Vanaf hoeveel km pak jij de auto?

11-09-2019 08:37 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!


De vraag staat eigenlijk al in de titel van dit topic: vanaf hoeveel kilometer pak jij de auto in plaats van de fiets?
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het weer en of het donker is en of de bestemming in een afgelegen plek ligt of gewoon in de stad. Dan is denk ik 9-10 kilometer bij mij de grens, dat ik de fiets pak als het niet regent.

En anders OV, bijvoorbeeld laatst naar een vriendin die op zo'n 10 km woont en waardoor ik op de terugweg in het donker door een wat gevaarlijker stukje stad zou moeten, en het waaide windkracht 5, én ik wilde nog wat lezen... dan ga ik met OV.

Als ook OV echt heel onhandig is bijvoorbeeld niet frequent voor de terugweg, dan de auto.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alleen als ik naar een andere stad 80 km verderop ga. Ik zou dan eigenlijk met de trein moeten, maar dat kost én 2 x zoveel tijd én is veel duurder. Jammer dat dat zo is, nu heb ik dat er niet voor over.
In de stad, of 10km daarbuiten ga ik altijd op de fiets, ook als het regent. Boodschappen kunnen in de fietstas en eventueel nog een rugzak. Ik word niet blij van autorijden in de stad, ben volgens mij dan zelfs sneller op de fiets.

afstanden van 15 tot 30 km zou ik ook nog wel fietsen, komt eigenlijk niet voor in mijn dagelijkse leven.
COtweepuntnul schreef:
11-09-2019 13:40
Ik zie hier in de buurt regelmatig een vader met twee kinderen in een soort ijshockeypak alle drie en dan op skates. Vader fietsen, 1 kind in pak achterop met skates aan en 1 kind erachter skatend en hangend :mrgreen:

Weet niet exact wat voor sport het is, maar het is echt zo'n ijshockeyachtig pak met allerlei beschermers en dus skates erbij. Ziet er hilarisch uit. Niet echt comfortabel.

En niet heel veilig ook, als ik de constructie goed begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas sinds kort een auto en ik fiets sowieso alles tot 10km als het droog is en ik niet midden in de nacht alleen over een afgelegen stuk terug moet. Soms ook wel een stuk verder, naar mijn ouders of vriend (15/20 km), maar dat is niet standaard. Vaak moet er dan ook vanalles mee.
Boodschappen doe ik ook bijna altijd op de fiets, tenzij er een krat bier mee moet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Als ik binnen de ring moet zijn (a’dam), dan op de fiets. Ook naar werk, zo’n 7 km. Zou ook niet anders meer willen.

Mocht het laat in de avond/ s nachts / of in het weekend met stromende regen zijn, dan pak ik wel eens een deelauto (car2go of fetch).

Buiten de ring ligt het er maar net aan. Vaak is dat bouwmarkt of naar de familie (zo’n 180 km). Dat doe ik met de auto.
Alle reacties Link kopieren
In principe alles op de fiets tenzij ik buiten t dorp moet zijn of grote dingen moet vervoeren.
En soms binnen t dorp als ik nachtdienst heb en t prut weer wordt als ik maar huis mag. Natgeregend of koud slaap ik moeilijker.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik pak nagenoeg nooit de auto. Ik doe boodschappen met de bakfiets en woon-werk-verkeer met het openbaar vervoer. Heel zelden, als ik iets groots moet vervoeren of met de kinderen ergens moet zijn waar het ov slecht komt, neem ik de auto. Dat is twee keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto (of rijbewijs) dus nooit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ikeen kuub zand moet halen al bij 100 meter, om een krantje te halen bij 5 kilometer.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
In het eigen dorp wil ik de fiets wel eens pakken.
Als het mooi weer is en zo.

Maar de auto is wel heel makkelijk.

Terwijl ik een heel mooie fiets heb, een prachtige chique Batavus Flying Dutchman uit 1973 met stangremmen, een Brookszadel en drie versnellingen in nieuwstaat die heerlijk fietst. Echt een Heerenrijwiel.
Maar het daadwerkelijk fietsen erop....

Hij is te mooi om in slecht weer te gebruiken, laten we zeggen.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Oh, in het dorp is maximaal zo’n kilometer heen en een kilometer terug.
Naar het volgende dorp is 6km, en dat gaat per auto.
Ook omdat ik daar alleen heen ga voor de zaterdagse boodschappen, daar is een Lidl. En een goeie kaasboer met een kraam op zaterdag.
When in doubt, the auditor is always right!
Alles wat verder is dan 800 meter doe ik meestal per bus, per trein of per auto (van man).


Tot 200 meter wil ik best te voet gaan, maar alles tussen 200 en 800 meter is per fiets.

Ik heb 2 supermarkten op 3 à 500 meter :-).
De aardappelen en de melk mag man wel slepen :-D.


Zelf geen rijbewijs, dus het is hier niet "ik pak de auto", maar "hij pakt de auto en ik rijd mee" of "hij pikt mij ergens op".
Dat kan bijvoorbeeld om 10 uur 's avonds ook aan 't station zijn 1.5 à 2 km van hier omdat er geen bussen meer zijn.
Ik loop eigenlijk vrij veel, maar het ligt ook echt aan waar je woont. Naar mijn werk pak ik de trein en metro.
Hier is het ook 10km ongeveer (uitzonderingen daargelaten)
Ik fiets:
Kind naar school
Naar trein station om naar mijn werk te gaan
Naar het centrum
Naar de winkels/supermarkt
Naar het natuurgebied
Naar mijn sportschool
Vriendinnen/speelafspraakjes in dezelfde stad

Auto:
Naar mijn ouders/schoonouders (12/15 km)
Dagjes weg
Vriendinnen (die wonen in andere Provincie)
Naar ons vakantiehuisje 45 minuten rijden

De uitzonderingen zijn of al het echt erg plenst van de regen (beetje regen ga ik gewoon fietsen) of als ik naar de bouwmarkt ga voor iets groots. En heel soms boodschappen als ik zoveel nodig heb vanwege verjaardagsvisite.

Denk dat de onze auto 4 van de 7 dagen in de week stilstaat. Helaas weinig deelauto's. Anders zou het een serieuze optie zijn,
Ik heb geen rijbewijs. Mijn man wel, maar we proberen echt onder de 20km niet de auto te gebruiken.

Ik fiets (niet elektrisch) als verste afstand naar therapie dat is ±25km enkele reis. Rest is dichterbij.
Mijn woon-werk/sport is ±7,5km enkel rit.
Ik doe alles per auto vanaf meer dan 800 meter.
Fiets is geen optie en heb ik ook niet; waar ik woon is de omgeving veel te heuvelachtig . Trouwens: waar ik woon ken ik echt niemand die fietst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan autorijden dus ik probeer zoveel mogelijk met de fiets te doen. Ik kan er geen kilometers opplakken want als het mooi weer is doe ik gemakkelijk 30 km enkel.
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Als ik samen met man naar familie ga, omdat man met de auto wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven