Hobbies???

29-09-2009 20:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik merk steeds vaker op het werk/dagelijks leven dat ik er tegenaan loop dat ik niet echt hobbies heb! zoals vandaag tijdens een cursus, moesten we onze hobbies benoemen. maar ik heb niet echt hobbies! is dat nou zo raar? hebben jullie wel hobbies en zoja: wat dan precies? ik heb een drukke baan, studeer daarnaast nog, woon samen, sociaal leven, leuke familie, wil af en toe een avondje lekker op de bank zitten en tijd voor mezelf hebben dus tja... heb eigenlijk niet eens tijd voor een hobby maar zou daarnaast ook niet weten wat ik nou zou 'moeten' doen!? hobbies die mijn collega's noemden waren: duiken, een sport fanantiek beoefenen, salsa e.d. graag jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind afspreken met vrienden/vriendinnen, de kroeg in, naar de bioscoop winkelen, luilakken in bad liggen, goede films op de bank kijken, lezen, etc ook hobbies hoor. Vind je dat soort dingen leuk of kun je helemaal niks verzinnen?
Alle reacties Link kopieren
koken, oftewel het nuttige met het aangename combineren. En mijn vakgebied is ook een beetje mijn hobby.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hobby is het Viva Forum

En daarnaast: film, theater, tv.

Maar euhm... dat laatste is hetzelfde als mijn werk dus eigenlijk is het vivaforum mijn enige hobby
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik neem het niet zo nauw met of ik het op dit moment heftig beoefen. Zo riep ik vanmiddag vrolijk dat mijn hobby hardlopen is, terwijl ik dat op dit moment niet mag en net vanmorgen gehoord heb dat dat er dit jaar ook niet meer inzit. En ik neem aan dat de mensen die duiken noemen dat toch ook t liefst in de tropen doen en daar zij ze nu ook niet iedere week.



Lezen is ook zo'n hobby van me, er gaan maanden voorbij dat ik er niet aan toe kom en als ze me naar mijn laatst gelezen boek vragen, dan noem ik dus mij laatst gelezen boek, hoef daar toch niet bij te zeggen dat dat 3 maanden terug is?
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Koken !!



Alles wat met eten te maken heeft vind ik geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen hobby's. Of je moet literatuur, het opknappen van mijn huis en leuke dingen doen met vrienden hobby's vinden... Maar echte hobby's zoals kruiswoordpunniken of diepzeeparapenten heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Forum is een hobby, eten koken en taart etc bakken, lezen, en apen trainen. (opvoeden van kinderen is niet echt een hobby geloof ik, meer een fulltime baan.)
Alle reacties Link kopieren
Sex vind ik ook een hobby, maar dat zou ik bij collega's dan weer niet als hobby noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:HotCherryPoptart schreef op 29 september 2009 @ 20:13:

Sex vind ik ook een hobby, maar dat zou ik bij collega's dan weer niet als hobby noemen.Viva-Forummen overigens ook niet haha
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Ik heb ook geen hobbies. Nou ja, ik hou van stappen, met vriendinnen afspreken, filmpje kijken, lezen, tekenen, winkelen, maar dat zijn niet echt hobbies.

Ik krijg ook wel eens het idee dat andere mensen altijd hele spannende hobbies hebben en ik de enige ben die liever met dr luie reet op de bank hangt, maar zo te lezen valt dat alweer mee
Alle reacties Link kopieren
haha bedankt voor jullie reacties! wat jullie noemen zijn uiteraard ook bezigheden die ik graag 'beoefen': uitgaan, leuke dingen doen met vriend / vrienden, biosje, stappen, uiteten, koken, cabaret, reizen enz enz.... alleen dat zijn geen dingen waar je het uitgebreid over kunt hebben zeg maar. het zijn leuke dingen, maar geen passie ofzo. snap je? van die mensen die helemaal opgaan in sport, toneel, muziek of weet ik veel wat, zoiets heb ik gewoon niet! en al mijn collega's wel en daardoor voelde ik me een beetje een nerd ofzo... vandaar mijn topic!
Alle reacties Link kopieren
Nou, je leest t Christable, welkom bij de nerdclub
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen echte punnik,brei, schilder, theezakjes-vouw hobby's. Mijn hobby's zijn meer uit noodzaak geboren .



Ik ga 1 x per week naar yoga (maar dat doe ik omdat ik last van mijn rug heb).

Ik hardloop 2 x per week (ben daarmee begonnen nadat ik ontslagen ben vanwege recessie).



Off-topic: Noanne wat vervelend dat je dit jaar niet meer mag hardlopen. Balen zeg .
Alle reacties Link kopieren
oke ik denk dat ik weet waar de 'pijn' zit: ik heb geen hobbies waar ik echt uitgebreid over kan praten! zo heb je mensen die golven of duiken ofzo, hebben daar hele verhalen over en veel ervaring, dat zegt iets over ze ofzo. althans, zo werkt dat bij bijv. sollicitaties. ik heb zoiets niet en dat voelt een beetje dom ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Maar koken, reizen, cabaret kun je het toch wel over hebben?



/ hobbies; op vakantie gaan reizen, romannetjes lezen, koken, klussen in huis en fotograferen, drinken stappen met vrienden, televisie kijken en forummen
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Dikke van Dale:

Hobby: ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; liefhebberij



Ik dacht zelf ook: wat is een hobby nu precies? Nou, dat dus haha. Dus ook al zit je voor je ontspanning graag op t Viva-forum, dan kun je dat dus als hobby rekenen! :D



Ik heb verder wel een hoop hobby's: zwemmen, hardlopen, yoga, taekwon-do, maar ook lekker op de bank met een boek of een filmpje. Verder vind ik het hartstikke leuk om met vrienden af te spreken, terrasje pikken, biosje, etc. Maar dat zijn niet dingen die je dagelijks doet (vrienden natuurlijk wel, zo veel mogelijk dan), maar ik hou mezelf wel lekker bezig.



Zo lang je je niet verveelt, is het toch goed?
Alle reacties Link kopieren
Dom ben je niet, je leven klinkt behoorlijk vol. Werk en studie en een relatie combineren is al heel wat.



Golfen is overigens niet echt meer onderscheidend, doen zoveel mensen.



Overigens kunnen dagelijkse dingen best tot hobby gebombardeerd worden. Zo bak ik al jaren op zaterdag wat lekkers voor het weekend. Dus is taarten bakken op mijn laatste CV verworden tot hobby.



In mijn sollicitatiegesprekken ging het trouwens opvallend vaak niet over een hobby, maar over andere 'bijzondere' dingen, zoals mijn twee heel verschillende studies, het feit dat ik pleegkinderen heb, dat ik best wel bijzonder vrijwilligers werk heb gedaan een aantal jaar terug.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens het idee dat het "hobby gedoe" soms wat opgeblazen is hoor.

Een echte passie die ook boeiend genoeg is om over te vertellen, hebben niet zo heel veel mensen.

En als ze die wel hebben vind ik het vaak niet boeiend haha!

Zo is mijn schoonmoeder in staat om eindeloos te vertellen hoe leuk het is om kaarten te maken of puzzels van 83000stukjes te leggen. Tja daar heb ik dus niets mee.

(Stiekum denk ik dan mens ga (vrijwilligers)werken!)

Internetten(forummen) is helemaal van nu,en het kan altijd even tussen alles door als het moet.Maar als mensen vragen wat je hobbies zijn lijken ze te verwachten dat je idd punikken, handwerken,lezen, sporten oid noemt.

Zelfs mandala's tekenen,is al te modern.

Sterker nog ik vind de vraag wat zijn je hobbies nogal achterhaald eigenlijk.

We (mijn vriendinnen, familie,collega's en ik iig wel)hebben tegenwoordig toch een hartstikke druk leven?

Werk, studie (met bijbaan) kinderen, zorg voor je oma,moeder, oude buurvrouw,helpen op school of sportclub van je kinderen, oh en dan ook nog een relatie, die heeft ook aandacht nodig (de man waar ik de relatie mee heb ook trouwens )

Dan nog af en toe naar de kapper, een keer een avond "beautyavond" (om de boel eens bij te werken, nagels vijlen, scheren, maskertje om mijn vermoeide huid op te peppen etc) bellen met een vriendin, je zus of je moeder.

Dan ook nog 3 kinderen, waarvan 1 autistisch en de ander in de puberteit.

Hobbies? K zou willen dat ik er tijd voor had zeg!

Als iemand mij zou vragen wat ik fijn vind om te doen, waar ik blij van word en mij energie geeft, dan heb ik wél veel antwoorden.

Dagje strand,boek lezen,shoppen, uit eten, taart bakken,uitslapen! theaterbezoeken, weer eens ouderwets swingen of uit mijn dak bij een goed concert.

Dan weet ik genoeg leuks te noemen.

Mijn conclusie is dan ook; ik neem het niet zo heel serieus de vraag wat mijn hobbies zijn.

Het antwoord dat het dichtst bij de waarheid komt? Leven!

Dát vind ik nou leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Loreyi schreef op 29 september 2009 @ 20:15:

Ik heb ook geen hobbies. Nou ja, ik hou van stappen, met vriendinnen afspreken, filmpje kijken, lezen, tekenen, winkelen, maar dat zijn niet echt hobbies.

Ik krijg ook wel eens het idee dat andere mensen altijd hele spannende hobbies hebben en ik de enige ben die liever met dr luie reet op de bank hangt, maar zo te lezen valt dat alweer mee Lezen en tekenen zijn toch wel echte hobby's?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zoals JoBC zegt: Ik heb dus gewoon hobbies.

Het staat gewoon in de Van Dale

Hé gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Moet wel lachen. Heel herkenbaar. Ik kom nooit verder dan taarten bakken en lezen. Dan vraagt men wat voor soort boeken ik lees en dan roep ik maar dat ik zo'n fan ben van Isabel Allende (ooit een mooi boek van gelezen). Eigenlijk lees ik het liefst Jill Mansells e.d. maar ja dat staat ook zo stom. Maar tegenwoordig loop ik hard dus ik besef net dat ik eindelijk een echte hobby heb. Voortaan ga ik ook doen alsof het echt fantastisch is...



Knuffel voor Noanne (smilies zijn weer stuk)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het tegenwoordig meer in was om een passie te hebben ipv een hobby. Dat hoor ik tenminste op cursussen enzo.

En dan zeg ik dat in mijn opinie ik die niet heb, een passie is iets waar je je laatste geld aan uit zou geven, liever droog of geen brood, dan iets van je passie missen. Nou dat heb ik dus niet, hou het ook bij simpele hobbys , lezen, theater , bordspellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Goh ik ben blij dat ik na het lezen van deze Topic, niet meer hoef te denken over wat mijn hobbies (hobby's?) zijn...Ik weet daar namelijk ook nooit een antwoord op..ik hou eigenlijk ook wel van de meeste dingen die al genoemd zijn en die iedereen wel leuk vind in zijn/haar vrije tijd



Ik zou graag hardlopen toevoegen aan mijn lijstje...maar dat heb ik al te lang niet gedaan en ik kan mijzelf er zo moeilijk toe zetten...maar ja dat is off-topic :P
Alle reacties Link kopieren
Ik had op mijn cv staan 'lieve mona spelen op een internetforum' en ja, dan krijg je vragen over je hobbies.

Gitaarspelen idem dito. Deed ik allang niet meer dus niet handig.

Op dit moment zijn mijn hobbies forummen en lezen. Simpel. Te druk of geen geld voor iets anders.



Als iemand jou vraagt of je hobbies hebt, Christable, kun je naar eer en geweten zeggen dat je het daar veeeel te druk voor hebt. In een sollicitatiegesprek heb je direct volgend op die uitspraak de gelegenheid om te vertellen wat je allemaal doet en dat lijkt me gespreksstof genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven