1,5 miljoen vóór een doodnormaal rijtjeshuis (gekte)

13-08-2019 22:12 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een gestoord bedrag voor een simpele rijtjeshuis. In Amsterdam rijzen de huizenprijzen de pan uit (gekkenhuis). De meeste kennissen van ons die ontvluchten de stad vanwege de onbetaalbare huizen. Het zijn vooral expats die dit soort huizen kopen.

Wanneer gaat dit stoppen?
Amsterdam en omgeving moet je al geen huis willen kopen, je kan het trouwens ook niet krijgen.

Bron:https://www.ad.nl/wonen/doodnormaal-rij ... ~a75d25aa/
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 23:17
Iemand die 1,5 miljoen af wil tikken voor dit huis kan zich de energierekening vast veroorloven.
Zal best, maar als je dit bedrag neertelt zou ik toch op z'n minst verwachten dat de boel goed geïsoleerd is e.d.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
13-08-2019 23:18
.
Stoomoven, onontbeerlijk in Zuid :-D
Aah weer wat geleerd! Dank!

Dat hebben wij niet in ons dorp 😆
oudebaas schreef:
13-08-2019 22:34
Bij de volgende bankencrisis stort die hele huizenbubbel donderend in elkaar.
Niet alleen de huizenbubbel.

Een aantal economen verwachten iets vergelijkbaars met 1929. Waar de crisis van 2008 niks bij voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-08-2019 22:34
Bij de volgende bankencrisis stort die hele huizenbubbel donderend in elkaar.
En hoe lang zal dat nog duren? Ik ben bang dat het niet meer lang zal duren
EHR schreef:
13-08-2019 23:21
Niet alleen de huizenbubbel.

Een aantal economen verwachten iets vergelijkbaars met 1929. Waar de crisis van 2008 niks bij voorstelt.
zolang er een enorm woningtekort is blijft de prijs hoog
Bizar...wat een prijzen! Ik heb me gisteren ook zitten verbazen over dit huisje. 74 Vierkante meter, een aftands keukenblok met wasmachine-aansluiting in de keuken, geen badkamer (een douche achter een deur en de wastafel op de overloop) en een oerwoud in de tuin. En dat voor maar €270.000! :@@:

https://www.funda.nl/koop/verkocht/utre ... straat-35/
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
13-08-2019 23:28
Bizar...wat een prijzen! Ik heb me gisteren ook zitten verbazen over dit huisje. 74 Vierkante meter, een aftands keukenblok met wasmachine-aansluiting in de keuken, geen badkamer (een douche achter een deur en de wastafel op de overloop) en een oerwoud in de tuin. En dat voor maar €270.000! :@@:

https://www.funda.nl/koop/verkocht/utre ... straat-35/
Bizar he? Ergens anders zou je daar minimaal een ton minder voor betalen.
Er is een groot tekort aan gezinswoningen in Amsterdam. Bovendien heeft de gemeente een bouwstop afgekondigd dus de komende jaren wordt het tekort alleen maar groter terwijl men wel internationale bedrijvigheid aan blijft trekken. Ook die mensen moeten ergens wonen. De rente wordt kunstmatig laag gehouden, lenen is goedkoop en ook dat drijft de prijzen op. Voorlopig is het plafond nog niet in zicht.
minnimouse schreef:
13-08-2019 23:30
Bizar he? Ergens anders zou je daar minimaal een ton minder voor betalen.
Ja, idd! Ik ben heel blij dat wij ons huis zo’n 3 jaar geleden gekocht hebben en nu niet hoeven te kopen.
DuchessMeganMarkle schreef:
13-08-2019 22:58
Die expats worden in Amsterdam echt uitgeknepen.
Expats profiteren van enorme belastingvoordelen waar Nederlanders geen aanspraak op kunnen maken. Het zijn eerder de autochtone Amsterdammers die worden uitgeknepen.

edit: en de jongere generatie die helemaal geen schijn van kans maakt op de huidige woningmarkt
forsyth schreef:
14-08-2019 00:01
Expats profiteren van enorme belastingvoordelen waar Nederlanders geen aanspraak op kunnen maken. Het zijn eerder de autochtone Amsterdammers die worden uitgeknepen.

edit: en de jongere generatie die helemaal geen schijn van kans maakt op de huidige woningmarkt
Daar maak ik me dus wel serieus zorgen over.. Kleine man is nu nog maar 2 maar hoe zal dat straks voor hem zijn?
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
13-08-2019 23:41
Er is een groot tekort aan gezinswoningen in Amsterdam. Bovendien heeft de gemeente een bouwstop afgekondigd dus de komende jaren wordt het tekort alleen maar groter terwijl men wel internationale bedrijvigheid aan blijft trekken. Ook die mensen moeten ergens wonen. De rente wordt kunstmatig laag gehouden, lenen is goedkoop en ook dat drijft de prijzen op. Voorlopig is het plafond nog niet in zicht.
Waarom die bouwstop?
Alle reacties Link kopieren
Vind het helemaal niet zo'n normaal huis hoor. Het is veel groter dan gemiddeld in de binnenstad. Grote tuin. En luxe van binnen. Grote kamers, seizoenpui (en dat kost wat) Keuken met alles er op en eraan. En dus ook de nodige extra groepen aan elektra dus alles nieuw aangelegd. Afzuigsysteem.
Het is een hoop geld en in een dorp betaal je veel minder voor zo'n huis. Maar dat geld toch voor alle huizen? Als ik kijk naar een appartementje van 2 kamers, douche met toilet, geen balkon, geen berging en 45m2 wat weg vliegt voor 2.5 ton dan valt dit huis echt wel mee :D
Ik woon in een rijtjeshuis in Drenthe. Koop je hier het hele blok van 8 woningen voor en dan hou je nog een ton of 3 over om te verbouwen.

Binnenkant is best mooi maar als ik dit kon besteden dan woonde ik niet in een rijtjeshuis.
Rouge__ schreef:
13-08-2019 22:23
Klassiek geval van : wat de gek ervoor geeft..
.
Nou, echt. Je moet wel gek zijn om dit te betalen voor zo'n huis, want je raakt hem nooit meer kwijt voor dat bedrag vermoed ik. Vind ik toch nogal een risico. Tenzij je natuurlijk gaat verhuren voor evengekke bedragen....

En het is ook echt een suf huis (vind ik), wie heeft nou ooit 1,5 miljoen over voor zoiets? Dan zou ik echt ergens anders gaan wonen en een mooi huis kopen op eigen grond, iets wat bijvoorbeeld mooi en smaakvol opgeknapt is met sfeer. Maar goed, dat is misschien ook een kwestie van smaak.

Er staan er overigens wel meer in die buurt met dergelijke vraagprijzen - al spant deze wat mij betreft wel de kroon wat betreft suf en lelijkheid. Belachelijk. En slecht voor de markt.
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
14-08-2019 01:23
Ik woon in een rijtjeshuis in Drenthe. Koop je hier het hele blok van 8 woningen voor en dan hou je nog een ton of 3 over om te verbouwen.
Maar Drenthe... das natuurlijk geen vergelijk... :biggrin:
S-Meds schreef:
13-08-2019 23:26
zolang er een enorm woningtekort is blijft de prijs hoog
Eh nee, dat is niet hoe het werkt.
Whomi schreef:
13-08-2019 23:28
Bizar...wat een prijzen! Ik heb me gisteren ook zitten verbazen over dit huisje. 74 Vierkante meter, een aftands keukenblok met wasmachine-aansluiting in de keuken, geen badkamer (een douche achter een deur en de wastafel op de overloop) en een oerwoud in de tuin. En dat voor maar €270.000! :@@:

https://www.funda.nl/koop/verkocht/utre ... straat-35/
Ik zou het er - in Utrecht - niet voor over hebben. Maar ik vind ongeveer 3500 euro per m2 niet schrikbarend duur voor een huis in een stad.

Voor het huis in de OP betaal je ruim 10000 euro per m2.
En voor mijn studio in Amsterdam mag je ook al 7500 m2 aftikken.
Leuke reclamecampagne voor 'n huis.
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
14-08-2019 01:23
Ik woon in een rijtjeshuis in Drenthe. Koop je hier het hele blok van 8 woningen voor en dan hou je nog een ton of 3 over om te verbouwen.

Binnenkant is best mooi maar als ik dit kon besteden dan woonde ik niet in een rijtjeshuis.
Je woont vast mooier dan waar dit huis staat.
Alle reacties Link kopieren
Geef die mensen eens ongelijk, ik zou het ook hiervoor te koop zetten. Als een gek dit ervoor wil geven, be my guest. :rofl: Ik zou het sowieso liever kwijt dan rijk zijn, want ik zou gillend gek worden in een stad. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-08-2019 23:19
Zal best, maar als je dit bedrag neertelt zou ik toch op z'n minst verwachten dat de boel goed geïsoleerd is e.d.
De verbouwer vond oa een stoomoven belangrijker.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
*Sjaan* schreef:
14-08-2019 04:39
Maar Drenthe... das natuurlijk geen vergelijk... :biggrin:
Klopt. Veel willen er niet dood gevonden worden of alleen voor een weekend.
Houden zo! ;-))

Ik benijd mensen niet die in Amsterdam een huis zoeken. Niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
14-08-2019 00:23
Daar maak ik me dus wel serieus zorgen over.. Kleine man is nu nog maar 2 maar hoe zal dat straks voor hem zijn?
Dat is een reden om niet aan kinderen te beginnen. Samen met de komende klimaatcatastrofe waarvan de generatie die nu klein is de volle dreun gaat incasseren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
minnimouse schreef:
14-08-2019 07:55
Je woont vast mooier dan waar dit huis staat.
Nou, binnenkant is ruimer. Maar verder.. Ik heb er een nachtje over geslapen en ik doe het niet ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven