Vanaf hoeveel km pak jij de auto?

11-09-2019 08:37 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!


De vraag staat eigenlijk al in de titel van dit topic: vanaf hoeveel kilometer pak jij de auto in plaats van de fiets?
Ik rij niet zelf dus doe praktisch alles op de fiets. Tenzij man beschikbaar is met de auto. Dan pakken we die (afhankelijk van de omstandigheden). Als het niet moet fiets ik niet in de regen en de weekboodschappen doen we met de auto.
Als ik ergens op visite moet en ik wil niet verwaaid aankomen nemen we ook de auto.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk voor vrijwel alles. Op de fiets zou het te lang duren voor ik op mijn werk zou zijn, eerder vertrekken gaat niet in verband met de opvang van de kinderen. De kinderen naar sport brengen gaat met de auto, anders zouden we wel heel laat eten na het sporten, nu zijn we rond 19.15 uur terug, anders zou dat 19.45 uur zijn en dan moet de jongste echt naar bed.
Als ik boodschappen ga doen heb ik drie kratten en twee tassen achter in de auto staan, dat gaat ook niet op de fiets.
Voor een paar kleine boodschapjes pak ik wel de fiets of ik ga lopen.
Ik hoop in de toekomst wel te kunnen gaan fietsen naar mijn werk, als de kinderen zelf opstaan en geen opvang meer nodig hebben.
Mijn auto zit ongeveer aan mijn derrière vastgeplakt. Ik fiets alleen als het echt niet anders kan, als mijn auto is gejat ofzo. Maar dan nog zou ik op de motor gaan als het verder is, dan 15 minuten fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen alles binnen de stad, dus meestal tot een km of 5/6, tenzij ik (zware) boodschappen ga doen of het hard regent.
En als ik een borrel of etentje heb dan fiets ik tot aan een km of 15.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
11-09-2019 09:25
Wat bedoel je daarmee? Woon je in Nederland? Want ik heb ook stukken in het buitenland gefietst en dan zie je eigenlijk pas hoe vreselijk goed Nederland op fietsen en fietsers ingericht is.
Ik krijg snel last van mijn knieën als ik fiets.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-09-2019 09:26
Je vriend heeft geen auto, maar wat heeft dat ermee te maken?
Met de titel. :)
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van fietsen, dus ik ga lopend (tot het dichtstbijzijnde winkelcentrum) of met de auto en dan bepalen de weersomstandigheden of ik een dak boven mijn hoofd wil.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Oei ik pak heel snel de auto... woon ook in een omgeving waar parkeren meestal niet een issue is. Ik ben de laatste tijd een paar keer op de fiets naar het werk gegaan, maar daar gaan ze er geloof ik vanuit dat ik altijd met de auto kom want ik moest tussendoor even een client bezoeken in een dorp8 km verder. Gelukkig kon ik een auto van een collega lenen😁. En met dit weer...pak ik de auto!
Ik heb geen rijbewijs en we hebben geen auto. Tot 10-15 km met droog weer doe ik alles met de fiets, vanaf 15 nemen we de scooter (vriend heeft wel een rijbewijs). Als het echt giet, ga ik soms met de bus naar het station i.p.v. met de fiets. Maar ik doe net zo lief regenkleding aan en neem toch de fiets, want vind dat veel mobieler dan de bus die een keer per uur rijdt.
tv-icoon schreef:
11-09-2019 09:47
Ik krijg snel last van mijn knieën als ik fiets.
Dat kan overigens heel goed komen van een fiets die je niet goed 'past'; zadel te laag, stuur te dicht bij het zadel of juist te ver weg, positie van je zadel enz. En versnellingen kunnen ook helpen, zodat je minder zwaar maar vaker trapt.
Dus mocht je toch willen fietsen maar denken dat het met jouw knieën niet kan, dan kan het heel veel helpen door een keer bij de fietsenmaker je fiets goed te laten afstellen!
Alle reacties Link kopieren
@ClumsyNinja - alles is al geprobeerd maar de voordelen zijn de klachten niet waard.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Binnen het dorp fiets ik sowieso alles ongeacht het weer.

Buiten het dorp ligt het eraan wat ik ga doen en met wie. Alleen naar de apotheek een dorp verderop (5 km) doe ik op de fiets, samen met mijn dochter pak ik de auto. Ze kan prima fietsen, maar 10 km is voor haar nog best ver. Dat doe ik niet voor de lol.

Naar mijn werk pak ik soms de fiets en soms de auto. Dat ligt aan de planning van de dag en de avond. Fietsen kost me toch 45 minuten enkele reis en met naar school brengen en eventueel halen van de BSO (waarbij ik dus op tijd sta) blijft er dan te weinig werktijd over.

In het donker fiets ik niet buiten het dorp. Dan moet ik over slecht verlichte wegen zonder apart fietspad en dat is niet relaxed fietsen. Dan ben ik erg blij met mijn auto.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg afhankelijk van wat ik mee moet slepen.
Binnen het dorp doe ik zoveel mogelijk lopend of op de fiets. Maar als ik veel of zware boodschappen nodig heb, pak ik de auto. Als het keihard regent ook. Bij een beetje miezer fiets ik nog wel. Als ik niets of niet veel hoef mee te nemen en ik heb de tijd, fiets ik denk ik tot ongeveer 5-6 km.
Ik laat de auto best gemakkelijk staan, maar ik maak het mezelf ook niet te moeilijk als dat niet hoeft.
Gewoon 'voor de leuk' een stuk fietsen doe ik overigens ook wel regelmatig, een km of 20-30. Daarna vind het niet meer 'voor de leuk' ;-)

Ik ga met de auto naar mijn werk, maar dat vind ik ook wel echt te ver om te fietsen (45 km enkele reis).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rijbewijs en dus ook geen auto en doe eigenlijk alles met de fiets. Tenzij ik echt buiten de stad moet zijn. Fietsen door de regen en storm vind ik niet erg, dus dat houd me niet tegen.
Als er mensen bij me zijn lopen we veel, tenzij zij een auto meenemen en die willen gebruiken :proud:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
tv-icoon schreef:
11-09-2019 09:48
Met de titel. :)
Ik snap 'm ook niet hoor. Wat heeft het feit dat je vriend al dan niet een auto heeft te maken met jouw eigen autogebruik?
Ligt aan het weer en wat ik moet doen.

Mooi weer en weekboodschappen doen bij de supermarkt 1 km verderop doe ik toch echt met de auto.

Verder doe ik in en om mijn woonplaats zoveel mogelijk fietsend. Mits droog weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen auto, vriend wel. Soms gebruik ik hem voor mijn werk, maar dan betreft het een bezoek aan een klant op een afstand die niet met de fiets is te doen en te slecht bereikbaar is met het ov of als het heel slecht weer is. Ik moet dan ook regelmatig dossiers en een laptop mee moet nemen.

Binnen mijn eigen woonplaats (verste locatie is 8-9 km bij mij vandaan) gaat alles met de fiets, tenzij ik bijvoorbeeld een kast of zo op zou moeten halen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zelfs in mijn periodes op de sportschool zat ik nauwelijks op zo'n hometrainer. Krijg er binnen een paar minuten een zere reet van. Deed ik liever de loopband en de crosstrainer.
redbulletje schreef:
11-09-2019 12:19
Ik snap 'm ook niet hoor. Wat heeft het feit dat je vriend al dan niet een auto heeft te maken met jouw eigen autogebruik?
Ik neem aan dat ze zelf geen auto heeft en als vriend er wel één zou hebben, dat ze die gebruikt?
Ik heb in essentie ook alleen maar in t weekend een auto beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
11-09-2019 08:42
Hangt er helemaal vanaf wat het doel van de trip is. Als ik emmers verf bij een bouwmarkt moet halen kan het al vanaf 1 km zijn. Als ik alleen maar ergens naar toe ga zonder bijzondere spullen eigenlijk alleen als ik de stad uit ga (en ook die trips doe ik regelmatig met de fiets).
Dat inderdaad; supermarkt en hockeyclub zijn op 2,5 kilometer afstand maar voor een hele week boodschappen of een complete keepersuitrusting vervoert niet zo lekker op de fiets....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
redbulletje schreef:
11-09-2019 12:31
Zelfs in mijn periodes op de sportschool zat ik nauwelijks op zo'n hometrainer. Krijg er binnen een paar minuten een zere reet van. Deed ik liever de loopband en de crosstrainer.

Biefstuk in je broek, deden wielrenners vroeger ook altijd :mrgreen:
eckano schreef:
11-09-2019 13:33
Dat inderdaad; supermarkt en hockeyclub zijn op 2,5 kilometer afstand maar voor een hele week boodschappen of een complete keepersuitrusting vervoert niet zo lekker op de fiets....
Ik zie hier in de buurt regelmatig een vader met twee kinderen in een soort ijshockeypak alle drie en dan op skates. Vader fietsen, 1 kind in pak achterop met skates aan en 1 kind erachter skatend en hangend :mrgreen:

Weet niet exact wat voor sport het is, maar het is echt zo'n ijshockeyachtig pak met allerlei beschermers en dus skates erbij. Ziet er hilarisch uit. Niet echt comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
11-09-2019 13:33
Dat inderdaad; supermarkt en hockeyclub zijn op 2,5 kilometer afstand maar voor een hele week boodschappen of een complete keepersuitrusting vervoert niet zo lekker op de fiets....
Haha ik deed het vroeger wel altijd maar ben zo blij dat ik tegenwoordig die tas op de club kan laten of anders de auto kan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets bijna nooit. Ga heel sporadisch weleens op de fiets naar het centrum (ongeveer 10 minuten fietsen), maar op het moment heb ik niet echt een comfortabele fiets en fietsen in de regen, wind, kou heb ik een hekel aan.

Boodschappen doe ik met de auto; het is veel te zwaar om dat op de fiets te vervoeren.
Werk is te ver om te fietsen. Net als vrienden en familie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven