Badkamer helemaal betegelen of gedeelte stucen?

11-11-2016 18:23 36 berichten
Hebben hier mensen gestucte muren in de badkamer? Gewone stuc, dus geen tadelakt of betonstuc. Gaat dat goed met schimmel?

We twijfelen voor de badkamer tussen:

1. Rondom tot het plafond betegelen met grote matte witte tegels en een dunne voeg.

2. Alleen de muren van het bad en douche betegelen en de andere twee (anderhalve) muren stucen. Dit lijkt me wel moderm en strak maar de wasbak komt dan ook tegen een gestucte muur. (Anders wordt het 3 tegelen om 1 stucen en dat is denk ik minder mooi?)

We willen graag een lichte en rustig ogende badkamer en we gaan voor houtlooktegels op de vloer. Iemand tips voor de wanden wat het mooiste en handigste is?
Alle reacties Link kopieren
Het is en blijft je eigen keuze, maar achter de wastafel zou ik sowieso tegels plaatsen.

Het wordt altijd vies en een tegel is toch sneller schoon.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als ik mocht kiezen zou ik gaan voor geheel betegeld. Hier altijd terugkomende schimmel op het betonstucwerk.
Keuze 1 dus

Succes !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wij hebben op de vier muren grote matwitte tegels. Dat combineert met alle soorten vloertegels mooi. Wij hebben grote grijze vierkante vloertegels en op de zijkant van het bad en toiletombouw dezelfde grijze kleur, maar dan in kleine verschillende maten. Zijn hier erg blij mee.

Stuc op de badkamermuur, zeker bij de wastafel, lijkt mij heel onhandig.
Een muur in de badkamer zonder tegels gaat heel goed samen met schimmel.

Dus ik zou zelf kiezen voor een geheel betegelde badkamer.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Je kunt de tegels ook koud tegen elkaar zetten (dus zonder voeg) op de meeste plaatsen. Hoeft toch niet waterdicht te zijn en is veel mooier
Wij hadden zoveel schimmel en bladderende verf toen we nog gedeeltelijk stuc hadden. Nu tegels tot bovenin, ideaal.
quote:Antoon69 schreef op 11 november 2016 @ 18:31:

Je kunt de tegels ook koud tegen elkaar zetten (dus zonder voeg) op de meeste plaatsen. Hoeft toch niet waterdicht te zijn en is veel mooierVoor een douche natuurlijk wel. 1 wand met voeg en de rest zonder lijkt mij niet erg mooi.
Alles betegelen
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Wij hebben gestucte muren en alleen douche en achter bad betegeld. Achter wasrafel dus stuc. Werd mij afgeraden maar ik ben van mooi ipv praktisch. Meestal ga ik daarmee op mijn bek maar vooralsnog niet. Onze badkamer is nu bijna 2 jaar oud. Op de muur hebben we speciale badkamerverf. Nog geen schimmel en ook niet vies maar de wastafel komt niet tegen de muur aan. Het is een kom die op tafeltje staat. Ik spetter wel eens maar dat poets ik af en daar zie ik niks van. En anders wit ik dat muurtje opnieuw, daar kan ik wel mee leven. Succes met de keuze!
Ik vind onbewerkte gestucte muren helemaal niet mooi. Misschien als je ze schildert met watervaste muurverf?
Optie 1
Hier hebben wij het helemaal betegeld. Wij kregen schimmel op het stucwerk boven de tegels en dat is de reden dat we voor tegels tot het plafond hebben gekozen.
Wij hadden in de vorige badkamer deels gestucte muren en ik vond het sowieso niet strak en modern, de hele ruimte hetzelfde oogt veel strakker. Buiten dat zou ik er nooit meer voor kiezen: zelfs in een splinternieuwe nieuwbouwwoning met erg goed afzuigsysteem zaten we na een paar jaar met schimmelplekken op de muren.
Wij hebben 2 gestucte muren (verwarming en kale muur) en 2 betegeld (wastafel en douche). Geen schimmel. Geen idee wat voor stucwerk. Wel geloof ik speciale verf gebruikt op het stucwerk.
Dat zijn behoorlijk eensgezinde reacties, dank! Ik had eerlijk gezegd verwacht dat veel meer mensen ook stucwerk zouden hebben maar helemaal tegelen lijkt dus echt beter.
Wij hebben 1,5 muur gestuct en rondom wc,bad, douche en achter wasbak wel tegels. Na 4 jaar nog steeds blij mee. Maar je zou ook 1 wand een andere tegel kunnen doen , mozaïek of strips. Dat kan ook heel mooi zijn
Ik had in mijn vorige (sociale huur)woning geen tegels tot het plafond. Eigenlijk ging dat best goed, behalve dan aan de wand waar het bad met douche was. Ben overigens wel blij dat ons nieuwe huis wel gewoon tegels tot het plafond heeft in de badkamer.
Ik hou niet zo van mozaïek e.d., ik vind hoe rustiger hoe mooier . Daarom leek me een gedeelte gestuct juist mooi.
Je kan nog overwegen om een spiegel net boven de wastafel te hangen danwel lijmen. Met dezelfde breedte als de wastafel.
Wij hebben alleen tegels rondom het bad. Achter de wastafel en de muur met de kachel gewoon stuc met speciale badkamerverf. Extra heb ik boven de wastafel wel een rand tegels laten plakken maar meer omdat ik het wat kaal vond.
Ignorance is bliss
Steenstrips van leisteen? Oogt ook rustig.
Bedankt voor de suggestie, maar ik ben ook niet zo weg van sierstrips of van 1 muur een andere kleur bij een houtvloer. Het wordt óf alle muren getegeld, of gedeeltelijk stucwerk maar dan zijn alsnog alle wanden wit. Maar gezien de reacties neig ik nu wel erg naar alles gewoon tegelen.
quote:safrat schreef op 11 november 2016 @ 18:38:

[...]

Voor een douche natuurlijk wel. 1 wand met voeg en de rest zonder lijkt mij niet erg mooi.Met verschillende soorten tegels natuurlijk. Bijv. combinatie van glasmozaiek voor de douche en natuursteen voor de rest. Of platen wittig marmer voor de douche. In mijn vorige (oude) huis had ik laat 19e eeuwse slooptegels, antiek sanitair, oude gietijzeren radiatoren, carrara marmeren vloer en douchehoek. Was mooi hoor en kostte helemaal niet zo veel geld. Ik had wel veel zelf gedaan en lang gezocht naar alles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven