Badkamer helemaal betegelen of gedeelte stucen?
vrijdag 11 november 2016 om 18:23
Hebben hier mensen gestucte muren in de badkamer? Gewone stuc, dus geen tadelakt of betonstuc. Gaat dat goed met schimmel?
We twijfelen voor de badkamer tussen:
1. Rondom tot het plafond betegelen met grote matte witte tegels en een dunne voeg.
2. Alleen de muren van het bad en douche betegelen en de andere twee (anderhalve) muren stucen. Dit lijkt me wel moderm en strak maar de wasbak komt dan ook tegen een gestucte muur. (Anders wordt het 3 tegelen om 1 stucen en dat is denk ik minder mooi?)
We willen graag een lichte en rustig ogende badkamer en we gaan voor houtlooktegels op de vloer. Iemand tips voor de wanden wat het mooiste en handigste is?
We twijfelen voor de badkamer tussen:
1. Rondom tot het plafond betegelen met grote matte witte tegels en een dunne voeg.
2. Alleen de muren van het bad en douche betegelen en de andere twee (anderhalve) muren stucen. Dit lijkt me wel moderm en strak maar de wasbak komt dan ook tegen een gestucte muur. (Anders wordt het 3 tegelen om 1 stucen en dat is denk ik minder mooi?)
We willen graag een lichte en rustig ogende badkamer en we gaan voor houtlooktegels op de vloer. Iemand tips voor de wanden wat het mooiste en handigste is?
vrijdag 11 november 2016 om 18:28
vrijdag 11 november 2016 om 18:30
Wij hebben op de vier muren grote matwitte tegels. Dat combineert met alle soorten vloertegels mooi. Wij hebben grote grijze vierkante vloertegels en op de zijkant van het bad en toiletombouw dezelfde grijze kleur, maar dan in kleine verschillende maten. Zijn hier erg blij mee.
Stuc op de badkamermuur, zeker bij de wastafel, lijkt mij heel onhandig.
Stuc op de badkamermuur, zeker bij de wastafel, lijkt mij heel onhandig.
vrijdag 11 november 2016 om 18:38
vrijdag 11 november 2016 om 18:41
Wij hebben gestucte muren en alleen douche en achter bad betegeld. Achter wasrafel dus stuc. Werd mij afgeraden maar ik ben van mooi ipv praktisch. Meestal ga ik daarmee op mijn bek maar vooralsnog niet. Onze badkamer is nu bijna 2 jaar oud. Op de muur hebben we speciale badkamerverf. Nog geen schimmel en ook niet vies maar de wastafel komt niet tegen de muur aan. Het is een kom die op tafeltje staat. Ik spetter wel eens maar dat poets ik af en daar zie ik niks van. En anders wit ik dat muurtje opnieuw, daar kan ik wel mee leven. Succes met de keuze!
vrijdag 11 november 2016 om 18:49
Wij hadden in de vorige badkamer deels gestucte muren en ik vond het sowieso niet strak en modern, de hele ruimte hetzelfde oogt veel strakker. Buiten dat zou ik er nooit meer voor kiezen: zelfs in een splinternieuwe nieuwbouwwoning met erg goed afzuigsysteem zaten we na een paar jaar met schimmelplekken op de muren.
vrijdag 11 november 2016 om 20:29
vrijdag 11 november 2016 om 21:01
vrijdag 11 november 2016 om 22:31
vrijdag 11 november 2016 om 22:34
quote:safrat schreef op 11 november 2016 @ 18:38:
[...]
Voor een douche natuurlijk wel. 1 wand met voeg en de rest zonder lijkt mij niet erg mooi.Met verschillende soorten tegels natuurlijk. Bijv. combinatie van glasmozaiek voor de douche en natuursteen voor de rest. Of platen wittig marmer voor de douche. In mijn vorige (oude) huis had ik laat 19e eeuwse slooptegels, antiek sanitair, oude gietijzeren radiatoren, carrara marmeren vloer en douchehoek. Was mooi hoor en kostte helemaal niet zo veel geld. Ik had wel veel zelf gedaan en lang gezocht naar alles
[...]
Voor een douche natuurlijk wel. 1 wand met voeg en de rest zonder lijkt mij niet erg mooi.Met verschillende soorten tegels natuurlijk. Bijv. combinatie van glasmozaiek voor de douche en natuursteen voor de rest. Of platen wittig marmer voor de douche. In mijn vorige (oude) huis had ik laat 19e eeuwse slooptegels, antiek sanitair, oude gietijzeren radiatoren, carrara marmeren vloer en douchehoek. Was mooi hoor en kostte helemaal niet zo veel geld. Ik had wel veel zelf gedaan en lang gezocht naar alles