp aan kunnen voelen.
Ik heb ook een Lenovo Yoga maar ik gebruik vooral mijn ipad mini als ik niet hoef te tikken.

Ik vind m wel heel fijn typen trouwens. Dus ben er wel tevreden over. Maar touchscreen etc gebruik ik bijna nooit en de tentmodus/tabletmodus alleen als ik mensen wil laten schrikken ;-)
(Omdat je dat met een gewone laptop niet kan doen zonder m te breken.)
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bekeken.. besloten om het gewoon maar te doen... was hij er niet meer.. Volgens het voorraadbestand wel, maar medewerker heeft bijna half uur gezocht. Online ook uitverkocht.

Op zoek naar iets anders dus. Maar weet nu dat de 2in1 ook een optie is
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
23-03-2019 10:26
Ik heb overigens een tablet met toetsenbord. Geen laptop meer nodig. Kan ook een optie zijn
Ja, dat had ik lang geleden ook bedacht. Waarschijnlijk was ik hier wat te snel mee want vond het een ramp. Nu is het vast stukken beter, maar heb geen zin meer om het nogmaals te proberen.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik had er een van een ander merk waarbij je het beeldscherm en toetsenbord los van elkaar kon halen. Had er alleen niet over nagedacht dat je ze daardoor ook allebei apart op moest laden. Er zaten ook geen poorten in voor een USB-stick. Het toetsenbord werkte met bluetooth met het beeldscherm.
Toen ik het beeldscherm een keer ergens tegenaan stootte, kwam er een barst in van boven tot onder en deed de touchscreen het niet meer.
De touchscreen vond ik fijn om mee te werken, maar het beeld spiegelde heel erg als je onder een lamp, in de zon of bij een raam zat.

Heb nu weer een 'gewone' laptop.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
23-03-2019 20:23
Ik had er een van een ander merk waarbij je het beeldscherm en toetsenbord los van elkaar kon halen. Had er alleen niet over nagedacht dat je ze daardoor ook allebei apart op moest laden. Er zaten ook geen poorten in voor een USB-stick. Het toetsenbord werkte met bluetooth met het beeldscherm.
Toen ik het beeldscherm een keer ergens tegenaan stootte, kwam er een barst in van boven tot onder en deed de touchscreen het niet meer.
De touchscreen vond ik fijn om mee te werken, maar het beeld spiegelde heel erg als je onder een lamp, in de zon of bij een raam zat.

Heb nu weer een 'gewone' laptop.
Ik heb een Spectre x360, de HP-variant van de Yoga. Ik ben er heel tevreden over, hoewel ik de 'doorklapoptie' zelf niet heel veel gebruik. Hij doet in ieder geval alles wat een 'gewone' laptop ook kan, met als bonus dat je het scherm ook als touchscreen kunt gebruiken en nog wat andere standen kunt gebruiken als het zo uitkomt. Ik zit er dagelijks mee op de bank en zelfs typen lukt prima. Mijn volgende laptop wordt hoogstwaarschijnlijk ook weer een 2in1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven