100% boete van het uwv
vrijdag 14 februari 2014 om 13:41
Een familielid zit op dit moment even met zijn handen in zijn haar.
vandaar hier even een stukje, misschien zijn er ervaringen of tips.
Er blijkt dus te veel ww uitgekeerd te zijn. Het gaat iig om twee weken en nog een aantal dagen.
totaalbedrag van 560 euro.
omdta het uwv nu zegt dat dit dan fraude is komt er 100% boete overheen. Dus een bedrag van meer dan 1000 euro.
Dit familielid zegt altijd alles goed ingevuld te hebben wanneer hij gewerkt heeft maar op het formulier bij het uwv staat dus wat anders.
daat staat 0. Terwijl hij hem ingevuld verstuurd heeft.
een behoorlijk bedrag dus wat financieel moeilijk word snel terug te betalen. En dan die boete, er kan bezwaar gemaakt worden. Maar zal hier überhaupt iets aan te doen zijn? Of is het onbegonnen werk om hier tegenin te gaan?
vandaar hier even een stukje, misschien zijn er ervaringen of tips.
Er blijkt dus te veel ww uitgekeerd te zijn. Het gaat iig om twee weken en nog een aantal dagen.
totaalbedrag van 560 euro.
omdta het uwv nu zegt dat dit dan fraude is komt er 100% boete overheen. Dus een bedrag van meer dan 1000 euro.
Dit familielid zegt altijd alles goed ingevuld te hebben wanneer hij gewerkt heeft maar op het formulier bij het uwv staat dus wat anders.
daat staat 0. Terwijl hij hem ingevuld verstuurd heeft.
een behoorlijk bedrag dus wat financieel moeilijk word snel terug te betalen. En dan die boete, er kan bezwaar gemaakt worden. Maar zal hier überhaupt iets aan te doen zijn? Of is het onbegonnen werk om hier tegenin te gaan?
vrijdag 14 februari 2014 om 13:49
Bezwaar maken heeft zeker zin als hij zich aantoonbaar aan de regels heeft gehouden. UWV kan dan niet anders dan op die beslissing terugkomen.
Je kunt dan ook vragen om gehoord te worden, zodat hij zijn bezwaar mondeling aan het UWV kan toelichten. Dat wil nog weleens helpen.
Ook in geval het familielid niet helemaal correct heeft gehandeld: ook bezwaar maken. Niet geschoten, altijd mis.
.
Je kunt dan ook vragen om gehoord te worden, zodat hij zijn bezwaar mondeling aan het UWV kan toelichten. Dat wil nog weleens helpen.
Ook in geval het familielid niet helemaal correct heeft gehandeld: ook bezwaar maken. Niet geschoten, altijd mis.
.
vrijdag 14 februari 2014 om 13:57
Ik hoorde laatst van iemand dat de werkweek van het uwv op maandag begint en de werkweek van de werknemer op zondag. (roostertechnisch gezien). Dit gaf ook problemen bij het invullen van het formulier. Misschien dat daar in dit geval ook het probleem ligt? Je zou zeggen dat dat toch te verduidelijken is...
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
vrijdag 14 februari 2014 om 14:12
vrijdag 14 februari 2014 om 14:47
Toen ik in de WW zat moest ik ook invullen hoeveel uur ik werkte bij een uitzendbureau. Heb dit een paar weken gedaan en toen kreeg ik een telefoontje. Blijkbaar zaten er idd. wat fouten in mijn uren, de ene dag had ik minder uren geschreven dan gewerkt en andersom. Ik moest iets van 40 euro terugbetalen en ik kreeg een soort zelfde boete tegenop.
Ze gaf wel aan dat het dus duidelijk was dat dit per ongeluk gegaan was en dat er verder geen stappen werden ondernomen. Ik kon het zelfs nog in delen betalen.
Ze gaf wel aan dat het dus duidelijk was dat dit per ongeluk gegaan was en dat er verder geen stappen werden ondernomen. Ik kon het zelfs nog in delen betalen.
vrijdag 14 februari 2014 om 14:52
Bezwaar maken altijd!
Ik heb ooit met UWV gehad dat ze maar WW bleven betalen terwijl ik al maanden een baan had. En ik telkens maar weer aan de telefoon hangen, briefjes sturen etc...En ze bleven maar betalen. Ze wilden mij eerst bruto terug laten betalen, terwijl het overduidelijk zwart op wit hun fout was (net de belastingdienst, ze geven nooit fouten toe). Dat is netto terugbetalen geworden (terecht).
Maar ga altijd in bezwaar.
Ik heb ooit met UWV gehad dat ze maar WW bleven betalen terwijl ik al maanden een baan had. En ik telkens maar weer aan de telefoon hangen, briefjes sturen etc...En ze bleven maar betalen. Ze wilden mij eerst bruto terug laten betalen, terwijl het overduidelijk zwart op wit hun fout was (net de belastingdienst, ze geven nooit fouten toe). Dat is netto terugbetalen geworden (terecht).
Maar ga altijd in bezwaar.
vrijdag 14 februari 2014 om 15:08
vrijdag 14 februari 2014 om 15:54
Als je WW krijgt en je werkt er een aantal uren bij dan moet je een zogenaamd inkomstenformulier invullen. Wat een ellende is dit. Bij mij staat dit ding nooit klaar, loopt vaak vast of wat dan ook. Toen ik hem 1 dag te laat inleverde kreeg ik direct een lelijke brief van het UWV. Echter toen ik belde dat ik het alsnog gedaan had en de reden had verteld waarom ik te laat was, was er niks meer aan de hand.
Ik snap niet dat het mensen die doordat ze werken naast hun WW-uitkering het zo moeilijk gemaakt moet worden.
Lola ik laat van elk formulier een afdruk naar mijn email sturen. Heeft je familielid dit ook gedaan? Ik weet niet of je zo kunt bewijzen dat hij geen fraude heeft gepleegd.
Laat hem echt bezwaar maken. Hij kan het beste eerst even bellen als hij geluk heeft krijgt hij een aardig persoon aan de lijn en kan hij alles uitleggen. Misschien schelden ze dan zijn boete kwijt. Als hij geen bezwaar maakt dan zeker niet.
Ik zeg hij, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
Ik snap niet dat het mensen die doordat ze werken naast hun WW-uitkering het zo moeilijk gemaakt moet worden.
Lola ik laat van elk formulier een afdruk naar mijn email sturen. Heeft je familielid dit ook gedaan? Ik weet niet of je zo kunt bewijzen dat hij geen fraude heeft gepleegd.
Laat hem echt bezwaar maken. Hij kan het beste eerst even bellen als hij geluk heeft krijgt hij een aardig persoon aan de lijn en kan hij alles uitleggen. Misschien schelden ze dan zijn boete kwijt. Als hij geen bezwaar maakt dan zeker niet.
Ik zeg hij, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
vrijdag 14 februari 2014 om 15:55
Het is een ongeloofwaardig verhaal. Als hij invult dat hij gewerkt heeft kan op het formulier toch niet zomaar 0 staan. Heeft hij zelf een kopie gemaakt van het formulier voordat hij het opstuurde? En als hij van het UWV het formulier heeft gekregen waar 0 op staat kan hij toch zien dat het klopt. Het lijkt er meer op dat je familielid 'vergeten' is op te geven dat hij gewerkt heeft en nu met de gevolgen geconfronteerd wordt. Als hij bezwaar wil maken moet hij kunnen bewijzen dat hij de juiste informatie heeft verstrekt.
vrijdag 14 februari 2014 om 15:59
Ja, ik snap dat als je dit zo leest denkt, wat een vaag verhaal.
het is voor de hand liggend om te denken dat hij het niet heeft ingevuld.
maar daar ga ik toch echt niet vanuit.
ik zie hem vanavond weer en dan zal ik zeker wat doen met deze tips.
en vragen of hij een kopie van zijn ingevulde formulieren voordat hij het verstuurd heeft
het is voor de hand liggend om te denken dat hij het niet heeft ingevuld.
maar daar ga ik toch echt niet vanuit.
ik zie hem vanavond weer en dan zal ik zeker wat doen met deze tips.
en vragen of hij een kopie van zijn ingevulde formulieren voordat hij het verstuurd heeft
vrijdag 14 februari 2014 om 16:02
vrijdag 14 februari 2014 om 17:02
Ik heb dit jaar ook een tijdje een gedeeltelijke ww-uitkering gekregen, en ik vulde de uren die ik gewerkt had online in. Volgens mij kon je dat formulier niet versturen zonder het eerst op te slaan. En ik geef toe; die site van het UWV werkt niet altijd even goed, maar als het een storing in het systeem is geweest zouden veel meer mensen daar last van gehad moeten hebben, en was het wl in het nieuws geweest. Het verhaal van dat familielid komt dus niet heel geloofwaardig over.
vrijdag 14 februari 2014 om 17:02
vrijdag 14 februari 2014 om 18:23
vrijdag 14 februari 2014 om 19:20
Waarom stuurt die malle site eingelijk geen kopie van het ingevulde formulier terug naar de invuller?
Dat werkt bij de meeste sites waar je iets kunt aanvragen ook zo. Een automatisch gegenereerde mail als bevestiging. Dan heb je dit soort gedonder niet meer.
Dat werkt bij de meeste sites waar je iets kunt aanvragen ook zo. Een automatisch gegenereerde mail als bevestiging. Dan heb je dit soort gedonder niet meer.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.