Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-07-2019 06:52
Als iemand zegt ‘ik heb last van (ik noem maar even wat) een rare plek op mijn huid’ en iemand anders beweert (weer als voorbeeld) ‘dat is geen huidkanker of eczeem, daar hoef je niet mee naar de dokter’.
Is dat dan ook eigenlijk niet ‘medisch advies’?
Beste Himalaya,

Dit valt inderdaad ook onder medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
15-07-2019 09:11
Beste Yasmeenah82,

De pijler is voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Dankjewel!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Hallo! Willen jullie mijn account anonimiseren?

Alvast bedank!

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
14-07-2019 17:22
Beste iones,

In de meeste gevallen voldoet de betreffende forummer dan niet aan de leeftijdsgrens die wij stellen om deel te nemen aan het forum.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Oke. Hieruit begrijp ik dat er een bepaalde minimum leeftijd aan gebonden is, wat ik ergens wel terecht vind. Ik neem aan dat het niet geldt voor maximum leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een fout in mijn topictitel.

Kind in groep 8 schooljaar 2019-1020 kletstopic.

Dat moet natuurlijk 2019-2020 zijn. Zouden jullie dat aan kunnen passen?
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 15-07-2019 20:00
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
15-07-2019 16:39
Oke. Hieruit begrijp ik dat er een bepaalde minimum leeftijd aan gebonden is, wat ik ergens wel terecht vind. Ik neem aan dat het niet geldt voor maximum leeftijd.
Beste iones,

Er is inderdaad geen maximum leeftijd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
15-07-2019 17:13
Er staat een fout in mij topictitel.

Kind in groep 8 schooljaar 2019-1020 kletstopic.

Dat moet natuurlijk 2019-2020 zijn. Zouden jullie dat aan kunnen passen?
Beste Gatinmijnsok,

Het topic is aangepast.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
15-07-2019 18:56
Beste Gatinmijnsok,

Het topic is aangepast.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Fijn, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het hier moet of in het bugtopic eerlijk gezegd, maar een forummer die haar echte naam gebruikte als nick heeft zich laten anonimiseren in verband met haar privacy. In berichten waarin ze gequote is, is echter haar oorspronkelijke nick nog te zien. Lijkt me niet de bedoeling.

Link naar het topic: relaties/ik-ga-een-week-weg-en-mijn-vri ... s/446035/5
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Willen jullie mijn account anonimiseren en mijn topic verwijderen of de quotes? Die kan ik zelf niet aanpassen namelijk.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Victoria30 schreef:
15-07-2019 20:40
Hallo! Willen jullie mijn account anonimiseren en mijn topic verwijderen of de quotes? Die kan ik zelf niet aanpassen namelijk.

Alvast bedankt.
Beste,

In principe verwijderen wij geen topics alleen als de privacy in het geding komt. Je kunt jouw topic en de berichten waarin de quotes staan die jij weg wilt hebben ivm privacy staffen. Of je kunt ons mailen met daarin de linkjes naar de betreffende berichten. Wij zullen het dan beoordelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
15-07-2019 19:59
Ik weet niet of het hier moet of in het bugtopic eerlijk gezegd, maar een forummer die haar echte naam gebruikte als nick heeft zich laten anonimiseren in verband met haar privacy. In berichten waarin ze gequote is, is echter haar oorspronkelijke nick nog te zien. Lijkt me niet de bedoeling.

Link naar het topic: relaties/ik-ga-een-week-weg-en-mijn-vri ... s/446035/5
Beste sanjunipero,

We hebben er een aantal met de hand gedaan, maar het is eigenlijk geen doen om dat met elke quote te doen. Het is een bekend probleem. Helaas is het nog niet verholpen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hoi moderators,

Zouden jullie mijn account willen anonimiseren?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Haarnestcyste (denk ik) op vakantie' is verwijderd i.v.m. vragen om medisch advies.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Beste mods, willen jullie bij mij de Gezondheidspijler blokkeren?
Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Praten met crush' is verplaatst naar de pijler Relaties.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
17-07-2019 11:09
Beste mods, willen jullie bij mij de Gezondheidspijler blokkeren?
Bedankt.
Beste Poppy_del_Rio,

De pijler is voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
17-07-2019 11:58
Beste Poppy_del_Rio,

De pijler is voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dank je wel.
Beste mods, willen jullie dit account anonimiseren? Tnx :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Zwanger of niet?" is toegevoegd aan "Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)".

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hallo mods,
Mijn dochter van 17 schijnt vannacht iets op het topic leven met chronische pijn geplaatst te hebben voor me.
Dat was om een uur of 2 zegt ze.
Nu zie ik daar nog niets.
Nu weten ik dat jullie bij een nieuw account de eerste post controleren, maar vraag ik me af hoelang jullie daar de tijd voor nemen.
Wordt het dan na 3 uur, 5 uur of pas na een dag geplaatst?
Graag hoor ik hierover wat van jullie.
Ze vertelde mij overigens haar nickname, daar heeft die handige tante de geboortedatum van haar paard voor gebruikt. Dus niet dat jullie nu denken dat ze pas 9 jaar oud is en dat het daarom niet geplaatst wordt. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-07-2019 08:59
Hallo mods,
Mijn dochter van 17 schijnt vannacht iets op het topic leven met chronische pijn geplaatst te hebben voor me.
Dat was om een uur of 2 zegt ze.
Nu zie ik daar nog niets.
Nu weten ik dat jullie bij een nieuw account de eerste post controleren, maar vraag ik me af hoelang jullie daar de tijd voor nemen.
Wordt het dan na 3 uur, 5 uur of pas na een dag geplaatst?
Graag hoor ik hierover wat van jullie.
Ze vertelde mij overigens haar nickname, daar heeft die handige tante de geboortedatum van haar paard voor gebruikt. Dus niet dat jullie nu denken dat ze pas 9 jaar oud is en dat het daarom niet geplaatst wordt. :proud:
Hi lientje69,

Klopt, bij nieuwe gebruikers controleren wij de eerste posts! Wij hebben de post van jouw dochter zojuist goedgekeurd, dus deze is nu zichtbaar in het topic.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Debat: moeten gevaarlijke honden verboden worden.' is verwijderd i.v.m. een onderzoekje.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Een school- of bedrijfsonderzoek mag niet, maar je mag dus ook niet een mening pijlen, als ik het goed begrijp?
Ik las net het community manager topic, maar volgens mij wilden ze geen feedbacktopic wat alleen over een ban gaat, maar het totale modererbeleid.
Iets waar je volgens mij genoeg over kan berichten in het napraattopic ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven