Camping Karinthië

18-08-2018 17:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu veel vakanties al achter de rug zijn, wie heeft er een goede tip?

Wij zoeken een camping in Karinthië, Oostenrijk.
Wensen:
- direct aan een meer
- met huuraccomodaties

Uiteraard zoeken we zoover en google al af, maar wie weet heeft er hier iemand nog een suggestie. We hebben niets met animatieteams, dus dat hoeft voor ons niet. Als het er wel is: prima. Als het maar niet tot één uur 's nachts doorgaat... Dat hadden we pas en is ons slecht bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met huuraccomodaties?

ik ben 20 jaar naar een camping geweest in Karinthie. Prachtig gelegen voor allerlei uitstappen, heel erg centraal. Maar niet aan een meer, wel met gratis toegang tot het gemeentezwembad, zonder animatie. Kleine rustige camping zonder gedoe.

Er stroomt wel een rivier langs waar je wat kan pootje baden, maar zwemmen is hier niet toegestaan en ook niet aangeraden. Moest je hier interesse in hebben stuur ik het je graag door.
Alle reacties Link kopieren
Aan de oostzijde van de ossiacher zee, zitten wel een paar campings met huur hutjes. Wel lang geleden dat ik daar geweest ben maar heel mooi gebied en dichtbij alles.
fietsen varen vrouwelijk doen
https://www.zoover.nl/oostenrijk/karint ... oz/camping
Alle reacties Link kopieren
Camping Ferien am Walde is prachtig. Hele ruime, mooie plaatsen. Ligt dichtbij de Faakersee maar de camping grenst niet aan het meer. Met de fiets ben je echter in een paar minuten op het strand van een andere camping waar je gratis gebruik van kunt maken als je op Ferien am Walde staat. De camping is vooral leuk voor jonge kinderen, basisschoolleeftijd. Leuke speeltuin en een hoop andere kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, huurfaciliteiten zijn er trouwens niet, sorry. Aan het meer zelf liggen ook een hoop campings. Daar wel huurfaciliteiten maar hele kleine plekken, je staat daar bovenop elkaar.
Terassencamping Ossiachersee. Vorig jaar waren alleen de grote caravans van de (grote bekende, die met dat zonnetje) touroperator nieuw, de rest was te slecht voor woorden. Zo slecht dat ik ervan uit ga dat alles inmiddels vervangen is. Camping is prachtig uitgangspunt voor leuke activiteiten!
Aanvulling: alleen wat animatie voor de kinderen. En dan ook nog aan de overkant van de weg. Verder geen shows of live muziek. Het meer is prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Die campings aan die meren (Millstatter see, Ossiacher see, Worthersee, faakersee,...) zijn heel mooi qua ligging. Nadeel is dat de kans groot is dat het daar regelmatig heel fel onweert omdat het onweer naar die meren trekt.

als je een camping neemt richting Grossglocker (Mollbrucke, Obervellach) dus in het Molltall heb je dat veel minder. De onweders trekken daar de bergen in, richting de stuwmeren. Het gebergte daar is ook iets ruwer, en je kan jaar ook raften, die rivier is niet zo wild, heb het daar als kind vaak genoeg gedaan :-). Het is maar net wat je wil.

In het Molltall ben je sneller aan de sneeuw (Molltaler gletsjer, Ankogel bahn). Aan de meren heb je meer waterpret. Aan de Ossiacher See kan je de Gerlitzen Kanzelbahn nemen en zie je boven de paragliders vertrekken, je kan zelf meevliegen als je wil en het geld hebt want kost wel zeker 100 euro, cash te betalen.

Ik ben er praktisch opgegroeid, als je verder nog tips wil, let me know ;-)
Alle reacties Link kopieren
Grappig ik heb juist een andere ervaring. Twee keer bij de Faakersee gestaan en het onweer trok daar meestal langs terwijl familie in het Molltal en vrienden aan de Ossiachersee de buien juist wel kregen. Maar goed dat zal ook niet altijd hetzelfde zijn.

Verder is er in de omgeving inderdaad heel veel te doen en met een Kärnten card nog heel voordelig ook.
Alle reacties Link kopieren
Kolletje1 schreef:
18-08-2018 19:49
Grappig ik heb juist een andere ervaring. Twee keer bij de Faakersee gestaan en het onweer trok daar meestal langs terwijl familie in het Molltal en vrienden aan de Ossiachersee de buien juist wel kregen. Maar goed dat zal ook niet altijd hetzelfde zijn.

Verder is er in de omgeving inderdaad heel veel te doen en met een Kärnten card nog heel voordelig ook.
Tuurlijk kan het in het Molltal ook onweren, en hard onweren, want die wolk hangt in dat dal die die moet daar leeg.
Maar mijn ervaring is dat het daar minder vaak onweert dan elders in Karinthie.
Karnten card is zeker een must have! https://www.kaerntencard.at/

Je kan ook leuke uitstapjes maken naar Italië en Slovenië. Allemaal niet ver!
Alle reacties Link kopieren
Fijn, deze reacties. Bedankt!
We zoeken inderdaad een huuraccommodatie, iets als blokhut, stacaravan of safaritent (maar die lijken er nog weinig te zijn).
De Karnten card was ik al tegengekomen, een aanrader dus. Goed om te weten!

En aan een meer, dat hebben we het allerliefst. Dat je zo het meer in kunt lopen bij mooi weer na een actievere dag.
Alle reacties Link kopieren
appagante schreef:
18-08-2018 19:22
Terassencamping Ossiachersee. Vorig jaar waren alleen de grote caravans van de (grote bekende, die met dat zonnetje) touroperator nieuw, de rest was te slecht voor woorden. Zo slecht dat ik ervan uit ga dat alles inmiddels vervangen is. Camping is prachtig uitgangspunt voor leuke activiteiten!
Deze ziet er goed uit, bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven