SSRI

11-12-2018 21:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met meerdere verschillende SSRI's?
Zoja , kan het zijn dat je er enkele hebt die niet of nauwelijks werken en dan toch een ander probeerd dat wel effect heeft?

heb er in de loop der jaren 3 van geprobeerd maar die brachten weinig tot niets verbetering , nu vraag ik het me af of het zin zou hebben om wat anders te proberen....

Ik ben wel een beetje huiverig voor zulke medicatie maar ik moet iets doen om me beter te maken , heb het echt bijzonder zwaar nu....

ik kreeg vroeger door mirtazapine geheugenproblemen en volgens mij is dat niet helemaal terug weggegaan na het stoppen , aangezien ik daar nu nog last van heb (depressie zelf zorgt ook voor zulke klachten , weet ik)
En van het laatste , welbutrin heb ik namelijk flink wat oorsuizen aan overgehouden , echt niet prettig :-(
Ben nu toch al 6 weken gestopt ermee en het is er nog steeds ...
Maar waarom dan weer een SSRI proberen? Er zijn ook andere groepen antidepressiva.
Alle reacties Link kopieren
Heb anderen al geprobeerd...
Mirtazapine
Duloxetine
Welbutrin
Amitriptyline
Lithium kan ook stabiliserend werken.
Alle reacties Link kopieren
Lamictal, Depakine en Carbamazepine ook
Alle reacties Link kopieren
Delakine deed niets bij me...
Heb ook al topiramaat en lyrica geprobeerd voor men hoofdpijn maar enorm zware bijwerkingen vooral van lyrica, was een gedrogeerde zombie en leek wel gek te worden... angsten, zware depressie...
Alle reacties Link kopieren
Jullie lijken medicijnen aan te halen tegen bipolaire stoornis maar dat heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
kv12 schreef:
11-12-2018 22:20
Heb anderen al geprobeerd...
Mirtazapine
Duloxetine
Welbutrin
Amitriptyline
Je hebt al verschillende klassen geprobeerd. Je kan een tweede of zelfs derde middel uit elke klasse proberen. Je kan een snri of en mao-remmer proberen. Of twee ad tegelijk. Maar hoe meer middelen je al geprobeerd hebt, hoe kleiner de kans dat een volgend middel gaat helpen helaas. Je kan ook lithiumaugmentatie proberen, wordt ook bij unipolaire depressie gedaan.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
11-12-2018 22:54
Je hebt al verschillende klassen geprobeerd. Je kan een tweede of zelfs derde middel uit elke klasse proberen. Je kan een snri of en mao-remmer proberen. Of twee ad tegelijk. Maar hoe meer middelen je al geprobeerd hebt, hoe kleiner de kans dat een volgend middel gaat helpen helaas. Je kan ook lithiumaugmentatie proberen, wordt ook bij unipolaire depressie gedaan.
ik denk dat venlafaxine en duloxetine beide SNRI's zijn, deze heb ik al geprobeerd , mss duloxetine (cymbalta) niet lang genoeg?
name het gelijk met welbutrin maar eigenlijk is dat niet goed om samen te nemen.

Probleem dat ik heb is dat ik problemen heb met alles dat bijwerkingen op psyche... zoals vergeetachtigheid , gejaagdheid etc.
heb vroeger wel drugs gebruikt en wil niets liever dan zo helder mogelijk hoofd hebben nu eigenlijk dus alles wat dat in de weg staat geeft een erg slecht gevoel nu voor mij.

ik heb amitrityline ook maar 1 week geprobeerd , veel te kort dus , dat was na mirtazapine maar die week erna was echt zo zwaar , toen werkte ik nog maar kon het echt niet aan dus stopte ik maar weer met amitritilyne en ging gelijk weer naar mirtazapine .
Achteraf bedenk ik dat het mss niet de amitrityline was die zo zwaar viel maar de ontwenning van mirtazapine mss wel....

al die bijwerkingen maken me angstig en ongelukkig eigenlijk pfff
Alle reacties Link kopieren
kv12 schreef:
11-12-2018 22:42
Jullie lijken medicijnen aan te halen tegen bipolaire stoornis maar dat heb ik niet.
De medicijnen die ik noemde zijn anti-epileptica maar worden ook ingezet als stemmingsstabilisator.
kv12 schreef:
11-12-2018 22:42
Jullie lijken medicijnen aan te halen tegen bipolaire stoornis maar dat heb ik niet.
Worden soms ook gebruikt bij een unipolaire stoornis.
Alle reacties Link kopieren
ok....
Dus ik zal iet teveel hoop moeten stellen dat een andere ssri mss wel zou kunnen aanslaan...jammer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven