Ik ga een week weg en mijn vriend kan daar niet mee omgaan.

maandag 15 juli 2019 om 14:38
Ik ga over 1,5 week een weekje weg naar Drenthe, ik ga daar samen met mijn vriendinnen elke dag in een grote groep ritjes maken ter paard. Er zijn geen jongens en we gaan ook niet uit of iets dergelijks. Dit heb ik samen met hun geboekt rond december, mijn vriend had er toendertijds nog geen problemen mee, we hadden ook echter pas een paar maanden. Nu zijn we bijna een jaar samen en zijn er problemen opgetreden om het feit dat ik wegga. Mijn vriend heeft een moeilijke jeugd gehad en is in de steek gelaten door zijn vader. Hij heeft erg veel moeite om mij los te laten en om mij die week te laten gaan. Er komt veel ruzie van... Ik kom hierdoor in een erg moeilijke situatie, aan de ene kant kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij er moeite mee heeft, hij is eenmaal gewoon erg bang om in de steek gelaten te worden door wat hij heeft meegemaakt. Maar hij kan me niet verbieden een week thuis te blijven van iets wat al lang op de planning staat en waar ik ook gewoon erg veel zin in heb, toch??? Zijn oplossing is nu om 7 dagen te werken tot ik terug ben, maar ik kan dat hem niet laten doen.. dat gaat hem kapot maken. Ik hou verschikkelijk veel van hem. Moet ik gewoon gaan en hem erg ongelukkig/verdrietig zien en hopen dat hij nog de oude is als ik terug kom? Of moet ik het afzeggen en mijn vriendinnen teleurstellen en ben ik mijn aanbetaling van 200,- kwijt.

maandag 15 juli 2019 om 17:56
Wat goed dat je eraan gaat werken! Idd, jouw vriend moet niet lijden onder jouw angsten. Daar kan de vriend van TO iets van leren.abracadabra schreef: ↑15-07-2019 17:51Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jouw vriend. Mijn vriend ging vorige maand een week weg. Ik vond het een hel. Maar ik heb hem er niet mee lastig gevallen (nou ja soms wel hem geappt dat ik hem.miste) en die week gebruikt om dit aan te pakken. Gekeken waar t vandaan kwam en hoe ik t kan aanpakken.
Dit is mijn probleem. Mijn vriend weet dat ik er last van heb en ik bespreek soms waar ik tegen aan loop als ik t lastig heb maar niet om hem iets niet te laten doen. Hij moet niet lijden onder mijn angsten.
Binnenkort ga ik ij behandeling bij een psycholoog. Ik hoop dat ik er dan minder last van heb
Life is short. Eat dessert first.

maandag 15 juli 2019 om 18:06
Beste TO, dit is voor jullie beiden een kantelpunt voor het verdere verloop van Jullie relatie maar ook voor beiden jullie toekomst al dan niet samen. Ik hoop oprecht dat je op deze leeftijd naar je ouders en de viva dames wilt luisteren, hier schrijft een paar honderd jaar aan ervaring.
In dit geval heeft jouw vriend een probleem en dat is heel naar voor hem, het beste wat hij kan doen is hiermee aan de slag met een therapeut. Het beste wat jij voor hem kunt doen is jezelf blijven en doen wat graag wilt, geen centimeter van jezelf laten wijken voor zijn issue, want op het moment dat je dat doet dan bevestig je zijn angst, het is dan blijkbaar iets wat jij kan verhelpen en mocht er ruzie van komen dan is het jouw schuld want je wist toch dat hij issues had?
Zo zal het steeds een stapje verder gaan zodat je muurvast zit en nog maar een schim van die leuke meid die graag een weekje wilde gaan paardrijden met haar vriendinnen.
Na een jaar of 10 heb je dan eindelijk de moet gevonden en verbreek je de relatie maar heb je een trauma opgelopen en ben jij de wantrouwende in elke volgende relatie.
Sta nu heel goed stil bij wat je gaat doen, de gevolgen hiervan reiken ver.
In dit geval heeft jouw vriend een probleem en dat is heel naar voor hem, het beste wat hij kan doen is hiermee aan de slag met een therapeut. Het beste wat jij voor hem kunt doen is jezelf blijven en doen wat graag wilt, geen centimeter van jezelf laten wijken voor zijn issue, want op het moment dat je dat doet dan bevestig je zijn angst, het is dan blijkbaar iets wat jij kan verhelpen en mocht er ruzie van komen dan is het jouw schuld want je wist toch dat hij issues had?
Zo zal het steeds een stapje verder gaan zodat je muurvast zit en nog maar een schim van die leuke meid die graag een weekje wilde gaan paardrijden met haar vriendinnen.
Na een jaar of 10 heb je dan eindelijk de moet gevonden en verbreek je de relatie maar heb je een trauma opgelopen en ben jij de wantrouwende in elke volgende relatie.
Sta nu heel goed stil bij wat je gaat doen, de gevolgen hiervan reiken ver.
maandag 15 juli 2019 om 18:22
Mijn vriend vertrekt volgende week voor een maand. Nee, daar sta ik niet om te springen. Maar dat laat ik niet te veel te merken. Ik weet dat t goed zit tussen ons dus dat maandje overleven we wel. En zo niet? Dan overleef ik dat ook weer wel. Ik heb daar toch geen invloed op.
Ik wens hem volgende week een fijne reis en gun hem dat. Dat maandje overleef ik wel.
Ik wens hem volgende week een fijne reis en gun hem dat. Dat maandje overleef ik wel.
maandag 15 juli 2019 om 18:24
Jouw vriendje klinkt echt heel erg eng....zou hier echt mee stoppen. Wat een naar claimend kind is het.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:45Omdat hij dat vanaf deze week al wilt doen tot ik terug ben, bijna 3 weken door dus . Hij denkt dat het het beste is als hij veel weg is en niet zo weinig aan kan denken
maandag 15 juli 2019 om 18:30
Houden van gaat wel over.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:48Makkelijker gezegd dan gedaan helaas. Ik hou van hem, we hebben echter verder nooit problemen of ruzie’s, we botsen verder totaal niet. Dit is het eerste echt grote probleem dat we hebben.
Dit probleem echter niet.
De keus is aan jou.
Huts!

maandag 15 juli 2019 om 18:45
Ik vraag me dan wel af hoe vaak jullie elkaar dan normaal zien in een week.
Is hij andersom wel 24/7 beschiktbaar voor appjes en gezellige klets?
Verder gewoon gaan natuurlijk.
En ook niet de hele dag gaan appen. Is niet leuk voor je vriendinnen.
Ik had vanuit mijn werk een meisje mee op een reis naar het buitenland en dat kind had letterlijk de hele dag haar vriendje op FaceTime of zoiets.
Die liep letterlijk als een soort schizofreen de hele dag in haar microfoontje te mompelen.
Die maakte uiteindelijk geen onderdeel meer uit van de groep en het komt zo raar over.
Ik zou geen vaste tijd voor bellen of appen afspreken, wie weet willen je vriendinnen uit eten of zit je net lekker te kletsen en dan hangt alles weer op een afspraak.
Een week is zo om.
Is hij andersom wel 24/7 beschiktbaar voor appjes en gezellige klets?
Verder gewoon gaan natuurlijk.
En ook niet de hele dag gaan appen. Is niet leuk voor je vriendinnen.
Ik had vanuit mijn werk een meisje mee op een reis naar het buitenland en dat kind had letterlijk de hele dag haar vriendje op FaceTime of zoiets.
Die liep letterlijk als een soort schizofreen de hele dag in haar microfoontje te mompelen.
Die maakte uiteindelijk geen onderdeel meer uit van de groep en het komt zo raar over.
Ik zou geen vaste tijd voor bellen of appen afspreken, wie weet willen je vriendinnen uit eten of zit je net lekker te kletsen en dan hangt alles weer op een afspraak.
Een week is zo om.
maandag 15 juli 2019 om 18:50
Deze jongeman is verantwoordelijk voor zijn eigen trauma's. Wanneer hij in de sloot zwemt wanneer je een paar dagen weg bent dan is daar maar 1 iemand verantwoordelijk voor...hij zelf. Je kan er geen 24 uur 7 dagen in de week naast gaan zitten omdat hij anders rare dingen doet. Laat je niet zo manipuleren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 juli 2019 om 19:14
Jij doet helemaal niks verkeerd. Er is helemaal niks mis met een week paardrijden in Drenthe met je vriendinnen. Of een willekeurige andere vakantie of activiteit die je graag doet zonder hem.
Hij probeert je te manipuleren en een schuldgevoel aan te praten door jou verantwoordelijk te maken voor zijn gevoelens. Dat is niet oké. Zijn gevoelens en gedachten zijn namelijk van hem en niet van jou. Dus hij is degene die verantwoordelijk is voor zijn gevoelens en gedachten, niet jij. Het is heel vervelend dat je vriend geen fijne jeugd heeft gehad en verlatingsangst heeft, maar dat is iets dat hij zelf zal moeten oplossen (bij voorkeur met professionele hulp). Dat kun jij niet voor hem doen.
Hij probeert je te manipuleren en een schuldgevoel aan te praten door jou verantwoordelijk te maken voor zijn gevoelens. Dat is niet oké. Zijn gevoelens en gedachten zijn namelijk van hem en niet van jou. Dus hij is degene die verantwoordelijk is voor zijn gevoelens en gedachten, niet jij. Het is heel vervelend dat je vriend geen fijne jeugd heeft gehad en verlatingsangst heeft, maar dat is iets dat hij zelf zal moeten oplossen (bij voorkeur met professionele hulp). Dat kun jij niet voor hem doen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

maandag 15 juli 2019 om 21:24
Gewoon gaan. Echt.
Stel je gaat nu niet en stel je blijft de rest van je leven samen met je vriend.
Wil je dan als je 80 bent denken aan al die leuke dingen die je eigenlijk had willen doen, maar die je niet gedaan hebt, omdat hij er een probleem mee had?
TO, lekker gaan paardrijden. Heel veel plezier!
Stel je gaat nu niet en stel je blijft de rest van je leven samen met je vriend.
Wil je dan als je 80 bent denken aan al die leuke dingen die je eigenlijk had willen doen, maar die je niet gedaan hebt, omdat hij er een probleem mee had?
TO, lekker gaan paardrijden. Heel veel plezier!
maandag 15 juli 2019 om 21:39
Dit is niet overdreven. Voordat er arbeidswetten kwamen werkte, zeg, in de 18e eeuw, iedereen 7 dagen achter elkaar. En niemand van die mensen heeft dat overleefd.Zijn oplossing is nu om 7 dagen te werken tot ik terug ben, maar ik kan dat hem niet laten doen.. dat gaat hem kapot maken.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

dinsdag 16 juli 2019 om 10:47
SteunEndeToeverlaet schreef: ↑15-07-2019 21:39Dit is niet overdreven. Voordat er arbeidswetten kwamen werkte, zeg, in de 18e eeuw, iedereen 7 dagen achter elkaar. En niemand van die mensen heeft dat overleefd.

dinsdag 16 juli 2019 om 19:32
SteunEndeToeverlaet schreef: ↑15-07-2019 21:39Dit is niet overdreven. Voordat er arbeidswetten kwamen werkte, zeg, in de 18e eeuw, iedereen 7 dagen achter elkaar. En niemand van die mensen heeft dat overleefd.