Afspraken tussen man en zijn ex - halen/brengen kind

19-02-2019 12:27 185 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid. Bedankt voor alles reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:47
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.16% gewijzigd
Rosalind schreef:
19-02-2019 13:29
Er zijn ook andere oplossingen voor die vrijdag natuurlijk. Je zou bv een oppas kunnen inschakelen.
Hebben we uiteraard uitgezocht, maar die hebben we helaas niet tot onze beschikking op de vrijdagmiddag.
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:28
Ik ben geen partij in die zin dat man en zijn ex dit moeten regelen, ik was vooral benieuwd wat buitenstaanders er van vinden, omdat wij het er samen over hebben maar een mening van een derde ook ander inzicht geeft.
Ik vind de regeling niet prettig, omdat ik mijn werk op de vrijdag moet aanpassen wat gedoogd wordt maar niet wenselijk is op mijn werk. In dat opzicht zou het voor mij al prima zijn als stiefkind eerder op die dag of later komt, zodat ik mijn werkuren kan maken. Verder vind ik het echt iets tussen man en zijn ex
Waarom zorg je niet dat je eigen kinderen op de bso zijn of iets dergelijks?

Jij hoeft er toch niet constant bij te zijn als je man met zijn kind is?
Z0MER schreef:
19-02-2019 13:20
Als ze co-ouderschap hadden gehad, dan had ze niet naar haar familie hoeven verhuizen, want dan was het stukken minder zwaar geweest

Zo'n breuk in het vertrouwen geeft nogal een dreun. Ik zou je erbuiten houden. Stimuleer je man liever om tijd en aandacht voor zijn kind te hebben.
Met een kind van 1 ga je geen co-ouderschap aan.
Rosalind schreef:
19-02-2019 12:39
Je man ziet zijn zoon slechts twee weekenden per maand. Ik kan me voorstellen dat die uurtjes in de auto juist goede “quality time” voor beiden zijn, waarin ze rustig kunnen praten enzo. Ik zou het zo laten dus, en hooguit bekijken of de tijden wat flexibeler kunnen.

Zijn ex is twee weekenden in de maand kind-vrij, je man is 26 dagen zoon-vrij.
En biertjes drinken in de kantine kan in de weekenden dat zijn zoon er niet is.
Echt hoor, wat zitten je man en jij te zeiken. Om niks. Blech.
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:32
Hebben we uiteraard uitgezocht, maar die hebben we helaas niet tot onze beschikking op de vrijdagmiddag.
Maar dan is dát toch het probleem en niet dat stiefkind er is? Dat is immers de verantwoordelijkheid van je man, niet van jou.

Zorg gewoon voor opvang voor je eigen kinderen als je imdie dag wil werken.
sugarmiss schreef:
19-02-2019 13:27
Hoe ik erbij kom. Omdat jij een topic opent met dat het oneerlijk is dat man altijd moet halen en brengen.

Je hebt geen topic geopend met man vindt het oneerlijk dat hij altijd moet halen en brengen maar dat ben ik niet met hem eens.

En als men reageer dat het halen en brengen niet zo erg is dan kon je met ja maar ze overlegt niets.
Ik ben het ook met hem eens, mijn man vind het oneerlijk en ik snap hem wel. Ik vind het onzin dat ex niet bereid is zaken samen te overleggen. Maar zoals iemand al schreef is dat blijkbaar naïef gedacht, want mensen gaan niet voor niets uit elkaar.
Ik heb het dus verkeerd verwoord in mn openingspost, het gaat om mijn man zn mening en ik ben geen partij
Suy schreef:
19-02-2019 13:27
Sterker nog, hij mag zelf beslissen of hij überhaupt wel wil komen.
Niet.
Ik vind dat je dit best bespreekbaar moet kunnen maken met ex. Dat je iets altijd zo gedaan hebt hoeft niet te betekenen dat het niet aangepast kan worden in de toekomst. Ex kon het niet aan om naar haar oude huis te rijden, maar het lijkt mij dat de oude wonden inmiddels wel wat geheeld zullen zijn.

Dus gewoon bespreekbaar maken dat je ooit hebt afgesproken te brengen en te halen, omdat je zag dat zij het niet aan kon, maar dat je graag zou willen dat hierover een andere afspraak gemaakt gaat worden.

En dat TO haar man er ooit voor koos een weekend papa te worden lijkt mij gezien de situatie toch niet zo heel gek. Het is wel 13 jaar geleden en toen was dit meer gebruikelijk dan het nu is. En hoe zou het zijn afgelopen als hij voet bij stuk had gehouden? Hij verbreekt de relatie en hij eist ook nog eens dat zij dan in de buurt blijft wonen. Misschien had ex zoon wel tegen vader lopen opstoken, misschien heeft zijn familie op hem lopen inpraten. En daarbij zij wilde graag bij haar familie wonen, dat snap ik als je alleenstaande moeder bent geworden. dan heb je een netwerk nodig voor praktische en emotionele ondersteuning.
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:32
Hebben we uiteraard uitgezocht, maar die hebben we helaas niet tot onze beschikking op de vrijdagmiddag.
Dan zoek je een andere oppas? :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ja vanaf 12 jaar mogen ze kiezen bij welke ouder ze willen zijn. Dan kunnen de kinderen er ook voor kiezen dat ze niet meer graag naar de andere ouder willen gaan.
Moire schreef:
19-02-2019 13:34
Met een kind van 1 ga je geen co-ouderschap aan.
Waarom niet?

Kind is inmiddels 14, hij heeft al die jaren voorbij zien gaan, zonder iets te doen. Ik vind dat nogal wat. En dan ook nog zeuren om het rijden. Tja, dan had je zelf voor je kind moeten zorgen ipv het aan de moeder en haar familie over te laten. Het zijn toch echt de consequenties van zijn eigen keuzes.

Zijn prioriteit ligt duidelijk bij zijn nieuwe gezinnetje. Dat wordt wel pijnlijk duidelijk.
sneeuwwitje80 schreef:
19-02-2019 13:37


Dus gewoon bespreekbaar maken dat je ooit hebt afgesproken te brengen en te halen, omdat je zag dat zij het niet aan kon, maar dat je graag zou willen dat hierover een andere afspraak gemaakt gaat worden.
Ex heeft aangegeven dat het niet bespreekbaar is.
Niet alle reacties gelezen.
Waarom kan een kind van 14 niet zelfstandig met openbaar vervoer?
Z0MER schreef:
19-02-2019 13:39
Waarom niet?

Kind is inmiddels 14, hij heeft al die jaren voorbij zien gaan, zonder iets te doen. Ik vind dat nogal wat. En dan ook nog zeuren om het rijden. Tja, dan had je zelf voor je kind moeten zorgen ipv het aan de moeder en haar familie over te laten. Het zijn toch echt de consequenties van zijn eigen keuzes.

Zijn prioriteit ligt duidelijk bij zijn nieuwe gezinnetje. Dat wordt wel pijnlijk duidelijk.
Omdat dat voor zulke jonge kinderen helemaal niet wenselijk is.
New76 schreef:
19-02-2019 13:39
Ja vanaf 12 jaar mogen ze kiezen bij welke ouder ze willen zijn. Dan kunnen de kinderen er ook voor kiezen dat ze niet meer graag naar de andere ouder willen gaan.
daar is helemaal geen sprake van momenteel, kind komt heel graag bij ons en wij vinden het heel fijn als hij komt.
Als kind zou aangeven dat hij het anders wilt dan zullen pa en ma met hem daarover gaan praten lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Jij vind dat vader op jouw kinderen moet passen zodat jij naar je werk kan.

Jij vindt dat jouw kinderen voor het kind van zijn ex moeten gaan.

Hij ziet jouw kinderen veel vaker dan het kind wat hij met zijn ex heeft. Dus mag hij alsjeblieft die 2 vrijdagmiddagen per maand even voorrang geven aan het kind wat hij met zijn ex heeft boven de kinderen met jou die hij elke dag ziet.

Voor die 2 vrijdagmiddag regel je maar opvang.

Waarom zouden de ex en haar kind moeten wijken voor jouw werk.

En dat van dat biertje is alleen maar een smoes dat je het voor hem doet
2019 schreef:
19-02-2019 13:39
Niet alle reacties gelezen.
Waarom kan een kind van 14 niet zelfstandig met openbaar vervoer?
Waarom zou je als kind van 14 minimaal (!) een uur heen en terug gaan reizen voor 1,5 dag bij je vader, terwijl jij nooit voor deze situatie gekozen hebt?
Moire schreef:
19-02-2019 13:40
Omdat dat voor zulke jonge kinderen helemaal niet wenselijk is.
Dat geldt voor baby's die nog borstvoeding krijgen.

Een eenjarige kan prima bij zijn vader zijn. Het lijkt me juist niet wenselijk dat je een van je ouders maar zo weinig ziet.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
19-02-2019 13:06
Dat is jammer, hadden ze toen co-ouderschap dan had ze nooit zomaar kunnen verhuizen.
Het kind was (nog geen) 1. Dan is er gewoon nooit co-ouderschap. Dus onzinargument.

En verder eens met de rest... nu niet moeilijk gaan doen over die regeling. En die biertjes op zondagmiddag had je er nooit bij moeten halen natuurlijk, wat een flauwekul is dat. Dan drinkt ie toch 0.0.
Wat triest, na 13 jaar heeft je vader er ineens geen zin meer in om je te halen of brengen.

13 jaar is het geen probleem (of zoals ik het lees: heeft je vent nooit enige ruggengraat getoond maar heeft alles geslikt “ omwille van de vrede” i.p.v. het gesprek aan te gaan. En nu ineens is hij het rijden zat en zou een gesprek volwassen zijn. Grappig.) maar nu is je man er moe van? Wat is er zo anders ineens?
Z0MER schreef:
19-02-2019 13:39
Waarom niet?

Kind is inmiddels 14, hij heeft al die jaren voorbij zien gaan, zonder iets te doen. Ik vind dat nogal wat. En dan ook nog zeuren om het rijden. Tja, dan had je zelf voor je kind moeten zorgen ipv het aan de moeder en haar familie over te laten. Het zijn toch echt de consequenties van zijn eigen keuzes.

Zijn prioriteit ligt duidelijk bij zijn nieuwe gezinnetje. Dat wordt wel pijnlijk duidelijk.
als zijn prioriteiten alleen bij zijn 'nieuwe' gezin zouden liggen dan had hij niet omgekeken naar zijn zoon. Dit moet ik echt tegenspreken. De situatie is nou eenmaal zoals hij is, 13 jaar geleden hebben ze hier beide voor gekozen, hij is daar net zo verantwoordelijk voor. Feit is daardoor wel dat hij zn kind niet dagelijks ziet en hij al ruim 8 jaar een andere relatie heeft en 2 kinderen erbij heeft gekregen. Als we het gaan hebben over of hij wel of niet een nieuw gezin had mogen starten dan gaan we heel erg off topic, dat is niet het onderwerp van de hele discussie.
Z0MER schreef:
19-02-2019 13:42
Dat geldt voor baby's die nog borstvoeding krijgen.

Een eenjarige kan prima bij zijn vader zijn. Het lijkt me juist niet wenselijk dat je een van je ouders maar zo weinig ziet.
Nee hoor, wat jij zegt klopt niet.
Je kan je ouders ook vaker zien zonder co-ouderschap natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meegaand zijn in het belang van zoon, vooral omdat het nog maar enkele jaartjes zijn. Dan is er nog een heel leven waar zoon graag bij jullie kan komen met eigen vervoer. En kan vertellen over zijn eigen vakanties.
Gewoon nog even doorbijten. De langste periode is geweest.
Moire schreef:
19-02-2019 13:41
Waarom zou je als kind van 14 minimaal (!) een uur heen en terug gaan reizen voor 1,5 dag bij je vader, terwijl jij nooit voor deze situatie gekozen hebt?
Een 14 jarige kan makkelijk zelfstandig met openbaar vervoer heen en weer.
Alle reacties Link kopieren
En jij bedoeld met overleggen dat ex zegt ja ik ga ook wel rijden.

Willen dat mensen in jouw straatje gaan antwoorden en handelen is nog steeds geen overleggen. Dat is iets af willen dwingen.

Bij overleggen weeg je belangen tegen elkaar af. In deze vind ik 14 jarige zoon niet het gevoel geven dat hih niet meer welkom is omdat vader hem niet meer wil halen toch net wat belangrijker dan jouw oppas probleem.

Wat bovendien een niet bestaand probleem is want je mag je werkrooster aanpassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven