Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook hier babynieuws! Zaterdag is onze zoon geboren! :loveys: :flirting:
Erg vlotte maar daardoor pittige bevalling, ons mannetje doet t super!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej Femme en Roos gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
@Roos7 Super goed nieuws, gefeliciteerd! :cheer:
Hoop dat je snel herstelt van de pittige bevalling.
Heerlijk al die kerstkindjes :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Nog een kleintje erbij. Van harte roos! Ik hoop dat je goed en spoedig herstelt. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Femme en Roos! Heerlijk nieuws. :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roos. :hug:
Ja, ik voel me goed. In geen half uur tijd van 4 naar 10 cm en 6 minuten persen.. whoop whoop! In de middag spontaan gebroken vliezen. Eigenlijk een droom bevalling.

Hoe is het met jou Yogayup? Laatste loodjes..

En Stippel wanneer staat jullie echo gepland?
Alle reacties Link kopieren
@Femme dat klinkt goed. Ik teken er voor! :cheer: Nu druk met kraamvisite of doen jullie alles in één keer met een kraamfeest?

@Yogayup ja ben ook benieuwd hoe het met jou gaat!

@Roffa Wanneer ben jij ook alweer uitgerekend?

@Theepoes hoe gaat het met jou?

Wij hebben maandag de echo. Ik ben dan 6+6 dus hoop wel al een mooi kloppend hartje te kunnen zien :heart:
Heb wat meer last van misselijkheid deze zwangerschap, dus dat geeft mij goede hoop :yes:
Al blijft het nog ontzettend spannend en breekt het zweet mij al uit als ik denk aan dat moment van de echo. Ik laat het jullie weten!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik duim zo enorm voor je stippel! :heart:

Hier alles nog helemaal oké! Lief dat jullie er naar vragen!

Ik ben bijna 34 weken zwanger en de kleine heeft meerdere keren per dag de hik. We hebben deze week een groei echo gehad en de knul ligt een paar dagen voor op de uitgerekende datum qua groei. Hij ligt ook al netjes met zn hoofd naar beneden (al weken), dus ik hoop dat hij ook zo blijft liggen.
Als de uitslag van het bloed ook dit keer goed is (wist niet dat je zo vaak bloed moest prikken), dan is alles op en top. Ondanks de warmte hier houd ik geen vocht vast, heb ik geen spataderen of hoge bloeddruk en voel ik mij fysiek & mentaal nog erg fit. Niet gek voor zo’n oudje ;-)
yogayup wijzigde dit bericht op 20-12-2018 13:06
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup Jaaaaa wat een fijn bericht!! Mag ook wel na die eerste spannende weken zeg. Heerlijk genieten van dat knulletje in je buik! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik ben ook zo blij dat het goed gaat. Zo beroerd (en enorm spannend) dat deel 1 van mijn zwangerschap was, zo goed gaat het nu. Ik knijp echt in Mn handjes.
Alle reacties Link kopieren
Onze Frummel houdt ons nog even in spanning. Het zag eruit als een prachtige zwangerschap. Alleen nog wat vroeger dan we dachten: ca 5,5 week. Volgens de verloskundige zou dat heel goed kunnen en moeten we er vertrouwen in hebben. Dus dat doen we. Over twee weken mogen we weer terug komen. Pfffff wat spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend stippel! Ik duim mee voor over 2 weken. :hug:
Voor nu fijne feestdagen!, hopelijk vol vertrouwen (en goede hoop).
Gefeliciteerd Femme en Roos!
Spannend hoor Stippel, maar het klinkt hoopvol. Mijn UD is 2 maart. Groeiecho was goed, en hij ligt ook koppie naar beneden net als die van Yoga :)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Ohhhh stippeltjes wat ontzettend spannend zeg, ik duim voor jullie mee!

Roffa, jeetje de datum komt ook al vlug dichterbij, leuk zeg <3

Yoga, aaarh ook al zo spannend, wat fijn dat ie ook netjes ligt, zo leuk allemaal!


Ik ben een tijdje niet online geweest, ik ben echt nog nooit in mijn leven zo ziek geweest als tijdens de zwangerschap haha, ik heb zoveel overgegeven en me als een vaatdoekje gevoeld en niet weten wat je met jezelf aan moet en ellende.

Maar nu ben ik 15+5 en heb ik zo het idee dat ik de wereld weer wat meer aan kan, kan weer eten, drinken, niet om 8 uur naar bed, kortom, ik leef weer een beetje haha!
Overmorgen hebben we een echo voor geslachtsbepaling, ik ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen een heel gelukkig, mooi en liefdevol 2019 gewenst vol met lieve blakende baby's! :heart:

@Eneriirene Wat naar dat je je zo beroerd hebt gevoeld. Gelukkig dat je nu weer fitter bent. Spannend overmorgen! Heb je zelf een voorgevoel? Laat je het ons weten? Ben ook heel benieuwd!

@Roffa Wat gaat dat snel zeg! Nog even en je kunt al gaan aftellen tot je verlof. Fijn dat hij goed ligt!

@Donderwolkje en @Yogayup Voor jullie gaat het aftellen bijna beginnen! Hoe voelen jullie je?

@Theepoes Hoe gaat het met jou? In februari start jullie traject toch?

En hoe gaat het met alle baby's? Is het een mooie eerste kerst geweest?

Hier aan het aftellen tot de echo maandagmiddag . Poeh wat is het weer spannend...
Heb wel wat meer kwaaltjes en geen bloedverlies dus dat geeft goede hoop! :D
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig en vruchtbaar 2019 iedereen!

Eneirene: ik was ook zoooo ziek tot en met 16 weken en had daarna nog 2 weken tijd nodig om mentaal een beetje bij te komen. Pfff, dat het zo lang zo beroerd kon zijn. Tweede helft gaat bij mij So far volgens het boekje, dus hopelijk bij jou ook.

Stippel: maandag is al snel! Hoewel ik zelf vond dat in het begin de dagen voorbij kropen zo langzaam. Ik hoop zo op mooi nieuws. Gelukkig voelt het deze keer anders, dus ik heb ook goede hoop :)

Ik ben alweer 8 maanden en bijna 36 weken zwanger. Echt bizar hoe snel dat nu gaat. En de laatste loodjes voelen nog niet als laatste loodjes, hoewel er nu heeeel langzaam ongemakken ontstaan qua steken en soort menstruatie krampen. Het lichaam begint langzaam te piepen en te kraken omdat ik merk dat de banden nu echt verweken, maar So far voelt het niet als zwaar of hoogzwanger. Bij controles is ook alles piccobello met moeders en kind. Dus ik ben blij. :)
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een meisje <3


De echo duurde enorm lang. Het is zo'n keurig kind haha, lag met de beentjes stijf tegen elkaar. Paar keer rond gelopen etc en uiteindelijk kon de verloskundige het zien.
Zo leuk !!!
Alle reacties Link kopieren
De kleine houdt ons nog wat langer in spanning... Vruchtzakje was goed gegroeid en er was mooie doorbloeding te zien en iets wat leek op een hartslag. Maar Frummel zelf liet zich dus mooi niet zien. 17 januari 's avonds weer een echo. We zullen dan zekerheid hebben. Pfffffff dit is wel zenuwslopend zeg :O

@Eneriirene leuk een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje, wat houdt jullie uk jullie nog in spanning stippel. De 17e moet dan wel echt meer te zien zijn toch? Echt spannende tijd zo.

Wat leuk eneirene & nu al een kuis kind.
Die van ons lag met zn klokkenspel pontificaal en wijdbeens in beeld. Daar was geen missen aan. :P
Ja die van ons was ook bereid alles lekker in beeld te brengen.
Leuk een meisje Eneriirene!
Spannend Stippel! Dat je zenuwen het nog doen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier slecht nieuws :'( Vanochtend bruinverlies en mocht meteen komen voor een echo. Daar werd duidelijk dat het opnieuw niet goed zit. Nu intens verdrietig... Ongelooflijk dat we dit nu voor derde keer mee moeten maken. Even geen idee hoe we dit een plekje moeten geven...
Het zag er naar uit dat de miskraam deze keer vanzelf op gang komt. Dus wacht nu de komende dagen op wat komen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee! Ik word er helemaal verdrietig van stippel. Wat vreselijk zeg.
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, ik voel alleen dat ik je zooo graag een knuffel zou willen geven en met je mee wil huilen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Neeee Stippeltjes :( :(
Wat ontzettend rot voor jullie zeg, bah!
Alle reacties Link kopieren
NÉÉ Stippel NEE!!! Och lieverd, wat vreselijk dat je dit nu al 3x moet mee maken.. geen woorden voor. Ik vind het zo ontzettend erg voor je, maar meer dan een virtuele knuffel geven kan ik niet. :hug: Ontzettend veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Lieve stippel, wat een vreselijk nieuws. Dit zou niemand drie keer op een rij mee mogen maken. Ik zou willen dat ik het voor je kon verzachten. Dikke knuffel jouw kant op.

Theepoes, wat een engelengeduld moet je opbrengen. Ook een enorme knuffel jouw kant op, en de hoop dat je bij de volgende ronde wel succesvol terugplaatsingen krijgt.

Aan alle dames die hun kindje in de armen hebben al, of rond en gezond rondlopen - wat een heerlijke berichten allemaal. :flirting: Van harte proficiat! Het is zo hoopgevend om al die positieve berichten te lezen :)

Een kleine update van mijn kant: 5 rondes Clomid achter de rug zonder enig resultaat. De zesde ronde zijn we ingegaan met de belofte hierna een Exem Foam onderzoek te krijgen, waarbij ze met schuim de doorgankelijkheid van je eileiders in beeld brengen d.m.v. echo. Minder ingrijpend dan een HSG-onderzoek zeggen ze en ook minder pijnlijk. Hij staat gepland op aanstaande woensdag.
Echter....
Ik zou maandag ongesteld zijn geworden en ben inmiddels twee a drie dagen overtijd. Dit heb ik in 15 cycli nog nóóit eerder gehad. Ik had de dagen voor NOD ook echt veel kramp, wat normaal betekent dat de ronde afgelopen is. Maar nog steeds niks!

Meerdere testjes gedaan, maar geen streep te ontdekken. Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet, maar durf heel voorzichtig te hopen dat het voor ons dan toch eindelijk gebeurd is. Morgenochtend opnieuw testen, en indien weer negatief dan toch maar de gyn bellen voor advies. Dat onderzoek kan dan sowieso niet doorgaan namelijk... :@@: Een rare periode dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven