Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moet Nederland recentste Duitse acties overnemen?

04-08-2021 15:42 831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag 3 augustus werd het volgende bekend:
AMSTERDAM - Wie een blik op de Duitse kranten werpt, ziet dat de media zonder uitzondering kritisch en soms ronduit alarmistisch reageren op de nieuwste set aan maatregelen die worden voorbereid door de Duitse regering. Niet-gevaccineerde burgers zouden vrijwel nergens meer toegang krijgen. Aan de grens komt bovendien strenge controle op mensen die terugkeren van vakantie. „Een methode van terrorismebestrijding wordt ingezet bij onschuldige families.”
(Telegraaf e.a. Bladen)

Hoe sta jij daarin, dezelfde maatregelen in Nederland invoeren?

Nederland neemt Duitse maatregelen over

Totaal aantal stemmen: 268

Eens (41%)
Oneens (53%)
Geen mening (6%)
Alle reacties Link kopieren
Mag wel, maar als je je er goed in verdiept snap ik dus echt niet waarom je het níet zou willen.
Alle reacties Link kopieren
De discussies over de werking van een vaccin (beetje van: als dat vaccin beter zou werken zag de wereld er voor ons anders uit) door niet gevaccineerde snap ik eigenlijk totaal niet. Anderen, de gevaccineerden, moeten dus zorgen voor de bescherming van niet gevaccineerden? Raar standpunt.

Dan is de Duitse methode zo slecht nog niet. We (incl. overheid), gaan de gevaccineerden extra beschermen door invoering van deze Duitse keuze.
Alle reacties Link kopieren
Denk ook niet dat het zover gaat komen hier in Nederland. De vaccinatiebereidheid is hoog, dus moet goedkomen zonder mensen uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-08-2021 18:07
Denk ook niet dat het zover gaat komen hier in Nederland. De vaccinatiebereidheid is hoog, dus moet goedkomen zonder mensen uit te sluiten.
Laten we dat inderdaad gewoon hopen!
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-08-2021 18:07
Denk ook niet dat het zover gaat komen hier in Nederland. De vaccinatiebereidheid is hoog, dus moet goedkomen zonder mensen uit te sluiten.
Ik draai jouw redenatie om. Wat is dan het probleem van het wel invoeren? Een beperkt selectief groepje mensen heeft er dan enkel last van.
justagirly schreef:
04-08-2021 18:09
Laten we dat inderdaad gewoon hopen!

Dat lijkt me wel toch? Ik heb daar in ieder geval wel echt vertrouwen in!
Nepalese33 schreef:
04-08-2021 17:47
Brrrr sommige reacties zijn echt stuitend. Ik ben anti apartheid, dus geen verschil tussen wel of niet gevaccineerden. Misschien moeten enkele forummers nog even de geschiedenis herlezen.
Gratis testen en iedereen overal toegang! Als de testen overal betaald moeten gaan worden zullen veel mensen met klachten niet testen en dat zal ellende brengen.

Als de vaccins namelijk zo goed werken zou het geen probleem moeten zijn en anders nog even een boostertje er achteraan.
Geschiedenis is best interessant inderdaad.

https://www.google.com/amp/s/historiek. ... 39198/amp/
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
04-08-2021 18:11
Dat lijkt me wel toch? Ik heb daar in ieder geval wel echt vertrouwen in!
Ik ook!
fashionvictim schreef:
04-08-2021 17:51
Als je zelf wat beter had opgelet bij geschiedenis, Aardrijkskunde en maatschappijleer had je begrepen wat een voorrecht het is om gratis gevaccineerd te kunnen worden.

In Afrika vaccineren ze verdorie mensen met water omdat vaccins zo schaars zijn en mensen ze zo graag willen, en hier gaan ze door die verwende wappies zo de vuilnisbak in.
Nou ik heb echt voldoende opgelet hoor😁 en dat voorrecht is maar net hoe je ertegen aankijkt.

Wees nou geen voorstander van privileges voor gevaccineerden, over die geschiedenis had ik het. Want dan herhaalt de geschiedenis zich en dat moeten we met z’n allen niet willen!
Echt_Nederlands schreef:
04-08-2021 18:10
Ik draai jouw redenatie om. Wat is dan het probleem van het wel invoeren? Een beperkt selectief groepje mensen heeft er dan enkel last van.

Het is geen klein groepje, 4,5 miljoen Nederlanders zich niet laten vaccineren. En deze mensen werken in allerlei branches wat allemaal moet doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
04-08-2021 18:10
Ik draai jouw redenatie om. Wat is dan het probleem van het wel invoeren? Een beperkt selectief groepje mensen heeft er dan enkel last van.
Als de vaccinaties hun werk doen dan heb je ook van dat beperkt selectief groepje mensen geen last. Dus ik zou wat meer vertrouwen hebben in het vaccinatieprogramma zoals het wordt gepresenteerd.
JenBarber schreef:
04-08-2021 18:12
Geschiedenis is best interessant inderdaad.

https://www.google.com/amp/s/historiek. ... 39198/amp/
Klopt, maar ik had het over anti apartheid hé. Dat is buiten het pokkeprikje namelijk ook geschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 18:15
Het is geen klein groepje, 4,5 miljoen Nederlanders zich niet laten vaccineren. En deze mensen werken in allerlei branches wat allemaal moet doorgaan.
Op de 17.474.693 miljoen inwoners in Nederland is 4,5 miljoen een kleine groep.
Sjaantje37 schreef:
04-08-2021 18:17
Op de 17.474.693 miljoen inwoners in Nederland is 4,5 miljoen een kleine groep.

En als die allemaal niet meer mogen werken? Het zijn voornamelijk mensen onder de 45 jaar die zich niet laten prikken.
JenBarber schreef:
04-08-2021 18:12
Geschiedenis is best interessant inderdaad.

https://www.google.com/amp/s/historiek. ... 39198/amp/
De mortaliteit lag echt vele malen hoger dan bij corona het geval is, evenals het percentage wat restklachten overhield. Dat kun je toch niet vergelijken?!
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 18:19
En als die allemaal niet meer mogen werken? Het zijn voornamelijk mensen onder de 45 jaar die zich niet laten prikken.
En van wie mogen die niet meer werken?
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 18:15
Het is geen klein groepje, 4,5 miljoen Nederlanders zich niet laten vaccineren. En deze mensen werken in allerlei branches wat allemaal moet doorgaan.
15% van de volwassenen laat zich niet inenten. Ik ben slecht in rekenen, maar dat kunnen nooit 4,5 miljoen mensen zijn.
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 18:19
En als die allemaal niet meer mogen werken? Het zijn voornamelijk mensen onder de 45 jaar die zich niet laten prikken.

Nee ze mogen natuurlijk gewoon werken enzo. Ze mogen alleen niet meer naar feestjes/festivals/clubs/evenementen/vakantie/restaurant/kroeg zonder zelf voor tests te betalen.
MrsMorrison schreef:
04-08-2021 18:23
Nee ze mogen natuurlijk gewoon werken enzo. Ze mogen alleen niet meer naar feestjes/festivals/clubs/evenementen/vakantie/restaurant/kroeg zonder zelf voor tests te betalen.

En als ze werkzaam zijn in die branche? Moeten zij dan om de dag een test doen?
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
04-08-2021 18:23
Nee ze mogen natuurlijk gewoon werken enzo. Ze mogen alleen niet meer naar feestjes/festivals/clubs/evenementen/vakantie/restaurant/kroeg zonder zelf voor tests te betalen.
Waar het op neer komt is dat je niet kan uitgaan zonder bewijs van vaccinatie of sneltest.

Ik heb wel begrepen dat je ongevaccineerd nog wel op een buitenterras mag plaats nemen.
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 18:29
En als ze werkzaam zijn in die branche? Moeten zij dan om de dag een test doen?
Waarschijnlijk wel.
Kissie30 schreef:
04-08-2021 18:22
15% van de volwassenen laat zich niet inenten. Ik ben slecht in rekenen, maar dat kunnen nooit 4,5 miljoen mensen zijn.

Hoe kom je bij die 15%? Het is sowieso meer.
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 18:15
Het is geen klein groepje, 4,5 miljoen Nederlanders zich niet laten vaccineren. En deze mensen werken in allerlei branches wat allemaal moet doorgaan.
Inmiddels zijn er al 12.5 miljoen mensen gevaccineerd en er staan nog wel wat meer eerste prikken op de planning, zeker voor de jeugd.

Dus die 4.5 miljoen lijkt me niet kloppen, eerder 2-3 miljoen waarvan het overgrote deel 12 of jonger is.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die nu nog denkt dat we van covid-19 afkomen door vaccinaties moet zich toch wat beter informeren.

Wat de situatie in Duitsland betreft: niets geleerd van de geschiedenis?
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 18:32
Hoe kom je bij die 15%? Het is sowieso meer.
82% van de 12plussers is al gevaccineerd.
Onder 18plussers ligt dat percentage hoger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven