Een kitten erbij

22-05-2019 10:29 17 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb een lieve rode kater kitten van 9 maandjes. Nu overweeg ik een kitten erbij te nemen, en heb al een poesje op het oog.

Maar ik twijfel heel erg of dit mijn kater goed zal doen. Hij is totaal niet bang (behalve voor de vuilniswagen :-D) en was vanaf de eerste dag al gewend bij mij. Ik merk dat hij zich soms verveelt, en een maatje nodig heeft.

Nu heb ik al het een en ander opgezocht, maar zou graag jullie ervaring/mening horen. Hoe is het met 2 katten in huis?
Alle reacties Link kopieren
Is de kater gecastreerd? Voordat je straks met nog meer katten zit ;-D

Hier hebben vriend en ik 2 kittens lopen, ze spelen constant met elkaar, slapen altijd bij elkaar, zijn erg aanhankelijk. Wel hebben wij ze binnen 3 dagen beiden opgehaald, dus er zat niet zo'n groot gat tussen.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
22-05-2019 10:32
Is de kater gecastreerd? Voordat je straks met nog meer katten zit ;-D

Hier hebben vriend en ik 2 kittens lopen, ze spelen constant met elkaar, slapen altijd bij elkaar, zijn erg aanhankelijk. Wel hebben wij ze binnen 3 dagen beiden opgehaald, dus er zat niet zo'n groot gat tussen.
Ja, hij is gecastreerd, al rijdt hij nog steeds graag op zijn knuffel :-D
Ben ook van plan om de poes dan ook te steriliseren.

Dat is inderdaad kort achter elkaar, zijn het broertjes/zusjes? Ik had ook de mogelijkheid zijn broertje erbij te nemen maar wilde toen maar 1 kitten. Vind het wel gezellig met zijn tweetjes, maar wil niet dat hij zich verveelt en ook als ik weg ben alleen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook twee katten, een mannetje en vrouwtje.
Het mannetje is drie maanden ouder dan het vrouwtje.
Ondertussen heb ik ze alweer bijna 10 jaar en ze hebben echt zo'n typische broer zus relatie, de ene keer heel lief voor elkaar en de andere keer jagen ze elkaar op door het hele huis.
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen broertje en zusje van elkaar. Eerste paar dagen was het 'spelen' wel hard :rofl: Inmiddels rennen ze als twee paarden achter elkaar door de kamer heen.

Al liggen ze nu te slapen, de ene heeft net de eerste vaccinaties gehad.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Hier een kater van destijds 12. Eenzaam sinds overlijden van de hond, dus toen hebben we er een kitten bij gezet. Het zijn niet de vrienden die ik hoopte dat ze zouden worden (lekker bij elkaar liggen bv), maar ze stoeien, eten uit elkaars etensbak, delen de kattenbakken en ze bewaken samen 'het fort' als ze buiten in de tuin zijn en er zijn andere katten in de buurt. Dus ik durf toch wel te stellen dat het een succes is!
Wow. I wish I could speak whale.
Ik heb er ook twee, twee dames.
(Alkebei gestelleriseerd, doe ik met al mn katten)
Die schelen een jaar en een paar maanden.
(9 en de oude muts van het stel is vorige week 11 geworden. Ik heb haar van kleins af aan :love:)

Twee dames dus ze breken de boel aardig af zo nu en dan, en dat vind ik erg gezellig.

TO als je druk en vaak weg bent is een tweede kat een aanrader.
En ze zijn jong dus dat gaat denk ik wel goed als je het even de tijd geeft. (Katten zijn erg territoriale beestjes)
Mijn puberkatertje vond het echt vreselijk toen ik een kitten erbij nam. Net als jij dacht ik dat dat gezellig zou zijn voor hem, maar wat was hij boos! Dagenlang weigerde hij naar binnen te komen en hij moest niets van kitten weten.

Inmiddels zijn het gelukkig dikke maatjes, maar dat had net zo goed anders uit kunnen pakken. Katten vinden elkaar meestal helemaal niet zo leuk geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
"Maar ik twijfel heel erg of dit mijn kater goed zal doen."

Als je twijfelt zou ik het niet doen, want wat als het inderdaad niet klikt?
chocolol schreef:
22-05-2019 11:19
"Maar ik twijfel heel erg of dit mijn kater goed zal doen."

Als je twijfelt zou ik het niet doen, want wat als het inderdaad niet klikt?
Dan zou ik de nieuwe poes weg moeten doen, want ik ga mijn kater echt niet weg doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes van 3,5jr vond, en vindt, het niet leuk.
Hartstikke gezellig en aanhankelijk naar mensen, maar naar kitten heeft ze vanaf dag 1 lopen blazen. Nu 5 jaar later tolereert ze haar en ze vechten niet, maar dat is het dan ook wel. (Inmiddels niet meer zo -)kitten vindt het wel nog steeds leuk om poes te belagen en erbovenop te springen helaas.
.
Alle reacties Link kopieren
Nemty schreef:
22-05-2019 11:22
Dan zou ik de nieuwe poes weg moeten doen, want ik ga mijn kater echt niet weg doen.

Als je twijfelt, gewoon niet aan beginnen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een poes, een boerderijkat, van ongeveer een jaar toen ik bedacht dat ze een speelmaatje kon gebruiken. Kitten (Pers) erbij genomen - 4 jaar later kan poes 1 de tweede nog niet luchten.
Ze is nu altijd buiten, poes 2 altijd binnen. Als poes 1 binnenkomt, is het alleen voor eten en een paar keer blazen naar ons en poes 2. Buiten is ze weer de liefste, meest aanhankelijke poes, maar zodra ze poes 2 ziet: blazen en grommen.
Was bij ons dus niet zo'n succes. Als wij er nog een kitten bij zouden nemen, zou ik weer een Pers of andere rustige kat nemen, misschien matcht dat meer qua "persoonlijkheid" met poes 2. Voor de eerste hoeven we het duidelijk niet meer te doen.
anoniem_324645 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 11:42
Reden: Spaties
5.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is zo lastig inschatten hoe je kater er op gaat reageren. Ik ben voorstander van als ik 2 katten wil, neem ik er gelijk 2 uit het zelfde nestje. Anders ben ik bang dat mijn oude kater weg loopt. ( woon buitenaf dus kat loopt veel buiten ).

Maar het kan ook heel goed gaan en je zegt zelf je kater is nog maar 9 maand, dus ze kunnen ook beste vrienden worden.
Elke kat reageert anders, maar als je een kitten erbij neemt geef ze de tijd om aan elkaar te wennen en verwacht eerste maand(en) niets van ze.
Dank voor alle tips! Ik ga het toch overwegen, en heb met de eigenaar afgesproken dat als het echt niet klikte ze terug mag. Hoop dat het goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik zou het ook doen :-D

Ik hoop dat je wel geduldig bent, want het kan wel weken duren voordat ze aan elkaar gewend zijn

Veel plezier met je nieuwe huisgenootje
Alle reacties Link kopieren
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven