Gezondheid alle pijlers

Tenzapam ervaringen??

19-10-2018 11:18 25 berichten
Ik heb vanwege mijn burn out die gepaard gaat met slaapproblemen tenzapam voorgeschreven gekregen voor als het echt niet gaat. Is iemand hier bekend mee? Vind het nogal eng om te gebruiken...
bedoel je temazepam?
Let erop dat het gebruik van pammetjes (dus temazepam, oxazepam etc) erg verslavend kan zijn. Verder kan het geen kwaad. Het is een inslaper en hoef je niet elke dag te gebruiken. Blijf er wel over in contact met je arts zodat je het gebruik onder controle houdt.
ze bijten niet hoor

Zonder gekheid. Als het deelbare tabletten zijn, begin dan eens met de helft om te proberen. Ik heb af en toe ook slaappillen en weet dat een hele pil voor mij echt out betekent, wat ik niet fijn vind omdat ik ook nog vaak moet plassen s nachts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ervaring mee. Wakker worden was alsof ik een nacht flink had doorgehaald.

Uiteindelijk bij een slaapcentrum aangesloten bij een ziekenhuis terecht gekomen. Deze arts rade de medicatie af. Het schijnt officieel een middel te zijn voor epilepsie. En geen oplossing voor het daadwerkelijke slaapprobleem in mijn geval.

Misschien dat dit bij jou anders ligt.

Kans op verslaving schijnt zeer groot te zijn.

Succes met de slapeloosheid en de burn out.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ervaring mee. Wakker worden was alsof ik een nacht flink had doorgehaald.

Uiteindelijk bij een slaapcentrum aangesloten bij een ziekenhuis terecht gekomen. Deze arts rade de medicatie af. Het schijnt officieel een middel te zijn voor epilepsie. En geen oplossing voor het daadwerkelijke slaapprobleem in mijn geval.

Misschien dat dit bij jou anders ligt.

Kans op verslaving schijnt zeer groot te zijn.

Succes met de slapeloosheid en de burn out.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het vrij recent gekregen. Ik had het gewoon één nacht gebruikt en probeerde daarna de nachten erna niet te gebruiken tenzij het weer bergafwaarts ging. Zou het niet te vaak gebruiken door de verslavende werking, maar vooral doordat des te vaker je het gebruikt des te minder effectief het is.

Ten slotte, niks om bang voor te zijn. Dat gevoel dat je krijgt wanneer je eindelijk weer eens goed hebt geslapen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-10-2018 11:25
ze bijten niet hoor

Zonder gekheid. Als het deelbare tabletten zijn, begin dan eens met de helft om te proberen. Ik heb af en toe ook slaappillen en weet dat een hele pil voor mij echt out betekent, wat ik niet fijn vind omdat ik ook nog vaak moet plassen s nachts.
Temazepam zit meestal in een capsule.

Ik vind temazepam geen fijn spul. Ik slaap er niet beter door maar genoeg mensen die er wel baat bij hebben.

Als je arts het heeft voorgeschreven, kan het geen kwaad om het een keer te proberen.
Alle reacties Link kopieren
zoals beau al aangaf slik ze niet te vaak ze zijn zeer verslavend zelf slik ik diazepam en temazepam vanwege mijn PTSS Temazepam zijn meer bedoeld als Inslaper heel eng zijn ze niet maar als je ze slikt raad ik je aan meteen naar bed te gaan en niet eerst nog even wat te gaan doen zodra je ze ingenomen hebt

Groetjes Christian
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het ooit 2 weken geslikt, viel er niet van in slaap maar werd er knetterstoned en relaxt van. En aangezien dat voor mij ook de bedoeling was omdat ik onder veel spanning vond was dat erg fijn.

Ook heb ik aan het eind van elk mijn zwangerschappen Temazepam gekregen zodat ik eens kon slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg het tijdens einde zwangerschap , maar ik werd alsnog gewoon wakker hoor...
Cafetière schreef:
19-10-2018 11:20
bedoel je temazepam?

Ja excuus dat bedoelde ik!!
temazepam is een inslaper, geen doorslaper. Bij mij slaat het wel op mijn maag, neem er een maagbeschermer bij. En het klopt dat het verslavend werkt, in de zin van dat 1 capsule na een tijdje zijn werk niet meer doet.
Dank voor al jullie reacties.. ik hoor veel verschillende verhalen ga het toch gewoon een keer proberen voor als het echt niet gaat. Ik wou eigenlijk de tabletten van a vogel extra sterk rustgevend eerst nog proberen en als dat echt niet gaat dan op de temazepam overstappen voor de erge nachten. Ik weet alleen niet of dat genoeg zal zijn.
Ik slik het in onrustige periodes en als ik op vakantie de eerste dagen slecht kan slapen vanwege nieuwe omgeving. Af en toe dus. Ik vind het een fijne inslapen. Als die plantaardige dingen werken niet bij mij vandaar deze capsules in huis.

Heel soms word ik er met een zwaar hoofd mee wakker, maar meestal niet. Het is een inslaper tegen de tijd dat he wakker moet worden is ie echt wel uitgewerkt.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 12:13
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat het deed was zorgen dat het me niet interesseerde dat ik niet kon slapen. Ik sliep er geen minuut meer van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ze een tijdje gebruikt, in het begin van zijn ziekteperiode (ook burn-out klachten, door het overlijden van ons zoontje). Begonnen met codeine, toen diazepam en als laatste Temazepam. De eerste 2 werkten onvoldoende. De laatste heeft hij gekregen voor 14 nachten, maar idd, niet iedere nacht geslikt. Met Temazepam mag je ook absoluut niet autorijden (of met machines werken)
Als je het eng vindt kun je ook een halve proberen eerst. Bij mij werkte dat in het begin ook voldoende om in te slapen (en misschien deels ook het idee, beetje placebo-effect). Je doet er dan ook nog eens langer mee.
En met een hele voelde ik me de dag erna ook veel suffer. Dus als een halve werkt (kan ook dat dat lang niet voldoende is voor jou hoor) is dat mooi meegenomen.

Daarom vraag ik altijd om tabletjes, want die kan je tenminste doormidden breken.
RégineFilange schreef:
19-10-2018 12:18
Als je het eng vindt kun je ook een halve proberen eerst. Bij mij werkte dat in het begin ook voldoende om in te slapen (en misschien deels ook het idee, beetje placebo-effect). Je doet er dan ook nog eens langer mee.

Ik heb helaas liquids.. anders had ik indd halfjes genomen..
Alle reacties Link kopieren
Overigens, mijn man had gewoon tabletten, geen capsules. En hij heeft het nog geen maand gebruikt, inmiddels ongeveer een half jaar geleden. Ik heb bij hem niets gemerkt van verslaving oid. Het is puur gebruikt om tot rust te kunnen komen 's nachts.
wilma36 schreef:
19-10-2018 12:17
Mijn man heeft ze een tijdje gebruikt, in het begin van zijn ziekteperiode (ook burn-out klachten, door het overlijden van ons zoontje). Begonnen met codeine, toen diazepam en als laatste Temazepam. De eerste 2 werkten onvoldoende. De laatste heeft hij gekregen voor 14 nachten, maar idd, niet iedere nacht geslikt. Met Temazepam mag je ook absoluut niet autorijden (of met machines werken)
Dank voor je reactie en wat heftig voor jullie. Ik mag indd de tpam alleen id avond gebruiken en moet voorzichtig zijn met dingen doen etc..
Voor degene die aangeven snachts alsnog wakker te worden: temazepam is een inslaper waardoor je dus beter in slaap valt. Als je beter wilt doorslapen zijn er ander benzodiazepines met een langere werkingstijd.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het voorgeschreven gekregen, dat zal niet voor niets zijn. Het advies van de arts volgen natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Temazepam gekregen van mijn huisarts na een ernstig ongeval binnen de familie. Ik sliep er heerlijk op, aan een stuk door, tot 's morgens vroeg. 's Morgens ook nergens geen klachten van of zo. Ik zeg doen voor een keer als je het nodig hebt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven