Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@Stippel wat een geweldig nieuws!!!! Ik duim extra dat het deze keer allemaal probleemloos verloopt.

En weer fijne updates van de mama's :) Mollige baby's, rollende baby's, brabbelende baby's... heerlijk :hyper:

@Yogayup Conceive plus is inderdaad gewoon online te bestellen. Ik heb het nog nooit bij de etos ofzo zien liggen, maar het hoeft niet op recept.

Inmiddels zitten we in ronde... 18. Een jaar geleden kwamen we rond deze tijd voor het eerst bij de gynaecologe en werd er gesproken over Clomid. Nu zitten we helaas echt midden in de MM. Mijn bloed en zijn spul is voor de zekerheid nog een keer opnieuw getest omdat het een jaar geleden was. Mijn bloedwaarden waren prima, en zijn uitslag was "uitmuntend", aldus de arts. (Moest je hem eens zien glimmen van trots :proud: :facepalm: ).
Eileiders zijn open, baarmoeder is in orde... Waar het probleem ligt is dus niet duidelijk, maar de volgende stap is hormonen spuiten. De spuiten Gonal F en Ovitrelle liggen inmiddels in de koelkast, en zodra we terug zijn vakantie eind juni gaan we daaraan beginnen. Persoonlijk zie ik niet heel erg veel meerwaarde, omdat het dezelfde werking heeft als de Clomid, en dus slechts mijn cyclus regelmatig maakt. Maar het is weer iets nieuws en dus weer goede hoop op succes...

Als de hormonen na 6 cycli geen resultaat op hebben geleverd, is de volgende stap IVF. Ik weet nog niet helemaal wat ik daarvan vind. Enerzijds wil ik het zo graag... maar soms vraag ik me af of het universum ons misschien probeert te vertellen dat we biologisch gewoon geen match zijn. Het idee ook dat mijn kindje buiten mijn lichaam om verwekt zou worden, kan ik ook moeilijk aan wennen...
Gelukkig zijn we nog niet zo ver, en hebben we nu nog een andere mogelijkheid.

Eerst nog even lekker 3 weken op vakantie in juni zonder zorgen en vol met wijn (ik drink al maanden niet meer) :biggrin: Ik hou jullie op de hoogte!
@Theemonster Had zo gehoopt op fantastisch nieuws van jou... Wat verdrietig om te lezen dat dit al weer ronde 18 is :|
Aan de ene kant fijn dat er geen concreet probleem is gevonden. Aan de andere kant natuurlijk frustrerend dat het dan zo lang duurt.
Als je er voor open staat zou je kunnen kijken naar accupunctuur ter ondersteuning van je vruchtbaarheid. In het Wachtbankje topic heeft dit bij verschillende meiden een positief effect gehad. Zelf doe ik nu ook accupunctuur ter ondersteuning van de zwangerschap.
Ben zelf helemaal niet zweverig en heb gelukkig ook een vrij nuchtere acupuncturist die ook heel positief tegenover de Westerse geneeswijzen aan staat. Ik merk echt dat het een positief effect op mijn lichaam heeft en ook krijg ik bruikbare tips betreft voeding en leefwijze die extra kunnen helpen.

Hier morgen om 11:40 uur weer een echo. Vind het zo spannend!! Hoop dat we weer een mooi kloppend hartje mogen zien en dat ons kindje goed is gegroeid afgelopen week :heart:
Oooh wat spannend Stippel! Ik ga morgenmiddag meteen checken.

Acupunctuur heb ik afgelopen maand voor het eerst uitgeprobeerd. In totaal vier behandelingen gehad, en nu even pauze. Ik heb zelf niet echt iets gemerkt of me anders gevoeld.
Het is een Chinese arts en er ontbreekt echt een klik. Ik zou juist tips en aanbevelingen willen krijgen, maar er kan geen praatje vanaf. Het is echt liggen, prikken, en hier heb je de factuur. Misschien dat ik maar eens op zoek ga naar iemand anders.. :roll:

Er is nooit wetenschappelijk aangetoond dat het effect zou hebben, maar je hoort zoveel positieve verhalen. Zeker het proberen waard :) (en de verzekering vergoedt het gewoon :hyper: )
@Stippel ging het goed?
@Theemonster Wat jammer dat je geen klik hebt met je acupuncturist. Misschien geen gek idee om inderdaad verder te kijken. Ik weet niet waar je woont, maar ik zit zelf in de buurt van Rotterdam. Mocht je interesse hebben mag je me een PB sturen.
Van andere forummers weet ik dat er ook nog een hele goede in Utrecht zit.

De echo vrijdag was weer helemaal goed! Weer een mooi kloppend hartje gezien en de kleine groeit mooi op schema. Echt ontzettend bijzonder en tegelijk ook heel onwerkelijk :heart:
Volgende week maandag mogen we gelukkig al weer voor een echo.
Wat fijn stippel; hopelijk morgen weer zo’n mooie echo!

@theemonster: ik had een hele fijne acupuncturiste, dus die bestaan gelukkig wel. Of het echt hielp weet ik niet, maar naar mijn idee heb ik veel baat gehad bij haar behandelingen (voor totaal andere klachten dan iets rondom zwangerschap), mede door de klik.
Hier vandaag weer een prachtige echo gehad. Het wordt al een echt bewegend minimensje met armen, benen en een hoofd: echt fantastisch om te zien! :flirting:
En als klap op de vuurpijl ben ik ook nog bijna een week vooruit gezet dus vandaag 10+3 waardoor we al weer dichterbij de 12 weken komen.
Volgende week woensdag de termijn echo :cheer:
Jaaaa! Wat fijn stippel! Gefeliciteerd. Zo heerlijk dit nieuws na steeds die rot berichten. :yes:

En theemonster: ik zag dat ik nog niet oo je lange bericht had gereageerd. Vreemd dat alle waardes zo goed lijken en jet resultaat uit blijft so far. 18 rondes is niet niks. Hopelijk is gaan jullie zo heerlijk op vakantie genieten van wijn en andere heerlijkheden en nemen jullie de volgende vakantie iemand mee; in je buik of in de maxi cosi. Ik blijf je volgen.
Fijne vakantie!
Geweldig nieuws Stippel!!! Ik zou bijna zeggen "ga zo door" :hyper:

Bedankt voor alle lieve berichtjes! :love:
Ohhh jemig late reactie maar Stippeltjes ik vind het zooooo leuk voor je!
Mini update haha maar waar zwanger worden vrij lang duurde duurt bevallen dat ook! 40+4 vandaag en nog geen enkel teken!

Hoe gaat her hier met de rest?
@Eneriirene Ow spannend meis! Trek je het nog een beetje met die hitte?
Hopelijk komt het toch vanzelf gewoon op gang. Wat een gek idee he dat je bewijze van spreken morgen ineens moeder kunt zijn :D Zet hem op met de laatste loodjes :cheer:

@Theemonster Hoe gaat het met jou? Ben je nog accupunctuur gaan doen?

En hoe gaat het met de andere meiden? Lekker de babybadjes in de tuin gezet? :sun:

Hier gaat het super! 14+1 vandaag. Mijn buik begint te groeien, ik luister iedere dag naar het hartje, bezig met regelen van kinderopvang en kraamzorg en hopelijk horen we volgende week of we een jongen of een meisje verwachten. Kortom: af en toe moet ik mezelf even knijpen want ik kan het nog steeds niet geloven dat dit echt gebeurt :flirting:
Poeh! Wachten op de kleine in deze hitte is geen pretje. Zet m op eneirene!

En wat heerlijk stippel! Ik heb vaak aan je gedacht. Zo fijn dat het goed gaat.

Onze muppet is al bijna 5 maanden. Hij begint te rollen en is een heerlijke nieuwsgierige boef. En ander nieuws: ik ben vorige week dinsdag getrouwd. Heel relaxt Caribisch en met onze zoon er gezellig bij.
@Yogayup Gefeliciteerd!! Dat klinkt als een heerlijke bruiloft en zo bijzonder met jullie zoon er bij :flirting:
Mini update! Ik ben vorige week dinsdag met 41+4 bevallen van de meest knappe zoon die er bestaat <3
@Eneriirene Jaaaaaaa wat een prachtig nieuws!! Gefeliciteerd :cheer: Is de bevalling goed gegaan? Hoe voel je je?

Hier ook een update. We hebben vorige week een pretecho gehad. Wat bijzonder om zo uitgebreid te mogen kijken naar ons kleine meisje :heart: We krijgen een DOCHTER :flirting:
Gefeliciteerd eneirene! Wat fijn zeg.
Enneh, die knapste zoon komt wel op de gedeelde eerste plaats met de mijne :yes: Hoe gaat het nu met jou en de kleine?

En wat leuk stippel! Een dochter! Wat fijn dat het zo goed gaat.

En theemonster: hoe gaat het met jou? Merk je nog iets van de acupunctuur?
@Eneirene van harte proficiat!!!
Hou je het een beetje uit met de hitte?

@Stippel een meisje!!!! heerlijk nieuws!

Hier gaat alles nog steeds hetzelfde. We zijn heerlijk op vakantie geweest een paar weken, en dat was echt een hele fijne pauze van alles. Lekker alleen met z'n tweetjes op pad en alle zorgen thuis gelaten. Ook mag ik inmiddels mijn vriend mijn verloofde noemen, dus dat was het kersje op de taart ;)

Na vakantie was het nog afwachten tot een nieuwe cyclus zou beginnen, en twee weken geleden was het zo ver. Op dag 3 heb ik de eerste injectie Gonal-F gezet en dat tot en met woensdag volgehouden. Ik reageer er weer heel sterk op, net als bij Clomid, want ik heb aan beide kanten een "rijp" follikel zitten, met een derde die er ook snel achteraan groeide. (tweeling? :facepalm: :proud: )

Vanochtend moest ik de Ovitrelle spuiten die dan binnen 48 uur zorgt voor een eisprong, dus we mogen weer aan de slag.

Hoewel dit ronde 20 is, heb ik nog steeds goede hoop. Mijn follikels groeiden uit mezelf altijd door tot 30mm, en op Clomid tot wel 40mm. Door de Ovitrelle zouden ze nu niet zo lang doorgroeien, en mogelijk is dit de factor die het verschil gaat maken? Ik weet het niet, maar we blijven positief. Gelukkig heb ik tot nu toe geen bijwerkingen gehad, en ook het spuiten vind ik geen probleem.

Houden alle mama's het nog een beetje uit in de hitte?
Gefeliciteerd lieve theemonster met jullie verloving! Aanzoek en alles?
Tell us more.

En wat hoop ik dat jullie deze maand succes hebben! De cijfers klinken goed, dus ik duim weer mee. :cheer:

Hier is het elke dag 30 graden, dus in principe kunnen mensen uit Nederland bij ons komen afkoelen ;-D
@Yoga nog van harte met je bruiloft! (had ik eerder even overheen gelezen).

Het was bij ons inderdaad een volledig aanzoek met ring en al tijdens vakantie :) Vriendlief had er al weken op lopen broeden en ik had echt niks in de gaten gehad. Precies zoals ik stiekem ook altijd gehoopt had dat het zou zijn.

Nu zit ik dus in dubio, want stel dat het raak is de komende maandjes met de injecties. Straks heb ik een jurk gekocht en een datum vastgelegd terwijl ik 8 maanden ver ben... :facepalm:
We zitten daarom te overwegen om er maar wat haast achter te zetten en deze winter al te trouwen, om de variabelen te beperken tot een minimum. En misschien maar een jurk kopen die wat losjes zit rondom mijn middel :hyper:

Ik ben niet meer terug geweest naar mijn acupuncturist. Zeker naar aanleiding van jullie berichten over hoe jullie behandeld werden had ik er echt geen zin meer in bij de mijne. Tot op heden nog geen nieuwe gezocht, maar misschien toch weer eens kijken.
@Theemonster Jaaaaa meis gefeliciteerd met je verloving!! Wat een heerlijk nieuws :flirting:
Zelf zit/ zat ik in dezelfde situatie. Toen mijn vriend mij ten huwelijk vroeg, hadden we ook nog geen idee of en hoe lang ik zwanger zou zijn als we zouden gaan trouwen.
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en een datum geprikt 10 maanden vooruit.
Gelukkig pakt het allemaal vrij gunstig uit en trouw ik straks als ik 7 maanden zwanger ben.
Kijk er zo naar uit. En ik ben vooral heel blij dat we nooit concessies hebben gedaan om de boel te versnellen of kleiner te houden dan we zouden willen.
Het plannen van de bruiloft was een hele welkome afleiding in een onzekere en verdrietige tijd. En als het goed is trouw je maar één keer. Doe het dus vooral zoals jullie het graag willen.

Wat betreft de jurk: toen ik die uitzocht was ik nog niet zwanger. Maar heb bij het uitzoeken wel aangegeven dat de kans zou bestaan dat ik zwanger zou trouwen. Was geen enkel probleem en ze hebben mij alleen jurken laten zien die ik dan ook nog zou passen.
Uiteindelijk is mijn jurk voor de zekerheid één maat groter besteld. Eén week voor de bruiloft wordt hij straks helemaal op maat gemaakt.
Kijk er zo naar uit om met ons wondertje in mijn buik te trouwen :heart:
En wat gun ik jou dat ook!!

Laat je iig niet weerhouden door 'wat als'. Voor alles is een oplossing! En stel dat je onverhoopt nog niet zwanger bent tegen die tijd, is het dubbel zuur als je het niet viert zoals jullie dat graag zouden willen.
Geniet van alle voorbereidingen :applause: :bigkiss:
Ooooh stippel wat ben ik blij dat je dit allemaal zegt!!! Ik zit er zo mee in m'n maag. Ik ben het zo zat om niet vooruit te kunnen plannen. Dit is nu al twee jaar aan de gang en voelt als enorme inspanning zonder resultaat.

Geweldige tip van het aangeven bij de bruidswinkel. Het is precies die twijfel dat we dadelijk concessies gaan doen die achteraf gezien niet eens nodig waren. Ik heb jou en je jurk nooit gezien, maar ben ervan overtuigd dat je er prachtig uit zal zien met bruidsbuik!
Ik was zelf bevallen toen ik ging trouwen en ik heb geen witte jurk gehad enzo (tussen beslissen te gaan trouwen en trouwen zat 2 maanden), maar ik weet wel dat helemaal aansluit bij stippel: geef je huwelijk vorm zoals jij dat voor je ziet! De wachtstand is inderdaad al zo lang bezig. Uiteindelijk is er echt wel iets aan te passen waar nodig en wil je jullie huwelijk beleven zoals je enorm graag zou willen.

Wat heerlijk om deze dag mooi in te kunnen vullen. Ik hoop dat je enorm geniet van de voorbereidingen.

Stippel: hoe gaan de voorbereidingen bij jullie? En hoe voel je je?
@Yoga 2 maanden om je bruiloft te plannen? Geweldig!

@ Stippel jouw tip gebruikt in de bruidswinkel, de verkoopster op de hoogte gebracht, en meteen verliefd op de eerste jurk die ik aanhad! Maatje groter laten bestellen, en niemand van mijn "entourage" had iets door.
Maar bij jou komt De Dag dan al snel dichtbij, toch? :D

In het kader van geen concessies hoeven doen aan onze trouwdag (thanks Stippel, Yoga ;) ) hebben vriend en ik besloten om na deze ronde minstens een goed half jaar pauze te nemen met het hele traject. Zo kunnen we met zekerheid de datum vastleggen die wij graag willen, en ook na gaan denken over een huwelijksreis. Het geeft me echt even zooooveeeel rust in m'n hoofd. Mochten we over een half jaar weer beginnen, dan zou ik max 5 maanden ver kunnen zijn en heeft dat geen gevolgen voor de dag zelf.

Vandaag overigens NOD en test vanochtend Omo-wit. Maar wat een bijwerkingen van die trigger-spuit zeg. Ik kan nog steeds de trap niet oplopen zonder de dames te ondersteunen. Wijntje staat al koud ;)
Wat fijn dat deze keuze je zoveel rust geeft. Ik kan mij dat ook wel goed voorstellen. Even geen hormonen spuiten met de nodige bijwerkingen (en evt teleurstellingen), maar fijn samen concentreren op oa jullie trouwdag. Wat fijn dat jij je jurk hebt gevonden! Bijzonder hoe dat voelt als je weet: dit is het! :yes:

Jammer dat de test Omo-wit was. Natuurlijk was zwanger zijn deze ronde heel fijn geweest en aan de andere kant komt het nu wel goed uit dat jullie de pauze even kunnen nemen. Heb je enorme jopen van de hormonen? Of vooral pijnlijk?

@stippel: hoe lang duurt jullie bruiloft nog? En hoe gaat je zwangerschap?

Wij gaan het einde van de maand richting Nederland voor 2 weekjes om onze zoon kennis te laten maken met familie en vrienden. Erg benieuwd hoe dat gaat met het tijdsverschil enzo (6 uur, dus best fors). Zelf ga ik dan ook nog een weekend naar een festival, dus man gaat voor het eerst langere tijd alleen voor onze zoon zorgen. Ik ga echt zonder enige zorg weg; mijn enige dingetje is dat ik nog deels borstvoeding geef (zoon is ruim 6 maanden) & dan moet gaan kijken hoe ik dat wil gaan doen met kolven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven