Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Vlam das echt lang wachten! Vind de 12e al een eeuwigheid duren
Alle reacties Link kopieren
@Vievie_abc dankjewel!

Als er iemand nog tips heeft voor mij waar ik eventueel rekening mee kan houden voor ronde 2, dan hoor ik dit uiteraard graag! Ik slik al foliumzuur, maar misschien dat er meer tips zijn bijvoorbeeld over voeding. Wat kan een zwangerschapskans verhogen?

Let me know ! :)
Alle reacties Link kopieren
Ja man, ik hoop dat de weken een beetje snel gaan. Wel fijn om naar een datum toe te kunnen leven.

@SMJ, welkom! Mocht je in de tabel willen geef dan even je gegevens vetgedrukt door, dan zet ik je erin. Spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
@Vlammetje-1 dankjewel! Graag!

Naam: SMJ91
Leeftijd: 25 jaar
NOD: 15/16 januari 2018
Ronde: 1
Kindje: nummer 1
Alle reacties Link kopieren
Lieve vlam, ik heb het helemaal niet doorgehad maar kwam weer eens kijken hoe het met je gaat! Wat een geweldig nieuws!! Ik wens je een hele fijne zwangerschap het is je meer dan gegunt! Ik ben blij voor je :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ah wat lief van je lalameme! Echt super leuk dat je een berichtje achterlaat. Ik heb je even geloept en zie dat het helaas nog niet zover is bij jullie. Ik hoop dat het gauw mag gebeuren! Gun het jou natuurlijk ook enorm! Je moet al een tijdje erop wachten en dat lijkt me frustrerend. Ik hou je wel een beetje in de gaten de komende tijd en hoop dat je binnenkort ook een positieve test in handen hebt! Ik blijf duimen voor jullie!
@vievie ja onder het september account ;)
Alle reacties Link kopieren
Oké, mag ik toch in de tabel. Ik merk dat ik toch meelees en meeschrijf.

Mijn gegevens:
Yogayup
36
Eerste kindje
Ronde 1
26 januari (denk ik)
yogayup wijzigde dit bericht op 16-01-2018 22:17
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En roffa: Congrats! Wat fijn
Alle reacties Link kopieren
Welkom smj!

Ik zit hier aan tafel met de kids. Krijg geen hap door mijn keel, wordt al misselijk van de lucht. Zwanger of buikgriep? Ooh vermoeiend dit ;-)
Thanks roffa voor het aanmaken! Ik schrijf graag mee! Even zoeken zo. En blijf ook graag hier schrijven.
Alle reacties Link kopieren
@Roffa beetje van het (hele leuke) nieuws bekomen?

@Groenegeitensok klinkt wel positief... Morgen wilde je weer testen toch?

Wij gaan het morgen aan mijn schoonmoeder vertellen. Bij onze zoon hebben we gewacht tot na de eerste echo maar met deze zwangerschap willen we het eerder vertellen. Dus leuk nieuws te brengen morgen :)
Alle reacties Link kopieren
Ooooh Roffa gefeliciteerd!!!! Vind je het niet mega spannend? Je bent de eerste in de lijst die voor het eerst zwanger is!

Wat een goede maand is dit! Hopelijk is dit het "geluksclubje". Al kan ik me ook goed voorstellen dat de feestdagen baby-verwekkend werken door de vrije, stress-arme dagen ;)

@Stippeltjes wat een leuk klusproject. Eerlijk gezegd leidt klussen bij ons ook tot ruzie, maar het eindresultaat is zo fijn. Hang je ook ergens stippeltjesbehang op? :rofl: (Sorry ik móest hem maken)

@Femme wat jammer dat het toch vals alarm bleek te zijn :hug: misschien toch een innesteling die niet helemaal goed ging o.i.d. omdat je zo laat en anders ongesteld bent geworden. Benieuwd wat de huisarts gaat zeggen.

@GGS wat jammer van de witte test. En voelen je kindjes zich alweer iets beter? Morgenochtend ga ik F5en voor je test hoor!

SMJ9 Welkom!

Na de positieve ovulatietest van donderdag hebben we vrijdagavond en zaterdag nog goed benut. Hopelijk was het nog op tijd. Effectief hebben we maar 1 dagje overgeslagen, dus geen gebrek aan inzet hier haha.
Ik was zooooo blij met die streep. Geeft me toch het gevoel dat mijn cyclus, hoewel onregelmatig, toch correct in elkaar zit - een LH-piek dus ovulatie, en daarna een luteale fase van 12 dagen. Het geeft me wel rust.

Mijn nieuwe NOD is 24 januari. Ik ga deze keer ook echt niet testen voor de 25e (zeg ik nu heldhaftig :facepalm: :proud: )
@theemonster ja superspannend en ook bang dat het mis gaat. Voel me prima! Ik heb netjes op NOD getest, licht streepje. Eerder heeft waarschijnlijk niet zo’n zin tenzij je barst van de symptomen!
@vievie absoluut niet, jij? Ik moet met roffaman overleggen over het vertellen! Ouders eerst natuurlijk.
@ggs ik zet een paar sokken in, van geitenwol, op een zwangerschap ;)
Alle reacties Link kopieren
Roffaaaa, leeeuk! Gefeliciteerd!!

Goh, echt veel zwangeren! Superleuk! Hopelijk zet zich dat door!

Theemonster, we gaan bijna gelijk op. Mijn nod is de 25e. Nog eeeeven geduld... :bonk:

Femme, verstandig om de huisarts even te vragen.

GGS, F5 F5 F5 morgen! :-)

Ik vind echt dat moeder natuur niet goed nagedacht heeft over de luteale fase. Waaaarom moet dat 2 weken (14 dagen... 336 uur!!) duren? :nut:
Alhoewel... de eerste dagen gaan tot nu toe best goed :lol:

ik wil ook wel in de tabel
Naam: Theepoes
Leeftijd: 30 jaar
NOD: 25 januari
Ronde: 1 (iui)
Kindje: nummer 3
@theepoes zijn jouw eerste 2 ook IUI kindjes? Misschien heb je dat wel al verteld maar heb ik het niet geregistreerd (dat mag ik nog niet verhalen op zwangerschapsdementie).
Alle reacties Link kopieren
Roffa38 schreef:
15-01-2018 22:44
@theepoes zijn jouw eerste 2 ook IUI kindjes? Misschien heb je dat wel al verteld maar heb ik het niet geregistreerd (dat mag ik nog niet verhalen op zwangerschapsdementie).
Haha, wel op ouderdomsdementie?? :biggrin:

De eerste twee (en miskraam ertussen) zijn ook iui-kindjes idd. En best goed gelukt! ;)
Haha, wel op ouderdomsdementie?? :biggrin:

....



Au.



;)
Alle reacties Link kopieren
:there:
Dank voor alle felicitaties: hier nog de bevestiging van de clear blue digital:

http://nl.tinypic.com/r/345zgvq/9
Alle reacties Link kopieren
Oops, vanwege de enorme drukte op m’n werk meer als een week niet meer actief geweest..

Vlammetje mag ik ook in de tabel?
Naam: Pennelopeeeee
Leeftijd: 24
NOD: 5 februari
Ronde: 3
Eerste kindje


Ik ben heeeel blij dat m’n cyclus nu regelmatig is, eerst was ik wel teleurgesteld toen ik ongesteld was maar aan de andere kant was het ook een “geruststelling”. Had namelijk niet verwacht dat alles al zo snel op gang was!

Lieve dames, wie van jullie werkt fulltime? Ik vind m’n werk heel leuk en ben vanmezelf ambitieus en zal het eigenlijk ook heel jammer vinden als ik straks niet meer fulltime aan het werk ben.. ondanks de drukte op dit moment op m’n werk merk ik ook dat ik er minder mee bezig ben!
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussendoor, voel me beroerd. Was toch wel een buikgriep helaas. De wc is nu even mijn grote vriend.

Natuurlijk wel een testje gedaan maar wederom wit. Denk dat het toch niet gelukt is deze ronde... Nog een heel klein beetje hoop

Ik ga de dag proberen door te komen, hopelijk gedragen de kids zich vandaag ;-)

Oh en @theepoes, leuk ook voor de derde!
Alle reacties Link kopieren
@Theemonster whahahaha nee geen stippeltjesbehang :-D
We lopen trouwens weer gelijk op. Mijn NOD is de 23e. En ook @Theepoes rond dezelfde datum. Spannend!

@GGS beterschap!!
Alle reacties Link kopieren
@Roffa gefeliciteerd!!! Wat fijn! Leuk dat jullie met een paar in een september topic zitten!

@ggs, jammer en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
@Theemonster nou aan de inzet zal het niet liggen ;) fijn dat je cyclus zo goed is, kan me voorstellen dat dat vertrouwen geeft. En het gaat je lukken, testen op de 25e! :biggrin:

@Roffa Ja ben wel lichtelijk bekomen haha, maar het blijft een wonder hoor. Is Roffaman nog lang weg? Ga je het dan alleen vertellen aan je ouders?

@Theepoes haha mooi he hoe de natuur werkt, helpt ons goed in het oefenen van geduld ;) Maar je hebt er alweer wat daagjes opzitten!

@Groenegeitensok Beterschap meid! Hopelijk knap je snel op. Jammer van de witte test, maar ook nog niet ongesteld dus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven