Werk & Studie alle pijlers

advies

07-10-2011 15:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb al een toppic geopend over WW.

Maar ik zou toch graag advies willen in mijn situatie.

Ik kreeg bij mijn oude baan geen contract verlenging, en zou dus vanaf 1 okt ontslag krijgen.

maar ik heb per 1 okt een nieuwe baan. (ben begonnen met solliciteren toen ik wist dat ik geen verlenging zou krijgen). Dit is een administratieve functie. Het leek me een leuke funtie en heb ja gezegd, want ik wil liever niet in de WW. Maar nu ben ik begonnen en ze willen dat ik naast de administratieve functie ook een medisch gedeelte ga doen. (ik ben ook doktersassistente, en dat is denk ik ook de reden dat ik ben aangenomen).En dat zie ik echt NIET zitten. Het administratieve gedeelte vind ik wel leuk. Ik heb in eerste instantie ja gezegd op het medische gedeelte maar nu ik weet wat het inhoud vind ik het te veel van het goede. Ik zit nu nog in mn proeftijd, maar ik weet zeker dat ik dat niet wil. Het administratieve vind ik prima. Maar dat zal mijn baan qua uren niet dekken. Wat moet ik nu doen? dit aankaarten in mn proeftijd? dan heb ik kans op ontslag en geen WW. Het liefst wil ik hier blijven en dan het administratieve gedeelte doen, desnoods minder in uren. Maar ik denk niet dat mn baas dat goed vind.
Ik neem toch aan dat tijdens je sollicitatiegesprek en zelfs al in de vacature naar voren gekomen is wat de werkzaamheden zullen zijn? Hoe kan het dan nu opeens zijn dat ze willen dat je ook medische handelingen gaat doen, en jij daar blijkbaar niet van af wist?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb dezelfde vraag als himalaya.

En als je het niet leuk vindt, is het dan niet handiger om verder te zoeken, vanuit deze baan?
Vraag eerst eens aan je baas wat die ervan vindt. Daar kunnen wij toch niet naar raden?

Wat staat je zo tegen in dat medische werk? Is dat echt onoverkomelijk voor je? Misschien kun je dat dan uitleggen aan je baas?

Verder: werk is werk. Liever werken dan ww, toch?
Ga in therapie!
Je hebt in eerste instantie ja gezegd tegen iets waarvan je niet precies wist wat het inhield? Dat is vragen om problemen.

Ik zou je proeftijd uitzitten. Het lijkt mij het beste dat je het medisch deel uitprobeert en met je baas een moment afspreekt (na een maand) om het te evalueren en dat je dan de mogelijkheid hebt om te zeggen dat je het hebt geprobeerd maar toch echt niet ziet zitten.

Andere minder goede varianten zijn aangeven dat nu je weet wat het is, je het liever niet wilt doen. In die situatie is het handig dat je dan wel opties geeft hoe het op te lossen is (mss dat een collega van je het wel wilt doen in ruil voor minder administratieve taken).
Proberen het in een gesprek met je leidinggevende het positief te brengen? In de trant van "ik heb het hier heel erg naar mijn zin, maar vind de werkdruk nu wel hoog met dat en dat erbij" Misschien dat dit een opening biedt om samen naar een oplossing te zoeken?
Voel je je capabel/vertrouwd genoeg voor het medische gedeelte? Waarom zie je het niet zitten?
Waarschijnlijk hadden ze ook iemand nodig voor het medische gedeelteen hebben ze die nu in 1 persoon gevonden.

Als je al zo snel een baan gevonden hebt, dan kijk je toch gewoon verder? Wel die functie aannemen, maar gelijk melden dat je het medische niet ziet zitten en verder gaat solliciteren.
quote:louisavuitton schreef op 07 oktober 2011 @ 16:22:

Waarschijnlijk hadden ze ook iemand nodig voor het medische gedeelteen hebben ze die nu in 1 persoon gevonden.

Maar TO zegt :

quote:Dit is een administratieve functie. ... Maar nu ben ik begonnen en ze willen dat ik naast de administratieve functie ook een medisch gedeelte ga doen. (ik ben ook doktersassistente, en dat is denk ik ook de reden dat ik ben aangenomen).En dat zie ik echt NIET zitten. Het administratieve gedeelte vind ik wel leuk. Ik heb in eerste instantie ja gezegd op het medische gedeelte maar nu ik weet wat het inhoud vind ik het te veel van het goede. Ik zit nu nog in mn proeftijd, maar ik weet zeker dat ik dat niet wil. Het administratieve vind ik prima. Maar dat zal mijn baan qua uren niet dekken.

Dus:

TO is aangenomen op een administratieve baan voor X-uur.

Er is haar gevraagd om ook medische handelingen te gaan verrichten, daar heeft ze ja op gezegd.

Deze werkzaamheden zijn niet ter sprake gekomen in de vacature of het solliciatiegesprek.

TO vindt het medische deel te veel van het goede en ziet dat nu niet meer zitten.

Blijkbaar is er niets van een proefperiode voor die (extra?) medische handelingen afgesproken.

Maar qua uren administratie (waar ze voor X-uur was aangenomen) zal het haar baan niet dekken.

IK snap het niet meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
het was een vacature voor administratief medewerker, en daar heb ik op gereageerd. er stond niks in de vacature over vaccineren enz. ik ga de collega die weggaat opvolgen en die is doktersassistente. Terwijl ik dus administratief medewerker zou worden. het drong eerst niet tot me door, maar nu kreeg ik het contract vandaag binnen en daar staat ook op administratief medewerker. (nou volgens mij vaccineren die niet hoor). en dat medische gedeelte wil ik niet meer doen. (ookal ben ik dok..ass). en ik had gedacht een administartieve baan te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven