Viva zoekt alle pijlers

Gezocht: moeders die hun baby bewust de fles geven

17-12-2015 09:10 578 berichten
Geef jij je baby met plezier de fles? Heb je er bewust voor gekozen om geen borstvoeding te geven, dus niet omdat het niet lukt, maar omdat je de fles gewoon prettiger vindt? Wij zoeken moeders die het leuk vinden om mee te werken aan een artikel in VIVA Mama over flesvoeding.



Wil jij erover vertellen? Stuur dan een mailtje naar journalist Drees via dreeskoren@gmail.com of praat hieronder mee over het onderwerp.
Laatste posts niet gelezen maar het is weer erg gezellig met mw b?

Je zegt dat je het wil snappen en we moeten redenen geven; nou dat heb ik in mijn eerste post al gedaan. Ik herhaal:

Ik wil graag wijn drinken

Ik vind borsten voor de seks

Ik voel me er ongemakkelijk bij/gevoelskwestie

Dat het voor jou geen goede redenen zijn, oké maar het zijn wel redenen!
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwmetstippen schreef op 17 december 2015 @ 09:52:

[...]





Volgens mij wordt hier niet om je mening gevraagd en is het ook niet de bedoeling een discussie uit te lokken. Je meldt je aan als je wil meewerken en niet als je niet wil meewerken.Blijkbaar kan ik inderdaad niet lezen, excuses daarvoor. Maar een hoeraatje voor Viva: de laatste discussie was alweer een paar weken geleden.
Geeft niet blauwmetstippen
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 17 december 2015 @ 14:01:

[...]



Jahaaaa! Daar is 'ie weer, die eeuwige borstvoedingsmafia. Ik denk dat ik het voortaan voor de symmetrie in elk babyvoedingtopic een keer ga hebben over fvcriminelen, voor de balans.Amen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 17 december 2015 @ 17:39:

Ik kan wel wat meer dingen noemen, maar jammer dat het voor jou het enige is





Dat zegt ze toch niet?



Wat wordt er weer met twee maten gemeten. Ik begrijp de felle reacties niet richting CarryB.
quote:kvdt76 schreef op 17 december 2015 @ 20:59:

[...]





Dat zegt ze toch niet?



Wat wordt er weer met twee maten gemeten. Ik begrijp de felle reacties niet richting CarryB.Ik ook niet. Maar ik ben het dan ook met alles eens. Het lijkt eerder de flesvoedingsmaffia.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben t niet perce met alles eens maar iemand een pnd toewensen gaat erg ver.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of jullie iets anders lezen dan ik. Ik begrijp de heftige reacties niet op de posts van Carrie.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf de eerste 3 maanden bv, en ik ben daar ontzettend trots op. Het ging allemaal niet van een leie dakje en dat is ook 1 van de redenen dat ik na 3 maanden ermee gestopt ben. Andere reden was dat er geen geschikte kolfruimte was op het werk.



Nu is dochter bijna anderhalf en ze krijgt nog flesvoeding. Ik geniet ervan om haar de fles te geven, iedere keer weer. Flesvoeding is een prachtig alternatief
Het voelt in elk geval héél erg als steken onder water, hoe Carrie schrijft. Zelf ontkent ze dat, en ergens wil ik dat geloven, maar dat lukt gewoon niet. Ze drukt precies op alle pijnpunten die je als moeder die bv wilde geven maar waarbij het niet lukte hebt.



Maar ik denk dat je dat niet kan begrijpen / eroverheen leest als je dat zelf niet hebt meegemaakt.



Als er geen flesvoeding zou zijn, dan zou mijn zoontje dood zijn gegaan. Zo goed, Carrie? Dan leefde hij nu dus niet meer. Omdat mijn lichaam faalde. Ben je nu blij, nu je dat weet? Ben je tevreden dat je mij weer het gevoel hebt gegeven dat ik een enorme faalmoeder ben? Alleen omdat jij jouw punt wilt maken over hoe geweldig bv is en dat je niet snapt dat vrouwen "kiezen" voor de fles.
quote:kvdt76 schreef op 17 december 2015 @ 20:59:

[...]





Dat zegt ze toch niet?



Wat wordt er weer met twee maten gemeten. Ik begrijp de felle reacties niet richting CarryB.



Jawel, dat zegt ze wel.... Ze zegt letterlijk: borstvoeding is het enige dat niemand van je kan overnemen.



Nou, sorry, maar er zijn wel meer dingen die niet van mij kunnen worden overgenomen. Ik ben zijn moeder, dat neemt niemand van mij over. Ik heb hem 9 maanden onder mijn hart gedragen, ik ben van hem bevallen, ik was toen hij werd geboren de enige die hem stil kreeg alleen maar door tegen hem te praten, omdat hij mijn stem herkende. Ik was de enige die elk huiltje begreep, direct wist wat hij nodig had.... Dus voor mij is borstvoeding absoluut niet het enige dat niemand van mij kon overnemen. Ik kan zo nog legio voorbeelden noemen.



Sterker nog: borstvoeding kan prima van je overgenomen worden. Er zijn legio vrouwen die donormelk gebruiken en ook zat kindjes die bij andere vrouwen aan de borst drinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 17 december 2015 @ 21:17:

Het voelt in elk geval héél erg als steken onder water, hoe Carrie schrijft. Zelf ontkent ze dat, en ergens wil ik dat geloven, maar dat lukt gewoon niet. Ze drukt precies op alle pijnpunten die je als moeder die bv wilde geven maar waarbij het niet lukte hebt.



Maar ik denk dat je dat niet kan begrijpen / eroverheen leest als je dat zelf niet hebt meegemaakt.



Als er geen flesvoeding zou zijn, dan zou mijn zoontje dood zijn gegaan. Zo goed, Carrie? Dan leefde hij nu dus niet meer. Omdat mijn lichaam faalde. Ben je nu blij, nu je dat weet? Ben je tevreden dat je mij weer het gevoel hebt gegeven dat ik een enorme faalmoeder ben? Alleen omdat jij jouw punt wilt maken over hoe geweldig bv is en dat je niet snapt dat vrouwen "kiezen" voor de fles.



Maar jij hebt toch niet gekozen voor de fles? Volgens mij bedoelt Carrie dat ze niet begrijpt dat vrouwen vanaf het eerste moment kiezen voor flesvoeding zonder dat daarvoor een medische reden is. Ik vind ook dat ze doordramt en vraagt om antwoorden en argumenten die vervolgens voor haar weer onvoldoende zijn.

Ik begrijp ook niet hoe iemand al in een zwangerschap, zonder medische reden, kan beslissen om flesvoeding te gaan geven. Maar dat is net zo goed een mening als iemand die niet begrijpt waarom ik in vredesnaam borstvoeding ben gaan geven.

Leven en laten leven is voor iedereen het meest plezierig, maar aangezien dat nog niet gebeurd en mensen andere mensen (al dan niet bewust) kwetsen, duurt de discussie voort.
Bumba dat is vervelend dat jij het als een aanval voelt van haar:hug:

Ik heb wel bewust voor de fles gekozen dus kan me voorstellen dat ze mij debiel vind.. ik weet ook wel dat borstvoeding gezonder is. Maar het doet mij geen pijn want ach mijn keus. Wat ik wel irritant vind aan carrieb is haar gebrek aan inlevingsvermogen. In een ander topic had iedereen door dat ik een pnd had behalve zij want het is aaaaltijd genieten als baby moeder. Anders had je maar geen kinderen moeten krijgen. En een tweede kind zwaar? Nee hoor kan mw zich niet voorstellen want ze heeft er zelf maar 1. En zo zijn er nog tig voorbeelden.

Maar goed de viva redactie was op zoek naar vrouwen die bewust fv geven. Dus wat doet ze hier eigenlijk :p
Alle reacties Link kopieren
En ik kan het niet helpen, als ik een moeder met een baby van een of twee weken oud zie bij de kassa met een pak Nutrilon dan heb ik zoiets van "achgos, waarom krijgt zon hummeltje geen melk van z'n eigen moeder". Ik ken het verhaal erachter of de reden niet, maar dat is gewoon m'n eerste gedachten. Ik vind dat bv gewoon de norm hoort te zijn.



Aldus Carrie (was benieuwd wat ze had geposts dus ff teruggelezen )

Achgos ook Sorry, maar ik kan alleen maar lachen.om zulke onwetende mensen.



Je hoeft echt geen medelij met mijn kind te hebben hoor, ze doet het ontzettend goed. Goed in de ontwikkeling, groei en ze is erg ondeugend Ze krijgt alle liefde van mij en mijn vriend en tijdens het geven van de fles kruipt ze heerlijk tegen me aan.



Ik ben ook pro bv, als ik het kon had ik het nog steeds gegeven. Ik zie het gelukkig niet als falen, ik kan nog steeds al mijn liefde geven
Maar wat ik echt echt echt niet snap, waarom de borstvoedingsmaffia bestaat? Kan iemand mij dat uitleggen? of moet dat misschien wel in een andere topic?

Het zal mij echt een zorg wezen wat de ene moeder geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 17 december 2015 @ 10:44:

[...]

Maar ik zou dat zelf nooit doen, je kunt ook kolven of wat ik graag zou willen na een tijd combineren borst + fles.Realiseer je wel dat je, als je dan gaat kolven, je dus 20 minuten op de wc moet gaan zitten in het restaurant waar je dan bent. En borst combineren met fles betekent meestal het begin van het eind. Kan een prima manier van afbouwen zijn als je dat wilt, maar wel goed om je te realiseren.
quote:Bumba1985 schreef op 17 december 2015 @ 21:23:

[...]





Jawel, dat zegt ze wel.... Ze zegt letterlijk: borstvoeding is het enige dat niemand van je kan overnemen.



Nou, sorry, maar er zijn wel meer dingen die niet van mij kunnen worden overgenomen. Ik ben zijn moeder, dat neemt niemand van mij over. Ik heb hem 9 maanden onder mijn hart gedragen, ik ben van hem bevallen, ik was toen hij werd geboren de enige die hem stil kreeg alleen maar door tegen hem te praten, omdat hij mijn stem herkende. Ik was de enige die elk huiltje begreep, direct wist wat hij nodig had... Mooi dit
Idd blauw met stippen dat doordrammen ja.. dan geef je een argument (bv dat ik graag weer een wijntje drink) is het weer een stom argument of ze reageert er gewoon niet op! Alleen maar drammen dat ze het eeeecht niet snapt.. pff vermoeiend dit ik reageer niet meer. Ga lekker mijn 5 weken oude dochtertje een baksteen geven en doorslapen :p
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 17 december 2015 @ 21:28:

Maar wat ik echt echt echt niet snap, waarom de borstvoedingsmaffia bestaat? Kan iemand mij dat uitleggen? of moet dat misschien wel in een andere topic?

Het zal mij echt een zorg wezen wat de ene moeder geeft.Ik denk dat bvmoeders hun idealen (namelijk bv geven) meer doordrukken dan de fvmoeders. En dat wordt weleens als naar ervaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 17 december 2015 @ 10:09:

O boy, nu ga ik hier toch afgemaakt worden............



Ik heb de fles gegeven. Dit was een bewuste keuze. Ik ben niet het type die te pas en te onpas mijn borsten bloot gooit om de baby te voeden. Bovendien (en nu gaat mijn kop er echt af hier) ik vind het zo'n vies gezicht een vrouw die borstvoeding geeft, vooral als het kind al ouder is. Ik ken iemand en die heeft haar kind borstvoeding gegeven tot ze ruim 3 jaar was. Dat meisje ging dan bij haar moeder zitten en vroeg dan om "een slokje uit de melkjes".



Ik vond het ook makkelijk om de fles te geven. Je weet precies wat de kleine binnen krijgt en je kan het ook nog eens uit handen geven. Je weet ook zeker dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat vrouwen voldoende vocht in hun borsten hadden maar geen voeding.



In de laatste fles deed ik wat extra kindermeel en met twee weken sliepen ze allebei al door. Vroeger moest je als je borstvoeding gaf ook nog vitamine D bijgeven, ik weet niet of dat nu ook nog is, maar bij flesvoeding hoeft dat niet daar zit alles in.

Mijn kinderen hebben geen antistoffen meegekregen van mij, deze hebben ze zelf moeten opbouwen en daardoor zijn ze in mijn ogen lichamelijk sterker.



En zo zie ik het dus. Ieder zijn ding. Als er mensen zijn die wel borstvoeding geven dan is dat ook prima.Onze meningen wbt voeding liggen niet bepaald op een lijn, maar dat is verder prima natuurlijk. Deze opmerking echter......... wauw! Denk je dit serieus?
Alle reacties Link kopieren
vanaf begin af aan heb ik gezegd dat ik flesvoeding wilde geven en gelukkig steunde mijn partner daarin. Geen spijt van gehad.
Ik heb onder de twee maanden BV gegeven (combi met fles) en ben ermee gestopt vanwege mijn drukke baan. Als ik geen keizersnede had gehad had ik alleen de kraamtijd BV gegeven. Voor mij in mijn beroep niet te combineren. Ik voel mij daar totaal niet schuldig over. Ik ben een carrière-vrouw en een moeder. Ik moet echt heel hard lachen om van die sneue vrouwen die vanuit hun beschermde kleinzielige wereldbeeld anderen denken te kunnen shamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stadenland schreef op 17 december 2015 @ 21:31:

Idd blauw met stippen dat doordrammen ja.. dan geef je een argument (bv dat ik graag weer een wijntje drink) is het weer een stom argument of ze reageert er gewoon niet op! Alleen maar drammen dat ze het eeeecht niet snapt.. pff vermoeiend dit ik reageer niet meer. Ga lekker mijn 5 weken oude dochtertje een baksteen geven en doorslapen :p



Ik snap dat je dat vermoeiend vindt, dat vind ik dus ook. En dat is misschien niet alleen op basis van dit topic.

Ik snap ook dat Carrie het echt niet snapt, het is namelijk een heel fundamenteel verschil van mening. Voor mij zou het drinken van een wijntje ook geen argument zijn, maar als iemand dat wel belangrijk vindt, wie ben ik dan om daar weer iets van te vinden? Klaar is klaar op een gegeven moment.
quote:claudine1982 schreef op 17 december 2015 @ 21:32:

[...]



Ik denk dat bvmoeders hun idealen (namelijk bv geven) meer doordrukken dan de fvmoeders. En dat wordt weleens als naar ervaren.Ik denk ook niet dat er vrouwen zijn die flesvoeding geven uit idealisme Hoeft trouwens ook niet hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 17 december 2015 @ 21:32:

[...]



Ik denk dat bvmoeders hun idealen (namelijk bv geven) meer doordrukken dan de fvmoeders. En dat wordt weleens als naar ervaren.onzin. Als je bv geeft krijg je minstens net zo veel commentaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven