40 uur vs 36 uur
zondag 15 april 2018 om 12:39
Mijn huidige baan is niet het werk waar ik voldoening uit haal. Ik solliciteer nu als ik iets leuks tegenkom. Nu heb ik gesolliciteerd op een vacature voor 40 uur. De functie lijkt mij leuk, het bedrijf ook. Een prettig 1e gesprek gehad waar ik ook heb aangegeven bij voorkeur 36 uur te willen werken. Niet zo gezegd maar ik ‘knap echt op’ van 1 middag in de week vrij. Er werd mij duidelijk gemaakt dat dit echt een functie voor 40 uur betreft.
Nu ben ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, leuk .. ik heb er zin in. Maar (!) merk toch dat die 40 uur mij wat dwars zit. Ergens vind ik het ook niet meer van deze tijd. En als werk/prive balans goed is, zal men beter presteren (ikzelf zeker). Ben inmiddels halverwege de 40, wil graag werken maar full time liever niet meer..
Als ik verder kom in de procedure kan ik er dan nog eens over beginnen dat ik bijvoorbeeld de functie erg graag wil maar alleen als het ook 36 uur mogelijk is? Grote kans dat ze mij niet aannemen natuurlijk.
Hebben jullie tips om dit toch nogmaals aan te kaarten en zo ja, wat de beste manier is? bij voorbaat dank!
Nu ben ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, leuk .. ik heb er zin in. Maar (!) merk toch dat die 40 uur mij wat dwars zit. Ergens vind ik het ook niet meer van deze tijd. En als werk/prive balans goed is, zal men beter presteren (ikzelf zeker). Ben inmiddels halverwege de 40, wil graag werken maar full time liever niet meer..
Als ik verder kom in de procedure kan ik er dan nog eens over beginnen dat ik bijvoorbeeld de functie erg graag wil maar alleen als het ook 36 uur mogelijk is? Grote kans dat ze mij niet aannemen natuurlijk.
Hebben jullie tips om dit toch nogmaals aan te kaarten en zo ja, wat de beste manier is? bij voorbaat dank!
maandag 16 april 2018 om 22:27
Ik moet er wel bij zeggen dat ik in een sector werk waar het in Nederland ook al ongebruikelijk is om minder dan 40 uur te werken en meestal werken mensen wel meer dan dat.Lil0u schreef: ↑16-04-2018 20:41Ik ken de situatie in de VS een beetje door familie die daar woont, maar reken maar dat veel mensen daar met jaloezie naar de Nederlandse situatie kijken.
Zeker wanneer ze kinderen hebben. Veel vrouwen stoppen noodgedwongen met werken omdat de opvang onbetaalbaar is.