afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-12-2018 15:33
Moet de tekst altijd passend zijn?
Iemand kan het toch ook 'gewoon' een mooi nummer vinden?
Er is verschil tussen niet passend en ongepast.
MonicaG schreef:
13-12-2018 09:59
Je kan het ook interpreteren als 'je kan me het leven nog zo zuur maken, ik blijf lachen', soort van 'je krijgt me niet klein'.

Een vriendin van mij wilde Diane van Therapy als openingsdans :rofl:

Ik kan me nog een discussie herinneren dat hij niet "Diane" zingt, maar "die Ann". Gezellig voor een bruiloft ;-D
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
13-12-2018 16:50
Ik kan me nog een discussie herinneren dat hij niet "Diane" zingt, maar "die Ann". Gezellig voor een bruiloft ;-D

'Sterf, Ann', gezellig :rofl:
"Every breath you take"
Een lied over stalking.

Niet draaien op je bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Paradise by the dashboard light heb ik ook vaak als favoriet gehoord op bruiloften.
Lekker dan. :D
Alle reacties Link kopieren
Karena02 schreef:
13-12-2018 21:37
Paradise by the dashboard light heb ik ook vaak als favoriet gehoord op bruiloften.
Lekker dan. :D
So now I'm praying for the end of time to hurry up and arrive
'Cause if I gotta spend another minute with you
I don't think that I can really survive
I'll never break my promise or forget my vow
But God only knows what I can do right now
I'm praying for the end of time
That's all that I can do
I'm praying for the end of time
So I can end my time with you
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Over ongepaste muziek op feesten: na een toespraak van de bruid over o.a. het gemis van haar overleden moeder draaide de dj ‘Where is your mama gone’.
🙈🙈
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van me had een bruiloft waar de openingsdans was op het lievelingsliedje van het paar, van U2. Ja, inderdaad ' I Still Haven't Found What I'm Looking For'.

Toch apate keus voor die dag.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een bruiloft gehad met de openingsdans op het nummer van de disneyfilm Beauty and the Beast :proud:

We hebben een vriend van ons nog net de mond kunnen snoeren voor hij zich té hardop zou afvragen wie in dit geval wie was...
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
13-12-2018 20:57
"Every breath you take"
Een lied over stalking.

Niet draaien op je bruiloft.

Tenzij je dit koppel bent ;-D

https://www.gva.be/cnt/oid486608
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
14-12-2018 09:02
Tenzij je dit koppel bent ;-D

https://www.gva.be/cnt/oid486608
Benieuwd of zijn ex ook weet dat ze verloofd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
14-12-2018 09:10
Benieuwd of zijn ex ook weet dat ze verloofd zijn.
Is 10 jaar oud, dus ben vooral benieuwd of ze inmiddels ook getrouwd zijn en nog steeds :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-12-2018 09:26
Is 10 jaar oud, dus ben vooral benieuwd of ze inmiddels ook getrouwd zijn en nog steeds :P
Waarschijnlijk is die vrouw zo’n type die hier op de relatiepijler allerlei uitvluchten verzint om toch in haar giftige relatie te blijven zitten. Want “hij heeft ook zijn lieve kanten”.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ter lering ende vermaeck hier het verhaal van een bruiloft waar ik vorige week bij was.

Stel had kosten noch moeite gespaard voor uiterlijk vertoon, bruiloft was dan ook in een prachtig oud kasteel met ditto tuin. De irritatie begon al bij de begintijd: de bedoeling was dat het jawoord om half 6 werd uitgesproken, en hierna foto, felicitaties, taart en feest. Wij waren voor dit gedeelte uitgenodigd - sympathiek om het zo te regelen, zonder gat in de dag voor avondgasten, ware het niet dat we van tevoren nog anderhalf uur moesten rijden naar het kasteel in the middle of nowhere.

Dus avondgegeten om 3u, auto in en op naar het kasteel. Aangekomen blijken levende pauwen te dienen als decorstukken in de tuin voor tijdens het jawoord, wat redelijk wat hilarische fantasietjes van aanwezige gasten opriep, zoals dat de pauwen zouden beginnen te kakelen tijdens het jawoord (kakelen pauwen? geen idee :lol: ) Goed, na kennisgemaakt te hebben met de pauwen, blijken er niet genoeg stoelen te zijn zodat iedereen tijdens de ceremonie kon zitten. Ongeveer de helft van de mensen moest staan. De grond lag binnen no time bezaaid onder hakken van vrouwen. Bruidspaar liet vreselijk lang op zich wachten en kwamen uiteindelijk apart binnen met OORVERDOVEND harde klassieke muziek op krakende boxen.

Na de ceremonie volgde de ellende van de gigantische groep mensen aanwezig (minstens 250) allemaal op 1 foto te moeten krijgen met een fotograaf wiens statief te klein was. :rofl: Niet te doen, duurde lang, m'n poten hielden het al bijna niet meer, ik was chagrijnig want honger (was ongeveer half9 inmiddels). Eindelijk een plaatje geschoten, moesten we langer blijven staan want we moesten zwaaien naar een drone. Daarna errug lang gewacht op taart, snel naar binnen geschrokt om de honger een beetje te stellen, en op naar de bar. Feestje was wel weer erg geslaagd, leuke band, leuke muziek, gezelligheid, weinig hapjes wel dus iedereen binnen no time hartstikke dronken.

Al met al geen absoluut vreselijke bruiloft, want het was gezellig, maar ik vond dat het paar het geduld van de avondgasten wel erg op de proef stelde en dat het duidelijk was dat ze liever geld uitgaven aan uiterlijk vertoon, dan aan goed zorgen voor de gasten dmv genoeg eten, niet te lang moeten wachten enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
Die drones zijn een dingetje aan het worden. Wij moesten laatst met 300+ gasten een ‘hartvorm om het bruidspaar’ vormen. En dan ging die drone er omheen cirkelen en op een teken van de fotograaf allemaal met de buurman/vrouw knuffelen. Die beelden zag je dan de godganse avond als achtergrond op de dansvloer.

Maar goed, was verder een heel leuk en goed verzorgd feest.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dat staan snap ik ook niet.

Met vijftig of honderd mensen een uur lang staan. Aaargh.
De meeste bruidsparen werken met rsvp, dan weet je toch hoeveel gasten er komen?
Bezuinigen op stoelen, ga weg.
Alle reacties Link kopieren
Karena02 schreef:
13-12-2018 21:37
Paradise by the dashboard light heb ik ook vaak als favoriet gehoord op bruiloften.
Lekker dan. :D
Oh hou op! Daar zijn ze hier gek van. En ik heb nog zo gezegd dat ik dat niet wilde op mijn bruiloft. Maar jawel hoor! Toch draaien! En wat ik wilde hebben ze niet gedraaid....
Nog grotere irritatie: staan bij een uitvaart.
Tante die echt wel goed bemiddeld is, wilde een zo voordelig mogelijke uitvaart bij haar overleden man.
Vooral geen uitvaart vlak voor lunchtijd of vlak voor avondetenstijd, want dan moet je de aanwezigen voeren.
De eerste mogelijkheid voor een 14:00-uitvaart was op dag X, waardoor het lichaam ruim een week boven de grond is gebleven.
En de helft van de aanwezigen staan. Zo zielig, al die mensen die een vrije middag hadden genomen om mijn oom de laatste eer te bewijzen. Eerst staan, daarna koffie wegklokken, daarna wegwezen.
lemoos2 schreef:
27-12-2018 21:59
Die drones zijn een dingetje aan het worden. Wij moesten laatst met 300+ gasten een ‘hartvorm om het bruidspaar’ vormen. En dan ging die drone er omheen cirkelen en op een teken van de fotograaf allemaal met de buurman/vrouw knuffelen. Die beelden zag je dan de godganse avond als achtergrond op de dansvloer.

Maar goed, was verder een heel leuk en goed verzorgd feest.
Haha, hoe ik me dit voorstel klinkt het wel erg grappig!
Caitriona* schreef:
27-12-2018 22:03
Nog grotere irritatie: staan bij een uitvaart.
Tante die echt wel goed bemiddeld is, wilde een zo voordelig mogelijke uitvaart bij haar overleden man.
Vooral geen uitvaart vlak voor lunchtijd of vlak voor avondetenstijd, want dan moet je de aanwezigen voeren.
De eerste mogelijkheid voor een 14:00-uitvaart was op dag X, waardoor het lichaam ruim een week boven de grond is gebleven.
En de helft van de aanwezigen staan. Zo zielig, al die mensen die een vrije middag hadden genomen om mijn oom de laatste eer te bewijzen. Eerst staan, daarna koffie wegklokken, daarna wegwezen.
Penny wise, pound foolish.
Een lichaam bewaren is duurder dan wat broodjes serveren.
Wat betreft niet passende liedjes: ooit een bruiloft gehad waarop het zusje van de bruidegom (zo vals als een kraai) "voorbij" zong. Dat liedje van Marco Borsato en Do. Stukje tekst:

Waar ik ben
Daar ben jij
Je bent eigenlijk nooit weggeweest
Als een schaduw volg je mij
Door mijn huis
Door mijn hoofd
Ik zou vrij zijn
Maar dat ben ik niet
Het is wel over
Maar nog niet voorbij

Zijn jouw dagen
Zonder mij
Beter dan ons leven
samen

De hele familie in tranen. Van ontroering. Ik begon echt het idee te krijgen dat ze geen NL spraken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Er schiet mij nou een horror-uitvaart te binnen. Nou ja, 'horror'... Maar ik vond het wel bizar. Het was de oma van een ex, dus gezien de leeftijd was het overlijden niet geheel onverwacht. Oma had begraven willen worden, dat wist iedereen, maar ze werd gecremeerd. Dat was de eerste 'huh'?
Er was een volledige mis als uitvaart, daarna was er een lunch voor alle aanwezigen. Prima. Daarna was de uitstrooiing van de as... <@@>
Dus terwijl wij gezellig zaten te lunchen, was oma gezellig de oven in gegaan.
HUH?
Ze werd uitgestrooid op zo'n klein vierkantje gras, dat verdacht groen was.
Alle reacties Link kopieren
Karena02 schreef:
28-12-2018 19:58
Er schiet mij nou een horror-uitvaart te binnen. Nou ja, 'horror'... Maar ik vond het wel bizar. Het was de oma van een ex, dus gezien de leeftijd was het overlijden niet geheel onverwacht. Oma had begraven willen worden, dat wist iedereen, maar ze werd gecremeerd. Dat was de eerste 'huh'?
Er was een volledige mis als uitvaart, daarna was er een lunch voor alle aanwezigen. Prima. Daarna was de uitstrooiing van de as... <@@>
Dus terwijl wij gezellig zaten te lunchen, was oma gezellig de oven in gegaan.
HUH?
Ze werd uitgestrooid op zo'n klein vierkantje gras, dat verdacht groen was.
Als dat in Nederland was, heb je nog iemand anders uitgestrooid ook. As mag namelijk pas na een maand vrijgegeven worden, dat kan nooit op dezelfde dag verstrooid worden.
nausicaa schreef:
28-12-2018 20:12
Als dat in Nederland was, heb je nog iemand anders uitgestrooid ook. As mag namelijk pas na een maand vrijgegeven worden, dat kan nooit op dezelfde dag verstrooid worden.
Dit.
Uitstrooien gebeurt nooit op dezelfde dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven