Werk & Studie alle pijlers

Afscheidsmail werk / klanten

17-02-2015 11:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb volgende week mijn laatste werkdag en wil graag naar de klanten een email sturen met aankondiging van mijn vertrek. De klanten / leveranciers die ik dagelijks spreek heb ik mondeling al op de hoogte gebracht.

Hebben jullie goede tips voor deze email of wellicht voorbeelden? (Nederlands / Engels).

Ik ben ontslagen vanwege reorganisatie dus ik kan niet in de email typen dat ik ergens anders ga werken.

Alvast bedankt!
Ik zou eerst toestemming vragen.... de meeste werkgevers zijn niet zo gecharmeerd van dat soort afscheidsmails.
Toestemming vragen en nooit uit jezelf klanten gaan aanmailen!!!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Dat zal ik ook zeker doen echter verwacht ik hier geen problemen mee. Ik heb namelijk ook gevraagd of ze er problemen mee hadden als ik mijn Linkedin zou aanpassen aangezien ik daar veel werk-gerelateerde connecties op heb. Dit was geen probleem.
quote:anoniempje19877 schreef op 17 februari 2015 @ 12:05:

Dat zal ik ook zeker doen echter verwacht ik hier geen problemen mee. Ik heb namelijk ook gevraagd of ze er problemen mee hadden als ik mijn Linkedin zou aanpassen aangezien ik daar veel werk-gerelateerde connecties op heb. Dit was geen probleem.

LinkedIn aanpassen is wel iets anders dan klanten gericht informeren over jouw vertrek.

En in zo'n e-mail hoort al helemaal niet te staan dat je ergens anders gaat werken, wel wie jouw werkzaamheden gaat overnemen en wie hun nieuwe contactpersoon wordt.
quote:anoniempje19877 schreef op 17 februari 2015 @ 12:05:

Ik heb namelijk ook gevraagd of ze er problemen mee hadden als ik mijn Linkedin zou aanpassen aangezien ik daar veel werk-gerelateerde connecties op heb. Wat wil je dan aanpassen waarvoor je werkgever toestemming zou moeten geven?
Dat ik werkzoekende ben.

Nogmaals ik vraag dit voordat ik het verstuur.

Ik vroeg om tips/voorbeelden die ik in de email kan zetten.
quote:anoniempje19877 schreef op 17 februari 2015 @ 12:31:

Dat ik werkzoekende ben.

Waarom zou je werkgever daar toestemming voor moeten geven?

In een afscheidse-mail naar klanten zou ik hen laten weten dat ik vanaf [datum] niet meer bij bedrijf X werk, hen bedanken voor de prettige samenwerking, en hen de contactgegevens van hun nieuwe contactpersoon binnen het bedrijf geven. Meer niet. Daar hoeft toch verder geen reden of uitleg bij?
Ik vind het niet raar om zoiets te doen, maar juist wel raar om zomaar ineens weg te zijn en dat de klant dan geen gehoor meer krijgt. En aan wie toestemming moet ze vragen?

In je mail zou ik gewoon kort bedanken voor de prettige samenwerking, vertellen wanneer je weg bent en met wie ze nu contact op kunnen nemen.

Wordt bij ons in het bedrijf ook eigenlijk altijd wel gedaan.
zeggen dat je vertrekt, dat kan. Helemaal als je in je mail aangeeft wie voortaan de juiste contactpersoon is.

Hengelen naar werk, is absoluut not-done
quote:prik schreef op 17 februari 2015 @ 12:44:

[...]

Waarom zou je werkgever daar toestemming voor moeten geven?

In een afscheidse-mail naar klanten zou ik hen laten weten dat ik vanaf [datum] niet meer bij bedrijf X werk, hen bedanken voor de prettige samenwerking, en hen de contactgegevens van hun nieuwe contactpersoon binnen het bedrijf geven. Meer niet. Daar hoeft toch verder geen reden of uitleg bij?

Bedankt voor je reactie. Linkedin heb ik gevraagd voor eventuele reacties van klanten en of ik dan kan zeggen dat mijn functie vervalt wanneer ze daarom vragen.

In de email ben ik inderdaad niet van plan om een reden of uitleg bij te geven.
quote:Splinter_ schreef op 17 februari 2015 @ 12:45:

Ik vind het niet raar om zoiets te doen, maar juist wel raar om zomaar ineens weg te zijn en dat de klant dan geen gehoor meer krijgt. En aan wie toestemming moet ze vragen?Ik kan me voorstellen dat het in bepaalde (commerciële) functies niet gewaardeerd wordt als je je klanten expliciet laat weten dat je vertrekt, omdat dat de indruk kan wekken alsof je klanten van het bedrijf probeert mee te nemen (naar je nieuwe werkgever en/of naar een eigen bedrijf).
Beste Xxx,

vanaf Xx / Xx / 2015 zal ik niet meer werkzaam zijn bij bedrijf xxx. Langs deze weg wil ik je/jullie/u bedanken voor de prettige samenwerking.

Uw/je nieuwe contactpersoon wordt Xxx. U/je kunt hem bereiken op telefoonnummer Xxx of op Xxx@xxx.nl..

Met vriendelijke groet,

Xxx

afhankelijk van het soort bedrijf kan je nog een wervend zinnetje toevoegen in het midden.. Bijvoorbeeld: natuurlijk staat bedrijf Xxx altijd voor u klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven