Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Spannend TO! Klinkt alsof jullie er echt al goed op aan het voorbereiden zijn. Wat is voor jullie de reden te willen wachten tot de zomer? Om je cyclus te leren kennen of nog andere redenen ? Ik vraag het omdat deze zomer voor ons misschien ook 'het moment' zal zijn. Vriend is er al een flinke tijd klaar voor. Ik wil zelf ook super graag kinderen, maar twijfel nog over wanneer. Vandaar de misschien deze zomer . Ik merk aan mezelf dat de tegenargumenten die ik heb met name te maken hebben met meningen van de buitenwereld. Dat we jong zijn (nu 25 en vriend 27), dat je carrierestappen beter nu nog kunt zetten, dat we nu nog moeten genieten, dat soort argumenten. En ik ben er dus nog niet helemaal achter in hoeverre dit alleen meningen van anderen zijn of ook van mijzelf . Verder een stabiele basis: koophuis, 5 jaar relatie, spaargeld, beiden vast contract. Maar of ik er nu aan toe ben is dus voor mezelf iets om goed achter te komen voor we de keuze maken ervoor te gaan! Heel spannend allemaal!
Wat leuk, een zomer 2017 topic! Wij willen graag in juli beginnen!

Mijn vriend en ik zijn 8 jaar samen. We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan een stabiele basis. Samenwonen, studeren, werken, sparen, verhuizen en ook mooie reizen gemaakt. In de zomer hoop ik te horen of ik een vast contract krijg. Ik vind het belangrijk om daar nog even op te wachten.

Ik snap wat arcobaleno bedoelt met leeftijd. Ik ben 25 en mijn vriend is 26. Ik denk dat het ene familielid ons erg jong vindt, terwijl de andere er al regelmatig naar vraagt. Ach, uiteindelijk gaat het erom dat wij er klaar voor zijn toch? ;)
Wij gaan waarschijnlijk ook rond de zomer starten! Net de laatste pil genomen en nu maar wachten of cyclus op gang komt.

Ben al vanaf mijn 18e (nu 29) aan de pil, dus geen idee meer hoe die is. Ik hoop ook dat het beter voor m'n libido is, die is niet altijd geweldig sinds ik van pil gewisseld ben 2 jaar geleden. Blij dat ik eindelijk stop!

Reden dat wij nog een half jaartje wachten is omdat ik net aan een nieuwe functie ben begonnen op m'n werk. Wil daar eerst even mijn draai gevonden hebben, en vind 't ook een lullig om snel zwanger te zijn nadat ik een mooie kans heb gekregen! Heb wel een vast contract.
Hallo beide,

Ook wij willen vanaf de zomer weer proberen om zwanger te worden. Ik zeg bewust weer, omdat we al een dochter hebben van ruim 4 maanden. Dit is voor ons ook de reden om te wachten tot minimaal mei of juni.

Mijn vorige zwangerschap is middels IUI tot stand gekomen, dus ik weet ook niet of het voor ons mogelijk is om volgende keer op de natuurlijke manier zwanger te worden. Het zou kunnen, maar hoeft niet, dat is afwachten. Voor nu maken we gebruik van condooms om mijn cyclus niet te beïnvloeden.

Wat is voor jou TO / jullie de reden om te wachten tot de zomer? En voor jou Bibi?

En arcobaleno, ik snap je twijfel over wanneer, alleen weet je nooit op voorhand wat een goed moment is. Daarnaast weet je ook niet op voorhand hoe lang het gaat duren voordat je zwanger bent. In mijn geval heeft het uiteindelijk meer dan 2 jaar inclusief een ziekenhuistraject geduurd. Waarbij ik natuurlijk wel hoop dat het bij jullie voorspoediger zal gaan!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Wanneer gaan jullie beginnen met foliumzuur? 4-6 weken voor de 'start' of al eerder? Ik weet het nog niet zo goed wanneer ik het beste kan beginnen!
Ja precies bibi, wij hebben hetzelfde. Kant van vriend zou het een hele logische stap vinden om aan kindjes te beginnen en vindt ons ook niet echt jong meer. Mijn kant, zowel familie als vrienden en collega's, zou het wel jong vinden. Daar is 30-32 voor de eerste toch meer gangbaar. Heb wel het gevoel dat wij er samen klaar voor zijn en denk ook vaak dat ik gewoon te gevoelig ben voor meningen van anderen. En inderdaad bibi, als je er als stel klaar voor bent is dat het belangrijkste! Is het bij jullie al lang een wens?

En zjuulz, wanneer precies heb je inderdaad niet voor het zeggen. Zeker bij zo'n verhaal als bij jou realiseer ik me dat weer des te meer. Maar ik zou niet willen stoppen met de pil in de hoop dat het nog even duurt voor het lukt.

Zal voor jullie extra spannend zijn nu! Hoe gaat het met jullie gezinnetje? Is het hoe je het had voorgesteld?
Ik ga 'pas' met foliumzuur starten als we stoppen met de anticonceptie. En voordat we weer een ziekenhuistraject ingaan, stoppen we al wel met de anticonceptie, ondanks dat ga ik er toch wel een beetje vanuit dat zwanger worden op de natuurlijke manier voor ons bijna onmogelijk is. Daarnaast had ik wel een prima zwangerschap en bevalling.

Het hebben van een kindje is echt heel leuk! De eerste weken zijn baby's schattig en lief, maar ook vermoeiend en saai (ze eten, poepen/plassen en slapen alleen maar ). Maar zodra de eerste lach of een reactie komt is het super!
Ik wil in april stoppen met de pil, dan zal ik ook beginnen met foliumzuur te slikken. We zullen dan nog met condoom tot augustus. Afgelopen zomer begon het bij beiden een beetje te kriebelen. We wachten nu ivm mijn contract. Ik verwacht in de zomer een vast contract en ik ben bang dat ik deze niet krijg als ik zwanger blijk te zijn. Mocht ik toch geen vast contract krijgen dan kijken we wel verder. Dan stel ik het in ieder geval niet meer uit voor werk. Maar ik heb nu zo'n leuke baan. Die paar maandjes wil ik daarvoor wel wachten!
Wat leuk al zoveel reacties. Ik kan t.z.t. wel even een tabel maken om het overzichtelijk te houden

Reden dat wij wachten tot de zomer is dat we deze zomer een gave reis gaan maken en ik niet het risico wil lopen dan 'last' te hebben van de zwangerschap. Je hebt natuurlijk geen idee hoe lang het duurt en hoe je je voelt, maar het voelt voor ons fijner om nog even te wachten. Daarnaast begin ik binnenkort met een nieuwe opleiding. Ik wacht hier al jaren op dus wil eerst een periode de studie volgen voordat ik er eventueel uitmoet vanwege verlof.

Tot die tijd vind ik het wel prettig om m'n cyclus een beetje te leren kennen (als die er al gaat komen, je weet het niet). Ik ga denk ik een maand van te voren beginnen met foliumzuur.

@ Arcobaleno: meningen van de buitenwereld zijn altijd lastig. Weet je, je doet het nooit goed. Ik ben al bijna te oud zeggen sommigen en anderen vinden jullie misschien weer te jong. Je moet echt doen wat jullie willen. Waar ik dus weer gek van wordt zijn die mensen die vragen of er bij ons al bijna kinderen komen (komt natuurijk ook door m'n leeftijd). Vind dat wel eens vervelend, maar heb nu een manier gevonden om antwoord te geven, namelijk: 'zodra het zover is hoor je het vanzelf' Vind het ook wel een beetje apart dat mensen er naar vragen (helemaal collega's), voor hetzelfde geld ben je er al heel lang mee bezig en lukt het niet...

@ Bibi: inderdaad, als jullie er klaar voor zijn dan moeten jullie er gewoon voor gaan. Jullie moeten het kind tenminste opvoeden

@ Siepel: jij dus ook nu al van de pil af om te kijken of je cyclus op gang komt. Ik ben ook heel benieuwd wat ik ga merken aan veranderingen. Ik hoop ook dat m'n libido wat hoger wordt, na 13 jaar aan de pil ben ik ook wel even klaar ermee.

@ Zjuuls: leuk, een ervaringsdeskundige in ons midden. Wat jammer dat het bij jullie zo lang geduurd heeft, maar fijn dat jullie nu toch een dochter hebben gekregen. Hebben ze in het ziekenhuis ook gezegd of je nu sowieso weer de medische molen in moet?
Spannend! Snap wel dat je tijdens de reis volop wil genieten en geen kwaaltjes wil hebben

Ik ben sinds begin november gestopt met de pil. Vanaf toen ben ik begonnen met foliumzuur slikken. Mijn cyclus moet ook eerst op gang komen denk ik. 4 weken nadat ik gestopt was met de pil had ik denk ik de eerste menstruatie, 2,5 dag. Maar wel veel minder dan toen ik nog de pil slikte...

Als ik een regelmatige cyclus zou hebben dan zou ik eind deze week weer ongesteld moeten worden. Kan zijn van niet omdat de cyclus nog niet goed op gang is maar hoop toch wel echt dat het niet komt door een andere reden :-)

(ik weet dat het maanden kan duren voor je zwanger wordt hoor)
Lau, spannend zeg dat wachten op je cyclus en wie weet dat je wel zwanger bent inderdaad. Ik ben nogal een control-freakje, dus het lijkt me wel een opgave om het los te laten allemaal. Je kunt het niet plannen en je hebt geen idee hoe lang het allemaal gaat duren.

Ga vandaag alvast als voorbereiding kijken naar foliumzuur, eens kijken bij de drogist.
Spannend hoor Lau! Hou je ons op de hoogte?

@sneeuwwitje: op voorhand is niet te zeggen of ik op de natuurlijke manier zwanger kan worden of dat het weer via IUI moet. Dus we wachten af hoe het gaat lopen.
Ik ben benieuwd Lau!

Ik herken het control freak heel erg. Lijkt me gewoon moelijk je over te leveren aan de natuur. Iedere maand hopen, maar ook weer niet te zeer mee bezig proberen te zijn. Maar ook alles nu al willen kiezen: hoeveel blijven werken, borstvoeding of flesvoeding, de naam. En dat terwijl ik nog niet eens gestopt ben met mijn pil

Zijn jullie ook al bezig met het kiezen van een verloskundigenpraktijk? Ik ben alvast rond aan het kijken op diverse websites. Waar letten jullie op of gaan jullie op letten? En ik las ook over de mogelijkheden voor een afspraak voordat je probeert zwanger te worden. Ze geven dan advies over leefstijl omdat de eerste 3 maanden cruciaal zijn in de eerste aanleg van alle lichaamsfuncties, terwijl je vaak pas met 7 a 8 weken je intake bij de vk hebt. Maar zou dit nog veel toevoegen op gezond verstand zoals niet roken en gezond eten?
Haha, ja al die keuzes. Ze zijn al door m'n hoofd gegaan, maar ik ga proberen om het stapje voor stapje te doen. Eerst stoppen met de pil en eens kijken hoe m'n cyclus op gang komt. Al moet ik wel bekennen dat ik al heel lang een lijstje met namen heb

Ik had laatst al eens gekeken naar een verloskundigenpraktijk, we zijn pas verhuisd naar een dorp en daar zit er eentje. De site sprak me wel aan, dus denk dat ik me daar dan ga aanmelden als het zo ver is. Zij hebben ook een mogelijkheid om al van te voren in gesprek te gaan, maar volgens mij is niet roken en niet drinken het belangrijkste (en opletten met eten van rauwe dingen ed. natuurlijk).
Ik heb nog niet gekeken naar verloskundigenpraktijken, wat een goed idee!

Ik herken ook het vele plannen. We hebben de namen al bedacht en ik vind het leuk om online naar babykleertjes en geboortekaartjes te kijken.

We willen vanaf de zomer gaan proberen en het liefst wil ik dan gewoon meteen zwanger worden. Ik weet wel dat het helemaal niet zo makkelijk gaat... maar het is zo moeilijk om het los te laten hè ;)
Wij gaan indien ik weer zwanger ben weer naar dezelfde verloskundigenpraktijk. Hebben daar goede ervaringen mee. Wat ik erg belangrijk vond is het gevoel wat je bij de praktijk hebt. In ons geval fijne (nuchtere) verloskundigen, maar daarnaast gaven ze veel informatie over de zwangerschap en bevalling, maar ook over borstvoeding, bevallen thuis of in het ziekenhuis, cursussen etc.

Wij hebben voorafgaand aan mijn zwangerschap geen gesprek gehad bij de verloskundige. Heb nog wel gevraagd wat zo'n gesprek inhoud en zij gaven aan dat het gaat om leefstijl, gezondheid etc. Met logisch en gezond verstand kom je een heel eind ;)

En ja als je eenmaal het besluit hebt genomen om te gaan proberen zwanger te worden, dan wil je het liefst ook zo snel mogelijk zwanger zijn. Hopelijk gaat dat bij ons allemaal lukken....

Wat ik wel heb geleerd in de afgelopen jaren is dat je het zwanger willen worden ook los moet kunnen laten en er niet obsessief mee bezig moet zijn (en ja dat is soms heeeeeeel erg moeilijk). Je moet ook echt doorgaan met leven en niet alles aan de kant moet zetten om zwanger te worden (soms makkelijker gezegd dan gedaan). In ons geval duurde het zwanger worden ruim 2 jaar.... ben blij dat we ondertussen ook nog gewoon geleefd hebben!
Ik heb al wel een beetje gekeken naar vk praktijken. Ik denk dat ik voor dezelfde ga als mijn zus. Ben met haar ook al eens mee geweest naar een echo en de praktijk heeft een goeie indruk achtergelaten! Er is nog wel een nieuwe praktijk in de bij buurt gekomen, dus misschien dat ik daar ook nog even naar kijk. Die is wel iets dichter bij.

Een lijstje met namen heb ik ook al lang! Haha. Ik moet er al wel wat schrappen die het afgelopen jaar door vrienden zijn gekozen :( en vriend is daar totaal nog niet mee bezig.. die denkt alleen maar praktisch.. mannen :p
Haha, Siepel, zo herkenbaar. Ben steeds bang dat iemand een naam van mijn lijstje kiest Daarnaast werk ik in het onderwijs, waardoor een groot deel van de namen afvalt omdat ik er een leerling bij zie

Bibi zo lastig is dat inderdaad, als je er voor gaat dan wil je ook dat het meteen raak is. En ik snap wat je zegt Zjuuls, je moet niet alles er van af laten hangen. Het speelt wel steeds mee in je achterhoofd, bijvoorbeeld wintersport volgend jaar. Ga je dat dan wel boeken of niet, want je kan zwanger zijn. Maar je hele leven op pauze zetten kan natuurlijk ook niet. Lijkt me moeilijk om een balans daarin te vinden.

Foliumzuur is hier in huis. Heb die van de Etos gekocht. Daarnaast ook zwangerschapstesten (van de Kruidvat, daar is iedereen zo enthousiast over op het forum ) en condooms, want heb gisteren m'n laatste pil geslikt. Wel gek dat ik daar nu niet meer om hoef te denken, zit zo in je systeem.
Ik werk ook in het onderwijs sneeuwwitje, dat maakt die namen wel lastig inderdaad! We hebben wel wat namen doorgestreept omdat ik een kind met die naam in de klas heb gehad!

Vakanties vind ik ook lastig hoor! Vooral komende zomer! Afgelopen zomer was het zika-virus zoveel in het nieuws. Ik weet niet helemaal waar ik rekening mee moet houden
Domme vraag misschien, maar hoe gaat dat dan de verloskundigenpraktijk kiezen? Maak je een afspraak ter kennismaking voordat je zwanger bent of pas in de eerste weken? Is dat dan meteen de intake? Of hebben ze open dagen ofzo? Ik ben nog helemaal nieuw op dit gebied

Mijn vriend is best wel bezig met het willen van een kindje. Krijg vaker foto's van van hem doorgestuurd van kinderen van vrienden, en hij heeft het vaak over hoe leuk het zou zijn als we met ons kind in bed zouden knuffelen/filmpje kijken/zwemmen noem maar op. Maar namen verzinnen vindt hij dan weer onzin, 'daar hebben we straks nog 9 maanden voor'

Wij hebben een vakantie geboekt binnen Europa. Niet bewust rekening gehouden met het gebied eigenlijk. Ik ben nog aan het dubben of ik voor die vakantie wil stoppen met de pil in het kader van relaxt zijn vergroot vast de kans, of daarna omdat een kunstmatige cyclus wel handig is op vakantie. Maar dat voelt wel als erg lang wachten nu we er eigenlijk liefst vandaag nog voor willen gaan!
@ Arcobaleno: je kunt dus voordat je zwanger wordt al een eerste gesprek hebben. Maar het is volgens mij gebruikelijk dat je een afspraak maakt als je zwanger bent, dan krijg je een intake en daarna een echo. Wat leuk dat je vriend er al zo mee bezig is, maar soms hebben mannen wel ineens een rare kronkel over dingen waar ze nu nog niet over na willen denken Heel herkenbaar hier dus!

Wat betreft het stoppen: het is inderdaad lastig dat je niet weet wanneer je ongesteld bent, op vakantie stel ik het altijd graag uit. Maar dat kan dus vanaf nu niet meer. Er zitten aan beide dingen voor en nadelen, die moet je voor jezelf afwegen.

@ Bibi: wij zijn niet zo van de strandvakanties, dus hoeven daar eigenlijk weinig rekening mee te houden (gaan komende zomer naar IJsland namelijk).
Ik ga pas een afspraak bij de vk maken als ik zwanger ben. ze hebben wel een kinderwens spreekuur, maar daar hoef ik niet zo nodig heen.

Weten jullie al wat je met werken doet? Ik werk fulltime en wil dat ook blijven doen. Ik heb veel vrijheid en kan ook thuiswerken als ik geen afspraken heb, maar moet ook regelmatig het hele land door. Zal wel pittig zijn maar ik heb een ontzettend leuke baan die eigenlijk alleen fulltime ingevuld wordt. Misschien dat ik nog wel een tijdje ouderschapsverlof kan nemen, maar ik zit pas net op deze afdeling, dus geen idee hoe ze daar in staan! Ben sowieso erg benieuwd wat de reactie is als ik aan het einde van dit jaar al zwanger zou zijn, aangezien ik er nu pas net 2 maanden zit.

Binnenkort heb ik plan/beoordelingsgesprek. Als ik weer de vraag krijg waar ik mezelf over 5 jaar zie, zal ik het woord 'gezin' eens laten vallen. Kijken wat de reactie is
Wat leuk (of nouja, leuk) siepel dat je precies met dezelfde vraag zit als ik. Met name omdat mijn vriend internationaal chauffeur is en vaak 2/3 nachten van huis is en zo'n 60 uur per week werkt. Dat maakt natuurlijk dat de zorg voor een kind toch meer op mij komt. Hij gaat overigens een vrije dag per week of per 2 weken bespreken, omdat we allebei vinden dat het opvoeden een gezamenlijke verantwoordelijkheid is. Ik werk dan wel niet fulltime maar 90% (32u), maar er wordt ook veel van mijn flexibiliteit gevraagd met name in de vroege avond. Plus ik heb 2 uur in totaal reistijd per dag. Ik weet dat bij ons 28 uur het minimum is en dat een ochtend thuis werken bespreekbaar is. Ik zou vanwege de inhoud van mijn werk ook niet minder willen werken. Dus ik snap jou goed Siepel. Ik weet wel dat flexibele opvang en een goed netwerk belangrijk is. Maar ben wel nog erg zoekende hierin! Zeker qua keuzes of oma's gaan oppassen, reguliere opvang of gastouder. Hebben jullie tips?
Ik heb al wel nagedacht over hoeveel ik zou willen werken, maar nog niet echt concreet met vriend erover gehad. Ik denk dat ik 4 dagen wil gaan werken. Zal nog wel ingewikkeld worden met mijn huidige caseload en de verdeling ervan. Maar fulltime vind ik te veel.

Acrobaleno, lijkt me wel pittig als je vriend zoveel weg is. Zou fijn zijn als hij die vrije dag zou kunnen krijgen. Ik denk dat een gastouder het handigste is voor flexibele opvang en ook eens wat later op de dag/avond. Maar ik heb me er eigenlijk nog niet heel erg in verdiept, dat is meer wat ik van collega's heb gehoord.

Siepel; ik zag trouwens dat je had gereageerd op een topic over de Azoren. Wij zijn daar 4 jaar geleden geweest, echt prachtig. Als je wilt kan ik je wel wat meer informatie sturen via een PB

Het is ineens alsof iedereen om me heen zwanger raakt, dan beginnen de eierstokken echt te rammelen. Had het met vriendinnen dit weekend ook over kinderen en zwanger worden enzo. Moet dan echt op m'n tong bijten om verder niets te zeggen over wat onze plannen zijn. Met vriend afgesproken dat we dat voor onszelf houden. Daarom is het ook fijn om hier lekker anoniem m'n verhaal te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven