Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts nog bij een gezellig feestje beland dit weekend. Was heel gezellig! :D Maar veel te veel biertjes gedronken.....
De ochtend daarna was ik ineens wel een kilo lichter... Vreemd.
Vanochtend stond er 83,3 op de weegschaal. Maar vandaag weinig gegeten, dus misschien lukt het wel om morgen net onder de 83 te komen.
Qua verandering weet ik eigenlijk wel waar het aan ligt. Ik beweeg gewoon te weinig nog. En ik denk dat mijn porties avondeten te groot zijn.
Maar ik zet gewoon door!!

Ahhhh zwaantje dat is irritant dat die weegschaal zwaarder aangeeft! grrrr maar komt goed!!
Woeffie jij bent ook echt al veel kilo kwijt! Ik ga ook door hoor! Niet opgeven :)

Ahhh er zit iets onder de letter z, die doet het heel slecht. Vet irritant!!
Alle reacties Link kopieren
@ Twilight: ik wil wel een lijf wat afvalt van veel biertjes! een bierdieet :applause: maar helaas. en ik baalde inderdaad wel van de weegschaal maja. Ik ben wel blij dat deze in elk geval consequent is! Van die andere werd ik echt niet goed. En als ik me even zielig voel denk ik die kilo er eventjes af :rolling:
Nou hier ondanks het hele weekend klussen en redelijk gezond eten een dikke plus...... Geen idee hoe het kan, maar vanmorgen was het 76.9 dus + 0.7. Snap er niks van, al was ik afgelopen week wel ongesteld dus wellicht dat. Maar leuk vind ik het echt niet... Maar goed we gaan er weer voor deze week. Baal wel ff flink hiervan....

Hopelijk bij jullie betere resultaten dames.

Ik heb de tabel teruggebracht naar 10 regels trouwens. Mocht er opeens n stormloop komen van nieuwe aanmeldingen dan kan hij wel weer naar 15, Maar gezien de aanmeldingen van de laatste tijd die er allemaal alweer mee gestopt zijn denk ik dat we het met 10 voorlopig wel redden.

Woeffie het is beter dat het niet hard gaat maar geleidelijk, alhoewel het wel zwaar K is als het niet zo rap gaat. Maar geleidelijk is wel goed want voorkomt dat je slappe huid krijgt etc. Dat van je borsten herken ik ook ja. Die van mij waren ook ooit mooi en vol en beginnen nu steeds meer op theezakjes te lijken.....

Krachttraining zou ik ook moeten doen want mijn spierkracht is echt ver onder de maat....

Zwaantje ja het klussen is lekker opgeschoten. Muren zijn gedaan en ben nu in afwachting van mijn tapijttegels en salontafel. Die zouden morgen bezorgd worden maar die kuttekop, eh mijn baas, deed alweer moeilijk over thuiswerken..... Waarom dat elke keer zo n gedoe geeft weet ik niet. Als je mensen niet vertrouwt als ze niet op kantoor zijn (dat gevoel geeft het n beetje) dan moet je het niet aanbieden. En nee ik mag haar niet hahaha. Mocht ik geen thuiswerkdag krijgen dan komt mijn moeder ze aanpakken, maar die moet wel vanuit Haarlem komen dus dat zou ik echt belachelijk vinden aangezien ik in Almere woon.
Ja het gaat weer redelijk goed tussen mijn ma en mij, ik ga ook die extra mediation sessie afzeggen in september want 90 euro per gesprek betalen om dan alleen te zeggen dat het weer redelijk goed gaat.... Nee......

Wat mega balen dat jouw nieuwe weegschaal n kilo extra aangeeft. Echt niet leuk. :hug: . Kleine troost misschien mijn dikke plus, dan ben je niet helemaal de enige met zowat n kilo erbij.

Twilight dat bierdieet wil ik ook wel! Ben benieuwd of jij het wel red een mooie - deze week en onder de 83. Ik hoop het! Grote porties was ook mijn grootste probleem en dat ik daar mee stopte hielp wel. Tip: kleiner bord dan lijken je porties groter. En oh wat erg van die Z op je toetsenbord haha.

Fijne dag meiden! En ben benieuwd bij iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Oh boy. 73,5 kg.... Daar ben ik niet zo blij mee. Ik moet echt weer beter op gaan letten.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oef zwaantje, balen van je nieuwe weegschaal. Wel prettig dat het constant is, maar toch. Voelt alsof het slechter gaat terwijl er helemaal niks veranderd is.

Hamaika, wat stom dat je baas nog steeds moeilijk doet. Waarom wil je zelf graag een thuiswerkdag? Kan je je thuis beter concentreren, of heb je ook echt een 'moet' eraan vastzitten zoals vaste afspraken op die dag? Echt heel irritant als je vanuit je werk het gevoel krijgt dat ze je niet vertrouwen. Kan je niet aantonen dat je thuis net zo productief bent als op het werk of wordt dat lastig?
En ik hoop dat je er met je moeder uit kan komen, ook zonder mediators erbij. Hopelijk hebben jullie nu wel de handvatten geleerd om wat beter met elkaar in gesprek te komen.

Ik ben nog steeds 82,0. Geen onsje verschoven dus. (Positief denken; in elk geval ook geen plus) Ben wel begonnen met een workoutschema wat ik tot nu toe ook wel erg leuk vind, maar waar ik volgens mij vooral spieren van opbouw en niet van afval. Maar ook wat meer spieren kan geen kwaad :proud:
Normaal gesproken fietste ik elke dag minstens een uur i.v.m. werk, dus dat mis ik nu wel een beetje qua beweging. Ik wil denk ik proberen om meer te gaan wandelen als vervanging daarvoor.

Verder heb ik de afgelopen week een paar emotionele dagen gehad. Nu ik wat meer vrije tijd heb, probeer ik mijn huis een beetje op te ruimen, inclusief ouwe zooi sorteren. De afgelopen jaren zijn er nogal wat mensen in mijn omgeving overleden, en veel van de dingen die ik daar nog van had zijn zonder heel veel nadenken in de opslag beland. Daar ben ik nu dus doorheen aan het sorteren, en af en toe kom ik dan dingen tegen waar écht teveel herinneringen aanzitten. Ik vind het dan heeeeeeeel lastig (en soms ook onmogelijk) om me de rest van de dag nog een beetje te gedragen. Maar ik weet dat ik door nog meer heen moet, en ik vind het nu al moeilijk om me daarop voor te bereiden.

Hebben jullie daar nog tips voor? Wat werkt voor jullie (in plaats van eten) als je emotioneel bent? Ik ga vooral eten als ik boos, gefrustreerd of verdrietig ben. En het stomme is, als ik dan een zak chips o.i.d. leeg eet, voel ik me daarna nog slechter ook :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Mijn weegschaal is kapot!!

Haha nou ja...dat zal niet maar ik snap er niks van. Paar keer afgelopen week gewogen en steeds 75,5 ongeveer.
Zondag ook nog en vanmorgen opeens 77.2

Terwijl ik het weekend juist weinig heb gegeten en extra bewogen....
Begrijp er niks van.
Ik weeg morgenochtend nog eens en anders een weekje niet....dit motiveert niet
Suikerbroodje!!!!!! Wat ben je aan het doen zus????? We hebben weer een gelijke week dus met flink wat erbij. Maar we blijven doorgaan hoor.

Mousecat j

Balen dat jij al zo lang op die 82 stilstaat. Kan het ook niet iets zijn als te eenzijdig eten bijvoorbeeld? Dat was het bij mij toen, dat ik te vaak dezelfde dingen at.

Heftig dat opruimen van spullen met zoveel herinneringen aan overleden dierbaren. Snap goed dat dat je raakt ja. Dan komen die dingen toch weer boven en mis je ze weer extra. Je hebt dus nog n hoop te sorteren? Stukje voor stukje is denk ik het beste of met iemand samen die digene ook heeft gekend als je dat kunt natuurlijk. En tranen gewoon laten lopen, dat is normaal. Sterkte meis. :redrose: :hug:

Ik ben ook n echte emo eter, wat mij soms ook helpt is er over schrijven of de tranen gewoon laten komen of bijvoorbeeld bellen met mijn beste vriendin. En zeker niet teveel per keer / per dag doen....

Jua oh dat is wel erg raar ja..... Niet per ongeluk veel meer water gedronken of ongesteld? Laat maar weten en als je weekje overslaat is dat geen probleem natuurlijk
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:48
35.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeumig wat een lappen tekst om te lezen :)

Ik ben vergeten te wegen vanochtend. Kijk maar of je het er morgen nog inzet of dat je het volgende week doet.

Qua calorie verbranding wat zal beter zijn: half uur fietsen, half uur wandelen? Of zou het niet zo veel uitmaken.

Vanavond heerlijk peultjes uit eigen groentetuin gegeten! Lekker! Wel met een paar gebakken spekjes erdoor heen. Ik had 200 gram aardappels geschild, maar uit eindelijk niet alle aardappelen gegeten.
Straks nog 5 lekkere aardbeien eten :) Toch fijn zon groentetuin.

Jammer van de plussen! Komt volgende week vast goed!!
Wel vreemd dat je dan zo lang blijft steken op 82 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet wat het allemaal is met mij, maar ik ga zeker door!

Met fietsen verbruik je meer calorieën dan met wandelen, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je gaat.

Ik ben ook een emo-eter. Soms helpt het om iets anders te gaan doen, rondje wandelen of even iets in de tuin of zo. Maar als je echt verdrietig bent, heb je daar vaak geen zin in.

Jammer dat het zo lastig gaat op je werk, Hamaika. Hopelijk komen je spullen morgen een beetje op tijd, is je werkgever ook weer blij.

Mijn enkel gaat weer een stuk beter, dus ik wil voorzichtig aan weer 2x per week.gaan hardlopen. Niet zo vaak als eerder dus en ik zal ook eerst nog kortere stukken lopen, maar ik heb er echt weer zin in.
Alle reacties Link kopieren
Hi ben ik weer!

Hier totaal 0,0 motivatie en slecht eten.... ik moet echt even een paar schoppen hebben hoor!!

Ik moet ook nog eens ongesteld worden donderdag dus drama alom.

Mijn huidig gewicht is 79.2 dus totaal wel weer afgevallen maar als ik door had gezet had ik veel lichter gewogen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik weer boven de 80 zou zitten.

Ik ga weer even bijlezen (zelfs geen zin gehad om forum te lezen)
Alle reacties Link kopieren
:shout: :whip: :whip: Ducktales in plaats van schoppen krijg je met de zweep van mij! Maar een halve kilo per week is toch netjes!!

Broodje wat fijn dat je enkel weer beter gaat! Hier ben ik de hardloopmotivatie even helemaal kwijt. Ik wandel en fiets wel meer.

Net speciaal naar de winkel gefietst om yoghurt voor morgen vroeg te halen, was op. In totaal 11 kilometer gefietst. Tussendoor nog wel een extra pauze gehad omdat ik iemand moest ophalen, en die was nog niet helemaal klaar. Maar toch maar mooi weer even bewogen.

Mijn lijstje vandaag was:
O: 2 boterhammen hagelslag, beker optimel
T: 1 boterham appelstroop, 0,5 liter water
L: 3 boterhammen appelstroop, 0,5 liter water, kop bouillon
T: 2 nectarines ,0,5 liter
T: kopje chinese tomatensoep (van knorr of honig )
D: gekookte aardappelen, peultjes met beetje spek, jus, appelmoes, houthakkersteak (soort hamburger met spek eromheen
*: 11 km fietsen
T: 0,5liter water
Alle reacties Link kopieren
Net gewogen: 83,0 dus + 0, maar ook -0 :)
Twilight balen zeg niks erbij en niks eraf. Ik denk dat qua calorieen afhangt van hoe stevig je wandelt of fietst. Ik ben wel jaloers op jouw groentetuin hahahaha. En goed bezig met die 11 km fietsen!

Suikerbroodje herkenbaar, als ik echt verdrietig ben heb ik ook nooit echt zin in die dingen. Meestal ga ik dan schrijven of series bingewatchen of iets. Ik hoop echt dat het hardlopen je weer gaat lukken met opbouwen. Fijn dat je er ook weer echt zin in hebt. Kom op zus!!

Ducktales is netjes toch een halve kilo eraf per week? Volgens mij is dat heel gezond hoor. Tuurlijk kan het altijd beter, maar het is gewoon n mooi en gezond resultaat.

Ik zit hier dus in afwachting van mijn tegels en nieuwe salontafel. Ben benieuwd. Leggen ga ik morgenavond doen of zondag, van de tegels. Salontafel hoop ik zo neer te kunnen zetten hahahaha.

Fijne dag meiden!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:48
24.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ff snel mijn gewicht van gisteren: 79,2 dat is dus +1,0 maar eigenlijk dus gelijk door die stomme weegschaal (6)
Zwaantje ik heb je gewicht aangepast naar de nieuwe weegschaal :twisted: maar ik heb wel je af / bij op 0 laten staan omdat het natuurlijk niet echt zo is dat je een kilo bent aangekomen.

Mijn vloertegels liggen in de slaapkamer en zien er mooi uit! Nu ben ik dus inmiddels weer op kantoor. Vanavond nog de nieuwe salontafel in elkaar zetten en dan is het geklus weer voorbij. :jump:
Hahahahaha dames we zijn met zijn allen tot zover al 43,3 kilo afgevallen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
12-07-2017 07:56
Hahahahaha dames we zijn met zijn allen tot zover al 43,3 kilo afgevallen :cheer:
Goed van ons!!! :yes:
Alle reacties Link kopieren
@hamaika: Thanks! Wil je ook mijn begin
gewicht aanpassen naar 84? Dan zijn we 44,3 kilo afgevallen :high5:
Fijn dat het weer wat beter gaat met je moeder! En irritant inderdaad dat thuiswerken. Zo was mijn oude baas ook. Super irritant!!

Van de week een nieuwe fiets gekocht voor het woon-werk verkeer. Moet er dan zon 25 km mee gaan fietsen per dag (vier dagen per week). Dus dat is goed voor de sportieve prestaties :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wauw sportief bezig hoor!!!

Ahhhhh mijn motivatie is even heeeeel hard weggerend.
Net een dikke reep chocolade op en een blikje redbull.

Ik moet nog 1 week werken, die staat bomvol feestjes/afscheids/receptie dingen. Daarna heerlijk vakantie, en dan staat er eerst helemaal niets gepland.
Ik ga proberen verder aankomende week de schade te beperken....
Alle reacties Link kopieren
Oeh Twilight. Heb je wel van je lekkers genoten? Ik heb net een ijsje op. Softijs met karamel. Vandaag wel lekker bewogen. Vanmorgen 7km gelopen in iets meer dan een uur en vanmiddag 3.6km hardgelopen + nog een aantal km gewoon gelopen. Mijn enkel gaat steeds een beetje beter, maar vaker dan 2x per week durf ik nog niet te gaan hardlopen.

Goed gedaan van die fiets, Zwaantje. Dan fiets je straks heel wat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel van genoten! Maar dat doe ik altijd wel van alles wat ik eet :) Ohhh softijs ook zo lekker!!
Qua beweging zit ik nu vandaag op zon 8600 stappen. En daar gaan dr nog wel wat bij komen. Als het goed is kom ik sowieso wel boven de 10.000. Dat valt dan nog weer mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de fiets alleen nog maar gekocht! Nu nog fietsen :) ik houd jullie op de hoogte!

@twilight: met je redbull haha. Bah bah bah ;) succes aankomende week. Ik vind dat ook altijd zo moeilijk....
nou kan er heel erg kort over zijn deze week.... Het is hem deze week niet. Ik heb even een schop onder mijn hol nodig of een peptalk.... En het ergste is nog, er is niet echt n reden voor (geen emo dagen en ook niet ongesteld) maar op de een of andere manier lukt het ff niet.... Misschien omdat ik een veel te drukke week heb gehad op het werk en met klussen, maar ik baal echt van deze week en van mezelf op het moment.

Maar goed, klaagmodus uit en vanaf maandag ga ik er weer voor. Deze week schrijf ik maar beter af.... Ik moet echt terug in de discipline, ik was zo goed bezig.... :nope:

Zwaantje ik heb jouw gewicht aangepast! Zou wel echt cool zijn als we over een paar maanden iemand van ons in gewicht zijn afgevallen hahaha.
Ja mijn baas, we liggen elkaar echt niet en ze zit ook nog 'gezellig' aan het bureau naast mij..... Jij dus ook ervaring met zo n draak van een mens ja?
En wat goed die fiets voor het woon-werkverkeer! Goed bezig meis!
Ja vandaag ga ik naar mijn moeder, best gek voor het eerst sinds april, maar ook wel weer fijn.

Twilight bij jou zit het dus ook ff tegen ja? :hug: van een lotgenootje. Maar jij hebt dan ook nog n zware week voor de boeg qua eet dingen. Dat heb ik gelukkig niet, ik had deze week echt even mijn oude eetpatroon terug van te grote porties en niet sporten. Ga er ook weer voor wijffie, een dip af en toe hoort er ook bij maar toch.....

Suikerbroodje bij jou gaat het gelukkig echt weer goed met sporten zie ik en met je enkel dus ook. Inderdaad voorzichtig weer opbouwen.

Ik ga dus vandaag naar mijn moeder en die zal ook wel taart ofzo hebben. Dat ga ik wel doen want ik ben er natuurlijk al maanden niet meer geweest. Morgen heb ik niks staan en ook de komende week niet. Hopelijk dan weer n beetje in de discipliine maar ik durf bijna niet te wegen maandag....

Fijn weekend meiden!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 08:44
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Hamaika, balen joh. Bij mij gaat het met eten (lees: snoepen) ook niet best helaas. Misschien kunnen we elkaar eens schoppen. Veel plezier bij je moeder. Maak er maar een fijne dag van.
Ha Suikerbroodje laten we deze voor ons inzetten : :whip: :shout: maar ook :there: Ik heb net even gekeken naar de schade tot nu toe en het is inderdaad niet best......

We gaan er weer voor hoor zusje! En dank je! Ik ben blij dat we weer contact hebben ja. Fijne zaterdag ook voor jou!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven