Werk & Studie alle pijlers

Afspraak afzeggen

14-12-2014 21:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ben je werkloos? Ontvang je een uitkering?

Als ja op beide vragen dan vind ik het inderdaad niet netjes.

En over die andere functie: die heb je dus nog niet.
Je gaat solliciteren voor meer uren, dat heb je nog niet. Ik zou die afspraak gewoon gaan doen. Werk is werk. Als je elders wat vindt voor meer uren, kan je altijd nog wisselen.
Ik zou sowieso wel gaan. Misschien is er toch meer mogelijk dan je nu denkt/weet. Kort van tevoren afzeggen vind ik niet kunnen eerlijk gezegd. Dan had je de afspraak niet moeten maken.
Grote kans dat je bij dit uitzendbureau niet meer wordt opgeroepen als je morgen last minute afzegt. Je komt dan niet echt betrouwbaar over. Beter is om op gesprek te gaan. Je weet niet of ze jou daar willen hebben!
quote:Wil vanavond sollicteren op een andere functie van hetzelde uitzendbureau. Dit is wel een andere vestiging

Je komt gewoon in 'het systeem' te staan, dus ze zullen ook zien dat je dan op het laatste moment hebt afgezegd.

Ga het gesprek aan, je bent waarschijnlijk niet de enige want het bedrijf wil keuze hebben. Geef aan de intercedente aan dat je liever meer uur wilt werken, en dat je daarom ook gaat solliciteren op de andere functie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou het heel erg onbeleefd vinden als je nu nog afzegt. Ik zou gewoon gaan en eerlijk zijn dat je eigenlijk meer uren zoekt, maar graag wil werken. Ook melden dat je ook andere sollicitaties doet. Wie weet kunnen ze je wel meer uren geven?
Oke bedankt, ik ga dan toch maar.

Wil wel graag fulltime werken. Ik solliciteer dus verder en ga weg bij beter.

Ik ontvang geen uitkering. Profiteren doe ik dus niet!
Doe je toch 2 gesprekken, je weet niet eens of je wordt aangenomen!
Gewoon gaan en het dan gelijk over die andere functie hebben en laten blijken dat je weg bent zodra je ergens meer uren kunt krijgen.
Je kan gewoon deze baan alvast accepteren en ondertussen verder solliciteren naar de andere baan. Niets geks aan. Noem het wel in het gesprek, dat je wel je ogen open blijft houden voor een baan met meer uren en of dit eventueel te combineren valt.
Ga morgen op gesprek en geef bij het uitzendbureau ook aan dat je in aanmerking hoopt te komen voor de andere functie. Wie weet laten ze je daar ook wel op gesprek gaan. Maar als je morgen afzegt, is die kans niet zo groot. Gaan dus en je best doen.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Het is ook absoluut niet dat ik de baan niet wil hoor!

Misschien krijg ik deze baan niet eens.
quote:Margheritaa schreef op 14 december 2014 @ 21:46:

Het is ook absoluut niet dat ik de baan niet wil hoor!

Misschien krijg ik deze baan niet eens.Misschien ook wel en krijg je die andere niet.
Misschien krijg je ze beide niet en dan zit je in de shit.

Van participatiemaatschappij naar afzeggerij.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Voletskies niet zo negatief. Ik was gewoon ernstig aan het twijfelen.

Uitkering krijg ik niet! Maak jullie geen zorgen.

De vacature waar ik trouwens op wou solliciteren is ineens weg. Dit weekend stond die er nog.

Ze halen in het weekend toch geen vacatures weg?

Hij is niet meer beschikbaar staat er.

Morgen maar meteen bellen of hij al is opgevuld.
Ze kunnen gewoon een einddatum aan de vacature hangen, dan verdwijnt hij vanzelf.
Jeetje het is een kennismakingsgesprekje bij het uitzendbureau niet eens nog bij de werkgever. Gewoon gaan als je nog op zoek bent naar werk, deze kan je niet afzeggen dus. . Juist als je graag een andere baan wil via dat uitzendburo gaan.
oke, dat wist ik niet. Wel apart want de vacature is er vrijdag pas opgekomen en gisteren stond hij er nog.

Ik ga ze i.i.g. alsnog bellen.
quote:Margheritaa schreef op 14 december 2014 @ 22:03:

Voletskies niet zo negatief. Ik was gewoon ernstig aan het twijfelen.

Uitkering krijg ik niet! Maak jullie geen zorgen.

De vacature waar ik trouwens op wou solliciteren is ineens weg. Dit weekend stond die er nog.

Ze halen in het weekend toch geen vacatures weg?

Hij is niet meer beschikbaar staat er.

Morgen maar meteen bellen of hij al is opgevuld.Ik zou niet bellen maar gewoon gaan, je zit te miepen.
Annapalona als het klikt dan kan ik gelijk daarna op gesprek bij de werkgever, er is haast bij.
quote:Annapalona schreef op 14 december 2014 @ 22:28:

[...]

Ik zou niet bellen maar gewoon gaan, je zit te miepen.Annapalona, dit betreft een andere vacature!
Waarom nou weer de OP verwijderen? Slaat echt nergens op.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Sorry, ik heb de op verwijderd i.v.m. herkenbaarheid.

Wil jullie even laten weten dat ik het niet geworden ben.

Ik ben zeker wel blij dat ik gegaan ben.

Hierdoor ben ook weer een sollicitatie ervaring rijker.
Goed dat je gegaan bent, Margheritaa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven