Viva zoekt alle pijlers

Voorlezen: wie doet het nog?

02-03-2016 08:20 40 berichten
Je kind voorlezen voor het slapen gaan, hoe vaak gebeurt dat nog? Voor een artikel op viva.nl zijn we op zoek naar ouders die hun kinderen voorlezen. Lees je zelf graag voor? Vinden de kinderen het leuk? Maak je er een hele show van, met stemmetjes en geluidseffecten? Wat is jouw beste voorleestip? We horen het graag!
Alle reacties Link kopieren
Onze vierjarige nog elke avond: 2 verhaaltjes uit bijvoorbeeld Jip&Janneke, Gorgels, Vos&Haas etc en we sluiten af met een 'relaxverhaaltje' dit zijn sprookjesmeditaties uit Relax kids, wordt ie altijd heel er rustig van en valt dan lekker in slaap.
Ja natuurlijk, wie doet het niet dan, is toch heerlijk! Al vanaf baby af aan lees ik elke avond voor (en overdag ook nog regelmatig). Kinderen zijn 6,5 en 4. Favoriet bij de oudste zijn de boeken van Roald Dahl (heerlijk ook voor mezelf om deze te lezen), Dolfje Weerwolfje, De Gorgels. Bij de jongste de Poepfabriek en boeken van Ron Busscher en Marianne Schroder. Die zijn vaak lekker stout. En ja, altijd met gekke stemmetjes enzo.
Alle reacties Link kopieren
Kind van 11 geniet nog volop van t voorlezen

En ja met soms stemmetjes,.. blijft leuk

Zelfs de leraren in groep 7 en 8 lezen bij ons nog voor in de klas
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voorgelezen bij een taalarm gezin via de Voorleesexpress. Erg belangrijk, maar ook leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij lezen heel veel samen, ik lees niet elke avond voor want soms heeft de jongste er gewoon geen zin in. Maar ik vraag het elke dag en als hij het wil gaan ik lezen en als hij niet wil ook prima.. mijn middelste houd er van om mij voor te lezen haha dus dat gebeurt ook dagelijks maar ze leert met lezen etc dus is alleen maar goed veel lezen
Ik heb geen kind, maar pas wel op en ook daar lees ik voor als de kinderen dat willen (bijna altijd wel, tenzij ze echt heel moe zijn en dat niet meer willen). Ook ik gebruik stemmetjes, lukt lang niet altijd, maar ik doe mijn best en ze vinden het super. Dus ja. Voorlezen is sowieso superbelangrijk.
Ik lees bijna iedere avond voor. Voor elk kind apart, dus drie keer. Ik heb bij mijn oudste de hele Harry Potter serie al voorgelezen en met de middelste ben ik nu bezig in De orde van de Feniks, dat is boek 5.

Ik heb mijn oudste al verteld dat ik stop met voorlezen als ze naar het voortgezet onderwijs gaat. Dat vond ze erg jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alledrie mijn kinderen voor 's avonds, 2, 5 en 7 jaar, fijnste moment van de dag
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me één van de leukste dingen met kinderen, voorlezen. Maargoed, ik heb geen kinderen dus wat doe ik hier haha.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk lees ik voor. Dochter van 2 heeft zelf sterke voorkeuren. Sommige boekjes heb ik al zo vaak moeten lezen dat ik ze kan dromen.



Nijntje boekjes zijn hier favoriet. Sommige wel ouderwets, waardoor dochter de piloot nu vliegenier noemt. Verdere favorieten zijn de gansjes (gonnie enzo en de poepfabriek)
Alle reacties Link kopieren
Hier elke avond. Wordt mijn zoon van 5 rustig van. Pluk van de petteflet is nu favoriet. Ik maak er een show van en merk dat zoon dat heerlijk vind.
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Een van de fijnste dingen van de dag: Voorlezen voor het slapen gaan. Wij lezen alle drie de kinderen voor. De oudste van 9 vindt dit ook nog heerlijk! En we doen ook stemmetjes.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wordt er gewoon voorgelezen
Alle reacties Link kopieren
Elke avond voor het slapengaan. Meestal Jip en Janneke, daar mag ze 3 verhaaltjes van horen. 3 wint het van 1 lang Pinkeltjeverhaal ;)

En overdag ook nog bijna dagelijks; elke week op vrijdag gaan we samen naar de bieb, boeken uitzoeken. Op dit moment favo: De Zingende Zeemeermin (snap ik), is ook fijn in dichtvorm geschreven, dat leest zo lekker voor. Net als de boekjes van Liselotje, fijne cadans enzo...

Manlief en ik zijn ook beide verslingerd aan lezen, op deze manier hoop ik de liefde door te geven En dat lukt vooralsnog aardig!
Alle reacties Link kopieren
Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven