WhatsApp veilig of niet

22-10-2018 16:07 154 berichten
Ik hoorde vandaag van iemand dat WhatsApp verre van veilig is.
Dat als een kwaadwillend en slim persoon , je zo kan hacken.
En dat sms het veiligst is , dat kan niet gekraakt worden
Nu stuur ik niet snel iets privacy gevoelig naar andere , maar het voelt nu.toch anders.
Nu ik dit gehoord heb.

Hoe staan jullie hierin ?

Gebruik je wel of geen WhatsApp , waarom wel of juist niet.

Sms je liever ? En waarom ?
Alle reacties Link kopieren
Ja het kan zo gehackt worden ja, heeft mijn man laten zien. Met een app op zijn telefoon kon hij zo mijn whatsapp in. Maar ik gebruik whatsapp gewoon, heb niks te verbergen, ook geen privacy gevoelige informatie.
Alle reacties Link kopieren
Zal me jeuken, geen idee wat iemand met mijn gesprekken zou moeten. :confused:
.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je zelf met WhatsApp omgaat.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
22-10-2018 16:09
Ja het kan zo gehackt worden ja, heeft mijn man laten zien. Met een app op zijn telefoon kon hij zo mijn whatsapp in. Maar ik gebruik whatsapp gewoon, heb niks te verbergen, ook geen privacy gevoelige informatie.
Oh gaat dat zo makkelijk? Hoefde hij daarvoor niet eerst een code van jouw telefoon in te voeren ofzo?
Alle reacties Link kopieren
SMS is in ieder geval niet veiliger.

De simpelste oplossing vind ik nog altijd: ga er van uit dat alles meegelezen en meegeluisterd kan worden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gewoon WhatsApp. Soms sms als de ontvanger geen WhatsApp heeft of er geen internet is.
Ik heb niets te verbergen, zou niet weten wat iemand met mijn appjes moest doen.
Ik gebruik ook WhatsApp maar ben alert op vreemde betalingsverzoeken (van 'vrienden' die geld willen, of zogenaamde kopers via Marktplaats).
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
22-10-2018 16:10
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je zelf met WhatsApp omgaat.
Hoezo?
.
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp is van Facebook. En we weten allemaal hoe veilig Facebook is en hoe secure ze met je data omgaan.

Ondertussen blijf ik beide wel gebruiken. :facepalm:
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
22-10-2018 16:09
Ja het kan zo gehackt worden ja, heeft mijn man laten zien. Met een app op zijn telefoon kon hij zo mijn whatsapp in. Maar ik gebruik whatsapp gewoon, heb niks te verbergen, ook geen privacy gevoelige informatie.
Berichtenverkeer in Whatsapp is versleuteld, dus dat is niet af te luisteren.

Inbreken in iemands telefoon is iets anders
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
22-10-2018 16:38
Berichtenverkeer in Whatsapp is versleuteld, dus dat is niet af te luisteren.

Inbreken in iemands telefoon is iets anders

Bij mij valt er sowieso niks te luisteren in WhatsApp..
.
Alle reacties Link kopieren
Als je de whatsapp-berichten van iemand kan lezen, kun je ook de sms'jes, mailtjes etc. lezen. Whatsapp is moeilijk te 'hacken' want alle communicatie is versleuteld. Maar als je spyware op je telefoon hebt kan iedereen met alles meekijken. (en ook dat is overigens uiterst zeldzaam).
Whatsapp is niet te hacken, je telefoon wel. Dat maakt whatsapp dus niet onveilig, want dat maakt gebruik van encryptie, maar je telefoon wel.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
22-10-2018 16:09
Ja het kan zo gehackt worden ja, heeft mijn man laten zien. Met een app op zijn telefoon kon hij zo mijn whatsapp in. Maar ik gebruik whatsapp gewoon, heb niks te verbergen, ook geen privacy gevoelige informatie.
Bullshit. Dan heeft ie je telefoon gehackt, want WhatsApp berichten worden versleuteld.
Bits of Freedom raadt af om Whatsapp te gebruiken, en zij hebben er meer verstand van dan ik. Dus gebruik ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
22-10-2018 17:39
Bits of Freedom raadt af om Whatsapp te gebruiken, en zij hebben er meer verstand van dan ik. Dus gebruik ik het niet.
Zij raden het af omdat ze facebook niet vertrouwen mbt privacy. Niet omdat het makkelijk te hacken is (want dat is het niet).
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
22-10-2018 17:39
Bits of Freedom raadt af om Whatsapp te gebruiken, en zij hebben er meer verstand van dan ik. Dus gebruik ik het niet.
Je moet bijna wel tegenwoordig. Ik heb het een hele tijd afgehouden. Tot ik me realiseerde dat ik in de contactenlijst van al mijn vrienden sta, die al wel WA gebruikten. En WA rooft hún contactenlijst leeg, dus mijn gegevens hadden ze allang.
.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
22-10-2018 16:09
Ja het kan zo gehackt worden ja, heeft mijn man laten zien. Met een app op zijn telefoon kon hij zo mijn whatsapp in. Maar ik gebruik whatsapp gewoon, heb niks te verbergen, ook geen privacy gevoelige informatie.
Welke app?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
22-10-2018 16:15
SMS is in ieder geval niet veiliger.

De simpelste oplossing vind ik nog altijd: ga er van uit dat alles meegelezen en meegeluisterd kan worden.
SMS is in zoverre veiliger dat het niet over internet gaat. Een hacker moet er meer moeite voor doen om op het interne netwerk van de provider te komen.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
22-10-2018 18:43
Je moet bijna wel tegenwoordig. Ik heb het een hele tijd afgehouden. Tot ik me realiseerde dat ik in de contactenlijst van al mijn vrienden sta, die al wel WA gebruikten. En WA rooft hún contactenlijst leeg, dus mijn gegevens hadden ze allang.

Welke gegevens, je telefoonnummer?
Mrt alleen een nummer weet je toch nog steeds niets?
Ik kan hier ook wel wat willekeurige nummers neerzetten.
.
LizPair schreef:
22-10-2018 18:01
Zij raden het af omdat ze facebook niet vertrouwen mbt privacy. Niet omdat het makkelijk te hacken is (want dat is het niet).
Dit topic gaat toch over privacy?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
22-10-2018 19:04
Welke gegevens, je telefoonnummer?
Mrt alleen een nummer weet je toch nog steeds niets?
Ik kan hier ook wel wat willekeurige nummers neerzetten.
Sommige mensen zetten alles bij hun contacten. Priveadres, werkadres, vast tel.nr, geboortedatum. Neem aan dat WA dat allemaal meeneemt. En dat heb je zélf dus helemaal niet onder controle, hoe jij in andermans contactenlijst staat.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
22-10-2018 19:18
Sommige mensen zetten alles bij hun contacten. Priveadres, werkadres, vast tel.nr, geboortedatum. Neem aan dat WA dat allemaal meeneemt. En dat heb je zélf dus helemaal niet onder controle, hoe jij in andermans contactenlijst staat.

Waarom neem je dat aan?
En dan nog, wat kunnen ze ermee? Is het zo geheim?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
22-10-2018 19:28
Waarom neem je dat aan?
En dan nog, wat kunnen ze ermee? Is het zo geheim?
Omdat je WA toegang geeft tot je contactenlijst. En natuurlijk halen ze dan alles eruit wat erin zit.

Wat mij dwars zit en zwaar irriteert, is dat je dat dus zelf niet bepaalt, of en welke privé info van jou naar WA gaat. Als een van jouw contacten WA gebruikt , krijgen ze jouw info erbij.
impala wijzigde dit bericht op 22-10-2018 19:34
27.04% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven