Werk & Studie alle pijlers

3 dagen in hotel voor "start nieuwe werkgever" - m

05-09-2020 21:33 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik zit met een uitdaging die me nogal dwars zit de afgelopen 2 dagen.

Afgelopen dinsdag ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever. Sowieso al een spannende uitdaging tijdens deze rare tijden. Maar ik heb er super veel zin in!

Ik werk als consultant voor een grote detacheringsclub. Om alle nieuwe medewerkers te verwelkomen hebben ze maandelijks een 3 daagse bijeenkomst in het midden van het land waar je in 3 dagen leert over het bedrijf, de cultuur, way of working etc.. teambuilding voor de nieuwe ;)

Maar, ik heb 2 kinderen. Van 5 en 2. De 1 gaat naar school, de ander naar de opvang. Mijn man werkt als zelfstandige in de bouw (sochtends voor half 7 de deur uit) waardoor ik in de ochtenden de kids naar school/opvang breng.
Op woensdag en vrijdag middag ben ik vrij, dan zijn de kinderen lekker thuis bij mij.

Mijn werkgever wil dat ik van woensdag tot en met vrijdag de gehele dag doorbreng in de training in het midden van het land. De training start om 9 uur. Bij voorkeur hebben ze dat je verblijft in een hotel wat ze hebben geregeld, zodat je deel kan nemen aan de sport activiteiten tussen 07:00 en 09:00 in de ochtend.

Ik heb aangegeven dat ik ga proberen opvang te regelen voor de woensdag en vrijdag middag maar dat het bijna 1,5 uur rijden is vanuit mijn locatie tot de training. School begint om half 9... ik kan niet eerder dan 10:00 aanwezig zijn en wil in de avonden ook liever gewoon thuis zijn.

Dit heb ik aangegeven bij de trainers. Deze gaven aan liever geen uitzondering te willen maken, want anders moeten ze dat voor iedereen. En benadrukte dat het toch wel wordt verwacht dat ik aanwezig ben. Ik heb aangegeven hier maandag op terug te komen bij mijn direct leidinggevende...