Napraattopic deel 113

09-06-2019 17:07 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
10-06-2019 10:11
Sfeer verzieken (ook wel negatief forummen genoemd) kan reden zijn voor een ban.
Deze week helaas niet.
Dan zou ( vandaag ook, nu ) het bantopic vol zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
10-06-2019 10:26
Dan zou ( vandaag ook, nu ) het bantopic vol zijn.
Openen ze lekker een nieuw bantopic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
10-06-2019 10:19
Nou je zuigt natuurlijk wel flink. Maar heb je ook best wat rake dingen zien zeggen, dus een one trick pony zou ik je ook weer niet noemen.
Ik ben ergerlijk, dat geef ik toe.
En dank.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
10-06-2019 10:24
Je hebt gelijk; ik heb helaas net moeten constateren dat missie vreselijk heeft lopen liegen. Ze heeft ze een slag in de rondte geheel verontwaardigd lopen ontkennen dat ze staft en dat ze niet gaat staffen. Terwijl ze nu weer aangeeft dat ze op het hetzelfde moment Pipistrello gestaft heeft.

Bijna grappig hoe verontwaardigd hoe ze over een heksenjacht praat op het moment dat ze zelf toverkol speelt.
Dankjewel. Sportief van je.
Zolang mensen met een Blaise-allergie op haar blijven reageren, blijft de sfeer ongezellig. Mijn indruk is, net als die van sommige anderen, dat haar bijdragen op np precies beogen om te zuigen, maar de draak voeren maakt het er alleen maar slechter op. En de forummers die haar niet als draak zien, reageren volgens mij al niet op haar.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
10-06-2019 10:32
Zolang mensen met een Blaise-allergie op haar blijven reageren, blijft de sfeer ongezellig. Mijn indruk is, net als die van sommige anderen, dat haar bijdragen op np precies beogen om te zuigen, maar de draak voeren maakt het er alleen maar slechter op. En de forummers die haar niet als draak zien, reageren volgens mij al niet op haar.
Je zit mij nu zelf alweer belangrijk te maken hoor. We zijn alweer een dag verder en ik heb nog geen onvertogen woord gezegd. Wil je soms rellen?
Staffen zullen ze nooit afschaffen op Viva, want hun missie is om lekker te stoken.
Alle reacties Link kopieren
Negatief forummen is subjectief.
Het ligt er maar aan wie negatief is/zijn tegen of over wie.
T Kan juist ook zijn dat je juist gezellig mee doet als je afgeeft op een forummer.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
10-06-2019 10:42
Negatief forummen is subjectief.
Het ligt er maar aan wie negatief is/zijn tegen of over wie.
T Kan juist ook zijn dat je juist gezellig mee doet als je afgeeft op een forummer.
Scherp.
Alle reacties Link kopieren
Blaise* schreef:
10-06-2019 10:44
Scherp.
Dat zeg jij.
Een ander zegt zuigen of stoken.
Subjectief. Negatief. Zeg t maar.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog wat vd Aldi nodig?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
10-06-2019 10:49
Dat zeg jij.
Een ander zegt zuigen of stoken.
Subjectief. Negatief. Zeg t maar.
Ik zeg scherp.
simbalabimba schreef:
10-06-2019 10:42
Negatief forummen is subjectief.
Het ligt er maar aan wie negatief is/zijn tegen of over wie.
T Kan juist ook zijn dat je juist gezellig mee doet als je afgeeft op een forummer.

Alles in beleving is subjectief. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dus allemaal maar ligt aan degene die zich er aan stoort.

Als iemand tijdens een voorstelling asociaal hard gaat zitten praten en iemand anders zegt er wat van dan praat degene die er wat van zegt ook hard. En als anderen instemmend mompelen omdat ze het harde praten ook al lang beu waren dan maakt dat ook geluid. En door dat hele gebeuren ontstaat een nog grotere verstoring van de voorstelling.

Dat is allemaal subjectief maar het gedrag en de intenties zijn ook helder.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
10-06-2019 10:50
Iemand nog wat vd Aldi nodig?
Tenzij er een Aldi-topic is, maar anders is dit hier offtopic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
10-06-2019 11:40
Tenzij er een Aldi-topic is, maar anders is dit hier offtopic.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
10-06-2019 10:09
Zeker van iemand die zelf altijd zit te mauwen dat d’r bannen zo onterecht waren zou je mogen verwachten dat ze zelf zorgvuldig omgaat met staffen. Maar niets is minder waar, hè Missie.
Zo blij dat ik haar onder de negeer heb lekker rustig.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
10-06-2019 10:09
Zeker van iemand die zelf altijd zit te mauwen dat d’r bannen zo onterecht waren zou je mogen verwachten dat ze zelf zorgvuldig omgaat met staffen. Maar niets is minder waar, hè Missie.

Heb jij al eens een maandban gekregen wegens één off-topic bericht, terwijl er op diezelfde pagina één forummer 8 keer gewist werd wegens off-topic-berichten en die dan niet eens een waarschuwing krijgt?! Gelukkig werd mijn ban door de CM terug gedraaid.

Als iemand een ban krijgt wegens kwetsende berichten of valse beschuldigingen vind ik dat een ander verhaal dan een ban wegens off-topic of vanwege de sfeer, en zelfs een ban vanwege 'de toon op napraat' omdat ik een Duitstalig Youtubefilmpje plaatste omdat anderen het over 'Derrick en Harry' hadden, of een ban omdat ik op napraat schreef dat er op één bepaald topic geroddeld werd.

En vraag ik dan aan jou hoe vaak jij me gestaft hebt? Of beschuldig ik dan iemand daarvan? Nee dat is meer dan waar hé.

LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-06-2019 09:57
Dat is toch beiden niet banwaardig?
Je weet dat de mods geen contexten lezen/begrijpen en blind bannen, dus dat staffen moet je gewoon zoveel mogelijk achterwege laten.


Ik heb Orisa NIET gestaft. Nu niet, nooit niet. Maar achteraf gezien kan ik het begrijpen dat ze een ban kreeg. Ik geloof niet dat de mods niet lezen/begrijpen of blind gaan bannen.

Pipistrello daags erna WEL. Mijn stafje werd beoordeelt (dan kun je zien dat het bericht gestaft is) en even daarna was het venstertje dat verschijnt bij het staffen weer 'vrij' . Blijkbaar vond de mod.-die-dienst-had het geen reden om de belediging te wissen. Dat was zaterdagavond tussen 23:45 en 00:30 uur ongeveer.

Wie of wat daarna geschreven is weet ik niet. Pipistrello heeft haar ban veel later gekregen. Op het bantopic staat de bantijd op 9 juni om 14:15 uur. Iedereen kan in de tussentijd gestaft hebben (voor die belediging) want er is nog laat en vroeg 'doorgeforumt'. Ik had me die avond/nacht afgemeld en teruggetrokken en was zondag (ongeveer 24 uur later) pas heel laat weer op het forum. Maar als die belediging is gewist (ik heb niet meer gekeken) dan ben ik tevreden.
missie_m wijzigde dit bericht op 10-06-2019 14:34
10.64% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Nog graag een bloedtest, vingerafdrukken en een hele grote pleister of een stuk ducktape graag.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
missie_m schreef:
10-06-2019 14:28


Ik heb Orisa NIET gestaft. Nu niet, nooit niet. Maar achter gezien kan ik het begrijpen dat ze een ban kreeg. Ik geloof niet dat de mods niet lezen/begrijpen of blind gaan bannen.

Pipistrello daags erna WEL. Mijn stafje werd beoordeelt (dan kun je zien dat het bericht gestaft is) en even daarna was het venstertje dat verschijnt bij het staffen weer 'vrij' . Blijkbaar vond de mod.-die-dienst-had het geen reden om de belediging te wissen. Dat was zaterdagavond tussen 23:45 en 00:30 uur ongeveer.

Wie of wat daarna geschreven is weet ik niet. Pipistrello heeft haar ban veel later gekregen. Op het bantopic staat de bantijd op 9 juni om 14:15 uur. Iedereen kan in de tussentijd gestaft hebben (voor die belediging) want er is nog laat en vroeg 'doorgeforumt'. Ik had me die avond/nacht afgemeld en teruggetrokken en was zondag (ongeveer 24 uur later) pas heel laat weer op het forum.

Je gooit een steen maar omdat het slachtoffer daarna nog overeind stond moet iemand anders haar wel geraakt hebben en heb jij dus niks gedaan? Aparte redenering. Zeker voor iemand die zegt niet gestaft te hebben, niet te staffen, niet te gaan staffen en suggereert 3 jaar gelden voor het laatst gestaft te hebben.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-06-2019 14:28


Ik heb Orisa NIET gestaft. Nu niet, nooit niet. Maar achteraf gezien kan ik het begrijpen dat ze een ban kreeg. Ik geloof niet dat de mods niet lezen/begrijpen of blind gaan bannen.

Pipistrello daags erna WEL. Mijn stafje werd beoordeelt (dan kun je zien dat het bericht gestaft is) en even daarna was het venstertje dat verschijnt bij het staffen weer 'vrij' . Blijkbaar vond de mod.-die-dienst-had het geen reden om de belediging te wissen. Dat was zaterdagavond tussen 23:45 en 00:30 uur ongeveer.

Wie of wat daarna geschreven is weet ik niet. Pipistrello heeft haar ban veel later gekregen. Op het bantopic staat de bantijd op 9 juni om 14:15 uur. Iedereen kan in de tussentijd gestaft hebben (voor die belediging) want er is nog laat en vroeg 'doorgeforumt'. Ik had me die avond/nacht afgemeld en teruggetrokken en was zondag (ongeveer 24 uur later) pas heel laat weer op het forum. Maar als die belediging is gewist (ik heb niet meer gekeken) dan ben ik tevreden.
Jij schoot mis, een ander schoot raak.
Maar jullie hadden allebei de intentie iemand dood te schieten.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
10-06-2019 14:33
Nog graag een bloedtest, vingerafdrukken en een hele grote pleister of een stuk ducktape graag.
:rofl:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
10-06-2019 10:01
Op Van minnares naar verlaten voor vrouw zit ook zo'n negeerwaardige forummer. Zij antwoordt namens TO, gaat in discussie met anderen alsof het haar topic is en reageert op reacties van TO met woorden als "bedankt voor je antwoord op mijn vraag", zelfs als TO letterlijk iemand anders quote. Ik merk aan de reacties dat velen zich inmiddels aan haar ergeren, maar dat lijkt vooral koren op haar molen te zijn.
Dat is inderdaad een heel apart geval. Trekt het complete topic naar zich toe. Een topic dat naar mijn mening hartstikke fake is.
...
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-06-2019 14:19
Heb jij al eens een maandban gekregen wegens één off-topic bericht, terwijl er op diezelfde pagina één forummer 8 keer gewist werd wegens off-topic-berichten en die dan niet eens een waarschuwing krijgt?! Gelukkig werd mijn ban door de CM terug gedraaid.

Als iemand een ban krijgt wegens kwetsende berichten of valse beschuldigingen vind ik dat een ander verhaal dan een ban wegens off-topic of vanwege de sfeer, en zelfs een ban vanwege 'de toon op napraat' omdat ik een Duitstalig Youtubefilmpje plaatste omdat anderen het over 'Derrick en Harry' hadden, of een ban omdat ik op napraat schreef dat er op één bepaald topic geroddeld werd.

En vraag ik dan aan jou hoe vaak jij me gestaft hebt? Of beschuldig ik dan iemand daarvan? Nee dat is meer dan waar hé.

Ik vind je een ontzettend schijnheilige huilie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven