Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo weg laten laseren

29-09-2015 10:02 26 berichten
(Ik hoop dat ik mijn vraag onder de juiste pijler heb gezet.)

Ik heb een tattoo die ik wil laten weg laseren. Ik hoor graag ervaringen van andere. Had je veel behandelingen nodig? Veel last van gehad? Alle ervaringen zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Het aantal behandelingen hangt van de tattoo af. Ga eens voor een orienterend gesprek naar een kliniek toe.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ga ik zeker doen! Ben alleen benieuwd naar ervaringen van andere.
Ik heb dat laten doen. Hij is weg. Ik zie nog wel iets lichtere huid daar waar de tattoo zat. Het deed wel zeer. Ik had niet z'n hele grote en alleen lijnen. Koste ¤ 85 per keer. En ben zo'n 10 x heen geweest. Duur grapje.
Ik zit nu midden in het proces. Vorige week mijn 3e behandeling gehad en loop nu met een jeukende en korsterige enkel tot ie over 8 tot 10 weken weer toonbaar is en de volgende ronde kan beginnen.



Als ik het vtv had geweten had ie mogen blijven zitten.

Ik vind het laseren erg pijnlijk en het duurt eeuwen voor het gewenste resultaat daar is.



Gelukkig hoeft die van mij niet helemaal weg maar alleen licht genoeg zodat er wat anders overheen kan.
En kosten per keer is afhankelijk van de grootte.

Ik betaal ¤ 60 per keer.

Tattoo is 2 x 5 cm ongeveer.
quote:Monatala schreef op 29 september 2015 @ 10:07:

Het aantal behandelingen hangt van de tattoo af. Ga eens voor een orienterend gesprek naar een kliniek toe.

Mijn laser mevrouw kon niet aangeven hoeveel behandelingen. Ligt ook nog aan de inkt en hoe diep het zit.

Dus in een oriënterend gesprek wordt je niet perse veel wijzer.
Kosten maken niet uit, mijn ouders betalen het als cadeau;). Hij is groen en ongeveer 4cm2.
Ik zou het dus gewoon niet doen. Alleen als ie op zo'n rare plek zit en je er in het dagelijks leven last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een relatief kleine tatoeage (circa 2,5 bij 3 cm) die na tig jaren ook al aardig was verbleekt. Dus nog wat grijze randen en een waas aan kleur. Heeft mij denk ik ongeveer 25 behandelingen gekost. Je ziet er nu nagenoeg niets meer van.



De eerste keren waren vrij pijnlijk (alsof er met een heel dun elastiekje keihard tegen je lijf wordt geschoten). Met betrekking tot de kosten: ik had mn hele lijf kunnen laten tatoeëren.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 29 september 2015 @ 11:23:

Ik zou het dus gewoon niet doen. Alleen als ie op zo'n rare plek zit en je er in het dagelijks leven last van hebt.Hij zit op mijn hand!! Stomste plek ever!!!Hij moet gewoon weg de pijn en ellende neem ik maar voor lief;)
Alle reacties Link kopieren
Misschien als het weglaseren niet helemaal lukt een heel bescheiden, sierlijke, neutrale tattoo eroverheen laten zetten om de aandacht af te leiden?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh je hand. Nee, zou ik dan niet meer verder betatoeëren als hij weg is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als de tattoo alleen maar storend is vanwege de afbeelding zou je ook kunnen overwegen om er door een goede tatoeëerder iets anders van te laten maken. Minder pijnlijk en veel minder prijzig. Denk zomaar dat als je ouders de prijs horen dat ze zich bedenken. Ze zullen heus wel willen hoor maar 800 euro heeft niet iedereen liggen en er sowieso kun je er heel veel andere leuke dingen van doen.
quote:nina1966 schreef op 29 september 2015 @ 11:30:

Als de tattoo alleen maar storend is vanwege de afbeelding zou je ook kunnen overwegen om er door een goede tatoeëerder iets anders van te laten maken. Minder pijnlijk en veel minder prijzig. Denk zomaar dat als je ouders de prijs horen dat ze zich bedenken. Ze zullen heus wel willen hoor maar 800 euro heeft niet iedereen liggen en er sowieso kun je er heel veel andere leuke dingen van doen.



Maar ook dan zul je meestal een paar keer moeten laseren zodat de oude licht genoeg is om er wat over te zetten (zoals ik nu aan het laten doen ben)

Maar dat zal TO wel niet willen als ie op haar hand zit.
quote:Blablabla27 schreef op 29 september 2015 @ 11:27:

[...]



Hij zit op mijn hand!! Stomste plek ever!!!Hij moet gewoon weg de pijn en ellende neem ik maar voor lief;)Hou je er wel rekening mee dat je zeker een jaar met korsten en rode randen op je hand zal lopen?
Ja daar hou ik rekening mee en neem het voor lief. Als mijn ouders er van schrikken betaal ik de rest zelf. Ik heb al wat info opgevraagd en ze denken dat ik niet zoveel behandelingen nodig heb. Het is een amateur tattoo die zijn meestal sneller weg.
Alle reacties Link kopieren
Niet ik zelf maar mijn vader heeft een tattoo laten "weg" laseren. Het was een plaatje van een hond. In de winter lijkt het net of hij wittere vlekken op de plek heeft waar de tattoo zat maar in de zomer zie je als je goed kijkt gewoon nog dat er een tattoo heeft gezeten (deze huid kleurt niet meer goed mee).
groen is de kleur die het moeilijkst te verwijderen is, helaas



ik laat er 2 behandelen: 1 zwart (lijnen) en 1 ingekleurde zwart met rood

ik heb nu 6 behandelingen gehad, die met de lijnen moet nog een keer of 6 en gaat goed weg

de andere gaat slecht weg en ik overweeg te stoppen met de behandeling. gaat me ws nog eens 1800 kosten en ik kreeg er de laatste behandeling blaren van (dus littekens, helaas)

ondanks goed gebruik van de emlacreme is het erg pijnlijk
quote:Blablabla27 schreef op 29 september 2015 @ 11:41:

Ja daar hou ik rekening mee en neem het voor lief. Als mijn ouders er van schrikken betaal ik de rest zelf. Ik heb al wat info opgevraagd en ze denken dat ik niet zoveel behandelingen nodig heb. Het is een amateur tattoo die zijn meestal sneller weg.groen is de kleur die het slechtste weg te laseren is
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 29 september 2015 @ 11:33:

[...]





Hou je er wel rekening mee dat je zeker een jaar met korsten en rode randen op je hand zal lopen?ik heb geen korsten gehad na het laseren
quote:itsme1973 schreef op 29 september 2015 @ 19:29:

[...]





ik heb geen korsten gehad na het laseren

Dat is heel fijn.



Ik wel. En ik ben geen uitzondering dus lijkt me wel iets om rekening mee te houden.
Als je hem echt weg wil ... gewoon langsgaan en vragen of ze een schatting kunnen maken van hoeveel keer je terug moet.

Dat aantal x 1.5 doen.



En erop rekenen dat je minstens een jaar handschoenen zonder vingertoppen aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook al een jaar bezig met het weglaseren van een tattoo. Zit op m'n rug. T ding is nooit mooi gezet en ik erger me er kapot aan (heb er nog 2 die ik wel mooi vind en ook gewoon laat zitten)

Ik ben eerst bij een kliniek in hoofddorp geweest, maar heb het idee dat ze daar graag aan mij wilden verdienen.....er is na 8 behandelingen nauwelijks verschil te zien.

Ik ben nu overgestapt naar een een kliniek in zoetermeer. Na 1 behandeling is er al een zeer duidelijk verschil te zien. Zij verwachten dat ik er nu nog ca. 1 jaar mee bezig ben (behandelingen om de 8 weken)

Het is een hoop geld, zeker omdat ik het eerste jaar "weg gegooid" heb , nu betaal ik ong. 100 euro per behandeling. Dit kan nog minder worden als er delen wegvallen.



Ik vind het erg pijnlijk. De 1e 8 behandelingen had ik emla creme gebruikt en dan was het goed te doen. De laatste keer kwam ik alleen voor een intake gesprek, maar heb me gelijk laten behandelen. Ik had dus geen emla creme gebruikt. Ik weet niet of het hierdoor kwam, of omdat het een andere laser (pico) was, maar het was echt ontzettend pijnlijk. Maar ik heb het er graag voor over. De behandeling duurt maar een paar minuutjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb opvallende tatoeages in mijn nek waar ik graag vanaf wou,

heb bij meerdere klinieken geïnformeerd en kreeg te horen dat het minimaal vier jaar ging duren voordat ze weg zouden zijn en dat ik er littekens aan over zou houden.

Ook werd mij overal verteld dat ik uit de zon moest blijven tijdens het proces van het laseren.

Hoe kan dit nou, vier jaar lang? Ik heb toen besloten om me er maar bij neer te leggen dat ik er nooit meer vanaf zou komen,

totdat ik op internet bij Tattoo no More terecht kwam.

Zij garandeerde mij dat ik met hun lasersysteem geen littekens zou over houden,

vertelde dat het niet nodig was uit de zon te blijven en dat ik na 12-18 maanden van mijn tatoeages af zou zijn.

Ik was in het begin erg sceptisch en heb toen eerst uitgezocht welke klinieken met welke lasers werken,

er zijn namelijk klinieken die met lasersystemen werken van rond de €3000,-

maar de laser die bijvoorbeeld door Tattoo no More gebruikt word (Quanta Q-Plus) is op internet te vinden rond de €130.000,

let dus goed op dat je niet door een kliniek met een goedkoop lasersysteem je huid laat verbranden!

Prijs is niet altijd een kwaliteitsgarantie, ik heb intake gesprekken gehad bij dure klinieken waarvan ik later hun lasersysteem ging googlen en bleek dat zij met goedkope en/of verouderde lasersystemen werkte.

Na enkele weken heb ik toch de stap genomen om een afspraak te maken bij Tattoo no More.

Ze beoordeelde elke tatoeage op zich en maakte een schatting van het aantal behandelingen.

Mocht het zo zijn dat er meer behandelingen nodig zijn, zijn deze kosteloos.

Inmiddels heb ik vijf behandelingen gehad bij Tattoo no more en de tatoeages zijn al ontzettend vervaagd zonder enig teken van littekens!

De eerste behandeling vond ik erg pijnlijk, maar nu gebruik ik Emla crème anderhalf uur van tevoren en voel ik het nauwelijks.

Zo blij dat ik de stap genomen heb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven