Werk & Studie alle pijlers

3 dagen in hotel voor "start nieuwe werkgever" - m

05-09-2020 21:33 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik zit met een uitdaging die me nogal dwars zit de afgelopen 2 dagen.

Afgelopen dinsdag ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever. Sowieso al een spannende uitdaging tijdens deze rare tijden. Maar ik heb er super veel zin in!

Ik werk als consultant voor een grote detacheringsclub. Om alle nieuwe medewerkers te verwelkomen hebben ze maandelijks een 3 daagse bijeenkomst in het midden van het land waar je in 3 dagen leert over het bedrijf, de cultuur, way of working etc.. teambuilding voor de nieuwe ;)

Maar, ik heb 2 kinderen. Van 5 en 2. De 1 gaat naar school, de ander naar de opvang. Mijn man werkt als zelfstandige in de bouw (sochtends voor half 7 de deur uit) waardoor ik in de ochtenden de kids naar school/opvang breng.
Op woensdag en vrijdag middag ben ik vrij, dan zijn de kinderen lekker thuis bij mij.

Mijn werkgever wil dat ik van woensdag tot en met vrijdag de gehele dag doorbreng in de training in het midden van het land. De training start om 9 uur. Bij voorkeur hebben ze dat je verblijft in een hotel wat ze hebben geregeld, zodat je deel kan nemen aan de sport activiteiten tussen 07:00 en 09:00 in de ochtend.

Ik heb aangegeven dat ik ga proberen opvang te regelen voor de woensdag en vrijdag middag maar dat het bijna 1,5 uur rijden is vanuit mijn locatie tot de training. School begint om half 9... ik kan niet eerder dan 10:00 aanwezig zijn en wil in de avonden ook liever gewoon thuis zijn.

Dit heb ik aangegeven bij de trainers. Deze gaven aan liever geen uitzondering te willen maken, want anders moeten ze dat voor iedereen. En benadrukte dat het toch wel wordt verwacht dat ik aanwezig ben. Ik heb aangegeven hier maandag op terug te komen bij mijn direct leidinggevende...

Maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil liever niet gedwongen worden om 3 dagen elders door te brengen voor een training. Werk en privé is voor mij heel belangrijk. Ik werk 32 uur en breng de tijd buiten mijn werktijd het liefste door met mijn gezin.

Maar ik wil ook niet direct binnenkomen bij een organisatie en te worden gezien als een "lastige moeder"

Iemand tips? Ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je proeftijd voorbij is dan nog steeds is het laatste wat je wil dat ze balen dat je proeftijd voorbij is.
Niet iedereen zit op dit soort bijeenkomsten te wachten maar dit zijn dingen die je gewoon doet.
Je doet moeilijk om eenmalig 3 dagen terwijl je je van je werkgever zoveel flexibiliteit verwacht dat jij altijd op stel en sprong naar huis kan om een ziek kind van school/opvang te halen? Ik zou daar als werkgever niet echt blij mee zijn.
En als vrouw zou ik ook niet blij zijn met een vader die op zondag het vlees snijdt.
En dat heeft helemaal weinig met feminisme te maken maar met samen verantwoordelijk zijn voor je gezin.
KamilleT schreef:
05-09-2020 22:45
TO heeft al gezegd dat het eenmalig is.
Voor deze maand eenmalig, ze heeft ook gezegd dat dit maandelijks is en dit keer voor nieuwskomers teambuilding erbij is.
Alle reacties Link kopieren
Amarettootje schreef:
05-09-2020 22:50
Dat vind ik wel een naar vooroordeel om er zo even in te gooien
En ja, ik ben een millenial : -)
Het valt me gewoon echt op dat millennials regelmatig een soort houding hebben dat hun werkgever al blij mag zijn dat ze af en toe hun gezicht laten zien maar dat ie niet moet verwachten dat ze "hun hele leven opzij zetten" en god verhoede een keer 3 dagen aan een introductie meedoen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-09-2020 22:53
Voor deze maand eenmalig, ze heeft ook gezegd dat dit maandelijks is en dit keer voor nieuwskomers teambuilding erbij is.
Lezen is ook een vak he?
Sophiever schreef:
05-09-2020 22:53
Voor deze maand eenmalig, ze heeft ook gezegd dat dit maandelijks is en dit keer voor nieuwskomers teambuilding erbij is.
Dat verzin jij erbij want dat staat echt nergens.
fashionvictim schreef:
05-09-2020 22:54
Het valt me gewoon echt op dat millennials regelmatig een soort houding hebben dat hun werkgever al blij mag zijn dat ze af en toe hun gezicht laten zien maar dat ie niet moet verwachten dat ze "hun hele leven opzij zetten" en god verhoede een keer 3 dagen aan een introductie meedoen.
Tuurlijk joh, want de oude garde staan te springen om 3 dagen in een hotel te zitten zodat je om 7 uur kunt aanschuiven voor sportactiviteiten. :rofl:
Zarah schreef:
05-09-2020 22:56
Lezen is ook een vak he?
Zeker, zou je ook eens moeten proberen.
Alle reacties Link kopieren
EmmaDeBemma schreef:
05-09-2020 21:43
Mijn eerste vraag is ook: is dit tijdens gesprekken eerder met je besproken? Ik snap dat dit privé niet goed uit komt en vind het ook nogal iets om maandelijks aan medewerkers te vragen. Je schrijft dat het voor nieuwe collega's is en daar zit het hem denk ik in: hoe structureel is dit? Gaat het om een paar keer of bijvoorbeeld om een jaar?


Het is nu 1 x voor haar omdat ze nieuw is. Daarna niet.

Ik zou niet moeilijk doen en kinderen ergens brengen
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-09-2020 22:58
Tuurlijk joh, want de oude garde staan te springen om 3 dagen in een hotel te zitten zodat je om 7 uur kunt aanschuiven voor sportactiviteiten. :rofl:
Ik denk dat er weinig mensen om staan te springen, maar je hebt wel een groep die daar niet aan mee wil werken een groep die weet dat het gewoon onderdeel is van je werk en je het dus gewoon doet, ook al heb je er misschien niet zoveel zin in.
Herfstblaadje19 schreef:
05-09-2020 22:57
Dat verzin jij erbij want dat staat echt nergens.
Jij ziet niet in de openingspost maandelijks staan?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-09-2020 22:54
Het valt me gewoon echt op dat millennials regelmatig een soort houding hebben dat hun werkgever al blij mag zijn dat ze af en toe hun gezicht laten zien maar dat ie niet moet verwachten dat ze "hun hele leven opzij zetten" en god verhoede een keer 3 dagen aan een introductie meedoen.
Over dit voorbeeld in de OP ben ik ook niet te spreken.
Maar ik zie deze houding nauwelijks terug bij generatiegenoten, hoor (uitzonderingen daargelaten) Ik zie veel hardwerkende mensen.
En als je het weleens anders ziet vind ik het nog een hard statement om te zeggen dat de meesten zo zijn
Sophiever schreef:
05-09-2020 22:59
Jij ziet niet in de openingspost maandelijks staan?
Jawel, het is een maandelijkse introductie, maar TO is maar 1x nieuwe werknemer hè, dus voor haar eenmalig.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-09-2020 22:59
Jij ziet niet in de openingspost maandelijks staan?
Je ziet de toelichting van to verderop niet?
Starkid schreef:
05-09-2020 22:59
Ik denk dat er weinig mensen om staan te springen, maar je hebt wel een groep die daar niet aan mee wil werken een groep die weet dat het gewoon onderdeel is van je werk en je het dus gewoon doet, ook al heb je er misschien niet zoveel zin in.
Precies, het is ook gewoon een hele rare insteek van zo'n bedrijf. Is gewoon marionette pop gedrag van de baas, kijken hoe wanhopig de nieuwelingen zijn zodat ze kunnen zien hoe ver ze kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wow, lijkt me heftig als je niet eens één meer drie dagen weg kan voor je werk. Zo’n dagen zijn belangrijk, niet eens het dagprogramma maar de borrel ‘s avonds des te meer. Daar heb je de rest van je carrière bij deze werkgever profijt van. Het enige waar ik van zou steigeren is het sportend om 7.00.

Man kan best drie ochtenden iets later beginnen lijkt me. Hier is het ook geven en nemen wat dat betreft, lijkt me logisch
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Als het elke maand zou zijn, kan ze beter nu meteen een andere baan zoeken die beter bij haar gezinssituatie past.

Als het eenmalig is, zet ze zichzelf meteen neer als lastig n inflexibel, en idd typisch vrouw. Een man zou er geen twee keer over nadenken met wie hij in overleg gaat, werkgever of partner.
Ik zou als werkgever enorm balen dat ik iemand heb aangenomen voor wie het werk van de partner belangrijker is dan haar eigen baan.
Als je deze baan bij deze organisatie wilt, regel je dat je erbij kunt zijn, en als je dat niet wilt of kunt, ziek dan een andere baan of wordt ook zzp-er.
Regel een betaalde oppas voor die 3 dagen. Als je nu al moeilijk gaat doen op je werk heb je kans dat je je proeftijd niet doorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-09-2020 23:01
Precies, het is ook gewoon een hele rare insteek van zo'n bedrijf. Is gewoon marionette pop gedrag van de baas, kijken hoe wanhopig de nieuwelingen zijn zodat ze kunnen zien hoe ver ze kunnen gaan.
Ja en die zitten brullend van het lachen in hun stoel naar dat klootjesvolk te kijken, natuurlijk. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Oppas regelen, opa&oma in je huis laten logeren (of buurmeisje+vriendinnetje).

En als je er niet op tijd kunt zijn, dan kom je een nachtje eerder (op eigen kosten). Investeren in je toekomst.

Ik moest voor een assessment naar Zoetermeer. Om 9 uur aantreden. Sure, vanuit Oostgroningen. Dat werd dus een hotel.

Tip: boek geen Bastion, ik was toen nog niet zo ervaren in hotels.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 23:07
64.81% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn God. Regel dit, wat iedereen zo’n beetje aangeeft in dit topic. Je hebt toch ontzettend zin in in de baan .

Vraag anders een familie lid als man echt niet wil. Ik zou Als zus zijnde met liefde je kids opvangen eenmalig voor die paar dagen ook al werk ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-09-2020 22:58
Tuurlijk joh, want de oude garde staan te springen om 3 dagen in een hotel te zitten zodat je om 7 uur kunt aanschuiven voor sportactiviteiten. :rofl:
Ik zou er serieus niet eens over nadenken, natuurlijk ben je daar bij. En zo denkt iedereen van mijn leeftijd over dit soort dingen. Sommige dingen horen nu eenmaal bij werken en zorgen dat je bij je nieuwe werkgever op het introductie-gebeuren bent en daar een goede indruk maakt is daar 1 van.
Am Yisrael Chai!
Hastadepasta18 schreef:
05-09-2020 23:00
Je ziet de toelichting van to verderop niet?
Jazeker alleen volg ik jullie beredenering niet.
Alle reacties Link kopieren
en ik blijf nu zitten met de vraag:
is dat echt zo'n groot bedrijf dat zo aan het uitbreiden is dat er iedere maand 3 dagen aan nieuwe medewerkers gespendeerd moet worden. Of is het verloop zo groot
of snap ik er gewoon niks van.
En betekent jouw functie dta je over een paar maanden die nieuwelingen in dat hotel wat workshopjes moet gaan geven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-09-2020 23:01
Precies, het is ook gewoon een hele rare insteek van zo'n bedrijf. Is gewoon marionette pop gedrag van de baas, kijken hoe wanhopig de nieuwelingen zijn zodat ze kunnen zien hoe ver ze kunnen gaan.
Dit vind ik dus inderdaad een typische millennial-manier van redeneren. Die hebben allemaal enorm veel noten op hun zang terwijl ze regelmatig ook nog eens niks kunnen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven