Kinderverjaardagen en gespannen verhoudingen

21-11-2017 18:20 37 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb even advies nodig. Ik heb een zwager en schoonzus met 1 kind. Een echt prinsje wat (letterlijk) de hele dag op handen gedragen wordt. Het kereltje is 1 en wordt binnenkort 2. De verhoudingen zijn behoorlijk gespannen tussen hen en mij en manlief.

Ik zie ze ongeveer 6x per jaar en eigenlijk totaal geen behoefte aan meer contact. Dat is wederzijds geloof ik. Liever niet dan wel.

Wij worden wel geacht te komen op de 2e verjaardag van kind. Alleen.... Op de verjaardagen van mijn kinderen zijn zij niet geweest. Vakantie, andere afspraak.. Dat haalden ze wel in. Tot nu toe nog niet gebeurd en dat gaat ook vast niet gebeuren (waar ik totaal geen moeite mee heb).

Wat te doen? Niet gaan, maar het kereltje kan er niks aan doen èn daar komt heibel van (als in: zwart maken want ze willen niet komen, leert de ervaring uit soortgelijke voorvallen). Wel gaan en daniet een uurtje zitten en weer weg?
(En daar geïrriteerd over zijn).

Wat is wenselijk?
anoniem_132747 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 18:23
4.53% gewijzigd
Dubbel
anoniem_132747 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 18:22
99.05% gewijzigd
Hou de eer aan jezelf en ga gewoon. Het is toch geen ruilhandel?
Komt er geen heibel als ze niet op de verjaardag van jullie kind komen dan?

Ik zou niet elk jaar gaan als je het zo vreselijk vindt.
nerdopviva schreef:
21-11-2017 18:21
Hou de eer aan jezelf en ga gewoon. Het is toch geen ruilhandel?
Tja, maar niemand heeft er wat aan. Dus je zou ook kunnen zeggen ik ga niet.
Alle reacties Link kopieren
Je als een volwassene gedragen en gewoon heengaan. Als je problemen met ze hebt zeg dat dan gewoon tegen ze.
Wie wat wil die moet wat.
Trouwens elkaar zes keer per jaar zien vind ik heel veel als je elkaar niet mag. Ik zie mijn familie minder en wij mogen elkaar wel.
Dat we problemen hebben met elkaar is inmiddels algmeen bekend.
En er komt geen heibel als ze bij ons niet komen, omdat het mij niet boeit.
Wat vind je man ervan? Het is familie van zijn kant neem ik aan?
Captain_Obvious schreef:
21-11-2017 18:23
Trouwens elkaar zes keer per jaar zien vind ik heel veel als je elkaar niet mag. Ik zie mijn familie minder en wij mogen elkaar wel.
Ja dat is zo... Eigenlijk liggen ze bij de hele familie niet zo lekker maar je weet wel... Om de lieve vrede :wtf:
Verjaardag schoonvader, kerst enz.
Alle reacties Link kopieren
Als je andere verplichtingen hebt kun je toch een kaartje sturen? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
21-11-2017 18:23
Trouwens elkaar zes keer per jaar zien vind ik heel veel als je elkaar niet mag. Ik zie mijn familie minder en wij mogen elkaar wel.

Ik mag mijn schoonfamilie ook niet, en zij mij niet, ik zie ze 2x
Per jaar als mijn kinderen jarig zijn, in mijn huis en dan hou ik me bezig met de 25 andere gasten . Gelukkig 1x in de zomer 1x in de winter niet snel na elkaar
Zelfde zeggen: sorry andere afspraak, we halen het wel in.
Het ligt er een beetje aan, als het jongetje voor jullie wel belangrijk is dan zou ik gaan. Het kind merkt het nu echt nog niet als jullie er niet zijn, maar als jullie wel een rol in zijn leven willen spelen zou ik wel gaan. Voor de ouders en puur het aantal mensen zou ik het niet doen.
Waarom nodigen jullie elkaar uit?
Ik heb het kind welgeteld 1x vastgehouden, toen was hij 7 maanden... Ik denk dat ik m inmiddels zo'n 3x gezien heb in 2017. Ik heb er geen band mee, maar het kindje kan er niks aan doen. Dat vind ik zielig...

Dan telt nog mee dat de ruzies nog niet zo hoog zijn opgelopen dat er helemaal geen contact meer is, wel een x bijna, maar het lijkt me niks om na te moeten gaan denken wie wanneer met kerst bij schoonouders kan zijn...
watdachtjehiervan schreef:
21-11-2017 19:01
Waarom nodigen jullie elkaar uit?
Om de lieve vrede :wtf:
Ruzie voorkomen, niet degene willen zijn die het vuurtje opstookt, zoiets denk ik. Manlief vindt het niet kunnen om ze niet uit te nodigen
dame30 schreef:
21-11-2017 19:04
Om de lieve vrede :wtf:
Ruzie voorkomen, niet degene willen zijn die het vuurtje opstookt, zoiets denk ik. Manlief vindt het niet kunnen om ze niet uit te nodigen

Dan wil hij ook vast wel naar deze verjaardag? Idee om hem met kindjes te laten gaan en jou af te melden?
gizzmo-returns schreef:
21-11-2017 19:37
Dan wil hij ook vast wel naar deze verjaardag? Idee om hem met kindjes te laten gaan en jou af te melden?
Heel goed idee :cheer2:
Kind weet nog van niks dus voor hem kunnen jullie het laten.
Om de lieve vrede in de familie vind ik een hele nobele en legitieme reden. Dus gaan. Zonder je eigen kinderen als die niet willen. En dan braaf met een kado de tijd uitzitten en het bezoek zo kort maken als beleefdheidstechnisch kan.
Zo doen wij het met dit soort ‘feestjes’. ;)
Laat je man gaan als je zo loopt te ergeren.
Labalade schreef:
21-11-2017 19:48
Kind weet nog van niks dus voor hem kunnen jullie het laten.
Om de lieve vrede in de familie vind ik een hele nobele en legitieme reden. Dus gaan. Zonder je eigen kinderen als die niet willen. En dan braaf met een kado de tijd uitzitten en het bezoek zo kort maken als beleefdheidstechnisch kan.
Zo doen wij het met dit soort ‘feestjes’. ;)
Dit is inderdaad wat ik bij verjaardag 1 heb gedaan.
Maar vooral omdat zij blijkbaar wel makkelijk kunnen skippen denk ik: dan geldt dat ook voor mij.

Ik vind het gewoon lastig, wil geen dikke ruzie maar dit voelt ook niet fijn...
dame30 schreef:
21-11-2017 19:53
Dit is inderdaad wat ik bij verjaardag 1 heb gedaan.
Maar vooral omdat zij blijkbaar wel makkelijk kunnen skippen denk ik: dan geldt dat ook voor mij.

Ik vind het gewoon lastig, wil geen dikke ruzie maar dit voelt ook niet fijn...
Ik denk dat jullie/jij je teveel laat intimideren. Zij komen niet bij jou want jouw kinderen zijn niet interessant (ofzo). Maar haal jij het niet in je hoofd om hun prinsje over te slaan want dan zwaait er wat.. dat is met twee maten meten. En het klinkt alsof zij heel goed weten dat zij in het contact met jullie aan de touwtjes trekken.

Als je echt geen zin hebt, overslaan met hetzelfde excuus als zij gebruiken. En laat je man de boodschapper zijn, het is zijn broer/zus? Of je man gaat alleen.
Sterkte! Dit zijn lastige keuzes.
Labalade schreef:
21-11-2017 20:01
Ik denk dat jullie/jij je teveel laat intimideren. Zij komen niet bij jou want jouw kinderen zijn niet interessant (ofzo). Maar haal jij het niet in je hoofd om hun prinsje over te slaan want dan zwaait er wat.. dat is met twee maten meten. En het klinkt alsof zij heel goed weten dat zij in het contact met jullie aan de touwtjes trekken.

Als je echt geen zin hebt, overslaan met hetzelfde excuus als zij gebruiken. En laat je man de boodschapper zijn, het is zijn broer/zus? Of je man gaat alleen.
Sterkte! Dit zijn lastige keuzes.
Je hebt wel gelijk. De laatste keer heeft schoonzus het verhaal zodanigaat verdraaid dat een goede kennis van mij ging twijfelen aan mij. Die goede kennis kende mijn kant van het verhaal niet.
Dit verhaal als voorbeeld: ''ze komen niet op prins zijn verjaardag, belachelijk. Als dame30 perse ruzie wil kan ze t krijgen ook.''

Kennissenkring loopt door elkaar heen en ik praat hier verder niet over met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als kennissen zonder wederhoor zo makkelijk opgestookt kunnen worden ben je die toch ook liever kwijt dan rijk? Zo 'goed' is die kennis dan blijkbaar niet.

Ik zou hier niet meer moeilijk over gaan doen. Trek zoveel mogelijk je eigen plan. Vind man het belangrijk? Dan gaat hij. Is het ook geregeld. En die lieve vrede die je probeert te bewaren is ook zo lief niet als iedereen op eieren moet lopen om 1 gezin tevreden te houden.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven