Centraal Moderatortopic deel 5

31-10-2012 09:24 3252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl



Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.



Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.



Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.



Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag Mod,



Ik wil graag een profiel foto voor mij zelf plaatsen maar kan helemaal niest wijzigen op mijn profiel.



Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?



Alvast bedankt, ikhierhuh
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend gaat vreemd



Dit topic is verplaatst naar Relaties.



Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Alle reacties Link kopieren
Topic Vriendschappen gezocht is verplaatst naar het Prikbord Contact.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Ik had even een vraag over die cookies melding die ineens bovenin verschijnt. Waarom is het zo dat als je voor viva toestemming geeft dat je meteen toestemming moet geven voor alle sites van Sanoma. Dat zijn ruim 100 sites...
Alle reacties Link kopieren
quote:Duffie_1 schreef op 22 januari 2013 @ 19:17:

Ik had even een vraag over die cookies melding die ineens bovenin verschijnt. Waarom is het zo dat als je voor viva toestemming geeft dat je meteen toestemming moet geven voor alle sites van Sanoma. Dat zijn ruim 100 sites...



+1



'al denk ik dat we moeten mailen met alle vragen'
quote:Duffie_1 schreef op 22 januari 2013 @ 19:17:

Ik had even een vraag over die cookies melding die ineens bovenin verschijnt. Waarom is het zo dat als je voor viva toestemming geeft dat je meteen toestemming moet geven voor alle sites van Sanoma. Dat zijn ruim 100 sites...+ nog een. Het wordt steeds gekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeliee schreef op 22 januari 2013 @ 15:32:

[...]





Zullen we dan even fijn aan de Mods overlaten.....?!

Het gaat er niet om jij vindt. Het gaat erom wat nu de regels zijn.

Als dat duidelijk is is het prima.Lezen blijkt weer moeilijk te zijn. Dit is niet wat ik vind, dit is wat ik uit de regels haal. Dus wat moet ik aan mods overlaten?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 22 januari 2013 @ 19:20:

[...]



Lezen blijkt weer moeilijk te zijn. Dit is niet wat ik vind, dit is wat ik uit de regels haal. Dus wat moet ik aan mods overlaten?Er staat duidelijk in jouw post: vind ik iets anders.

En waar haal jij dit uit dan? Ik kan nl niet ergens uit de regels halen dat het een wel mag en het ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag het armbandjestopic van msteen wel en dat van Marels niet?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 januari 2013 @ 20:54:

Waarom mag het armbandjestopic van msteen wel en dat van Marels niet?





Ook het armbandjestopic is niet toegestaan en daarom verwijderd



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Dames, dank voor de steun.



Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het gewoon niet snapt.

Je opent een toestemming, je vraagt toestemming, alles is goed en het is geen probleem, en ineens worden de regels veranderd en je topic verwijderd.



Via de mail krijg je trouwens doodleuk te horen dat je in je handjes moet knijpen dat je geen permaban hebt. Tja.



Het is vooral apart dat alleen MIJN topic verwijderd is. Er zijn vaker soorgelijke topics geweest, zoals die van mensen die in opdracht breien. Dat mocht allemaal wel.



Volgens mij wordt er weer net als vroeger met twee maten gemeten.



En @wie het schreef (nina?); er was bij mij totaal geen sprake van winstbejag. Ik verkocht heeeeel af en toe eens iets via het prikbord. En dan nog haal ik niet eens de kosten van mijn hobby er uit. Via Viva kunnen verkopen was gewoon een leuke manier om te kijken wat de reacties op mijn werk waren en als ik dan eens iets verkocht, super.

Bovendien STAAT er niet in de regels dat zoiets niet mag. Daarom heb ik ook indertijd toestemming aan de Mods gevraagd. En gekregen. De Mods WISTEN van mijn topic dus en hadden er geen problemen mee.

En na maanden, plotseling, spontaan, en zonder enige uitleg, is er blijkbaar ineens wel een probleem, vanwege "het promoten van de eigen webshop".

Ik heb niet eens een webshop.... Dus ik snap hem nog steeds niet.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Topic Wat mag wel en niet is gesloten. Het vorige topic over Tips om makkelijk geld te verdienen was door mijn collega offline gehaald ter beoordeling van de moderators.



Helaas kreeg ze erna een internetstoring dus excuus dat het hier iets later vermeld is.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Qoute marels: Via de mail krijg je trouwens doodleuk te horen dat je in je handjes moet knijpen dat je geen permaban hebt. Tja. 



Heel kinderachtig dit. Een ban omdat je vraagt wat de regels zijn? Omdat zij het niet duidelijk uitleggen. En omdat je daar een mening over hebt?

Echt te kinderachtig en gewoon machtsmisbruik.

Dit is een forum, je mag toch wel ern mening hebben?



Maar goed ben benieuwd naar de regels van het prikbord en wanneer we hier wat van horen hoe het nu zit.
Alle reacties Link kopieren
Nee, omdat (ik mag natuurlijk niet quoten want dan krijg ik een ban).



Maar let op, in mijn eigen woorden dus niet gequote:

Ik heb mijn kettingen gepromoot en in de regels staat duidelijk dat je dan permanent geblokkeerd wordt en je topic verwijderd



Behalve dan dat ik niks "gepromoot" heb. Ik had gewoon een verkooptopic op het prikbord.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Waarom mogen zelf in elkaar geknutselde Lego kersthuisjes dan wel verkocht worden op het prikbord vraag ik me af?



Of idd zelfgebreide sjaals?
Alle reacties Link kopieren
ach, er is in al die jaren nog niks veranderd. Met 2 maten meten is hier al altijd zo geweest. Erge is dan idd dat er meteen gedreigd wordt met een ban.
Alle reacties Link kopieren
In mijn topic "Ik krijg het niet uit mijn kop", heeft iemand heel flauw expres mij geciteerd terwijl ik juist verzocht dat niet te doen ( vanwege herkenbaarheid), zou je dit alsjeblieft willen weghalen?
Alle reacties Link kopieren
Het lullige is, Friezinnetje, dat er geen ruimte is voor dialoog. Voor uitleg. Elke vraag om uitleg wordt in de kiem gesmoord met "regels zijn regels" en "als je niet ophoudt krijg je een ban".



Of "wie er nu nog offtopic / in discussie gaat zal geband worden".



En idd. Alleen mijn topic moet ineens verwijderd. Want ik overtreed de regels. Alle andere topics met dezelfde strekking niet.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ja maar als je een oproepje op het prikbord,zet dan promoot je toch sowieso je te koop aangeboden spullen.

Of dat nou zelf gemaakt is of niet.

Kan het hele prikbord wel opgedoekt worden.



Ik weet bijna zeker dat er vast nog meer oproepjes staan met zelf gemaakte spullen, waarom blijven die dan wel staan?

Trek hier dan ook een lijn in.



Ik trek het me misschien iets te veel aan want ik heb zelf geen oproepjes maar ik kan niet zo goed tegen deze onduidelijkheid en het feit dat pietje wel iets op het prikbord mag zetten en klaasje niet.



En ik vind dat er nu eindelijk wel eens een antwoord mag komen op wat wel en niet mag, lijkt me niet zo moeilijk. Dat hoeft toch niet zo lang te duren. Neem aan dat jullie je eigen regels wel kennen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 22 januari 2013 @ 22:12:

Het lullige is, Friezinnetje, dat er geen ruimte is voor dialoog. Voor uitleg. Elke vraag om uitleg wordt in de kiem gesmoord met "regels zijn regels" en "als je niet ophoudt krijg je een ban".



Of "wie er nu nog offtopic / in discussie gaat zal geband worden".



En idd. Alleen mijn topic moet ineens verwijderd. Want ik overtreed de regels. Alle andere topics met dezelfde strekking niet.



een dialoog is hier tussen forummers en mods niet vaak gelukt. Alleen: je kunt mailen met .....



Alsof we kleine kleuters zijn.
Alle reacties Link kopieren
de regels moeten nu eerst bedacht worden, Italie-meisje
Alle reacties Link kopieren
En via de mail krijg je dan geen antwoord. Ja. non-reacties zoals die hierboven beschreven. In mijn eigen woorden dus. En dus niet gequote
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Geachte forummers,



Vragen en opmerkingen over het beleid kunnen worden gemaild, ik wil jullie daarom verzoeken om dit dan ook niet in dit topic te doen. De moderator heeft vanmiddag al aangekondigd dat het intern zal worden besproken en dat er op teruggekomen zal worden.



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Ah friezinnetje tja dan duurt het wel even.

Net zo lang tot ze hopen dat wij dit vergeten zijn en zij niks meer hoeven te bedenken.
Alle reacties Link kopieren
de moderator heeft dit een aantal dagen geleden al aangegeven, maar er komt geen antwoord. Waarom moet dit zo lang duren??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven