Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames, sorry dat ik zo lang niks heb laten horen maar heb gewoon niet genoeg tijd ervoor en we waren op vakantie, jullie kunnen me dus uit de tabel laten 😉

Gefeliciteerd aan alle zwangere!!
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden, ben weer wat gerustgesteld, vond het zo naar! Gelukkig is de ergste pijn nu weer voorbij, drink alleen even geen thee meer ;) Klein open plekje, zeker geen euromunt en nog wat rode plekjes maar het valt mee. Ga even achter de brandzalf aan, en man is even komkommer halen (en yoghurtijs voor de schrik).

@Bella fijn dat je temp zo rustig is, lijkt me ook een goed teken. En een leger zwemmers klaarzetten is altijd een goed plan toch :)

@Femme Hoe voel je je erover? Lijkt me heel dubbel maar ook wel fijn dat je nu weet dat je naar ronde 2 door kan.

Over het vertellen... man was op werk, ik zat in onze studeerkamer wat te werken en schoonmoeder paste op zoontje. En opeens voelde ik zo’n rust met het idee dat ik een kindje in mijn buik draag en dat het echt nog ons geheimpje is, ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Heb man geappt met de vraag of we het vertellen alsjeblieft kunnen uitstellen tot na de eerste echo. Haha zullen vast hormonen zijn, die wisselvalligheid maar ik voel echt dat ik het nu nog even van ons wil houden. Dus nieuw plan: na de eerste echo vertellen we het onze ouders :)
Alle reacties Link kopieren
Vievie, schrikken zeg! Maar het kan.geen kwaad. Je kindje zit nog onder het schaambeen. Bovendien zit er een laag huid voor. Heb je wel gekoeld? Anders blijf je straks met littekens zitten misschien.

Haha, over dat vertellen :) maar dat is toch ook helemaal prima! Ook al vertel je het pas bij 40 weken (bij wijze van dan...), dat is jullie keuze. Juist leuk om het even helemaal van jullie te houden toch?
Dat hebben wij nu met iui ook. Er zijn veel minder mensen die ervan afweten dan bij de eerste twee. Dus ook minder mensen die in de gaten houden wanneer de twee wachtweken voorbij zijn met positief of negatief resultaat. Wel lekker!

Femme, jammer... :|

Haha, Roffa, je schrijft leuk!
Alle reacties Link kopieren
@roffa, eigenlijk ben je als je temp omhoog gaat al te laat. Dus moet je zorgen dat er genoeg voorraad is. Wel lastig omdat mijn cyclus zo onregelmatig is. Maar doordat ik weet wanneer mijn eisprong is weet ik ook wanneer mijn NOD is. Want ik heb helaas al een paar testen voor niks gedaan. Omdat mij cyclus gewoon langer was. Maar ovulatietesten werkte niet echt voor mij.

@vievie, gelukkig weer wat van de schrik bekomen. En ik vind het wel knap dat jullie het nog even jullie geheim willen houden 😊. Maar ik snap het wel. Is ook wel leuk zo’n geheim.

@theepoes, dat lijkt me ook wel fijn dat er nu wat minder opgelet wordt. Dan is het toch meer iets van jullie samen. En kom je misschien toch iets makkelijker die 2 weken door. Sterkte nog even met wachten.
Kijkt iemand Lauren bevalt nu? Is een van jullie van plan om de placenta op te eten? :frusty:
Whahaha -placentasmoothies zegt ze! Ohhhhh nneeeeeee
Alle reacties Link kopieren
Vorige week wel gezien, toen ging het ook al over placenta eten. Of ik dat van plan ben? Hell no!! Bah!
Alle reacties Link kopieren
Nee, Lauren bevalt kijk ik niet. Lijkt me zo overdreven. Keek wel vaak one born every minute op tlc, heerlijk!

Hier nog steeds niet ongesteld, dag 32 inmiddels. Nog steeds wel tintelingen in de borsten en een raar gevoel in de onderbuik. Buikgriep lijkt voorbij, want ik kan weer wat eten. Misschien dat de hormoonhuishouding wat in de war is vanwege ziek zijn?
Alle reacties Link kopieren
He gadver.... dat doe je toch niet :(

@GGS jaaaa dat kijk ik ook vaak! Kan er echt een potje bij brullen altijd. Zo mooi.

@Femme jammer dat het toch geen positief nieuws was van de dokter. Hopelijk kalmeert je lichaam snel weer. Elke ochtend misselijk is niks aan.
Alle reacties Link kopieren
@Theepoes Is ook zo, vind het heel fijn dat de rest het nog niet weet. Man vindt het allemaal prima geloof ik en laat het van mij afhangen.
Bij jullie kan ik me ook voorstellen dat het fijn is dat niet iedereen dan na twee weken vraagt ‘En?’ Dat je het op je eigen tijd kan delen.

@Bella zeker, een heel leuk geheim :)

@Placenta eten?? Nee dank je. Ik vind beschuit met muisjes prima ;)

@Groenegeitensok Verwarrend zeg! Misschien eind van de week weer eens een test wagen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies, ik kom weer gezellig meekletsen.
Mooi toch om nog even jullie geheimpje te bewaren vievie, lekker vertellen wanneer jullie er klaar voor zijn.
Ggs ook nog in spanning, verwarrend hoor hopelijk snel duidelijkheid voor je.

Hier uiteindelijk afgelopen zondag op dag 35 ongesteld geworden, een dag na de witte test hoezo mindfuck.. vandaag is t alweer voorbij dus we kunnen weer rustig richting de goede dagen. Moet zeggen dat dat wijntje zondag wel erg goed smaakte!
Voor de tabel ronde 3 nod ergens tussen 13 en 18-2 afhankelijk van de lengte van m’n cyclus
Alle reacties Link kopieren
Ha Roos, gezellig dat je er weer bent!

Ik neem van het weekend ook een heerlijk wijntje. Ben net ongesteld geworden. Baal best wel, want had zo'n goed gevoel. Misschien wel bevrucht, maar niet ingenesteld ofzo. Maargoed... Op naar ronde 3, nod 15 feb
@ggs weet je tenminste waar je aan toe bent toch? Ik vind Lauren wel een leuk wijf. Dat TLC programma ken ik niet. Ik ben niet zo snel emotioneel incontinent dus kan ik mooi testen of dat anders is nu ik zwanger ben haha.
@vievie jaaaa alle kraamvisite aan de placenta, whaha ik zie het voor me!
Alle reacties Link kopieren
@Roos leuk dat je weer meekletst, rust weer wat wedergekeerd?
Ik kan me voorstellen dat dat wijntje je goed smaakte :)

@Groenegeitensok Jammer! Hopelijk volgende ronde weer zo’n goed gevoel en goed resultaat!

@Roffa haha heerlijk! Alleen niet vooraf zeggen dat je dat serveert, komt er niemand naar de baby kijken.
Alle reacties Link kopieren
Even egopost tussendoor: hier een goede echo gehad! Heel mooi en druk minimensje gezien, helemaal blij!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Koekie!!! Helemaal in de wolken nu? Hoeveel weken ben je ook alweer zwanger?
@ggs en roos, wat jammer! Genieten van een heerlijk wijntje en op naar de volgende ronde!

@placenta, ehhhh Wat?! Dat dus..

@koekie, wat ontzettend fijn! Blijft bijzonder om mee te maken :)
Alle reacties Link kopieren
12 weken nu, lag mooi op schema! Ja ik ben helemaal gelukkig! Zit de hele tijd naar de foto's te kijken. :flirting:

En placenta... euh nee dankje. Wat een smerig ding is dat. Daar was ik de vorige keer misschien nog wel het meest van onder de indruk... Doe mij ook maar beschuit met muisjes. Hmmm nu best zin in eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ieuw, lijkt me echt ranzig... een placenta eten. Maar er schijnen heel veel vrouwen dat te doen (en halen hun man over ook mee te eten) :sick:
De kraamverzorgster bij mijn tweede zoon vertelde dat ze ook al eens een placenta-smoothie aangeboden heeft gekregen... koekkoek! :bonk:
Maar het lijkt me wel leuk om dat programma even terug te kijken!

GGS en Roos, balen van jullie menstruatie... op naar de volgende ronde! Hopelijk dan meer geluk. Maar even lekker genieten van een wijntje idd!

Koekie, wat heeeerlijk zeg!!

Roffa, normaal gesproken ben ik ook vrij nuchter. Bij mijn eigen bevallingen hoefde ik niet te huilen, maar bij One Born Every Minute moet ik al-tijd huilen.
Alle reacties Link kopieren
De rust is inderdaad weer redelijk terug vievie gelukkig. Zal er verder niet te veel over uitwijden ivm herkenbaarheid ;-)

Gadverdamme placenta smoothies?! Welke zieke geest bedenkt dat, waar is dat goed voor?
Koekie wat fijn! En al 12 weken dat gaat hard!
Ggs balen zeg, zeker omdat je er zo'n goed gevoel over had.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn koekie! Goed nieuws!

Born every minute keek ik tijdens mijn verlof heel vaak en elke keer als de baby er was moest ik huilen idd. En nu heb ik dat weer. Brok in mijn keel!

Ik zal de tabel even weer bijwerken! Veel succes de komende ronde ggs en Roos!
Alle reacties Link kopieren
@Koekie 12 weken al, wat heerlijk zeg. Ja lekker zwijmelen :)

@Roos fijn dat het weer wat rustiger is :) en begrijpelijk dat je het er verder niet over hebt natuurlijk!

One born every minute, kan ik dat ergens terugkijken? Ik hou wel van een potje brullen over mooie dingen op zijn tijd! Ik kijk ook wel eens naar die pregnancy announcements op Youtube, nou dan lopen de waterlanders hard hoor!
Alle reacties Link kopieren
@Koekie wat fijn!!

@Placentasmoothie heb ik ook gezien. Vond het er erg goor uitzien.
Maar dat vond ik ook van die lotusbevalling: "he kraamvisite wil je de baby vasthouden? Ow verrassing! Je krijgt er een mandje met een homp vlees bij" @( @( @( @( @(
Niet mijn ding iig...
Alle reacties Link kopieren
Iiiiieeewl nee placenta eten hoeft van mij niet. Hup dr uit en weg dr mee. Brrr

Wat fijn koekie! 12 Weken alweer.

One born every minute. Welke dag en welk tijdstip? Altijd gekeken. En toen stopte het. Ik wist niet dat het weer begonnen was. :-)

Hier ook weer een echo gehad bij de intake. Volgens de meeting 9 weken precies vandaag. Mooi klein boontje van ruim 2 cm gezien met nog steeds een prachtige hartslag. Hier ook helemaal verliefd!
Alle reacties Link kopieren
GGS wat jammer zeg, nou op naar de volgende ronde.

Ik had zaterdag (of zondag ik weet niet precies) mijn eisprong. En vandaag heb ik ineens uit het niets wat bruine afscheiding.
Nou ging ik googlen (natuurlijk direcht haah) en ik zie

Bruinkleurig bloedverlies

Vier tot tien dagen na de ovulatie kan je een beetje roze- of bruinkleurige afscheiding/bloed verliezen. Sommige vrouwen hebben er een lichte buikkramp bij.


Pff en nu moet ik nog zo lang wachten haha. Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn maar denk wel oeehhh zou het?
Irene bij mij betekende dat een ruime week later een positieve test :) super spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven