Gezondheid alle pijlers

Moviprep mengen met frambozensiroop

03-04-2019 17:33 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zo ad moviprep. Morgen scopie :-(Ik wilde scheutje frambozensiroop erbij doen maar las dat dit niet mocht vanwege rode/roze kleur?
Iemand ervaring ermee?

Liefs, fleur
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je gelezen dat het niet mocht?


https://www.bravisziekenhuis.nl/patient ... roosendaal
Tips bij het gebruik van Moviprep
Wilt u het gebruik en de smaak van Moviprep afwisselen? Dan heeft u misschien iets aan onderstaande tips:
• Drink Moviprep met een rietje. De vloeistof komt dan wat verder in uw mond.
• Voeg een scheutje limonadesiroop toe. Gebruik uitsluitend siroop zonder zoetstof.
• Voeg wat citroensap toe.
• U mag tussendoor en tijdens het drinken kauwgom gebruiken.
• Drink Moviprep zo koud mogelijk.
• Probeer tijdens het gebruik van Moviprep zoveel mogelijk te bewegen. Blijf wel in de buurt van het toilet.



Van limonade heb ik nooit gehoord dat het je darmen zou verkleuren.
Heb alleen wel eens gehoord van iemand die blauwe aquarius sportdrank op had dat diegene blauwe darmen had.

Succes met de voorbereiding en morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ergens op zo'n medicijnenmeldpunt. Ik heb ook citroeniceteasmaak maar framboos lijkt me lekkerder. Dank je wel. Zie er tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Wat echt helpt, heel glas in 1 teug zonder ademhalen naar binnen klokken, 1x ademhalen door je mond en dan gelijk mond spoelen of kauwgom/ beetje tandpasta (iets met een overheersende smaak iig). Succes!
.
Dat is toevallig, ik zit vandaag ook aan de moviprep want morgen scopie.

Mijn moviprep had al een smaakje en was goed te doen. Zit nu wel in de buurt van een wc en dat is echt nodig. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja , heb het in januari moeten gebruiken vanwege onderzoek en binnenkort weer. Misschien dat een smaakje erbij eea maskeert. Ik heb het zelf niet gedaan.
Het is een behoorlijke hoeveelheid die je moet drinken. Ik nam steeds een glas, zo ieder kwartier.
Ik moest ook s ochtends nog een dosis drinken en dan om 5 uur! Daar had ik wel last van, teveel koud ineeens. Je kunt dan beter lauw drinken.
Let wel op, het werkt snel. Dus dicht bij toilet blijven.
Veel succes morgen!
Ik kan me voorstellen dat frambozenrood teveel lijkt op bloed. Zo mag je ook geen aardbeienijsjes na het knippen van amandelen. Ik zou dus de iceteasmaak pakken als je die keuze hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik het prettigste vind. Is de moviprep zo vies houden als dat die is. Lekker wordt die toch niet. Elk kwartier een groot glas zo snel mogelijk naar binnen gieten. Dan een paar slokken appelsap. Is de smaak weer weg.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties en tips :-)

Net glas op in idd 1 teug gedronken, volgens mij met siroop nog viezer als zonder. Ik neem zometeen maar zonder..
Hoelaat moet jij Vixxen? Ik om 1545 krijg ook roesje. Jij ook?
Ieder ziekenhuis heeft andere regels met betrekking tot de voorbereiding. Houd je gewoon aan de regels die in de folder staan. Ik kan me voorstellen dat het niet met rood vermengd mag worden, maar als het echt belangrijk was geweest, stond het wel in de folder. En een tip voor de volgende keer: vraag om Picoprep als voorbereiding.
Alle reacties Link kopieren
Hé lotgenoten,

Ik heb kwart voor zes het laatste glas Moviprep citroen naar binnen gegooid en merk nu al de werking.
Ach, de ipad is opgeladen, dekentje erbij en een fles water in de buurt, zo komen wel de avond door. Morgen ook een coloscopie, dus ik sluit achter de rij aan.
Ik heb wel trek in iets lekkers en daar heb ik al die dagen geen last van gehad.
:-?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, MDL verpleegkundige hier.
Vroegaah mocht dit niet (inderdaad omdat het op bloed zou lijken, wat m.i. BS is), maar op mijn afdeling wordt dit al weer jaren toegestaan omdat het klinisch geen verschil maakte.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties en tips :-)

Net glas op in idd 1 teug gedronken, volgens mij met siroop nog viezer als zonder. Ik neem zometeen maar zonder..
Hoelaat moet jij Vixxen? Ik om 1545 krijg ook roesje. Jij ook?
Alle reacties Link kopieren
Rubella jij ook veel sterkte morgen! Ik begin zo aan 3e glas en dan gewoon de citroensmaak van Moviprep. Heb net al tijdje op de wc gezeten werkt uit goed ;-)
fleur78 schreef:
03-04-2019 18:23
Bedankt voor jullie reacties en tips :-)

Net glas op in idd 1 teug gedronken, volgens mij met siroop nog viezer als zonder. Ik neem zometeen maar zonder..
Hoelaat moet jij Vixxen? Ik om 1545 krijg ook roesje. Jij ook?

Ik om 13:15 zonder roesje. Volgens de arts was het niet perse nodig en ik ben zelf niet zo'n fan van roesjes en verdovingen (heb daar vaak meer last van dan van de behandeling zelf) dus als het kan doe ik liever zonder. Ik moest ook eerder beginnen met de moviprep vandaag. Vind de smaak nog mee vallen (wel erg zoet) maar vind het lastig om daarna nog zoveel water te moeten drinken (in totaal met de moviprep zo'n drie liter binnen drie uur).
Rubella schreef:
03-04-2019 18:25
Hé lotgenoten,

Ik heb kwart voor zes het laatste glas Moviprep citroen naar binnen gegooid en merk nu al de werking.
Ach, de ipad is opgeladen, dekentje erbij en een fles water in de buurt, zo komen wel de avond door. Morgen ook een coloscopie, dus ik sluit achter de rij aan.
Ik heb wel trek in iets lekkers en daar heb ik al die dagen geen last van gehad.
:-?

Wat toevallig zeg! Succes morgen!
Ik heb sinds de lunch niet meer gegeten (want mag niet) en ben de hele tijd over eten aan het nadenken ;)
Alle reacties Link kopieren
Het onderzoek lijkt me nog wel meevallen, maar zoveel drinken in zo weinig tijd en dan ook nog niet lekker, poeh, dat lijkt me echt gruwelijk! Knap dat het jullie lukt!

Sterkte morgen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jij ook sterkte Vixxen! Hier in Harderwijk moet het met roesje. Vind roesje onderhand enger dan onderzoek zelf haha. Ik hou er ook niet van. Nog 1 glas en dan morgenochtend weer liter. Rubella hoe laat moet jij?
fleur78 schreef:
03-04-2019 19:22
Jij ook sterkte Vixxen! Hier in Harderwijk moet het met roesje. Vind roesje onderhand enger dan onderzoek zelf haha. Ik hou er ook niet van. Nog 1 glas en dan morgenochtend weer liter. Rubella hoe laat moet jij?

Kan me voorstellen! Maar het gaat ons lukken! Hier in Arnhem werd het roesje juist afgeraden. Maf hoe het verschilt per ziekenhuis...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben om half 3 de gelukkige en met roesje. Ik ben geen pieperd, maar even lekker onder zeil is wel goed na die dagen afzien.
Ik heb vandaag overigens niet meer gegeten dan een schaaltje vla en een plak kaas. Had niet zo'n zin in eten.
Ik heb het vele drinken opgelost door een thermoskan thee, een pak appelsap, een fles appelsap en de moviprep op de tafel voor mij te zetten. En dan maar schenken; glas movi, glas water of sap, wat warme thee. In de herhaling.
En ook drinkbouillon is lekker om te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de liter moviprep achter de kiezen ga nu ad thee en water. Ik heb ook kippenbouillon gehaald Rubella.
Hier ook maar aan de bouillon. Heb trouwens echt een ontzetten platte buik nu na al dat laxeren :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet eens te kijken. Ik heb wel een beetje een opgezwollen gezicht of het voelt zo.
Overigens voor alle lotgenoten: veel sterkte met de 2e ronde Moviprep morgen en het onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt last van mijn buik. Hele tijd rommelen enzo. En ook opgezet. Wat vervelend dat je gezicht is opgezet Rubella. Is dat ook een bijwerking vd Moviprep?
Wat voor bouillon hebben jullie? Ik heb opkikkertje kip maar zitten kleine groene stukjes in. Kan ik niet nemen denk ik. Jullie ook heel veel sterkte morgenochtend met de 2e liter.
Ik heb groentenbouillon (blokjes van de maggi).
Jullie ook heel veel sterkte morgen met de tweede ronde! Hoe laat moeten jullie daarmee beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven