Werk & Studie alle pijlers

1 a 1,5 uur reizen....Doen of niet? Wat zou jij doen?

15-04-2010 20:16 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag voor de mensen die ook lang reizen...

Ik heb nu 2 aanbiedingen gekregen om van werkloze naar werkhebbende te gaan. Nu is het een leuke functie voor iig 6 maanden en dan 3-4 dagen en een leuke functie voor onbeperkt en voor 2 dagen en 2 middagen.....Alleen ik moet dan 1,5 uur en 1 uur reizen...

Ik denk dat ik het niet erg vind. Boekje erbij, muziek en gaan...Ik ga namelijk met het ov

Maar welke nadelen zie ik (nog) niet behalve veel eerder opstaan, dan als ik er binnen 15 min zou zijn??

Ik hoor graag ervaringen....

Groetjes MMR
Mijn werkcoach vertelde me dat je als maximale reisafstand 1,5 heen en 1,5 uur terug moet rekenen met het openbaar vervoer. En dat is ook een harde eis van het UWV.
Ik zit dan net goed, dus dat komt dan mooi uit.

Maar het is eerst afwachten of ik het uberhaubt wel wordt, hihi. Ben best zenuwachtig
Ach ik ken iemand die reist 3 uur enkele reis, het is maar net wat je gewend bent en zelf wil.

Spannend MMR!
Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar ik word ook altijd heel moe van de trein. Tegen de tijd dat ik op mijn werk ben, ben ik half ingekakt en 's avonds vind ik het helemaal vermoeiend om te wachten op het station en dan de trein weer in te gaan.

Maar fijn dat je een knoop hebt doorgehakt En gefeliciteerd!
Ik reis al 4,5 jaar 1 uur heen en een uur terug (15 minuten fietsen, 30 minuten trein), 15 minuten lopen. Dat vind ik prima te doen. Wel kan ik altijd zitten en reis ik 1e klas. Als er een periode veel gezeik met de treinen is vind ik het minder.

Ik heb 2 jaar 1 uur en 15 minten gedaan enkele reis en dat vond ik net te ver. Nu waren er ook veel vaker problemen op dat traject en dan was het zo 2 tot 3 uur reistijd enkele reis en dat vond ik niet fijn. Vorige maand ook twee weken zo'n reisafstand en gecombineerd met lange dagen en een overstap die regelmatig misging en hele volle treinen vond ik dat ook niet zo fijn. 1,5 uur zou ik echt te lang vinden persoonlijk.
Het is te doen! Zelf reis ik dagelijk 2 uur per dag heen en 2 uur per dag terug. Naast een ft werkweek is dat best zwaar. Nadelen zijn : vertraging, overstaptijden, geen goede aansluitingen, staan in het ov op drukke tijden, stinkende mensen die tijdens die drukke moment net iets te dicht bij je komen staan, veel minder tijd hebben door de week om iets te doen, eerder opstaan, stakingen en daardoor verplicht vrij moeten nemen.

Maar als je pt werkt is het mijns inziens goed te doen. Zeker als je dan dus van werkloos naar werkende gaat. Je kan idd altijd verder zoeken en dat doe je nou eenmaal wat relaxter vanuit de positie dat je al een baan hebt.
Wat zonde van je tijd zeg dat reizen. Ik woon op vijf minuten afstand van mijn werk. Nooit van mijn leven zou ik werk willen hebben waardoor ik drie uur per dag onderweg ben. Maar ik ben misschien erg verwend.
Tja en als er nou geen ander werk te vinden is, heb je weinig te kiezen denk ik. 5 min woon/werk afstand is heerlijk, heb ik zelf in NL gehad. Maar uiteindelijk wen je er op een bepaalde manier wel aan hoor. In NL vond ik altijd dat ik tijd te kort kwam door de week, maar spendeerde ik bv wel 2 uur per avond (als ik thuis was) voor de tv. Nu gaat de tv gewoon niet meer aan, en heb ik dus net zoveel tijd als voorheen toen mijn reisafstand 5 min. was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven