overstap van gas naar inductie

18-12-2018 19:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel Zegt het al.. ik ga overstappen van gas naar inductie.

Maar waar moet ik op letten? Wij laten een extra groep aanleggen voor de plaat en we schaffen nieuwe pannen aan. Ik wil iig een grote plaat en hij moet snel zijn en als het kan ook sudderen en eventueel wokken.

Nog meer dingen die handig zijn of belangrijk ?
Alle reacties Link kopieren
Niet met je pannen schuiven over de plaat als je 'm hebt straks :|
Alle reacties Link kopieren
Wokken kun je op inductie echt niet goed doen.

Het idee van wokken is dat de wok voor een groot deel omgeven is door hete vlammen zodat je op hoge temperatuur kunt werken. Bij inductie verwarm je echt alleen het deel van de pan dat in contact staat met de plaat. Dus in plaats van een wok gebruik ik nu en hapjespan, omdat die een groter oppervlak heeft en dus veel meer warmte krijgt. Dan werkt het prima.

Ik ben een groot fan van inductie. Schoonmaken is echt zalig vergeleken met een gasfornuis.... :proud:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt niet perse nieuwe pannen nodig hoor. Mijn moeder is recent overgestapt en moest alleen wat koekenpannen weg doen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
18-12-2018 21:19
Je hebt echt niet perse nieuwe pannen nodig hoor. Mijn moeder is recent overgestapt en moest alleen wat koekenpannen weg doen.
Hangt er vooral van af wat voor pannen je hebt. Sommige pannen (bijv. aluminium) werken niet met inductie.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Fransesca Kookt heeft veel info op haar site over overstappen op inductie. Ze geeft ook tips over hoe op inductie te koken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb echt oude pannen, dus die ga ik sowieso vervangen. Ik heb ergens een link gevonden van een goede wok. Geheim zit hem, aldus die site, in het goed heet laten worden van die pan. Dus .. proberen waard.

Ik ga een naar de site van fransesca . Dank Doro
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige dingen sneller gaan dan op gas, mijn piepers zijn al . Weer een paar keer aangebrand, die gaan nu in een grotere pan. Kijk bij een koekenpan naar een dikke bodem, ik ben van plan die van de Hema te gaan proberen, kunnen alleen niet in de vaatwasser. De brabantia koekepannen zijn wel goedkoop maar trekken snel krom.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
De roestvrijstalen koekenpannen van Ikea zijn ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Dat het duurder is dan op gas koken.
poldervrouw schreef:
18-12-2018 22:24
ik heb echt oude pannen, dus die ga ik sowieso vervangen. Ik heb ergens een link gevonden van een goede wok. Geheim zit hem, aldus die site, in het goed heet laten worden van die pan. Dus .. proberen waard.

Ik ga een naar de site van fransesca . Dank Doro
Kan prima hoor wokken op inductie. Inderdaad de pan goed heet laten worden.
Bij de Jumbo kan je nu sparen voor Tefal pannen met een hele mooie korting.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
19-12-2018 06:52
De roestvrijstalen koekenpannen van Ikea zijn ideaal.
Oh ik ben op zoek naar goede nieuwe koekenpannen! Van mijn koekenpannen heeft ineens de anti aanbaklaag het begeven..

Welke bedoel je precies, de sensuell?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Als de reden is dat je van het gas af wil moet je het niet doen. Inductie is duurder in gebruik en je gebruikt elektra die opgewekt wordt door... gas :D
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-12-2018 12:30
Als de reden is dat je van het gas af wil moet je het niet doen. Inductie is duurder in gebruik en je gebruikt elektra die opgewekt wordt door... gas :D

Wat een onzin. Ik heb groene stroom, daar komt geen gas aan te pas. En als binnenkort alle woningen van het gas af moeten kun je maar beter een andere manier hebben om te koken. Het is misschien ietsje duurder, maar wel sneller, schoner, veiliger en makkelijker om schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
19-12-2018 06:52
De roestvrijstalen koekenpannen van Ikea zijn ideaal.
Bakken die ook echt goed? Ik ben ook pas overgestapt en vind het fijn koken. Alleen mijn (dikke) spek krijg ik niet goed krokant gebakken. En ik heb geen idee in welke pan ik dat wel voor elkaar kan krijgen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-12-2018 12:30
Als de reden is dat je van het gas af wil moet je het niet doen. Inductie is duurder in gebruik en je gebruikt elektra die opgewekt wordt door... gas :D
nee. niet de reden.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
19-12-2018 12:01
Oh ik ben op zoek naar goede nieuwe koekenpannen! Van mijn koekenpannen heeft ineens de anti aanbaklaag het begeven..

Welke bedoel je precies, de sensuell?

Ja, die bedoel ik. Ik heb echte dure Demeyere pannen, maar daar doen deze niet voor onder. Het enige merkbare verschil is dat er bij de Ikeapannen twee schroefjes in de pan zitten, bij die dure pannen zijn die netjes weggewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
19-12-2018 15:19
Wat een onzin. Ik heb groene stroom, daar komt geen gas aan te pas. En als binnenkort alle woningen van het gas af moeten kun je maar beter een andere manier hebben om te koken. Het is misschien ietsje duurder, maar wel sneller, schoner, veiliger en makkelijker om schoon te maken.
In 2030 zijn er nog genoeg die gas verstoken.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
19-12-2018 15:23
Bakken die ook echt goed? Ik ben ook pas overgestapt en vind het fijn koken. Alleen mijn (dikke) spek krijg ik niet goed krokant gebakken. En ik heb geen idee in welke pan ik dat wel voor elkaar kan krijgen.

Ik vind ze prima bakken, vergelijkbaar dus met m'n Demeyerepan. Maar ik ben vegetariër, dus ik bak nooit spek. Wel tofu, dat wordt lekker krokant.
Ikea geeft trouwens 25 jaar garantie op die pannen, dat zegt ook wel iets.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
19-12-2018 15:30
In 2030 zijn er nog genoeg die gas verstoken.

Dat was voor mij ook zeker niet de reden om voor inductie te kiezen.
flipje2 schreef:
19-12-2018 12:01
Oh ik ben op zoek naar goede nieuwe koekenpannen! Van mijn koekenpannen heeft ineens de anti aanbaklaag het begeven..

Welke bedoel je precies, de sensuell?
Ik ben zeer tevreden over de TROVÄRDIG koekenpannen voor inductie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb I cooking inductie en heb zelf mijn 'pitten' gekozen en de positie daarvan. Ik ben er nog steeds super blij mee!

http://www.i-cooking.eu/201-i-cooking-i ... concept-nl
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
18-12-2018 21:19
Je hebt echt niet perse nieuwe pannen nodig hoor. Mijn moeder is recent overgestapt en moest alleen wat koekenpannen weg doen.
.
Dan had je moeder vast hele goede pannen want de meeste pannen trekken krom op gas en kromme pannen werken beduidend minder effectief dan vlakke pannen op inductie. Op gas maken kromme pannen niet uit.

Overigens, volgens de consumentenbond is koken op inductie beduidend goedkoper dan koken op gas. Dit niet in de laatste plaats omdat het ook sneller gaat en omdat het voedsel direct opgewarmd wordt in plaats van at de pan opgewarmd wordt die vervolgens de warmte weer door moet geven aan het voedsel..
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven