Slowcooker?

22-05-2019 12:09 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik tijd gebrek om te koken.
Voor die dagen lijkt het mij handig om een slowcooker te gebruiken.
Dus nu ben ik benieuwd hoe het jullie bevalt.
Welke hebben jullie en gebruik je het vaak?
Welke gerechten vinden jullie wel en niet lekker in de slowcooker?
Zit nog in een twijfel fase...
Al denk ik dat ik het zo'n twee keer per week ga gebruiken, als ik het zou hebben
Er zijn hier meerdere topics over oa eten/crockpot-slow-cooker-succesrecepte ... ges/364225

eten/slow-cooker-recepten-topic/list_me ... #p15160400
Alle reacties Link kopieren
ik heb er sinds een tijdje eentje en ik ben er heel blij mee! Gebruik hem niet wekelijks, maar dat komt meer omdat ik niet altijd zin heb in een stoofgerecht en je natuurlijk niet alles er in kunt maken. Het vlees wat er uit komt, is wel veel malser dan wanneer ik het in de oven doe en het is lekker makkelijk.
Sommige gerechten hoef je echt niet meer te doen dan alles in het ding te mikken, bij andere gerechten moet je wat voorbereidend werk doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste en langst-gebruikste gadget in de keuken!

Hier staat ie zeker 3, 4 keer per week aan. Curries, chili con carne, stoofpotten. Maar ook grote stukken vlees of zelfs een hele kip gaat prima.
Internet staat bomvol recepten, maar je zal zien dat je die al snel niet meer nodig hebt als je het een beetje door hebt. Wel wat extra kruiden/specerijen gebruiken in vergelijking met normaal koken. Aardappelen moet je heel klein snijden, die zijn het lastigste gaar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ainne, heb jij er al eens een lasagne in gemaakt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
22-05-2019 12:21
Ainne, heb jij er al eens een lasagne in gemaakt?
Nee nog nooit, man eet geen kaas dus dat soort gerechten vermijden we meestal, maar eigenlijk wil ik dat wel een keer proberen.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
22-05-2019 12:25
Nee nog nooit, man eet geen kaas dus dat soort gerechten vermijden we meestal, maar eigenlijk wil ik dat wel een keer proberen.
ja, ik krijg volgende week bezoek en we gaan spelletjes doen, dus dan moet ik iets makkelijks hebben voor het eten en het lijkt me leuk om dat dan uit te proberen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
22-05-2019 12:16
Mijn beste en langst-gebruikste gadget in de keuken!

Hier staat ie zeker 3, 4 keer per week aan. Curries, chili con carne, stoofpotten. Maar ook grote stukken vlees of zelfs een hele kip gaat prima.
Internet staat bomvol recepten, maar je zal zien dat je die al snel niet meer nodig hebt als je het een beetje door hebt. Wel wat extra kruiden/specerijen gebruiken in vergelijking met normaal koken. Aardappelen moet je heel klein snijden, die zijn het lastigste gaar te krijgen.

Dit klinkt goed. Welke heb je?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
22-05-2019 12:13
ik heb er sinds een tijdje eentje en ik ben er heel blij mee! Gebruik hem niet wekelijks, maar dat komt meer omdat ik niet altijd zin heb in een stoofgerecht en je natuurlijk niet alles er in kunt maken. Het vlees wat er uit komt, is wel veel malser dan wanneer ik het in de oven doe en het is lekker makkelijk.
Sommige gerechten hoef je echt niet meer te doen dan alles in het ding te mikken, bij andere gerechten moet je wat voorbereidend werk doen
Mij lijkt het handig op dagen dat ik druk ben. Ook ben ik alleen en vind koken voor mij alleen soms niets aan. Koken voor vrienden vind ik wel heel leuk. Vandaar dat dit mij toch handig lijkt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Crockpot, maar volgens mij maakt het merk niet zoveel uit hoor.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er eentje van de Aldi :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
22-05-2019 12:49

Chili ? tell me more ;-)
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-05-2019 15:57
Chili ? tell me more ;-)
Gehakt, ui, knoflook, gedroogde chili even rulbakken, dan met wat peper, (veel) komijn, paprika, blikje tomatenblokjes, wat puree, verkruimeld bouillonblokje, blikje kidneybonen in de pot en uurtje of 5-6 op Low. Geen extra water nodig.

Dat is de basis, kan ook met andere soorten bonen en je kunt er natuurlijk ook nog klein gesneden groenten bijdoen. net wat je in huis hebt. En het rulbakken kun je ook overslaan, alles zo rauw in de pot gaat ook goed.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
22-05-2019 12:21
Ainne, heb jij er al eens een lasagne in gemaakt?
Ik wel, dat gaat prima maar als je de laagjes wil hebben moet je de saus wel vooraf maken. Lasagnette is makkelijker ;)
Ik zoek het recept even op.

Edit: https://tastesbetterfromscratch.com/slo ... r-lasagna/
Alle reacties Link kopieren
Kip (filet of kippendijenfilet) in de slowcooker, potje barbecuesaus erbij, 's ochtends aanzetten, 's avonds eten. Kip valt helemaal uit elkaar zodra je roert, dus je hoeft niet eens te plukken om pulled chicken te maken op deze manier. Uiteraard zijn er ook vele recepten voor saus die je erbij kunt doen, maar wil je echt makkelijk, dan is dit wel een aanrader.
Ik heb een elektrisch kookplaatje van de Blokker voor €12,- gekocht. Daar zet ik een gietijzeren pan op (die ik toch al in de kast heb staan) en laat gerechten de hele dag sudderen. Die pan kan ik ook nog voor andere dingen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen is het wel wat.
Nu eerst uitzoeken welke grote handig is.
Alle reacties Link kopieren
rooske88 schreef:
22-05-2019 22:26
Zo te lezen is het wel wat.
Nu eerst uitzoeken welke grote handig is.
Ik heb een 5 liter, voor 4 personen prima.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
22-05-2019 17:55
Ik wel, dat gaat prima maar als je de laagjes wil hebben moet je de saus wel vooraf maken. Lasagnette is makkelijker ;)
Ik zoek het recept even op.

Edit: https://tastesbetterfromscratch.com/slo ... r-lasagna/
oeh dat recept ziet er lekker uit! Ook fijn dat er geen bechamelsaus bijzit, daar ben ik niet zo'n fan van

Ik laat je weten hoe het geworden is :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
23-05-2019 06:14
Ik heb een 5 liter, voor 4 personen prima.
Dat is misschien wat te groot voor mij.
Ik woon alleen. Al wil ik ook niet een te kleine....
Wij hebben een slowcooker (crockpot). Ik maak er graag soep in en pastasaus.
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraag, bakken jullie het vlees ook eerst voor?
Ja, dat moet om het vlees dicht te schroeien.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
23-05-2019 20:14
Ja, dat moet om het vlees dicht te schroeien.
Vond het wat onduidelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou voor de Crockpot Express gaan. Je kunt erin aanbraden/bakken, dus je hoeft niets over te hevelen van koekenpan naar slowcooker. Je kunt er ook mee stomen en hij heeft een hogedrukfunctie (snelkookpan).
Die snelkookfunctie is helemaal super en die gebruik ik nu veel vaker dan de slowcookstand. Vooral als ik laat thuis ben en ‘s ochtends geen tijd heb gehad om de slowcooker aan te zetten, dan is de snelkookfunctie heel erg handig. Een stoofpotje, goulash of sudderlappen in 45 minuten gaar. Een perfecte risotto in 12 minuten en een beenham in 22 minuten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven