Hobbies???

29-09-2009 20:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik merk steeds vaker op het werk/dagelijks leven dat ik er tegenaan loop dat ik niet echt hobbies heb! zoals vandaag tijdens een cursus, moesten we onze hobbies benoemen. maar ik heb niet echt hobbies! is dat nou zo raar? hebben jullie wel hobbies en zoja: wat dan precies? ik heb een drukke baan, studeer daarnaast nog, woon samen, sociaal leven, leuke familie, wil af en toe een avondje lekker op de bank zitten en tijd voor mezelf hebben dus tja... heb eigenlijk niet eens tijd voor een hobby maar zou daarnaast ook niet weten wat ik nou zou 'moeten' doen!? hobbies die mijn collega's noemden waren: duiken, een sport fanantiek beoefenen, salsa e.d. graag jullie reacties!
Mijn hobbies zijn paardrijden, forummen, wijn drinken, lekker eten (niet koken), reizen, lezen. Best aardig wat, dus
Ik heb altijd het idee dat 'men' van alles uit de dikke duim zuigt, of op z'n minst overdrijft, als er naar hobbies wordt gevraagd.

Ik heb weleens aan judo gedaan. Helemaal niet fanatiek en ik was er ook niet echt goed in, maar ik noemde het wel enthousiast als hobby op.

Nu ben ik alweer een hele tijd een saai persoon zonder spannende hobbies, ik kom niet verder dan het geijkte lezen, koken en film kijken. Ja het forum is ook een hobby, maar dat noem ik liever weer niet op, ik hoef geen Sherlocks die mij gaan opsporen.
Ik zou wel als hobby hardlopen willen hebben.

Ik vind het écht leuk om te doen, maar zodra ik iets mankeer of ik even geen tijd heb, loop ik zo weer 4 weken niet.

Wat wel mijn hobbies zijn, winkelen, op het viva frum rondstruinen en uitslapen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:lalaviva schreef op 29 september 2009 @ 22:03:

Ik zou graag hardlopen toevoegen aan mijn lijstje...maar dat heb ik al te lang niet gedaan en ik kan mijzelf er zo moeilijk toe zetten...maar ja dat is off-topic :Pklik daar helpen de dames je wel
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
hihi heel herkenbaar! Ben ook blij dat ik naast kind, werken, sociale contacten onderhouden en het huishouden af en toe nog tijd over heb om een tijdschrift te lezen of tv te kijken.

Ik heb wel een hobby, nl sieraden/sleutelhangers maken en naaien (vooral kraamkado's) en daar heb ik ook een website in, dus ben daar ook druk mee. Gelukkig hoef ik de site niet zelf te onderhouden, das uitbesteed, heb ik ook geen verstand van.

En ik loop hard maar vaker dan 1 keer per week kom ik er niet toe en echt een hobby is het niet te noemen, dat zou ik wel willen.

Dussss wees tevreden als je je vermaakt, wat kan jou het schelen dat je geen "echte" hobbies hebt?

Oh ja taarten bakken is ook nog mn hobby, opeten ook.
Hobbie: forummen, postcrossing (zie het topic erover), vrijwilligerswerk, Wii-active, theather, bios en andere uitgaansgelegenheden, boeken lezen, sudoku.

Volgens mij kan dit dan ook alleen maar als je geen full-time baan hebt.
.
quote:nlies schreef op 29 september 2009 @ 21:53:

Ik dacht dat het tegenwoordig meer in was om een passie te hebben ipv een hobby. Dat hoor ik tenminste op cursussen enzo.

En dan zeg ik dat in mijn opinie ik die niet heb, een passie is iets waar je je laatste geld aan uit zou geven, liever droog of geen brood, dan iets van je passie missen. Nou dat heb ik dus niet, hou het ook bij simpele hobbys , lezen, theater , bordspellenmijn hobby's passies zijn fotografie en reizen en die passie bedruipt zichzelf omdat ik mijn reisfoto's verkoop
.
Waarom dom? Ik kook graag voor vrienden en dan echt uitgebreid. Maar dat doe ik niet elke week, toch vind ik dat één van mijn hobby's. Een andere hobby is sporten, dat doe ik wel 3 of 4 per week. Maar meer voor mijn gezondheid (blijft je lijf lekker fit van, zeker als je -zoals ik- 56 bent) én ik vind het echt leuk (vooral de Zumbalessen en Body Attack).

Ik lees veel, vind ik echt leuk én voor mijn werk (ben mediathecaris op een middelbare school, dus kan daardoor leerlingen beter adviseren).

Ik maak graag een verre (rond)reis, maar dat is ook 1 x per jaar...

Internetten vind ik leuk, ik kom interessante dingen ten (ook weer voor mijn werk).

Met vriendinnen een avond bijkletsen onder genot van een glas wijn.

Af en toe naar de film gaan.

Spaans studeren (omdat het zo'n mooie taal is)

Ik heb helemaal geen tijd voor echte hobbies!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven