Digi
alle pijlers
geen digitale zenders
donderdag 26 maart 2020 21:24
Hallo allemaal,
de tv op mijn slaapkamer heeft een CI+ module, alleen vindt mijn televisie geen digitale zenders meer. Ik heb elk stappenplan van Ziggo geprobeerd, maar niets lijkt te helpen en ivm Corona komt er ook geen monteur opdraven. Verder ben ikzelf echt een leek en heb ik geen idee hoe dit op te lossen. Iemand hier een technisch wonder die mij misschien kan helpen?
de tv op mijn slaapkamer heeft een CI+ module, alleen vindt mijn televisie geen digitale zenders meer. Ik heb elk stappenplan van Ziggo geprobeerd, maar niets lijkt te helpen en ivm Corona komt er ook geen monteur opdraven. Verder ben ikzelf echt een leek en heb ik geen idee hoe dit op te lossen. Iemand hier een technisch wonder die mij misschien kan helpen?
donderdag 26 maart 2020 21:29
Zie je nog wel gewoon Nederland 1,2,3 en geen rtl4, sbs6 etc?
Dan kan het zijn dat je je smartcard een keer opnieuw moet activeren. Lukt opnieuw activeren niet kan het zijn dat je kaart te oud is.
Heb het zelf een keer gehad toen ik mijn digitale ontvanger een paar maanden niet had gebruikt, dan kan het zijn dat de kaart om zoveel tijd op standby gaat ofzo. Maar ik had toen een te oud kaartje om weer opnieuw te activeren.
Dat opnieuw activeren kun je gewoon zelf online doen.
Dan kan het zijn dat je je smartcard een keer opnieuw moet activeren. Lukt opnieuw activeren niet kan het zijn dat je kaart te oud is.
Heb het zelf een keer gehad toen ik mijn digitale ontvanger een paar maanden niet had gebruikt, dan kan het zijn dat de kaart om zoveel tijd op standby gaat ofzo. Maar ik had toen een te oud kaartje om weer opnieuw te activeren.
Dat opnieuw activeren kun je gewoon zelf online doen.
vrijdag 27 maart 2020 01:35
Hee denkruim,
Je bedoelt dus te zeggen nadat je je tv laat zoeken naar zenders de tv aangeeft 0 digitale zenders te hebben gevonden?
Zo ja, heb je de tv ook analoge zenders laten zoeken en vond de tv deze wel? Of hebben ze het analoge aanbod in jouw regio al geschrapt?
Kun je ook het stappenplan dat je op de Ziggo site aanhoudt delen?
In jouw geval gaat er óf iets niet goed in de instellingen of in het signaal. Dit wanneer de tv in je woonkamer wel naar behoren werkt, want dat betekent dat het signaal goed je woning binnenkomt maar dat er vanaf de hoofdaansluiting t/m je tv in de slaapkamer een onderdeel in jouw bekabeling (splitter, versterker, kabels) voor signaalverlies zorgt. Of de lengte aan kabels is te lang. Indien de lengte langer is dan 10 meter en het niet eerder gewerkt heeft op de slaapkamer raad ik je een versterker aan te schaffen die je kan aansluiten op de hoofdaansluiting.
Dit heeft niets te maken met je module. Voor het vinden van zenders heeft de tv alleen goed signaal nodig. Dat hangt niet af van een module. Pas nadat het signaal in orde is en het dan nog niet werkt zit het tussen de module en de tv. Of de authenticatie wordt niet succesvol doorlopen waardoor de tv de module “niet” ziet of je kaart is de rechten kwijt waardoor Ziggo de rechten even opnieuw moet toekennen. Of er gaat iets niet goed met de module. Maar dit alles hangt echt af van welke foutmelding je in beeld ziet.
Maar dit lijkt signaalgerelateerd.
Succes!
Je bedoelt dus te zeggen nadat je je tv laat zoeken naar zenders de tv aangeeft 0 digitale zenders te hebben gevonden?
Zo ja, heb je de tv ook analoge zenders laten zoeken en vond de tv deze wel? Of hebben ze het analoge aanbod in jouw regio al geschrapt?
Kun je ook het stappenplan dat je op de Ziggo site aanhoudt delen?
In jouw geval gaat er óf iets niet goed in de instellingen of in het signaal. Dit wanneer de tv in je woonkamer wel naar behoren werkt, want dat betekent dat het signaal goed je woning binnenkomt maar dat er vanaf de hoofdaansluiting t/m je tv in de slaapkamer een onderdeel in jouw bekabeling (splitter, versterker, kabels) voor signaalverlies zorgt. Of de lengte aan kabels is te lang. Indien de lengte langer is dan 10 meter en het niet eerder gewerkt heeft op de slaapkamer raad ik je een versterker aan te schaffen die je kan aansluiten op de hoofdaansluiting.
Dit heeft niets te maken met je module. Voor het vinden van zenders heeft de tv alleen goed signaal nodig. Dat hangt niet af van een module. Pas nadat het signaal in orde is en het dan nog niet werkt zit het tussen de module en de tv. Of de authenticatie wordt niet succesvol doorlopen waardoor de tv de module “niet” ziet of je kaart is de rechten kwijt waardoor Ziggo de rechten even opnieuw moet toekennen. Of er gaat iets niet goed met de module. Maar dit alles hangt echt af van welke foutmelding je in beeld ziet.
Maar dit lijkt signaalgerelateerd.
Succes!
vrijdag 27 maart 2020 16:42
Ik had laatst post van Ziggo over digitale kabel tv. Daar staat op dat je via kanaal 14 moet checken of je digitaal tv kijkt. Als kanaal 14 het doet, dan kijk je digitaal. Ik gok dus dat dat bij jou niet werkt. Dan staat er dat je naar ziggo.nl/schakelmee moet en je tv op moet zoeken. Kan je daar iets mee?
vrijdag 27 maart 2020 19:27
Ik heb dat stappenplan gisteren al uitgevoerd en helaas helpt het niet. Heb nu maar een nieuwe kabel besteld, misschien dat het daar aan ligtMatchaTeaLatte schreef: ↑27-03-2020 16:42Ik had laatst post van Ziggo over digitale kabel tv. Daar staat op dat je via kanaal 14 moet checken of je digitaal tv kijkt. Als kanaal 14 het doet, dan kijk je digitaal. Ik gok dus dat dat bij jou niet werkt. Dan staat er dat je naar ziggo.nl/schakelmee moet en je tv op moet zoeken. Kan je daar iets mee?
vrijdag 27 maart 2020 20:23
vrijdag 27 maart 2020 22:41
Oké, helder.
Als analoog beeld al storingen geeft wil dat zeggen dat het signaal al niet voldoende binnenkomt bij die tv. Dan zal digitaal, wat meer signaal vraagt, al zeker niet goed werken. Dit is ook de reden waarom jouw tv alleen de analoge zenders vindt bij het zoeken en bij digitaal “0 zenders gevonden” weergeeft.
Als je in de woonkamer goed beeld hebt weet je in ieder geval dat het signaal goed de woning binnenkomt. Dit is een gevalletje bekabeling doorlopen, ben ik bang. Ik zou beginnen bij het makkelijkste wat je uitsluiten kunt. Indien je vanaf het hoofdpunt (waar het signaal de woning binnenkomt) t/m de tv, onderweg stuit op een splitter of een versterker, zou ik die als eerste verwijderen. Geeft dat geen verbetering in het analoge beeld weet je in ieder geval dat dat niet de oorzaak is. Mocht je een wandcontactdoos hebben in de slaapkamer, sluit hier als test even de kabel van de woonkamer op aan. Werkt het dan wel, dan weet je dat je deze kabel in de slaapkamer uitsluiten moet. Kortom, stapsgewijs kun je dit uitsluiten.
Maar heeft het ooit gewerkt op de slaapkamer? Als het namelijk nooit gewerkt heeft kan het best zijn dat als je alle kabels vanaf het hoofdpunt t/m de tv bij elkaar optelt en je boven de 10 meter zit je een versterker nodig hebt.
Veel succes!
Als analoog beeld al storingen geeft wil dat zeggen dat het signaal al niet voldoende binnenkomt bij die tv. Dan zal digitaal, wat meer signaal vraagt, al zeker niet goed werken. Dit is ook de reden waarom jouw tv alleen de analoge zenders vindt bij het zoeken en bij digitaal “0 zenders gevonden” weergeeft.
Als je in de woonkamer goed beeld hebt weet je in ieder geval dat het signaal goed de woning binnenkomt. Dit is een gevalletje bekabeling doorlopen, ben ik bang. Ik zou beginnen bij het makkelijkste wat je uitsluiten kunt. Indien je vanaf het hoofdpunt (waar het signaal de woning binnenkomt) t/m de tv, onderweg stuit op een splitter of een versterker, zou ik die als eerste verwijderen. Geeft dat geen verbetering in het analoge beeld weet je in ieder geval dat dat niet de oorzaak is. Mocht je een wandcontactdoos hebben in de slaapkamer, sluit hier als test even de kabel van de woonkamer op aan. Werkt het dan wel, dan weet je dat je deze kabel in de slaapkamer uitsluiten moet. Kortom, stapsgewijs kun je dit uitsluiten.
Maar heeft het ooit gewerkt op de slaapkamer? Als het namelijk nooit gewerkt heeft kan het best zijn dat als je alle kabels vanaf het hoofdpunt t/m de tv bij elkaar optelt en je boven de 10 meter zit je een versterker nodig hebt.
Veel succes!
vrijdag 27 maart 2020 22:49
Het heeft wel gewerkt! Tot een tijdje geleden. Ik zal morgen de kabel van de tv erop aansluiten, ziggo heeft inmiddels al een nieuwe kabel voor me opgestuurd. Er zit 1 splitter beneden bij het hoofdpunt met 3 andere kabels erin. Verder zit er naar mijn weten nergens anders een splitter.ZwarteRegenboog schreef: ↑27-03-2020 22:41Oké, helder.
Als analoog beeld al storingen geeft wil dat zeggen dat het signaal al niet voldoende binnenkomt bij die tv. Dan zal digitaal, wat meer signaal vraagt, al zeker niet goed werken. Dit is ook de reden waarom jouw tv alleen de analoge zenders vindt bij het zoeken en bij digitaal “0 zenders gevonden” weergeeft.
Als je in de woonkamer goed beeld hebt weet je in ieder geval dat het signaal goed de woning binnenkomt. Dit is een gevalletje bekabeling doorlopen, ben ik bang. Ik zou beginnen bij het makkelijkste wat je uitsluiten kunt. Indien je vanaf het hoofdpunt (waar het signaal de woning binnenkomt) t/m de tv, onderweg stuit op een splitter of een versterker, zou ik die als eerste verwijderen. Geeft dat geen verbetering in het analoge beeld weet je in ieder geval dat dat niet de oorzaak is. Mocht je een wandcontactdoos hebben in de slaapkamer, sluit hier als test even de kabel van de woonkamer op aan. Werkt het dan wel, dan weet je dat je deze kabel in de slaapkamer uitsluiten moet. Kortom, stapsgewijs kun je dit uitsluiten.
Maar heeft het ooit gewerkt op de slaapkamer? Als het namelijk nooit gewerkt heeft kan het best zijn dat als je alle kabels vanaf het hoofdpunt t/m de tv bij elkaar optelt en je boven de 10 meter zit je een versterker nodig hebt.
Veel succes!
vrijdag 27 maart 2020 22:59
Dit ligt niet aan je module. Als het namelijk aan je module lag zou analoog gewoon goed beeld moeten weergeven.
Als het module gerelateerd is zie je meldingen als in “gecodeerd signaal”. Dit omdat de tv de module niet herkent. Omdat de module er bijvoorbeeld verkeerd inzit of omdat je een oude module gebruikt in een nieuwe tv (1.2 versus 1.3).
Wat bedoel je precies met het staat op zakelijk? Indien je zelf een zakelijk abonnement hebt moet je bellen naar 0800-0620. Wellicht heb je gebeld naar het particuliere nummer? Mocht je bedoelen dat het contract op naam van jouw verhuurder staat kan hij bellen namens jou. Maar in dit geval mogen ze gewoon helpen op basis van postcode en huisnummer. Het betreft namelijk een technisch probleem. Dit is niets privacy gerelateerd.
Fijne avond nog!
Als het module gerelateerd is zie je meldingen als in “gecodeerd signaal”. Dit omdat de tv de module niet herkent. Omdat de module er bijvoorbeeld verkeerd inzit of omdat je een oude module gebruikt in een nieuwe tv (1.2 versus 1.3).
Wat bedoel je precies met het staat op zakelijk? Indien je zelf een zakelijk abonnement hebt moet je bellen naar 0800-0620. Wellicht heb je gebeld naar het particuliere nummer? Mocht je bedoelen dat het contract op naam van jouw verhuurder staat kan hij bellen namens jou. Maar in dit geval mogen ze gewoon helpen op basis van postcode en huisnummer. Het betreft namelijk een technisch probleem. Dit is niets privacy gerelateerd.
Fijne avond nog!
vrijdag 27 maart 2020 23:10
Aah, het heeft in het verleden dus wel gewerktdenkruim schreef: ↑27-03-2020 22:49Het heeft wel gewerkt! Tot een tijdje geleden. Ik zal morgen de kabel van de tv erop aansluiten, ziggo heeft inmiddels al een nieuwe kabel voor me opgestuurd. Er zit 1 splitter beneden bij het hoofdpunt met 3 andere kabels erin. Verder zit er naar mijn weten nergens anders een splitter.
Ik zou inderdaad de kabel van de woonkamer op de slaapkamer testen en bij geen verbetering schuif je de splitter van de hoofdaansluiting af of draai je ‘m met een kwartslag naar links van de hoofdaansluiting af en haal je de antennekabel uit de middelste aansluiting op de splitter en sluit deze vervolgens rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan. Als je hiermee goed beeld verkrijgt op de analoge zenders op de slaapkamer dan is de tv uitgang van die splitter defect. Je kan in dat geval Ziggo bellen voor het naleveren van een nieuwe splitter. Maar ik zou eerst beginnen met het testen van de kabel in de woonkamer. Is makkelijker .
Hopelijk heb je snel goed beeld.
zaterdag 28 maart 2020 09:18
Bedankt voor je goede hulp! Ik ga het allemaal nu proberen! Ik zal dadelijk verslag komen uitbrengenZwarteRegenboog schreef: ↑27-03-2020 23:10Aah, het heeft in het verleden dus wel gewerkt
Ik zou inderdaad de kabel van de woonkamer op de slaapkamer testen en bij geen verbetering schuif je de splitter van de hoofdaansluiting af of draai je ‘m met een kwartslag naar links van de hoofdaansluiting af en haal je de antennekabel uit de middelste aansluiting op de splitter en sluit deze vervolgens rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan. Als je hiermee goed beeld verkrijgt op de analoge zenders op de slaapkamer dan is de tv uitgang van die splitter defect. Je kan in dat geval Ziggo bellen voor het naleveren van een nieuwe splitter. Maar ik zou eerst beginnen met het testen van de kabel in de woonkamer. Is makkelijker .
Hopelijk heb je snel goed beeld.
zaterdag 28 maart 2020 13:06
De kabel deed het gewoon niet meer. Nu heb ik er twee achter de andere tv vandaan gehaald, aan elkaar gemaakt en m aangesloten! Nu wachten tot de andere kabel binnen is en dan is alles weer zoals t hoort.ZwarteRegenboog schreef: ↑28-03-2020 11:11Aah, fijn om te horen
Wat was de boosdoener uiteindelijk?