Zwarte aanslag in waterkoker. Hoe krijg ik dit weg?

30-11-2018 23:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vieze zwarte aanslag in onze waterkoker. Waarschijnlijk is het kalkaanslag. Zal niet heel schadelijk zijn, maar ziet er niet heel fris uit. Tegen de wand van de waterkoker heb ik het weg gekregen met een afwasborstel, maar op het verwarmingselement zelf zit een hele dikke zwarte laag die met geen geweld eraf te krijgen is met een borstel. Wie herkent dit probleem en hoe lossen jullie dit op?
Alle reacties Link kopieren
Met azijn vullen en laten staan zo lang mogelijk.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Vullen met schoonmaak azijn en de waterkoker aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Wel de azijn verdunnen dus niet alleen azijn, ook water gebruiken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-12-2018 00:06
Wel de azijn verdunnen dus niet alleen azijn, ook water gebruiken

Dit.

En daarna zeker 2x met alleen water aanzetten en leeggooien. Anders smaakt je thee heel vies :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
01-12-2018 00:16
Dit.

En daarna zeker 2x met alleen water aanzetten en leeggooien. Anders smaakt je thee heel vies :proud:
En raam of deur open als hij staat te borrelen
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Zo maak ik mijn waterkoker ook schoon, azijn en water en dan een paar keer aan de kook laten komen.

Werkt goed, ook je magnetron of oven krijg je makkelijk schoon als je een kommetje water met azijn een poosje laat koken, het vet veeg je daarna veel makkelijker weg.
Je kan ook citroensap, een flinke scheut uit zo'n geel flesje gebruiken om daarna je waterkoker "bij te houden".
Ruikt lekkerder en voor een beetje aanslag werkt dat ook perfect, of om te voorkomen dat er aanslag ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
Flinke scheut citroensap met wat water.... mijn waterkoker was nog nooit zo schoon.
Alle reacties Link kopieren
Azijn meurt zo walgelijk, ik heb een flesje koffiemachine ontkalker gehaald bij de Action. Het ontkalkwater uit de koffiemachine vang ik op en laat ik een uurtje in de waterkoker staan. Dan is deze weer als nieuw.
Nog sneller, een afwasmachine blokje een minuut of 10 in het kokende water liggen. Leeggooien, omspoelen en schoon
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
01-12-2018 00:40
En raam of deur open als hij staat te borrelen

En niet met je neus er boven als je hem leeg gooit :sick:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Kalk is toch niet zwart. Is dit geen schimmel?
Wie is "wij"?
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
01-12-2018 10:06
Nog sneller, een afwasmachine blokje een minuut of 10 in het kokende water liggen. Leeggooien, omspoelen en schoon
Moet je het blokje er in doen en dan aanzetten of eerst laten koken en dan het blokje er in doen?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
01-12-2018 14:24
Kalk is toch niet zwart. Is dit geen schimmel?
Ja, dit denk ik ook. Kalkaanslag is wit, soms een beetje gelig. Ik vraag me af of er niet gewoon schimmel in zit. Als dat het geval is moet je hem namelijk echt niet meer gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven