Werk & Studie alle pijlers

ADV-uren via payrollconstructie

04-10-2011 18:45 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee maanden ben ik werkzaam bij een organisatie via een payrollconstructie. Ik heb een contract voor 3 maanden die per 1 november verlengd gaat worden, die aanvraag is al gedaan door mijn leidinggevende bij P&O.

Nou krijgen de vaste medewerkers allemaal 2 ADV-uren per week (bij een 40-urige werkweek). Mij is tijdens het sollicitatiegesprek verteld dat ik 24 verlofdagen krijg, dat zou vast staan in de CAO van het uitzendbureau. Maar, door de CAO door te lezen kwam ik erachter dat dat soort dingen intern geregeld moeten worden, het uitzendbureau is wel mijn juridische werkgever maar zijn er alleen maar voor de uitbetaling.

Ik heb dit bij mijn leidinggevende aangegeven en hij vond het terecht dat ik die uren ook wilde krijgen en daardoor 2 uren minder per week zou verdienen. Hij zag er geen probleem in, ook het afdelingshoofd niet. Echter, de dame van P&O beweert dat het uitzendbureau ten alle tijde de werkelijk gewerkte uren uitkeert. Ik heb nog eens telefonisch contact gehad met het uitzendbureau en zij zeggen dat het een kwestie van een telefoontje of mailtje is dat ik per november een 38-urige werkweek zal hebben en dat intern die ADV-uren worden bijgehouden. Geen probleem voor hen.

Ik voel me best bedonderd, maar weet niet goed wat te doen nu. Moet ik dit nogmaals aankaarten, met als gevolg dat ik P&O tegen me ga keren met alle gevolgen van dien voor mijn tijdelijke contract?

Ik vind die uren best belangrijk, ik heb namelijk een 40-urige werkweek en nog eens een dikke 12 uur reistijd per week. Met 12 extra dagen per jaar kan ik eens af en toe een snipperdag nemen. Voel me best gefrustreerd..
Alle reacties Link kopieren
Bij een payrollconstructie zijn er 2 mogelijkheden.

1 je wordt beloond via de Cao van het Uzb (meestal Abu) en dan heb je recht op de vakantiedagen volgens die cao. Dat zijn er inderdaad 24.

2. De werkgever kan er ook voor kiezen jou via zijn eigen cao te belonen en alleen de (salaris)administratie uit te besteden aan het payrollbureau. In dat geval heb je er recht op hetzelfde als de overige werknemers beloond te worden.

Dat het Uzb te allen tijde de gewerkte uren uitkeert klopt, tenzij jij met werkgever andere afspraken maakt.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:Rhoslynne schreef op 04 oktober 2011 @ 18:45:

Sinds twee maanden ben ik werkzaam bij een organisatie via een payrollconstructie. Ik heb een contract voor 3 maanden die per 1 november verlengd gaat worden, die aanvraag is al gedaan door mijn leidinggevende bij P&O.

Nou krijgen de vaste medewerkers allemaal 2 ADV-uren per week (bij een 40-urige werkweek). Mij is tijdens het sollicitatiegesprek verteld dat ik 24 verlofdagen krijg, dat zou vast staan in de CAO van het uitzendbureau. Maar, door de CAO door te lezen kwam ik erachter dat dat soort dingen intern geregeld moeten worden, het uitzendbureau is wel mijn juridische werkgever maar zijn er alleen maar voor de uitbetaling.

Ik heb dit bij mijn leidinggevende aangegeven en hij vond het terecht dat ik die uren ook wilde krijgen en daardoor 2 uren minder per week zou verdienen. Hij zag er geen probleem in, ook het afdelingshoofd niet. Echter, de dame van P&O beweert dat het uitzendbureau ten alle tijde de werkelijk gewerkte uren uitkeert. Ik heb nog eens telefonisch contact gehad met het uitzendbureau en zij zeggen dat het een kwestie van een telefoontje of mailtje is dat ik per november een 38-urige werkweek zal hebben en dat intern die ADV-uren worden bijgehouden. Geen probleem voor hen.

Ik voel me best bedonderd, maar weet niet goed wat te doen nu. Moet ik dit nogmaals aankaarten, met als gevolg dat ik P&O tegen me ga keren met alle gevolgen van dien voor mijn tijdelijke contract?Ik vind die uren best belangrijk, ik heb namelijk een 40-urige werkweek en nog eens een dikke 12 uur reistijd per week. Met 12 extra dagen per jaar kan ik eens af en toe een snipperdag nemen. Voel me best gefrustreerd..Overdrijf je niet een beetje? Misschien weet de P&O-dame niet beter en denkt ze dat ze het goed tegen je zegt. Ga nog eens naar P&O en vertel wat het UZB tegen je heeft gezegd. Misschien is het wel heel snel opgelost.
Ik snap ook niet zo goed waarom je je nu bedondert voelt.

Je kunt toch gewoon met je leidinggevende afspreken (en zorg wel dat je dat zwart op wit hebt) dat je wekelijks 40 uur werkt, en maar 38 bij het UZB in rekening brengt? Op die manier spaar je per vier weken een dag vrij. Lijkt me niet zo heel ingewikkeld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven