Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net bij de verloskundige geweest en het blijft onverwacht toch nog heel spannend... Want nu was er toch wel een vruchtzakje te zien wat was gegroeid. Ook weer met hartactie en zelfs een dooierzakje. Alleen nog steeds geen duidelijke baby zichtbaar... De verloskundige gaat het overleggen met de gynaecoloog. Maar we mogen dus onverwacht toch ineens nog hoop hebben. Morgen wordt ik terug gebeld hoe of wat verder.
Heel bizar dit! Kan het niet geloven...

@Theemonster Wow wat spannend! Ik hou het hier in de gaten morgen en duim voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Omg stippel! Wat een bizarre wending. Ik hoop zo dat het toch goed blijkt te zitten.

En theemonster, jij ook al zo’n cliffhanger. Spannend! Hoop ook dat je een positieve test hebt.
Alle reacties Link kopieren
@Stippel dat is super hoopvol weer! Ik duim voor je dat je een positief telefoontje krijgt vandaag!

Voor mij is de cyclus helaas toch afgelopen. Gisteravond wat bruinverlies (met als gevolg een jankbui tot en met) en vannacht heeft het echt doorgezet.

Geen idee of dit nu een mislukte innesteling geweest is o.i.d. maar heb de moeite niet meer genomen te testen vanochtend. Ik heb het uitgelegd aan de kliniek, en de gyn belt me vandaag terug wat we nu gaan doen met die schuim-echo. Ik denk dat ik er toch aan moet geloven...
Alle reacties Link kopieren
@Theemonster He shit... Ik had zulke goede hoop! Logisch dat je even flink verdrietig bent. Wees lief voor jezelf :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, wat klote zeg theemonster! Wat verdrietig. Ik had zoals stippel ook zegt goede hoop!
:hug:

Stippel, heb jij al meer gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmiddag gebeld door de verloskundige. Ze hadden overlegd met de gynaecoloog en die vond het ook een wonder! Volgende week donderdag weer een echo bij de verloskundige. Dan zouden we echt hartactie moeten zien. Super spannend dus!! Ze geven ons 50%. Dat is erg veel nadat het eerder deze week nog 0% was. We blijven dus positief en houden goede moed :heart:
Alle reacties Link kopieren
:heart: :hug:
Oh my, heeeel spannend. Nog een week, ik hoop dat die voorbij vliegt voor jullie (met een gezond wonder als resultaat)
Alle reacties Link kopieren
OOOOOHHHHH STIPPEL!!!! Wat ongelooflijk spannend en bizar... Zo dan gaan we maar even flink voor je duimen! Het is je zo gegund.. Hoe gaat het eigenlijk met de voorbereidingen voor jullie huwelijk, of hebben jullie dat op een lager pitje gezet?

@ Theemonster, bah Ontzettend balen! :hug:

@Yogayup, hoe is het met jou? Jij bent aan het aftellen hé. Is het een beetje te doen in de hitte?

Hier alweer een 5weken+1 dag oude baby. Ze doet het zo goed en is zo ontzettende tevreden dat ik echt mijn handjes dicht mag knijpen met deze wolk van een baby.
Alle reacties Link kopieren
Stippel wat een geweldig nieuws!!! 50% is een hoopvolle kans. Ik duim voor goed nieuws voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan je stippel! Nog 2 daagjes...

Wat een heerlijke update Femme! Fijn dat het zo goed gaat met de kleine. Hoe gaat het met jou? Verloopt jouw herstel voorspoedig? Hoe is dat nu met de sneeuw en een kleintje; blijf je dan lekker thuis?

Hier alles nog dik prima met 38+3. Die laatste loodjes ervaar ik nog totaal niet zo. Enige vervelende kwaal is het carpaal tunnel syndroom dat pijnlijke/stijve handen veroorzaakt. Verder houd ik eingenlijk niet merkbaat vocht vast ondanks de warmte hier. Ook slapen gaat nog goed en meestal doe ik overdag ook nog een dutje en spreek gerust af buiten de deur. Als het zo blijft gaan, dan mag de kleine nog rustig blijven zitten.

Heel eerlijk hebben we het soms zelfs koud (lees als het afkoelt naar 25 graden :facepalm: :proud: ) en trekken we een trui oid aan in de avond.

Hoe is het met andere (voormalig) meeschrijvers?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je je zo goed voelt Yogayup :-) Hopelijk fiets je ook zo makkelijk door de laatste twee weken, gevolgd door een probleemloze bevalling.

@Stippel jij mag morgen weer he. Ik duim voor je!

Hier net de schuimecho overleefd om doorloop eierstokken te bekijken. Het was geen pretje, maar het zit erop. Niks raars op te zien overigens. Alles liep prima door, dus daar kan het niet aan liggen.
We moeten nu dus officieel door naar fertiliteitskliniek, omdat mijn gynaecologe het ook niet meer weet. Dingen als "IVF" en "onverklaarbare onvruchtbaarheid" zijn genoemd. Dat komt erg hard aan. Zo worden we steeds verder de medische mallemolen in gezogen...

Voor nu gaan we ons eerst richten op de aanstaande verhuizing, daarna richting het ziekenhuis om te kijken wat de volgende stappen kunnen zijn. Wordt vervolgd..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje theemonster, wat dubbel zeg. Ik heb ook aan jou gedacht, maar wist niet meer wanneer nou jouw onderzoeken waren.
Enerzijds fijn dat alles goed doorloopt vanbinnen, maar die terminologie lijkt mij wel pijnlijk. Ik hoop zo dat het voor jullie ook snel gegund is. :hug:

En superlieve reactie op Mn berichtje! Het voelt zo dubbel om een jubel bericht te sturen terwijl ik weet waar jij en stippel doorheen gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Theemonster Jeetje wat heftig zeg! Aan de andere kant: als er geen reden gevonden wordt, dan blijft dus nog steeds de hoop op een spontane zwangerschap? Hoewel ik mij kan voorstellen dat je daar inmiddels bijna niet meer op durft te hopen.

@Yogayup Wat fijn dat het zo goed gaat! En jubel berichten zijn juist fijn!! Want zo toch wat zijn als het alleen maar kommer en kwel was? Wordt juist blij van mooie berichten.

@Femme Van jou ook een mooi bericht! Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie. Voorlopig heb je nog wel even verlof toch?

Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!

Hier vandaag de echo om 14:30. Ben ontzettend zenuwachtig en emotioneel. Hoop zo ontzettend dat de hoop die we vorige week zo onverwacht hebben gekregen niet voor niets is en dat het geluk nu echt eens aan onze kant is :heart:
We zijn ondertussen wel gewoon doorgegaan met het plannen van de bruiloft. Het is fijn om ook met iets leuks bezig te zijn waar je wel controle over hebt. Als alles goed gaat zullen we alleen misschien wel de trouwdatum moeten aanpassen. Want het lijkt er op dat ik dan wat later ben uitgerekend dan gepland. Maar dat komt dan ook vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Good luck stippel nu! :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup fijne berichten zijn fijn :) En die mogen ook zeker gedeeld worden!

Ooooh stippel hoe is het gegaan??
Wat betreft spontane zwangerschap - er is niks ontdekt waarom het niet zou kunnen inderdaad. Eisprong in orde, slijmvlies dik genoeg, progesteron goed, zaad vriendlief goed... Alleen iets te veel testosteron wat mijn cyclus in de war gooit, maar geen invloed zou moeten hebben.
Je eileiders doorspuiten zou in sommige gevallen ook een verhoogde kans op spontane zwangerschap geven, dus daar heb ik nu mijn hoop op ingezet. En inderdaad wat je zegt - na zoveel cycli lijkt het bijna onmogelijk. Maar toch voel ik elke maand weer even die spanning van "zou het nu toch?". We geven de moed nog niet op ;)
Alle reacties Link kopieren
Geen goed nieuws hier :'(
Aan de hand van mijn HCG zou er nu echt wat te zien moeten zijn, maar er was alleen een dooierzakje zichtbaar.
Ook was het vruchtzakje al aan het afbreken dus dat was heel duidelijk.
Woensdag kan ik bij de gynaecoloog terecht.
Ben ontzettend verdrietig. Door de hoop die we hadden voelt het nu echt alsof we voor de tweede keer een klap krijgen en deze moeten verwerken. Het voelt even heel erg oneerlijk allemaal :'(
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, stippel. Wat een klote bericht zeg. Van blijheid, naar verdriet, naar hoop, naar afscheid en nog meer verdriet. Wat vreselijk! Veel sterkte :hug:

@theemonster hopelijk is komende maand wel jullie maand! Ik duim weer mee. Gaan jullie nu wel een traject verder in?
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Stippel, dikke knuffel voor jou! Dit komt wel dubbel zo hard aan kan ik me voorstellen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heh getsie stippel, jammer dat die sprank hoop die er toch was nu weer compleet verdwenen is, bah :(
Ga maar lekker door met je geweldige bruiloft plannen, even je gedachte op ontzettend leuke dingen, dat is ook iets wat jullie samen doen, is denk ik wel even heel goed nu. Sterkte <3

Yogayup, jeetje wat komt het dichtbij allemaal, ik vind het zo leuk! Gek is dat he, dat je mensen helemaal niet kent maar ik vind het oprecht heel naar voor stippel en leef echt mee dat ik denk oohhh nog een paar weekjes dan is yoga uitgerekend en zo heb ik dat ook met de andere topicschrijfsters!

Ik heb vrijdag de 20 weken echo, ik ben echt totaal niet nerveus haha, dat zegt wat voor mijn zenuwpezen gedrag, maar ik houd dit maar lekker vast.
Gisteren hebben we de meubels voor de kinderkamer gekocht, ohhh het wordt stapje bij beetje steeds wat echter zo!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve post eneirene.
En het gaat bij jou nu ook snel. Ik was ook niet zenuwachtig voor de 20 weken echo (denk ik), in ieder geval niet op het moment zelf. Man en ik waren vooral enorm gebiologeerd door de echo en wat je allemaal kunt zien. Wij vonden dat echt heel bijzonder.

Sowieso merk ik dat ik wat minder in katzwijm lig dan dat ik had verwacht. Ik ben enorm dankbaar en blij, maar aan 3D echo’s enzo hebben we beiden geen behoefte. Misschien toch nog door het spannende begin ofzo, dat de roze wolk meer een nuchter wolk is geworden. Best gek als je van tevoren denkt dat je heel anders bent.

Hoe is het nu stippel? Kan je in alle ellende nog een beetje mild zijn voor jezelf? Ik hoop dat je in ieder geval fysiek snel weer beter bent zodat je mentaal ook de boel langzaam kunt verwerken.

En theemonster: keep up the Good spirit! Jij moet ook veel geduld opbrengen. Ik zeg het misschien wel vaak, maar ik meen echt zo dat ik hoop dat het de volgende keer wel raak is met een prachtige wolk van een kind over 9 maanden
Alle reacties Link kopieren
Noujaaa het leven is maar raar hoor haha.
We hadden vandaag de 20 weken echo. Alles zag er heel goed uit, en alles zat er op en er aan. Er zat zelfs zo veel op en aan, dat onze dochter ineens een piemeltje heeft. Duusss....
De verloskundige was vier weken geleden écht overtuigd dat het een meisje was, maar vandaag was het gewoon NIET te missen dat ze verkeerd zat haha.

Natuurlijk ben ik nog steeds superblij en vooral heel blij dat die echo helemaal goed was. Maar het is wel even omschakelen! Verfstaaltjes terug, en we hadden al wel een paar kleertjes gekocht die wel écht roze waren haha. In mijn hoofd was ik haar hele leven al aan het inrichten en ineens is zij een hij. Dat moet nog wel even bezinken.
Maar wat zag ie er prachtig uit op de echo <3
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post:
Onze zoon is vannacht geboren! Wij maken het goed en papa en ik zijn hopi verliefd!
Alle reacties Link kopieren
jaaaaaa gefeliciteerd Yoga!!!!
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup Jaaaaaa wat een mooi bericht!! :heart: Gefeliciteerd! Is alles goed gegaan?

@Eneriirene Ooooooow sorry maar ik moet zo hard lachen om jouw bericht :HA: Wat een verrassing zeg!! Kan me voorstellen dat het even omschakelen is. Wat een verhaal zeg!

Hier deze week een goed gesprek gehad met de gynaecoloog. Ik krijg verschillende onderzoeken en ik mag bij de volgende zwangerschap progesteron gaan slikken. Heel fijn dat we nu hulp krijgen!
Voor nu heb ik medicatie meegekregen omdat de miskraam vanzelf niet doorzet. Hier ga ik na het weekend mee beginnen. Hopelijk gaan we vanaf dan weer bergopwaarts :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@ Stippel, wij zien er ook wel enorm de humor van in hoor. Ik vind het eigenlijk zo heerlijk dat het maar weer eens bevestigd dat het leven niet altijd zo "maakbaar" is. We denken tegenwoordig alles te kunnen en te zien etc, maar dat zo'n uk vier weken geleden dan zo onhandig ligt dat hij iedereen voor de gek houdt en verloskundigen overtuigd dat hij een meisje is.. ik weet niet ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik vind het heerlijk dat we niet overal grip op hebben en dat sommige dingen gewoon gebeuren haha.
We zijn vandaag gelijk naar de bouwmarkt gereden voor verfstaaltjes etc, nieuwe plannen maken!


Wat goed voor jullie dat jullie hulp krijgen! Dat moet een fijn gevoel zijn. Ik hoop dat de medicatie zijn werk doet, en dat je niet een te heftig weekend hebt <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven