Werk & Studie alle pijlers

Help bijstand?

05-08-2019 15:36 309 berichten
xxxxx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-08-2019 21:40
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-08-2019 21:24
Wat goed dat juist jij degene bent die hierop aanslaat. :-D
Jij leest gewoon niet goed.
Fizz schreef:
05-08-2019 21:28
Jij leest gewoon niet goed.
Ja hoor, het ligt aan mij. :)
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
05-08-2019 21:19
Klopt.

Toch zijn er nog steeds mensen die denken dat iedereen makkelijk in de bijstand komt én blijft, omdat ze toevallig ergens een luie zus of buurvrouw hebben die (schijnbaar) fluitend haar gemak neemt van de bijstand en dit ook overal rondbazuint.
Het is helaas wel zo dat er onwijs veel bewijslast nodig is om een uitkering volledig te beëindigen in het geval van fraude. Zwart werken is heel moeilijk aan te tonen en ook bewijs voor een gezamenlijke huishouding is niet makkelijk. Vandaar dat posten voor de woningen, verbruik water/gas/licht opvragen, tandenborstels tellen, etc. nodig is.

In het geval van niet willen wordt er een maatregel opgelegd, in andere woorden er wordt gekort op de uitkering. Het wordt die mensen echt niet makkelijk gemaakt. Ja er zitten profiteurs in de bijstand, maar dat geldt gelukkig niet voor het overgrote deel. Met de meeste is echt wel wat aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-08-2019 21:19
omdat dat in de regel zo is, opeten van je woning gebeurt maar de mensen worden pas bijstandsgerechtigde als het huis op is
Klopt niet helemaal. In het geval van een eigen woning kan iemand wel recht op bijstand hebben. Een deel daarvan (overwaarde woning) wordt in vorm van een lening verstrekt. Degene moeten nog steeds aan alle plichten voldoen die bij een bijstandsuitkering horen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-08-2019 21:31
Ja hoor, het ligt aan mij. :)
Fijn dat je dat zelf ook door hebt!
Fizz schreef:
05-08-2019 21:43
Fijn dat je dat zelf ook door hebt!
Nope, ik wil het laatste woord.
Miek_ schreef:
05-08-2019 21:41
Klopt niet helemaal. In het geval van een eigen woning kan iemand wel recht op bijstand hebben. Een deel daarvan (overwaarde woning) wordt in vorm van een lening verstrekt. Degene moeten nog steeds aan alle plichten voldoen die bij een bijstandsuitkering horen.
ja maar laten we niet net doen alsof dat veel gebeurt
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-08-2019 21:48
ja maar laten we niet net doen alsof dat veel gebeurt
Nee, deze vorm komt inderdaad weinig voor. Nog geen procent.
S-Meds schreef:
05-08-2019 21:48
ja maar laten we niet net doen alsof dat veel gebeurt
Zo doen ze dat.

https://www.antwoordop.nl/bijstand/4599 ... eigen-huis
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-08-2019 21:44
Nope, ik wil het laatste woord.
O, is dat het.
Fizz schreef:
05-08-2019 22:11
O, is dat het.
Dat bedoel ik, je kan het niet laten. Je moet en je zal.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-08-2019 21:01
je mag helemaal geen koophuis hebben als je bijstand hebt dat ten eerste
ten tweede wordt er wel degelijk door bijstandsgerechtigden gehuurd in de vrije sector, goedkope kamer, studio’s of zelfs vakantiehuisjes vallen allemaal onder vs Verder zegt het hebben van de sociale huurwoning niets over het arbeidsethos, hoewel je wel kan stellen dat in de goedkoopste woningen het vaakst mensen met een uitkering wonen
Maar als je in de vrije sector huurt en onder de huurgrens komt heb je wel gewoon recht op huurtoeslag.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
05-08-2019 23:14
Maar als je in de vrije sector huurt en onder de huurgrens komt heb je wel gewoon recht op huurtoeslag.
Ja, maar kamerhuur valt daar niet onder. Het moet wel een zelfstandige woonruimte zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-08-2019 22:12
Dat bedoel ik, je kan het niet laten. Je moet en je zal.
Klopt!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
05-08-2019 23:15
Ja, maar kamerhuur valt daar niet onder. Het moet wel een zelfstandige woonruimte zijn.
Ja dat klopt.. Maar is er bij kamerhuur dan weer geen sprake van kostendelers?
Seriously?
Maar goed, het is voor iedere Nederlander een grondrecht om bijstand aan te vragen. Voor mij is dat voldoende.
Fizz schreef:
05-08-2019 23:15
Ja, maar kamerhuur valt daar niet onder. Het moet wel een zelfstandige woonruimte zijn.
er zijn ook kamers als zelfstandige unit
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:29
er zijn ook kamers als zelfstandige unit
Dat zijn éénkamerwoningen vaak met eigen voordeur.
Cateautje schreef:
05-08-2019 23:31
Dat zijn éénkamerwoningen vaak met eigen voordeur.
ja dat zeg ik: zelfstandige unit
feitelijk zijn het gewoon kamers met daarin gepropt toilet keukenblok en douche
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:33
ja dat zeg ik: zelfstandige unit
feitelijk zijn het gewoon kamers met daarin gepropt toilet keukenblok en douche
Bij oudere wel en die zijn daar niet speciaal voor gebouwd. Er zijn nieuwe gebouwen met éénkamerwoningen en dat is comfortabel opgezet.
Cateautje schreef:
05-08-2019 23:35
Bij oudere wel en die zijn daar niet speciaal voor gebouwd. Er zijn nieuwe gebouwen met éénkamerwoningen en dat is comfortabel opgezet.
oh
goh
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-08-2019 21:01
je mag helemaal geen koophuis hebben als je bijstand hebt dat ten eerste
ten tweede wordt er wel degelijk door bijstandsgerechtigden gehuurd in de vrije sector, goedkope kamer, studio’s of zelfs vakantiehuisjes vallen allemaal onder vs Verder zegt het hebben van de sociale huurwoning niets over het arbeidsethos, hoewel je wel kan stellen dat in de goedkoopste woningen het vaakst mensen met een uitkering wonen
Behalve als je boven de 50 bent (of is die leeftijd weer veranderd?) maar dan kom je in de IOAW, dat betekent dat er niet naar je vermogen gekeken wordt maar je wel een bijstandsuitkering krijgt. Nog een voorwaarde, je moet eerst WW gehad hebben, dus gewerkt hebben.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
06-08-2019 00:13
Behalve als je boven de 50 bent (of is die leeftijd weer veranderd?) maar dan kom je in de IOAW, dat betekent dat er niet naar je vermogen gekeken wordt maar je wel een bijstandsuitkering krijgt. Nog een voorwaarde, je moet eerst WW gehad hebben, dus gewerkt hebben.
ja precies, je mag ook niet zelfstandig zijn geweest
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
06-08-2019 00:13
Behalve als je boven de 50 bent (of is die leeftijd weer veranderd?) maar dan kom je in de IOAW, dat betekent dat er niet naar je vermogen gekeken wordt maar je wel een bijstandsuitkering krijgt. Nog een voorwaarde, je moet eerst WW gehad hebben, dus gewerkt hebben.
Je moet geboren zijn voor 1 januari 1964.
Yor2 schreef:
05-08-2019 16:43
TS had graag werk willen doen in de sector waar ze een diploma voor heeft.

Dat is niet gelukt.
Ze ziet in dat ze nu waarschijnlijk ander werk moet gaan doen en haar reactie 'dat wil ik niet', vertalen de mensen hier naar 'ik wil niet werken'.

Volgens mij wil zij wel werken, maar is ze erg bang voor iets anders.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had nee gezegd omdat ik bang was voor iets anders. Bang dat ik het niet zou kunnen bang om te falen. Precies dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven